-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Лікарські засоби різні» (52532 Анти-A групове типування еритроцитів IVD, антитіла;52638 Анти-P групове типування еритроцитів IVD, антитіла; 46442 Анти-АВ групове типування еритроцитів IVD, антитіла; 52688 Групові еритроцитарні варіабельні Rh(D); категорії VI IVD, антитіла , реакція аглютинації; 30547 Набір реагентів для вимірювання коагуляційногофактора VIIІ; 55997 Фібриноген (фактор I) ІВД, набір, аналіз утворення згусуку; 53785 Загальний імуноглобулін G (загальний IgG); IVD, комплект, нефелометрія / турбідиметрія; 53718 Феритин IVD, набір, нефелометричний / турбідиметричний аналіз; 55874 Загальний гемоглобін IVD, контрольний матеріал; 55866 Підрахунок клітин крові IVD, контрольний матеріал; 55868 Підрахунок еритроцитів IVD, контрольний матеріал; 56225 Лейкоцити підрахунок клітин IVD, контрольний матеріал; 55866 Підрахунок клітин крові IVD, контрольний матеріал)
Завершена
391 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 910.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 910.00 UAH
Період оскарження:
27.02.2023 15:30 - 04.03.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі
Номер:
31c27e0325a2460c961f6eef70b3a8a7
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-27-008221-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі
Вимога:
Шановний Замовник! У Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідна технічна специфікація» та у таблиці «Додаткові вимоги до деяких виробів, що потребують підтвердження» Вами застосовані додаткові вимоги до предмету закупівлі, які мають ознаки як технічної похибки, так і дискримінації вітчизняних виробників медичних виробів.
1. Так, для медичних виробів (Позиції №№1-4) ви вимагаєте «розфасовку реагентів у скляні флакони з скляною піпеткою, яка чітко дозує краплю в межах 40 μl ± 10 μl, що дозволяє провести до 200 досліджень з одного флакону».
У вимозі щодо матеріалу пакування, а саме пакування реагентів у флакони зі скла, вбачається дискримінація вітчизняних виробників моноклональних реагентів оскільки всі вони розфасовують свою продукцію у пластикові флакони з крапельницями.
Вимога щодо «чіткого» дозування краплі в межах 40 μl ± 10 μl є неправомірною, оскільки дозування краплі будь-якою піпеткою, скляною чи пластиковою, в межах 40 μl ± 10 μl не може бути «чітким», тобто точним. Перш за все піпетка не є засобом вимірювання, не має калібрування тощо. Похибка вимірювання в даному випадку складає 25%, що є неприйнятним з точки зору метрології. Так, з флакону реагенту об'ємом 10 мл можна провести 250 досліджень при розмірі краплі 40 μl, 333 дослідження при об'ємі краплі 30 μl і 200 досліджень при при об'ємі краплі 50 μl. Жоден у світі виробник реактивів для визначення груп крові не калібрує кожну крапельницю або піпетку на кожному флаконі з моноклональним реагентом. Для «чіткого» або точного дозування реагенту має використовуватися спеціальні дозатори, які проходять щорічну повірку і калібрування відповідно вимог українського законодавства. Також, зауважуємо, що в діючій «Інструкція з визначення груп крові за системою AB0» затверджена наказом МОЗУ №164 від 05.07.1999 р. у пункті 3.3. «Техніка визначення груп крові за системою AB0 за допомогою МКА» вказано, що об’єм краплі моноклонального реагенту для одного визначення для має бути 0.1 мл., а в п. 3.6. «Форма випуску моноклональних антитіл» чітко зазначено, що моноклональні реагенти анти-A, анти-B та анти-AB випускаються у флаконах або ампулах по 20, 50, 100 і 200 доз (1 доза = 0,1 мл),. Тобто такі додаткові вимоги щодо «чіткого» розміру краплі 40 μl ± 10 μl та кількості доз у флаконі прямо суперечать нормам діючого законодавства яким Ваша установа має керуватися у своїй діяльності.
2. Позиції №№ 7,8 («Набір реагентів для визначення феритину FER Hipro, або еквівалент» та
«Набір реагентів для визначення IgG Hipro, або еквівалент» ) предмету закупівлі призначені для аналізатора закритого типу HP-AFS/1 Hipro і не можуть мати еквіваленту.
Очевидно, що згідно діючими вимогами тендерної документації в діючій редакції на дані торги пропозицію зможуть подати лише представники виробника аналізатора закритого типу HP-AFS/1 Hipro та представники виробника моноклональних реагентів, який виклав в своїй інструкції для медичного застосування, чи іншому буклеті, очевидно суперечливу інформацію про «чітке» дозування краплі в межах 40 μl ± 10 μl за допомогою піпетки до флакону.
Спираючись на загальноприйняту практику Органу оскарження, згідно якої наявність в тендерній документації дискримінаційних вимог (наявність лише одного виробника) визнається такою, що призводить до звуження кола потенційних учасників та не забезпечує добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на ефективність проведення процедури закупівлі, та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, вимагаємо усунути дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі , а саме:
1. Для позицій №№1-4 Додатку 3 до тендерної документації: прибрати з таблиці «Додаткові вимоги до деяких виробів, що потребують підтвердження» формулювання: «Скляний флакон з вмістом моноклональних антитіл та скляною піпеткою, яка чітко дозує краплю в межах 40 μl ± 10 μl, що дозволяє провести до 200 досліджень з одного флакону»;
2. Виключити позиції №№ 7,8 (Набір реагентів для визначення феритину FER Hipro, або еквівалент та Набір реагентів для визначення IgG Hipro, або еквівалент) з предмету закупівлі через фактичну відсутність еквіваленту , або виокремити дані позиції в окремий лот предмету закупівлі.
В разі відмови задовольнити нашу вимогу ми будемо вимушені скаржитися в АМКУ.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ на умови тендерної документації 05.03.2023 17:59
Дата подачі:
02.03.2023 16:00
Вирішення:
На Вашу вимогу Уповноважена особа повідомляє наступне.
1. Ваші твердження щодо дискримінації вітчизняних виробників моноклональних реагентів у зв’язку з тим, що нібито всі вони розфасовують свою продукцію у пластикові флакони з крапельницями не відповідають дійсності.
Так, у вітчизняного виробника моноклональних реагентів ТОВ «ЛАБЮЕЙ» (Сертифікат відповідності №PR.822-19 Видання № 3 від 02.09.2022р. до 22.09.2024р.), реагенти розфасовані у скляні флакони з скляною піпеткою, що постачається з флаконом та яка дає можливість дозувати одну краплю реагента в об’ємі приблизно 50 мкл, що відповідає вимогам тендерної документації в частині щодо дозування краплі реагенту в межах 40 μl ± 10 μl.
Також, на товарному ринку України запропоновані моноклональні реагенти іноземного виробника ATLAS MEDICAL GmbH (Сертифікат відповідності № UA.TR.098.0398-22 від 15.08.2022 р., чинний до 15.08.2027 р.), уповноваженим представником якого в Україні є ТОВ «РЕАЛ ДІАГНОСТИК». Реагенти виробника ATLAS MEDICAL GmbH також розфасовані у скляні флакони з кришкою-крапельницею зі скляною піпеткою, яка дає можливість дозувати одну краплю реагента в об’ємі приблизно 50 мкл, що відповідає вимогам тендерної документації в частині щодо дозування краплі реагенту в межах 40 μl ± 10 μl.
2. Ваші твердження щодо того, що позиції №№ 7,8 («Набір реагентів для визначення феритину FER Hipro, або еквівалент» та «Набір реагентів для визначення IgG Hipro, або еквівалент» ) предмету закупівлі призначені для аналізатора закритого типу HP-AFS/1 Hipro і не можуть мати еквіваленту є абсолютно необґрунтованими. Також наголошую, що у тендерній документації не міститься жодних вимог про те, що участь в закупівлі можуть приймати виключно представники виробника аналізатора типу HP-AFS/1 Hipro та представники виробника моноклональних реагентів. Відповідно до п. 5.1. Розділу І тендерної документації учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедур закупівель на рівних умовах.
Також доводжу до Вашого відома, що порядок визначення предмету закупівлі під час проведення процедури закупівлі у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» (із урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 зі змінами) (далі – Закон) регламентовано Наказом МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» (далі– Наказ), згідно до якого предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. При цьому Наказом визначено, що Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.
Отже, за нормами діючого законодавства Замовник має право (може) визначити окремі частини предмета закупівлі. Тобто, Закон не зобов’язує, а залишає за Замовником торгів альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі, а у разі поділу предмета закупівлі на частини (лоти) залишає право за замовником поділ предмета закупівлі на лоти відповідно до його потреб.
На підставі викладеного вище, Замовник торгів визначає предмет закупівлі самостійно із врахуванням вимог Закону та Наказу, а не за погодженням з окремими учасниками процедури закупівлі. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде розглянута замовником відповідно до діючого законодавства.
Підводячи підсумки, очевидно, що порушення Закону та Наказу з боку Замовника відсутні.
Уповноваженою особою прийнято рішення відмовити у задоволенні даної вимоги та дану процедуру закупівлі залишити без змін.
Статус вимоги:
Відхилено