-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Окорок курячий (охолоджений)
Торги не відбулися
290 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 450.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 450.00 UAH
Період оскарження:
24.02.2023 15:54 - 08.03.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога про усунення дискрамінаційної вимоги
Номер:
39a1bfef87bf43d2af93699f4ca16b5b
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-24-010052-a.c3
Назва:
Вимога про усунення дискрамінаційної вимоги
Вимога:
Ознайомившись із вашою тендерною документацію, повідомляємо Вам про наявну невідповідність, документів, що вимагається Замовником а саме:
- копію протоколів або експертних висновків, що підтверджують відсутність ГМО у запропонованому учасником товарі, не менше одного виданого у 2022/або 2023 році(документи повинні бути видані на ім’я учасника або виробника товару).
Отримання протоколу, що підтверджують відсутність ГМО не є обов’язковим згідно норм чинного законодавства: Закону України “Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів” ( в чинній редакції), Закону України від 31.05.2007 р. №1103-V «Про державну систему біобезпеки при створенні, випробуванні, транспортуванні та використанні генетично модифікованих організмів». для отримання часникам, які здійснюють торгівлю продуктами харчування.
Даний документ береться на окрему партію товару. А тому, для того, щоб взяти участь у Ваших торгах, потрібно замовити дороговартісний протокол не знаючи чи виграєш чи програєш в процедурі закупівлі. Вимога прописана під «свого» учасника, який поробив дані протоколи і тим самим обмежується конкуренція учасників.
Просимо, видалити вимогу про надання копію протоколів або експертних висновків, що підтверджують відсутність ГМО у запропонованому учасником товарі, не менше одного виданого у 2022/або 2023 році(документи повинні бути видані на ім’я учасника або виробника товару).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.03.2023 13:02
Вирішення:
Замовник зацікавлений у якості продукції, тому така вимога встановлена
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Вимога про усунення порушень у Додатку 1 до тендерної документації
Номер:
d4858de4af104c93a4f9e2f6ffc1560e
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-24-010052-a.b2
Назва:
Вимога про усунення порушень у Додатку 1 до тендерної документації
Вимога:
У додатку 1 до тендерної документації Замовника міститься вимога про надання, зокрема:
- копії протоколів або експертних висновків, що підтверджують відсутність ГМО у запропонованому учасником товарі, не менше одного виданого у 2021 році та не менше одного виданого у 2022 році(документи повинні бути видані на ім’я учасника або виробника товару). Додатково учасник надає сканований оригінал атестату про акредитацію лабораторії, якою проводилися дослідження продукції, при цьому даний атестат має свідчити про можливість проведення зазначеною лабораторією відповідних досліджень;
- копії експертних висновків, що підтверджують відсутність у запропонованому учасником товарі патогенних мікроорганізмів, в т.ч. сальмонели, лістерії, токсичних елементів і мікотоксинів, антибіотиків, гормонів, пестицидів, нітрозаміни і радіонуклідів, не менше одного виданого у 2021 році та не менше одного виданого у 2022 році (документи повинні бути видані на ім’я учасника або виробника товару). Додатково учасник надає сканований оригінал атестату про акредитацію лабораторії, якою проводилися дослідження продукції, при цьому даний атестат має свідчити про можливість проведення зазначеною лабораторією відповідних досліджень;
Оскільки товар, що є предметом закупівлі повинен постачатися Замовнику із залишковим терміном придатності на момент поставки не менше 70% від терміну придатності виробника. А термін зберігання товару, що є предметом закупівлі становить, при температурі від 0 до +4*С 2 доби, вказані документи на відсутність у товарі ГМО та мікробіологічні показники за період 2021 - 2022 роки є неінформативними та такими, що до реальних показників товару, що безпосередньо пропонується Учасником процедури закупівлі ніякого відношення не мають. Оскільки на кожну партію товару вказані протоколи виготовляються окремо. І партія з наданих зразків за 2021, 2022 роки і протколи до них, ніякого відношення до товару, що пропонується з моменту оголошення процедури закупівлі, не має.
Просимо усунути вищевказану невідповідність та привести умови тендерної докуметації до норм чинного законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.02.2023 11:59
Вирішення:
За результатами вашої скарги внесено зміни до документації
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Вимогу щодо усунення дискрімінаційних вимог зазначених у тендерній документації Замовника та додатках до неї
Номер:
80947f927ff844238f851e3e22a4aea5
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-24-010052-a.c1
Назва:
Вимогу щодо усунення дискрімінаційних вимог зазначених у тендерній документації Замовника та додатках до неї
Вимога:
Шановний Замовник! Просимо скасувати умови, не передбачені чинним законодавством, які обмежують конкуренцію, ставлять в нерівні умови постачальників та створюють дискримінаційні умови закупівлі. Так, частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
У Розділі 5. «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» , п. 3.5.1. пп.1.1. Замовник вимагає надання: Довідки довільної форми, що підтверджує наявність обладнання та матеріально-технічної бази, що необхідні для забезпечення поставки продукції, що є предметом закупівлі. У довідці зазначається інформація про наявність в учасника: - спеціалізованого автотранспорту для перевезення продуктів харчування у відповідності до предмету закупівлі, а саме: рефрижератор із зазначенням реєстраційного номеру автомобіля та виду (типу) кузову (не менше трьох одиниць).
Жодним нормативно-правовим актом не регламентується кількість транспортних засобів, яку необхідно використовувати Учасником при виконанні умов Договору про закупівлю. Оскільки, поставка товару за вказаною адресою Учасника, здійснюється дрібними партіями протягом 2023 року, зазначена вимога Замовника, стосовно зазначення не менше трьох одиниць автотранспорту є безпідставною та такою, що порушує норми чинного законодавства.
Вказані вимоги замовника не є свідченням забезпечення кваліфікаційних вимог, а спрямовані лише на створення додаткових перешкод потенційним учасникам в підготовці до участі в закупівлі та визначають безпідставні перешкоди для такої участі.
Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 93 від 26.01.2018р. відмінено обов’язкову сертифікацію продукції та скасовано перелік продукції, яка підлягає обов’язковій сертифікації в Україні. Тобто і товар, який пропонується до постачання і являється предметом закупівлі.
У Додатку 1 до тендерної документації предмета закупівлі «окорок курячий (охолоджений)» міститься вимога, про надання копії діючих сертифікатів на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000, ДСТУ ISO 9001, ДСТУ ISO 14001, ДСТУ ISO 45001, та системою управління охороною здоров'я та безпекою праці, виданих на ім’я учасника, із сферою сертифікації або сферою діяльності, що пов'язана із виробництвом м’яса або оптовою торгівлею м’ясом, чинних на дату електронного аукціону.
Оскільки, дана сертифікація, згідно законодавства України, є необов’язковою і добровільною, отже жодним законом не передбачено обов’язкову наявність даних сертифікатів у юридичних чи фізичних осіб, а тому не може вимагатись замовником у якості обов’язкового відповідно до ст. 16, п.4, ЗУ «Про публічні закупівлі» (Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником.
Стаття 22, частина 2, ЗУ «Про публічні закупівлі» визначає безпосередньо відомості, які обов’язково повинна містити тендерна документація, а саме пункт 2 визначає кваліфікаційні критерії до учасників, які повинні міститись у тендерній документації та які замовник може висувати відповідно до ст.16 та ст. 17 закону. Цей перелік є вичерпним, а саме: - наявність обладнання та матеріально-технічної бази; - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Таким чином, замовник не має права виходити за межі дії статей 16, 17 та висувати якість додаткові власні кваліфікаційні критерії до учасника.
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля Як видно із змісту статті, замовник має право вказати у технічній специфікації «…посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.». Проте, технічна специфікація стосується виключно ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ, а не учасника чи виробника товару. Таким чином, замовник не може встановлювати будь-яких додаткових кваліфікаційних критеріїв у вигляді подання вищевказаних сертифікатів.
Таким чином, при вивчені вимог даної тендерної документації у більшості потенційних учасників, що з боку замовника відбувається відверта маніпуляція, так як зазначені вимоги не мають жодного відношення до товару і не можуть підтвердити ні безпечність товару, ні його екологічність. Наголошуємо, що згідно з нормами чинного законодавства України відповідність вищенаведеним умовам Замовника учасник може підтвердити будь-яким документом, що передбачений як обов’язковий до такого предмету закупівлі чинним законодавством (це підтверджується п.4 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі»).
На сьогоднішній день, чинним законодавством визначено, що обов’язковим документом, який видається акредитованим органом і який повинні мати юридичні і фізичні особи та який засвідчує якість і безпечність товару, що є предметом закупівлі, являється ВИСНОВОК ДЕРЖАВНОЇ САНІТАРНО-ЕПІДЕМІОЛОГІЧНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ. Додатково інформуємо щодо наявності великої кількості рішень АМКУ щодо визнання даних вимог дискримінаційними та такими що порушують умови закупівлі. Оскільки саме такі вимоги і є обмеженням здорової конкуренції і обмежують коло учасників єдиним виробником або з суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з ним у монопольних відносинах, внаслідок чого обмежується право інших учасників на участь у процедурі закупівлі. Тим самим ставлячи під сумнів прозорість самої закупівлі.
Просимо уповноважену особу з проведення процедури закупівлі внести зміни до тендерної документації, скасувати вищевикладені дискримінаційні умови та прибрати з тендерної документації вимоги, і привести тендерну документацію у відповідність до вимог чинного законодавства України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.02.2023 11:36
Вирішення:
За результатами вашої скарги внесено зміни до документації
Статус вимоги:
Задоволено