• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Мультилотова
  • КЕП

Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби

Закупівля поділяється на лоти. Джерело фінансування закупівлі - власні кошти підприємства.

Завершена

10 199 066.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 1 059.00 UAH
Період оскарження: 12.12.2017 11:59 - 08.01.2018 00:00
Вимога
Відхилено

Про усунення порушення у процесі проведення закупівлі

Номер: c04d8f3564614e348f6347073be9e144
Ідентифікатор запиту: UA-2017-12-12-001221-c.a1
Назва: Про усунення порушення у процесі проведення закупівлі
Вимога:
ВИМОГА Про усунення порушення у процесі проведення закупівлі ТОВ «Рівнетеплоенерго» (надалі-Замовник) оприлюднено оголошення № UA-2017-12-12-001221-c про проведення допорогових закупівель товару: код ДК 021:2015 44160000-9 – Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби». Відповідно до тендерної Документації Замовника кінцевий строк для подання тендерної пропозиції визначено - 12.01.2018р. Зазначаємо, що Замовником порушено принципи здійснення закупівель, шляхом встановлення дискримінаційних вимог в тендерній Документації, а саме: вимога п. 5 Додатку №3/1 ЛОТ № 1 «Трубопроводи сталеві в пінополіуретановій ізоляції» Технічні Характеристики тендерної Документації «Поліуретанова теплогідроізоляція сформована на основі циклопентанового вспінення….» та вимога п. 6 Додатку №3/1 ЛОТ 1 Технічні Характеристики тендерної Документації « Коефіцієнт теплопровідності (λ50) свіжо сформованої теплоізоляції повинен бути не більше ніж 0,027 Вт/(м*К) » є дискримінаційною та не відповідає вимогам ст. 3, 5, ч.4 22 Закону України «Про публічні закупівлі» виходячи з наступного. По - перше: Як, зазначено в тендерній документації Замовника предмет закупівлі, тобто Труби повинні відповідати вимогам ДСТУ Б.В.2.5-31:2007 сертифіковані в системі УкрСЕПРО і відповідати вимогам ГСТУ 34-204-88-002. ДСТУ Б.В.2.5-31:2007, на які посилається Документація, встановлює технічні умови для трубопроводів попередньо теплоізольованих спіненим поліуретаном для мереж гарячого водопостачання та теплових мереж (Труби, фасоні вироби та арматура). Так, пунктом 3.16 ДСТУ Б.В.2.5-31:2007 встановлено поняття, а саме: «з'єднувальний компонент труб, виробів і арматури зі спіненого твердого поліуретану з теплоізоляційними і фізико-механічними властивостями за цим стандартом». У пункті 7.1.13 ДСТУ Б.В.2.5-31:2007 наведена наступна інформація: "7.1.13. Ізоляція труб, виробів і арматури видів СТ/ПЕ, СТ/НМ. 7.1.13.1. ДСТУ Б.В.2.5-31:2007, Ізоляція труб, виробів і арматури видів СТ/ПЕ, СТ/НМ повинна відповідати вимогам цього стандарту. 7.1.13.2. ДСТУ Б.В.2.5-31:2007, Ізоляцію труб, виробів і арматури видів СТ/ПЕ, СТ/НМ треба виконувати інжекцією в замкнений за допомогою торцевих технологічних заглушок простір між провідною трубою і оболонкою безфреонової пінополіуретанової системи, яка серійно виробляється згідно з технологічною документацією, затвердженою у встановленому порядку, і має документально підтверджену виробником прогнозовану довговічність експлуатації в трубах ПТПУ не менше 30 років при робочій температурі провідної труби не менше 140 °С. Інжекцію пінополіуретанової системи треба проводити за технологічною документацією, затвердженою у встановленому порядку. Крім того п. 7.1.13.2. ДСТУ Б.В.2.5-31:2007 Ізоляція труб, виробів і арматури видів СТ/ПЕ, СТ/НМ повинна відповідати характеристикам, наведеним у таблиці 7. Технічні вимоги щодо теплогідроізольованих елементів (зміна діаметрів захисної поліетиленової труби, співосність провідної сталевої труби і захисної поліетиленової труби, стійкість до зрізу, теплопровідність, міцність на удар) повинні відповідати п. 5.1 ГСТУ 34-204-88-002-98. Згідно до п. 5.4.1. ГСТУ 34-204-88-002-98, теплоізоляційне покриття з жорсткого пінополіуретану із жорсткого ППУ повинно відповідати вимогам даного стандарту. Характеристики ППУ (п.5.4.2 ГСТУ 34-204-88-002-98) Жорсткий пінополіуретан повинен мати на торцях труб і на зрізі однорідну закрито коміркову структуру. Розміри комірок на зрізі в радіальному напрямі мають бути менші за 0,5 мм. Кількість закритих комірок повинна бути не менше 88% і визначатись згідно ОСТ 6-05-484-85. Густина серцевини ППУ теплоізоляційного шару в радіальному напрямку повинна бути не меншою 60 кг/куб. м. Мінімальна загальна густина жорсткого пінополіуретану повинна становити не менше 80кг/ куб. м. Стійкість до стиску теплоізоляційного шару в радіальному напрямку, з деформацією 10% повинна бути не меншою 0,3МПа. Водопоглинення не повинно перевищувати 10% від маси. Виходячи із зазначеного в ДСТУ Б.В.2.5.-31-2007 та ГСТУ 34-204-88-002-98, відсутні вимоги стосовно того, що поліуретанову тепло гідроізоляцію необхідно сформувати на основі циклопентаного вспінення, що в свою чергу дає можливість виготовляти предмет закупівлі не тільки на основі циклопентану, а й іншими технологіями (вспіненням), який буде відповідати наведеним вище характеристикам Таблиці 7 ДСТУ Б.В.2.5.-31-2007та ГСТУ 34-204-88-002-98. Тобто, встановлення Замовником в тендерній Документації додаткових технічних характеристик, а саме: вимоги щодо циклопентаного вспінення, позбавляє можливості Учасників продукція, яких відповідає вимогам ДСТУ Б.В.2.5.-31-2007 та ГСТУ 34-204-88-002-98 є сертифікованою в системі УкрСЕПРО, які виготовляють предмет закупівлі за іншою технологією (інший медот вспінення) , але згідно ДСТУ Б.В.2.5.-31-2007 з такими ж або кращими технічними та якісними характеристиками, взяти участь у Процедурі закупівлі. По –друге: вимога п. 5 Додатку №3/1 ЛОТ №1 тендерної документації, щодо циклопентаного вспінення, обмежує конкуренцію та ставить учасників конкурсних торгів в нерівні умови зважаючи на те, що Виробники теплоізольованої продукції сертифіковані згідно ДСТУ Б.В.2.5-31:2007. Водночас згідно з частиною третьою статті 5 Закону України «Про здійснення державних закупівель» Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. По –третє: вимога п. 5 Додатку №3/1 ЛОТ №1 тендерної документації, щодо циклопентаного всіпінення обмежує коло потенційних учасників лише тими, хто використовує піно поліуретанові системи з циклопентаном, тобто Львівськими підприємствами, а отже є дискримінаційною по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника та є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених ст. 3, 5, ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» недискримінація учасників. Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є створення конкурентного середовища, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Щодо дискримінаційних вимог встановлених в п. 6 Додатку №3/1 ЛОТ №1 Тендерної Документації, а саме, що коефіцієнт теплопровідності (λ50) свіжо сформованої теплоізоляції трубопроводів та їх з’єднань повинен бути від 0,027 З даного приводу слід зазначити, що відповідно до п. 11 Таблиці 7 ДСТУ Б.В.2.5-31:2007 ефективна теплопровідність при температурі 50 °С, ВТ/м К, повинна бути не більше 0,033. Відповідно до п. 5.1.6 ГСТУ 34-204-88-002-98, коефіцієнт теплопровідності свіжосформованої теплогідроізольованої труби (λ50 ), не повинен перевищувати 0,035 Вт/(м К). Встановлення в тендерній Документації коефіцієнта теплопровідності (λ50 ) свіжосформованої теплоізоляції не більше, ніж 0,027 Вт/мК не відповідає вимогам ДСТУ Б.В.2.5-31:2007 та ГСТУ 34-204-88-002-98, що в свою чергу позбавляє можливості інших учасників, які виготовляють предмет закупівлі відповідно до ДСТУ Б.В.2.5-31:2007 та ГСТУ 34-204-88-002-98 з коефіцієнтом теплопровідності не більше 0,033 (Вт/мК) взяти участь у Процедурі закупівлі. Також, слід звернути увагу, що в своїх консультаціях від 19.05.2017 року Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, зазначає: «Ураховуючи вимоги пункту 5 частини першої статті 1 Закону, документація конкурсних торгів розроблялась та затверджувалась замовником самостійно і повинна була містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Згідно з частиною четвертою статті 22 Закону документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, тобто не могли передбачатися в документації конкурсних торгів вимоги, які ставлять учасників в нерівні умови в рамках одних і тих же торгів (конкурсних торгів). Крім того, замовникам слід ураховувати, що закупівлі здійснювались за такими принципами, як добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів; запобігання корупційним діям і зловживанням. При цьому учасником процедури закупівлі могла бути будь-яка фізична особа, у тому числі фізична особа ¬ підприємець, юридична особа (резидент або нерезидент), яка письмово підтвердила намір взяти участь у процедурі закупівлі та/або подала пропозицію конкурсних торгів, або цінову пропозицію, або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Таким чином, замовники самостійно встановлювали вимоги у документації конкурсних торгів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з дотриманням статті 5 Закону та принципів, встановлених у статті 3 Закону, не призводячи своїми діями до штучного або умисного обмеження потенційного кола учасників». Вважаємо, що при внесенні змін Замовником в п. 5 Додатку №3/1 ЛОТ №1 та в п. 6 Додатку №3/1 ЛОТ 1 тендерної Документації, а саме: «Поліуретанова теплогідроізоляція повинна бути сформована згідно до ДСТУ Б.В.2.5.-31-2007 та коефіцієнт теплопровідності (λ50) свіжо сформованої теплоізоляції повинен бути не більше 0,033» документація Замовника буде відповідати вимогам ст. 3, 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі», та зробить умови участі у відкритих торгах прозорими, значно розширить коло їх учасників та на дасть можливість вітчизняним виробникам прийняти участь в Процедурі закупівлі, а не тільки Львівським підприємствам, що в свою чергу призведе до добросовісної конкуренція серед учасників; недискримінації учасників; відкритості та прозорість на всіх стадіях закупівель. Слід зазначити, що аналогічного висновку дійшла у своїх рішеннях постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 13.12.2016р. за №2038-р/пк-пз та від 17.05.2017р. №3009-р/пк-пз. Враховуючи зазначене керуючись ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою недискримінації, добросовісної конкуренції серед учасників; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та запобігання корупційним діям і зловживанням, Просимо: 1. Розглянути дану вимогу. 2. Внести зміни в п. 5 Додатку №3/1 ЛОТ № 1 та в п. 6 Додатку №3/1 ЛОТ 1 до тендерної Документації за процедурою відкритті торги на закупівлю товару: код ДК 021:2015 44160000-9 – Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби оголошення № UA-2017-12-12-000438-c.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Розглянувши Вашу вимогу, Замовник ТОВ «Рівнетеплоенерго» повідомляє наступне. Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі” (надалі по тексту – Закон України), тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Отже, Закон України не обмежує замовників у вільному виборі товарів, які необхідні для безперебійної, ефективної роботи, більше того, в тендерній документації замовник повинен чітко визначити їхні технічні, якісні та кількісні характеристики. В тендерній документації Замовника на закупівлю товару по коду ДК 021:2015 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби дотримано вимоги Закону України в повній мірі. Варто зазначити, що технології циклопентанової ізоляції у виробництві теплоізольованих труб і фасонних частин до них станом на сьогоднішній день застосовуються як цілим рядом українських виробників, наприклад: ТзОВ «Термоізол», корпорація «Енергоресурс-інвест», ТзОВ «Р-інжинірінг», так і провідними Європейськими лідерами у даній галузі, які мають можливість брати участь у даній закупівлі, оскільки закупівля товару по коду ДК 021:2015 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби проводиться шляхом відкритих торгів з публікацією на англійській мові. Тому, виходячи з вищезгаданих міркувань при формуванні технічних та якісних характеристик предмету закупівлі, фахівцями підприємства було закладено саме таку вимогу, щодо якісних характеристик предмету закупівлі, оскільки поліуретани циклопентанового спінення характеризуються найнижчим показником теплопровідності і високою адгезією до поверхні провідних труб та труб-оболонок, а також стабільністю теплоізоляційних характеристик упродовж не менш як 30 років експлуатації. Всі інші системи вспінення характеризуються зростанням коефіцієнту теплопровідності під час експлуатації, а це відповідно приводить до зростання тепловтрат і подорожчання експлуатації трубопроводів Крім того, ДСТУ Б.В.2.5 -31:2007 не містять обмежень, заборон чи інших вказівок щодо типу (методу) вспінення, а тому вимоги документацій щодо предмету закупівлі про поліуретанову теплогідроізоляцію, сформовану на основі циклопентанового вспінення є законним та будь-яким чином не суперечать ДСТУ Б.В.2.5-31:2007. На сьогоднішній день одним з факторів різниці між циклопентановим та водним вспіненням (вода/CO2) є те, що для забезпечення необхідної теплопровідності методом водного вспінення необхідно збільшити товщину ізоляції, а це в окремих випадках недопустимо через розміри лотків в існуючій системі теплопостачання в межах міста. Стосовно посилань у вимозі на дискримінацію Замовником Учасників. Звертаємо Вашу увагу, що метою Замовника є придбання товару з найкращими технічними характеристиками, який виготовляється за більш сучасними технологіями і, як наслідок, є ефективнішим у застосуванні в конкретній галузі господарства. Конкуренція — це суперництво між суб'єктами ринкової економіки за найкращі умови виробництва, вигідну позицію на ринку тощо. Необхідною умовою ефективного функціонування механізму саморегулювання ринкової економіки є конкуренція. Нецінова конкуренція – це боротьба між товаровиробниками за споживачів (покупців) методами підвищення якості і надійності товарів, поліпшення їх асортименту та сервісного обслуговування споживачів. Така конкуренція ґрунтується на перевагах, впровадження нововведень, найефективніших технологій виробництва. Відповідно до Закону України «Про захист економічної конкуренції», економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Відповідно до Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», недобросовісною конкуренцією є будь-які дії у конкуренції, що суперечать торговим та іншим чесним звичаям у господарській діяльності. Зважаючи на вищевказане, ТОВ «Рівнетеплоенерго» не вбачає в своїх діях порушень ст.ст. 3, 5, ч. 4 ст. 22 Закону України, оскільки тендерна документація по закупівлі товару по коду ДК 021:2015 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби не дискримінує учасників та не обмежує конкуренцію. Відповідно до ч. 1 ст. 31 Закону України передбачено, що замовник відміняє торги в разі подання для участі в них менше двох тендерних пропозицій або допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій. Аналіз ч. 1 ст. 31 Закону України та ст. 3 Закону України стосовно добросовісної конкуренції серед учасників, надає можливість стверджувати, що принцип проведення публічних закупівель на конкурентних засадах виконується при виконанні умов наявності двох тендерних пропозицій від учасників або допущення двох тендерних пропозицій до оцінки. ТОВ «Рівнетеплоенерго» з 2015 року проводить закупівлю труб в пінополіуретановій ізоляції з циклопентановим вспіненням. Закупівлі жодного разу не були відмінені по причині відсутності потрібної кількості пропозицій від учасників. Як зазначалось вище, на ринку України та за її межами достатньо виробників, постачальників, що мають можливість поставити товар, який має намір придбати Замовник в черговий раз. Варто зазначити, що Замовником розглядатимуться всі системи вспінення, що будуть еквівалентні циклопентану, на які учасник торгів зможе надати обгрунтовані докази даної відповідності. Крім того, Підприємство розгляне технології, які забезпечать довготривале збереження технічних характеристик та мінімальний вплив на довкілля, та будуть мати найкращий економічний ефект. Також, додатково повідомляємо, що Учасник не обмежений у праві вибору методів досягнення характеристик попередньо ізольованих трубопроводів, що подані Замовником у тендерній документації, оскільки в документації вказано метод циклопентанового вспінення або еквівалент.
Статус вимоги: Відхилено