-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
33600000-6 Фармацевтична продукція (Лікарські засоби з Національного переліку основних лікарських засобів)
Закупівля відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178. Тендерна пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою
Завершена
501 715.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 508.57 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 508.57 UAH
Період оскарження:
24.02.2023 17:41 - 01.03.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Внесення змін до Документації
Номер:
21f8a62eb987454c813b786db432e3dd
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-24-010994-a.b1
Назва:
Внесення змін до Документації
Вимога:
Внесення змін до Документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.docx 27.02.2023 16:06
- МОЗ-МЕРТ.pdf 27.02.2023 16:06
Дата подачі:
27.02.2023 16:06
Вирішення:
Шановний Учасник!
Розглянувши Вашу вимогу від щодо Закупівлі «Лікарські засоби з Національного переліку основних лікарських засобів (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник – 33600000-6 Фармацевтична продукція») , далі по тексту – Закупівля, вважаю її безпідставною з огляду на нижченаведене.
Відповідно до умов п.7 Додатку №1 тендерної документації Замовником вимагається «…додатково надати в складі своєї пропозиції документ від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, згідно з вимогами Замовника, у вигляді гарантійного листа (лист повинен включати ідентифікатор закупівлі (номер оголошення), оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмету закупівлі та адресуватися Замовнику згідно оголошення).». Тобто даний гарантійний лист може надаватися не лише виробником, а й його представництвом, філією, уповноваженим на це виробником, або ж представником, дилером, дистриб’ютором, уповноваженого на це виробником, які мають відповідні повноваження надавати такі документи будь-якому потенційному добросовісному учаснику, який виявив бажання представляти їхню продукцію. У даному випадку вказана умова тендерної документації поширюється на всіх потенційних учасників відкритих торгів.
Отже, наша тендерна документація Закупівлі жодним чином не «дискримінує тих учасників, які співпрацюють не із виробниками, а з офіційними дистриб’юторами, та не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації учасників», про що Ви хибно стверджуєте.
Неспроможність будь-якого потенційного постачальника поставити товари, яких потребує Замовник, не є ознакою дискримінації.
Крім того, необхідні вимоги до предмета закупівлі сформовано з дотриманням принципів публічних закупівель, в тому числі, Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), а саме :
1)Відповідно до п. 2 Статті 22 Закону : «2. У тендерній документації зазначаються такі відомості: … 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;».
2)Відповідно до п. 1 Статті 23 Закону «1. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис … порядку постачання товару (товарів).».
3) відповідно до п. 3 Статті 23 Закону «… технічні специфікації можуть містити посилання на … умови, вимоги, пов’язані з товарами, що закуповуються, передбачені існуючими …, нормами та правилами. До кожного такого посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент».».
Перелік лікарських засобів, заявлених до закупівлі, був сформований Замовником виключно за потребою медичного персоналу нашого медичного закладу. Ми визначили предмет закупівлі та його характеристики самостійно, відповідно до своїх потреб, а не за погодженням з усіма чи окремими учасниками процедури закупівлі, які взагалі не мають права впливати на Замовника щодо вибору предмета закупівлі чи його обґрунтування.
У п.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація може містити інформацію, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. Тобто, Замовник має право вносити в тендерну документацію інформацію, яку вважає за необхідне до неї включити, а тому він жодним чином не дискримінує учасників та не обмежує їх конкуренцію.
На сьогодні відсутні нормативні документи, що встановлюють обмеження до типу та виду документів, які підтверджують інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Крім того, жодним нормативно-правовим актом не регламентовано порядок подання номенклатури продукції у переліку закупівлі.
Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам замовника, визначається останнім самостійно з дотриманням законодавства та принципів, установлених Законом.
Вимога про надання у складі пропозиції гарантійного листа не є дискримінаційною, оскільки дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної групи або групи осіб серед інших. Тендерна документація не містить особливих вимог до такого документу, направлених на надання переваг конкретному учаснику.
Відповідно до п.10 Додатку 1 тендерної документації вказано, що «Усі посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип товару, що є предметом закупівлі, джерело його походження або виробника, вважати такими, що містять вираз "або еквівалент". Еквівалентом лікарського засобу в розумінні тендерної документації є лікарський засіб, який співпадає по всім технічним характеристикам з лікарським засобом, що є предметом закупівлі, в тому числі по якості, діючій речовині (міжнародній назві), дозуванню, формі випуску, концентрації, біоеквівалентності.». Таким чином, відповідно до Закону, Замовник не заперечує надання еквівалентів, як і надання гарантійних листів від виробників (представництв, філій виробника, представника, дилера чи дистриб’ютора) товару еквівалентної продукції.
В Україні немає заборони на придбання будь-яким суб’єктом лікарських засобів, передбачених Додатком 1 Тендерної документації для подальшої реалізації/продажу цього товару на адреси медичних закладів (установ). За таких умов, участь у даній процедурі закупівлі зможуть взяти будь-які суб'єкти господарювання, які можуть запропонувати свою продукцію, яка відповідає характеристикам, що вимагаються, або є кращою за своїми медико-технічними показниками, що не є обмеженням конкуренції чи дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання.
Таким чином, не існує ЖОДНИХ ОБМЕЖЕНЬ у суб’єкта господарювання закупити необхідні лікарські засоби у певних виробників чи їх представництв, представництв, філій виробника, представника, дилера чи дистриб’ютора та запропонувати їх Замовнику.
Крім того, проведення аналогічних процедур з даною вимогою є звичайною та поширеною практикою. Такі процедури проходять з позитивним результатом у вигляді заключення договору поставки з переможцем тендеру.
Дана вимога тендерної документації не є порушенням законодавства України у сфері публічних закупівель, не створює дискримінаційних умов і перешкод для участі в процедурі закупівель жодному з потенційних учасників, які насправді мають можливість гарантовано поставляти якісні товари, що є предметом зазначеної процедури закупівлі.
Також практика Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель показує, що по даному питанню скарги були не задоволені.
Статус вимоги:
Відхилено