-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань Опосвідчення вантажопідіймальних механізмів Київського РЦОМ Лот №1 Опосвідчення вантажопідіймальних механізмів Київського РЦОМ (ДК 021:2015 - 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань) Лот №2 Опосвідчення вантажопідіймальних механізмів Кропивницької дільниці Київського РЦОМ (ДК 021:2015 - 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань)
Інформація, що вимагається пунктами 8, 9 частини 2 статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі», не зазначена в оголошенні про проведення відкритих торгів, у зв’язку із відсутністю технічної можливості, міститься у тендерній документації.
Завершена
191 400.83
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.2% або 442.00 UAH
мін. крок: 0.2% або 442.00 UAH
Період оскарження:
24.02.2023 13:31 - 04.03.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Оскарження кваліфікації Учасника
Номер:
996a46a05c794c1bb93073d394d52c9b
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-24-006577-a.b2
Назва:
Оскарження кваліфікації Учасника
Вимога:
ВИМОГА
07.03.2023 на електронному майданчику PROZORRO здійснився аукціон на закупівлю послуг відповідно коду 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань. Опосвідчення вантажопідіймальних механізмів Київського РЦОМ Лот №1 Опосвідчення вантажопідіймальних механізмів Київського РЦОМ (ДК 021:2015 - 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань). Замовник закупівлі – ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО», ЄДРПОУ 00100227, Адреса: 01032, Київська область, Київ, вул. С.Петлюри, 25, м. Київ, ідентифікатор закупівлі на PROZORRO UA-2023-02-24-006577-a. Тендерна документація щодо проведення закупівлі через електронну систему закупівель за процедурою «відкриті торги з особливостями» затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи від 24 лютого 2023 року № 1.
Участь в аукціоні по Лоту №1 взяли п’ять учасників: Товариство з обмеженою відповідальністю «Експертно-технічний центр промислової безпеки», ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖПРАЦІ», ТОВ «Науково-виробнича фірма «Зонд», ТОВ «Укртеплосервіс», ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МЕТРОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР».
За результатами аукціону по Лоту №1 найнижчу ціну надав учасник Товариство з обмеженою відповідальністю «Експертно-технічний центр промислової безпеки» із пропозицією – 43 050,00 без ПДВ.
За результатами кваліфікації учасника Замовником виявлені невідповідності:
Відповідно пункту 2. Розділу ІІ Додатку 3 до Тендерної документації (далі – ТД), учасник в складі тендерної пропозиції має подати Копію Дозволу на виконання технічного огляду, експертного обстеження (технічного діагностування) вантажопідіймальних кранів, підйомників та технологічних транспортних засобів, який дійсний на період надання послуг. Посилання на вимоги тендерної документації, щодо яких виявлені невідповідності: 1) Вимога п.2 Розділу ІІ Додатку 3 до ТД; Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: 1) Учасник повинен надати, на виконання вимог п. 2 Розділу ІІ Додатку 3 до ТД, Копію Дозволу на виконання технічного огляду, експертного обстеження (технічного діагностування) вантажопідіймальних кранів, підйомників та технологічних транспортних засобів, який дійсний на період надання послуг.
Учасником, на усунення невідповідності, було викладено Лист-роз’яснення щодо надання Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці замість Дозволу від 17.03.2023 №01-17/40.
За результатами оцінки наданих Учасником кваліфікаційних документів, документів про усунення невідповідностей, уповноваженою особою Замовника було визначено переможцем Товариство з обмеженою відповідальністю «Експертно-технічний центр промислової безпеки» (протокольне рішення щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 22.03.2023 №6).
За результатами уважного вивчення Протокольного рішення щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 22.03.2023 №6 та документів Товариства з обмеженою відповідальністю «Експертно-технічний центр промислової безпеки», вкладених до тендерної пропозиції і, вкладених до пропозиції на «Кваліфікації», ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖПРАЦІ» хоче зазначити наступне:
По-перше, пунктом 2 розділу ІІ. Додатку 3 ОПИС ТА ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ до тендерної документації визначено наступне:
Розділ ІІ. Документи, які Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції
2. Копію Дозволу на виконання технічного огляду, експертного обстеження (технічного діагностування) вантажопідіймальних кранів, підйомників та технологічних транспортних засобів, який дійсний на період надання послуг.
Тобто, Учасник, разом із тендерною пропозицією має надати ДОЗВІЛ на проведення зазначених вище послуг, отриманий відповідно до чинного законодавства України.
Звертаємо увагу, що Учасник ТОВ «Експертно-технічний центр промислової безпеки», підписавши «Довідку-підтвердження інформації щодо відповідності пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам», підтвердив те, що він погодився із цими умовами, але у складі тендерної пропозиції не надав копію Дозволу.
Натомість Учасник, реагуючи на зауваження Замовника щодо невідповідності Тендерній документації, замість копії Дозволу надає довідку, у якій зазначає про те, що:
ТОВ «Експертно-технічний центр промислової безпеки», відповідно до чинного законодавства у сфері охорони праці та промислової безпеки, на даний час має законне право на використання Декларації як повноцінного дозвільного документа, аналога Дозвола, на проведення технічних оглядів, випробувань, експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки. Декларація наразі є дійсним, згідного чинного на поточний момент законодавства, ДОЗВІЛЬНИМ ДОКУМЕНТОМ для надання послуг, які потребує Замовник.
Звертаємо увагу, що відповідно до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» (від 6 вересня 2005 року № 2806-IV):
документ дозвільного характеру - дозвіл, висновок, рішення, погодження, свідоцтво, інший документ в електронному вигляді (запис про наявність дозволу, висновку, рішення, погодження, свідоцтва, іншого документа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), який дозвільний орган зобов’язаний видати суб’єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності та/або без наявності якого суб’єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності;
декларація про провадження господарської діяльності (далі - декларація) - документ, яким суб’єкт господарювання повідомляє дозвільний орган про свою відповідність вимогам законодавства до певного виду господарської діяльності (у тому числі матеріально-технічної бази, кваліфікації персоналу - якщо це зумовлено особливостями провадження відповідного виду господарської діяльності) та на підставі якого набуває право на провадження заявленого виду господарської діяльності і несе передбачену законом відповідальність.
Хочемо зауважити, що Дозвіл та Декларація за визначеннями (див. вище) є різними за статусами документами, а саме, Декларація, як зазначено вище у визначені «документ дозвільного характеру», НЕ Є ДОЗВІЛЬНИМ ДОКУМЕНТОМ, тобто це не тотожні документи, як це наддано у Листі-роз’ясненні Учасника.
Також, хочемо зазначити, що тендер на закупівлю був об’явлений 24.02.2023 і до 04.03.2023 претенденти на участь у тендері мали можливість поставити Замовнику запитання щодо надання пояснень або подати вимогу щодо внесення змін у тендерну документацію. Запитань щодо надання пояснень або вимог щодо внесення змін до тендерної документації стосовно можливості надання учасником послуг на підставі Декларації про відповідність матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, судячи з інформації на сторінці закупівлі, на жаль, немає.
Тож, відсутність запитань або вимог стосовно наявності тільки Дозволу на надання послуг, учасники цієї закупівлі, за замовчуванням, погодили, що має бути дозвіл на надання послуг.
Таким чином, Учасник ТОВ «Експертно-технічний центр промислової безпеки» підпадає під умови, які зазначені у підрозділі 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, а саме:
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
1) Учасник процедури закупівлі:
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей,
оскільки, Лист-роз’яснення щодо надання Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці замість Дозволу від 17.03.2023 №01-17/40, наданий Учасником Товариство з обмеженою відповідальністю «Експертно-технічний центр промислової безпеки», як доказ про усунення невідповідності, є таким, що суперечить «Довідці-підтвердження інформації щодо відповідності пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам», що підписана Учасником.
2) Тендерна пропозиція учасника:
• не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 Особливостей….
Оскільки, не надання Дозволу на виконання технічного огляду, експертного обстеження (технічного діагностування) вантажопідіймальних кранів, підйомників та технологічних транспортних засобів, який дійсний на період надання послуг, є не виконання умов Тендерної документації.
По-друге, відповідно до пункту 2 розділу І «Документи, які надають Учасники для підтвердження кваліфікаційних критеріїв та відсутності підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі та інших вимог замовника» до тендерної документації Учасник має надати довідку в довільній формі, в якій зазначається наступна інформація: - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Учасником ТОВ «Експертно-технічний центр промислової безпеки», на виконання цієї вимоги, надано Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, у якій зазначено такі працівники: Морозов Костянтин Анатолійович, як експерт технічний з промислової безпеки, та Санніков Вячеслав Вікторович, як фахівець неруйнівного контролю.
Хочемо зауважити, що предметом цієї закупівлі є експертне обстеження, технічний огляд наступного устатковання підвищеної небезпеки – вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання, серед яких є три автонавантажувачі.
Відповідно до інформації, наведеної у Довідці, Морозов Костянтин Анатолійович експерт технічний з промислової безпеки, відповідно до кваліфікації, має право тільки на експертне обстеження та/або технічний огляд вантажопідіймальних кранів, підйомників, але не має такої кваліфікації на проведення експертного обстеження та/або технічного огляду технологічних транспортних засобів, до яких відносяться автонавантажувачі.
Також щодо інформації про Морозова Костянтина Анатолійовича, він є працівником ТОВ «Запорізький титано-магнієвий комбінат» і на цей час фізично не має можливості надавати послуги з технічного огляду та експертного обстеження вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання, оскільки з 27.02.2022 його призвано до лав Збройних сил України. За необхідності, для підтвердження цієї інформації, можемо надати відповідні докази Замовнику.
Таким чином, Учасник Товариство з обмеженою відповідальністю «Експертно-технічний центр промислової безпеки» підпадає під умови, які зазначені у підрозділі 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації, а саме:
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
1) Учасник процедури закупівлі:
• зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 Особливостей…,
2) Тендерна пропозиція учасника:
• не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
Оскільки відомості надані у Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації є такими, що не відповідають вимогам пункту 2 частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, додатку 2 Тендерної документації про наявність працівників відповідної кваліфікації та є такими, що підпадають під дію підпункту 1 підрозділу 3 розділу V Тендерної документації, як надання недостовірної інформації.
По-третє, відповідно до пункту 3 розділу І «Документи, які надають Учасники для підтвердження кваліфікаційних критеріїв та відсутності підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі та інших вимог замовника Додатку 2 «Перелік документів, які підтверджують кваліфікаційні критерії та відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі та інші вимоги Замовника» Учасник має надати:
Довідку (складену в довільній формі), про наявність в учасника досвіду виконання договору надання послуг, аналогічного (аналогічних) предмету закупівлі, виконаного у період з 2019 по 2022 роки (включно) (із зазначенням предмету договору, суми(ціни) договору, його № та дати, найменування, адреси та контактних даних замовника).
Учасником ТОВ «Експертно-технічний центр промислової безпеки» надано Довідку про наявність досвіду виконання договору аналогічного предмету закупівлі та копії договорів, зазначених у цій Довідці.
Хочемо зауважити, що предметом договорів, зазначених у Довідці, є експертне обстеження або технічний огляд вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання, але не наведено та не додано жодного договору на технічний огляд технологічного транспортного засобу (автонавантажувача).
Таким чином, відомості надані у Довідці про наявність досвіду виконання договору аналогічного предмету закупівлі не відповідають вимогам пункту 3 розділу 1 Додатку 2 Тендерної документації щодо «…наявності в учасника досвіду виконання договору надання послуг, аналогічного (аналогічних) предмету закупівлі…».
З урахуванням наведеної вище інформації та, керуючись практиками оскарження закупівель АМКУ, у Системах DOZORO та PROZORO, дотримуючись принципів здійснення закупівель та недискримінації учасників відповідно до чинного законодавства, ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖПРАЦІ» вимагає:
1. Визнати пропозицію ТОВ «Експертно-технічний центр промислової безпеки» такою, що не відповідає вимогам, визначеним в Тендерній документації на закупівлю послуг відповідно коду 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань. Опосвідчення вантажопідіймальних механізмів Київського РЦОМ Лот №1 Опосвідчення вантажопідіймальних механізмів Київського РЦОМ (ДК 021:2015 - 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань).
2. Скасувати рішення Замовника про визначення ТОВ «Експертно-технічний центр промислової безпеки» переможцем та ухвалення рішення щодо укладання з ним договору (протокольне рішення щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 22.03.2023 №6) на підставі порушення останнім умов Тендерної документації на закупівлю послуг відповідно коду 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань. Опосвідчення вантажопідіймальних механізмів Київського РЦОМ Лот №1 Опосвідчення вантажопідіймальних механізмів Київського РЦОМ (ДК 021:2015 - 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань) та норм Закону України «Про публічні закупівлі» щодо надання відомостей, які не відповідають вимогам Тендерної документації.
Пов'язані документи:
Учасник
Дата подачі:
27.03.2023 12:18
Вирішення:
1. Щодо ненадання копії Дозволу на виконання технічного огляду, експертного обстеження (технічного діагностування) вантажопідіймальних кранів, підйомників та технологічних транспортних засобів, який дійсний на період надання послуг.
Відповідно пункту 2. Розділу ІІ Додатку 3 до Тендерної документації (далі – ТД), учасник в складі тендерної пропозиції має подати Копію Дозволу на виконання технічного огляду, експертного обстеження (технічного діагностування) вантажопідіймальних кранів, підйомників та технологічних транспортних засобів, який дійсний на період надання послуг.
Товариством з обмеженою відповідальністю «Експертно-технічний центр промислової безпеки» надано копію Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та Лист роз’яснення щодо надання Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 17.03.2023 №01-17/40.
Учасник аргументував чинність своєї Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці нарівні із безпосередньо Дозволом наступним:
Відносно проведення діяльності, що стосується згаданої вище сфери, є чинними ряд законодавчих актів, а саме - Постанова Кабінету Міністрів України. Зокрема, є чинною Постанова Кабінету Міністрів України від 26.10.2011р. №1107, (в редакції Постанови Кабінету Міністрів України №357 від 24 березня 2022 р). Також Постановою Кабінету Міністрів України від 03 березня 2020 року № 207 до Постанови №1107 було внесено зміни, які дали можливість виконувати роботи щодо проведення технічного огляду, випробування, експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (п.16 додаток 6) на основі Декларації.
Постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. №77 були внесені зміни щодо розділу робіт підвищеної небезпеки та обладнання підвищеної небезпеки на групи А та Б. Для виконання робіт та експлуатації обладнання групи А необхідно отримати Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки, групи Б – Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. В той же час, пунктом 3 даної Постанови встановлено наступне «3. Установити, що декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, видані до набрання чинності цією постановою, є чинними до внесення змін до таких декларацій».
Постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2022 р. № 357 було внесено зміни до деяких пунктів Постанови №77, необхідність затвердження яких була спровокована військовою агресією сусідньої держави відносно України, та, як наслідком, введенням воєнного стану на всій території країни. Зокрема, у п.1 пп.2 говориться про те, що «2) на період воєнного стану види робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у пунктах 4, 7-9, 11-21, 23-27, 29 і 30 групи А додатку 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 84, ст. 3077; 2021 р., № 13, ст. 543), виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці». Пункт 5 Постанови №77 не змінюється жодним чином у Постанові №357, як залишається незмінним і пункт 3 Постанови №77, про який ми згадували вище і який регламентує використання Декларації для проведення технічного огляду, випробування, експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (п.16 додаток 6), за певних умов, як повноцінного дозвільного документа на рівні з Дозволом на виконання робіт підвищеної небезпеки.
Отже, відповідно до чинного законодавства у сфері охорони праці та промислової безпеки, у даному випадку Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці є дозвільним документом, який замінює Дозвіл, на проведення технічних оглядів, випробувань, експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
2. Щодо зауваження про недостовірну інформацію у Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Відповідно до п. 2.1. розділу І Додатку 2 до тендерної документації учасник повинен надати довідку в довільній формі, в якій зазначається наступна інформація:- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Будь яких інших документів не вимагається.
Товариством з обмеженою відповідальністю «Експертно-технічний центр промислової безпеки» надана довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, що відповідає умовам тендерної документації.
Під час розгляду пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Експертно-технічний центр промислової безпеки» у Замовника були відсутні сумніви у достовірності інформації щодо фізичної особи зазначеної у Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації. Зазначену у вимозі не підтверджену інформацію щодо фізичної особи не можна вважати достовірною.
3. Щодо надання Довідку про наявність досвіду виконання договору аналогічного предмету закупівлі.
Згідно з наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» від 15.04.2020 р. № 708 замовник визначає предмет закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», щозатверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 р. № 1749 (далі — Єдиний закупівельний словник, ДК 021:2015, класифікатор), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг. Для товарів та послуг предмет закупівлі визначається згідно з пунктами 21 і 34 статті 1 Закону та за класом (тобто за показником четвертої цифри ДК 021:2015).
Замовник має право визначити предмет закупівлі за четвертою-восьмою цифрою ДК 021:2015, за обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. Учасники зобов’язані виконати лише ті вимоги, які зазначені в тендерній документації замовника. Тобто визначення предмета закупівлі відбувається за окремою назвою предмета закупівлі. Отже, аналогічний договір — це договір, який відповідає предмету закупівлі за четвертою цифрою ДК 021:2015, якщо інше не зазначено в умовах документації.
Предмет закупівлі — ДК 021:2015-71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань Опосвідчення вантажопідіймальних механізмів Київського РЦОМ Лот №1 Опосвідчення вантажопідіймальних механізмів Київського РЦОМ (ДК 021:2015 - 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань) Лот №2 Опосвідчення вантажопідіймальних механізмів Кропивницької дільниці Київського РЦОМ (ДК 021:2015 - 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань). Учасник надав договір № П.19.20 від 01.07.2020р. з КП «Київтранспарксервіс» , за яким надавалася послуга за кодом ДК 021:2015- Послуги з проведення часткового технічного огляду кранів маніпуляторів, встановлених на автомобілях МАЗ437041, Код ДК 021:2015: 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробувань. Цей договір вважається аналогічним.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
оскарження кваліфікації Учасника
Номер:
68583375e342446e941016c92decca4b
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-24-006577-a.b1
Назва:
оскарження кваліфікації Учасника
Вимога:
ВИМОГА
07.03.2023 на електронному майданчику PROZORRO здійснився аукціон на закупівлю послуг відповідно коду 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань. Опосвідчення вантажопідіймальних механізмів Київського РЦОМ Лот 2. Опосвідчення вантажопідіймальних механізмів Кропивницької дільниці Київського РЦОМ (ДК 021:2015 - 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань). Замовник закупівлі – ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО», ЄДРПОУ 00100227, Адреса: 01032, Київська область, Київ, вул. С.Петлюри, 25, м. Київ, ідентифікатор закупівлі на PROZORRO UA-2023-02-24-006577-a. Тендерна документація щодо проведення закупівлі через електронну систему закупівель за процедурою «відкриті торги з особливостями» затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи від 24 лютого 2023 року № 1.
Участь в аукціоні по Лоту №2 взяли три учасників: Товариство з обмеженою відповідальністю «Експертно-технічний центр промислової безпеки», ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖПРАЦІ», ТОВ «Укртеплосервіс».
За результатами аукціону по Лоту №2 найнижчу ціну надав учасник Товариство з обмеженою відповідальністю «Експертно-технічний центр промислової безпеки» із пропозицією – 19 700,00 без ПДВ.
За результатами кваліфікації учасника Замовником виявлені невідповідності:
Відповідно пункту 2. Розділу ІІ Додатку 3 до Тендерної документації (далі – ТД), учасник в складі тендерної пропозиції має подати Копію Дозволу на виконання технічного огляду, експертного обстеження (технічного діагностування) вантажопідіймальних кранів, підйомників та технологічних транспортних засобів, який дійсний на період надання послуг. Посилання на вимоги тендерної документації, щодо яких виявлені невідповідності: 1) Вимога п.2 Розділу ІІ Додатку 3 до ТД; Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: 1) Учасник повинен надати, на виконання вимог п. 2 Розділу ІІ Додатку 3 до ТД, Копію Дозволу на виконання технічного огляду, експертного обстеження (технічного діагностування) вантажопідіймальних кранів, підйомників та технологічних транспортних засобів, який дійсний на період надання послуг.
Учасником, на усунення невідповідності, було викладено Лист-роз’яснення щодо надання Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці замість Дозволу від 17.03.2023 №01-17/40.
За результатами оцінки наданих Учасником кваліфікаційних документів, документів про усунення невідповідностей, уповноваженою особою Замовника було визначено переможцем Товариство з обмеженою відповідальністю «Експертно-технічний центр промислової безпеки» (протокольне рішення щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 22.03.2023 №7).
За результатами уважного вивчення Протокольного рішення щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 22.03.2023 №7 та документів Товариства з обмеженою відповідальністю «Експертно-технічний центр промислової безпеки», вкладених до тендерної пропозиції і, вкладених до пропозиції на «Кваліфікації», ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖПРАЦІ» хоче зазначити наступне:
По-перше, пунктом 2 розділу ІІ. Додатку 3 ОПИС ТА ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ до тендерної документації визначено наступне:
Розділ ІІ. Документи, які Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції
2. Копію Дозволу на виконання технічного огляду, експертного обстеження (технічного діагностування) вантажопідіймальних кранів, підйомників та технологічних транспортних засобів, який дійсний на період надання послуг.
Тобто, Учасник, разом із тендерною пропозицією має надати ДОЗВІЛ на проведення зазначених вище послуг, отриманий відповідно до чинного законодавства України.
Звертаємо увагу, що Учасник ТОВ «Експертно-технічний центр промислової безпеки», підписавши «Довідку-підтвердження інформації щодо відповідності пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам», підтвердив те, що він погодився із цими умовами, але у складі тендерної пропозиції не надав копію Дозволу.
Натомість Учасник, реагуючи на зауваження Замовника щодо невідповідності Тендерній документації, замість копії Дозволу надає довідку, у якій зазначає про те, що:
ТОВ «Експертно-технічний центр промислової безпеки», відповідно до чинного законодавства у сфері охорони праці та промислової безпеки, на даний час має законне право на використання Декларації як повноцінного дозвільного документа, аналога Дозвола, на проведення технічних оглядів, випробувань, експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки. Декларація наразі є дійсним, згідного чинного на поточний момент законодавства, ДОЗВІЛЬНИМ ДОКУМЕНТОМ для надання послуг, які потребує Замовник.
Звертаємо увагу, що відповідно до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» (від 6 вересня 2005 року № 2806-IV):
документ дозвільного характеру - дозвіл, висновок, рішення, погодження, свідоцтво, інший документ в електронному вигляді (запис про наявність дозволу, висновку, рішення, погодження, свідоцтва, іншого документа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), який дозвільний орган зобов’язаний видати суб’єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності та/або без наявності якого суб’єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності;
декларація про провадження господарської діяльності (далі - декларація) - документ, яким суб’єкт господарювання повідомляє дозвільний орган про свою відповідність вимогам законодавства до певного виду господарської діяльності (у тому числі матеріально-технічної бази, кваліфікації персоналу - якщо це зумовлено особливостями провадження відповідного виду господарської діяльності) та на підставі якого набуває право на провадження заявленого виду господарської діяльності і несе передбачену законом відповідальність.
Хочемо зауважити, що Дозвіл та Декларація за визначеннями (див. вище) є різними за статусами документами, а саме, Декларація, як зазначено вище у визначені «документ дозвільного характеру», НЕ Є ДОЗВІЛЬНИМ ДОКУМЕНТОМ, тобто це не тотожні документи, як це наддано у Листі-роз’ясненні Учасника.
Також, хочемо зазначити, що тендер на закупівлю був об’явлений 24.02.2023 і до 04.03.2023 претенденти на участь у тендері мали можливість поставити Замовнику запитання щодо надання пояснень або подати вимогу щодо внесення змін у тендерну документацію. Запитань щодо надання пояснень або вимог щодо внесення змін до тендерної документації стосовно можливості надання учасником послуг на підставі Декларації про відповідність матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, судячи з інформації на сторінці закупівлі, на жаль, немає.
Тож, відсутність запитань або вимог стосовно наявності тільки Дозволу на надання послуг, учасники цієї закупівлі, за замовчуванням, погодили, що має бути дозвіл на надання послуг.
Таким чином, Учасник ТОВ «Експертно-технічний центр промислової безпеки» підпадає під умови, які зазначені у підрозділі 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, а саме:
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
1) Учасник процедури закупівлі:
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей,
оскільки, Лист-роз’яснення щодо надання Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці замість Дозволу від 17.03.2023 №01-17/40, наданий Учасником Товариство з обмеженою відповідальністю «Експертно-технічний центр промислової безпеки», як доказ про усунення невідповідності, є таким, що суперечить «Довідці-підтвердження інформації щодо відповідності пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам», що підписана Учасником.
2) Тендерна пропозиція учасника:
• не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 Особливостей….
Оскільки, не надання Дозволу на виконання технічного огляду, експертного обстеження (технічного діагностування) вантажопідіймальних кранів, підйомників та технологічних транспортних засобів, який дійсний на період надання послуг, є не виконання умов Тендерної документації.
По-друге, відповідно до пункту 2 розділу І «Документи, які надають Учасники для підтвердження кваліфікаційних критеріїв та відсутності підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі та інших вимог замовника» до тендерної документації Учасник має надати довідку в довільній формі, в якій зазначається наступна інформація: - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Учасником ТОВ «Експертно-технічний центр промислової безпеки», на виконання цієї вимоги, надано Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, у якій зазначено такі працівники: Морозов Костянтин Анатолійович, як експерт технічний з промислової безпеки, та Санніков Вячеслав Вікторович, як фахівець неруйнівного контролю.
Хочемо зауважити, що предметом цієї закупівлі є експертне обстеження, технічний огляд наступного устатковання підвищеної небезпеки – вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання, серед яких є один автонавантажувач.
Відповідно до інформації, наведеної у Довідці, Морозов Костянтин Анатолійович експерт технічний з промислової безпеки, відповідно до кваліфікації, має право тільки на експертне обстеження та/або технічний огляд вантажопідіймальних кранів, підйомників, але не має такої кваліфікації на проведення експертного обстеження та/або технічного огляду технологічних транспортних засобів, до яких відносяться автонавантажувачі.
Також щодо інформації про Морозова Костянтина Анатолійовича, він є працівником ТОВ «Запорізький титано-магнієвий комбінат» і на цей час фізично не має можливості надавати послуги з технічного огляду та експертного обстеження вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання, оскільки з 27.02.2022 його призвано до лав Збройних сил України. За необхідності, для підтвердження цієї інформації, можемо надати відповідні докази Замовнику.
Таким чином, Учасник Товариство з обмеженою відповідальністю «Експертно-технічний центр промислової безпеки» підпадає під умови, які зазначені у підрозділі 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації, а саме:
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
1) Учасник процедури закупівлі:
• зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 Особливостей…,
2) Тендерна пропозиція учасника:
• не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
Оскільки відомості надані у Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації є такими, що не відповідають вимогам пункту 2 частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, додатку 2 Тендерної документації про наявність працівників відповідної кваліфікації та є такими, що підпадають під дію підпункту 1 підрозділу 3 розділу V Тендерної документації, як надання недостовірної інформації.
По-третє, відповідно до пункту 3 розділу І «Документи, які надають Учасники для підтвердження кваліфікаційних критеріїв та відсутності підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі та інших вимог замовника Додатку 2 «Перелік документів, які підтверджують кваліфікаційні критерії та відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі та інші вимоги Замовника» Учасник має надати:
Довідку (складену в довільній формі), про наявність в учасника досвіду виконання договору надання послуг, аналогічного (аналогічних) предмету закупівлі, виконаного у період з 2019 по 2022 роки (включно) (із зазначенням предмету договору, суми(ціни) договору, його № та дати, найменування, адреси та контактних даних замовника).
Учасником ТОВ «Експертно-технічний центр промислової безпеки» надано Довідку про наявність досвіду виконання договору аналогічного предмету закупівлі та копії договорів, зазначених у цій Довідці.
Хочемо зауважити, що предметом договорів, зазначених у Довідці, є експертне обстеження або технічний огляд вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання, але не наведено та не додано жодного договору на технічний огляд технологічного транспортного засобу (автонавантажувача).
Таким чином, відомості надані у Довідці про наявність досвіду виконання договору аналогічного предмету закупівлі не відповідають вимогам пункту 3 розділу 1 Додатку 2 Тендерної документації щодо «…наявності в учасника досвіду виконання договору надання послуг, аналогічного (аналогічних) предмету закупівлі…».
З урахуванням наведеної вище інформації та, керуючись практиками оскарження закупівель АМКУ, у Системах DOZORO та PROZORO, дотримуючись принципів здійснення закупівель та недискримінації учасників відповідно до чинного законодавства, ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖПРАЦІ» вимагає:
1. Визнати пропозицію Учасника ТОВ «Експертно-технічний центр промислової безпеки» такою, що не відповідає вимогам, визначеним в Тендерній документації на закупівлю послуг відповідно коду 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань. Опосвідчення вантажопідіймальних механізмів Київського РЦОМ Лот 2. Опосвідчення вантажопідіймальних механізмів Кропивницької дільниці Київського РЦОМ (ДК 021:2015 - 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань).
2. Скасувати рішення Замовника про визначення ТОВ «Експертно-технічний центр промислової безпеки» переможцем та ухвалення рішення щодо укладання з ним договору (протокольне рішення щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 22.03.2023 №7) на підставі порушення останнім умов Тендерної документації на закупівлю послуг відповідно коду 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань. Опосвідчення вантажопідіймальних механізмів Київського РЦОМ Лот 2. Опосвідчення вантажопідіймальних механізмів Кропивницької дільниці Київського РЦОМ (ДК 021:2015 - 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань) та норм Закону України «Про публічні закупівлі» щодо надання відомостей, які не відповідають вимогам Тендерної документації.
Пов'язані документи:
Учасник
Дата подачі:
27.03.2023 12:12
Вирішення:
1. Щодо ненадання копії Дозволу на виконання технічного огляду, експертного обстеження (технічного діагностування) вантажопідіймальних кранів, підйомників та технологічних транспортних засобів, який дійсний на період надання послуг.
Відповідно пункту 2. Розділу ІІ Додатку 3 до Тендерної документації (далі – ТД), учасник в складі тендерної пропозиції має подати Копію Дозволу на виконання технічного огляду, експертного обстеження (технічного діагностування) вантажопідіймальних кранів, підйомників та технологічних транспортних засобів, який дійсний на період надання послуг.
Товариством з обмеженою відповідальністю «Експертно-технічний центр промислової безпеки» надано копію Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та Лист роз’яснення щодо надання Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 17.03.2023 №01-17/40.
Учасник аргументував чинність своєї Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці нарівні із безпосередньо Дозволом наступним:
Відносно проведення діяльності, що стосується згаданої вище сфери, є чинними ряд законодавчих актів, а саме - Постанова Кабінету Міністрів України. Зокрема, є чинною Постанова Кабінету Міністрів України від 26.10.2011р. №1107, (в редакції Постанови Кабінету Міністрів України №357 від 24 березня 2022 р). Також Постановою Кабінету Міністрів України від 03 березня 2020 року № 207 до Постанови №1107 було внесено зміни, які дали можливість виконувати роботи щодо проведення технічного огляду, випробування, експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (п.16 додаток 6) на основі Декларації.
Постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. №77 були внесені зміни щодо розділу робіт підвищеної небезпеки та обладнання підвищеної небезпеки на групи А та Б. Для виконання робіт та експлуатації обладнання групи А необхідно отримати Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки, групи Б – Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. В той же час, пунктом 3 даної Постанови встановлено наступне «3. Установити, що декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, видані до набрання чинності цією постановою, є чинними до внесення змін до таких декларацій».
Постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2022 р. № 357 було внесено зміни до деяких пунктів Постанови №77, необхідність затвердження яких була спровокована військовою агресією сусідньої держави відносно України, та, як наслідком, введенням воєнного стану на всій території країни. Зокрема, у п.1 пп.2 говориться про те, що «2) на період воєнного стану види робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у пунктах 4, 7-9, 11-21, 23-27, 29 і 30 групи А додатку 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 84, ст. 3077; 2021 р., № 13, ст. 543), виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці». Пункт 5 Постанови №77 не змінюється жодним чином у Постанові №357, як залишається незмінним і пункт 3 Постанови №77, про який ми згадували вище і який регламентує використання Декларації для проведення технічного огляду, випробування, експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (п.16 додаток 6), за певних умов, як повноцінного дозвільного документа на рівні з Дозволом на виконання робіт підвищеної небезпеки.
Отже, відповідно до чинного законодавства у сфері охорони праці та промислової безпеки, у даному випадку Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці є дозвільним документом, який замінює Дозвіл, на проведення технічних оглядів, випробувань, експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
2. Щодо зауваження про недостовірну інформацію у Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Відповідно до п. 2.1. розділу І Додатку 2 до тендерної документації учасник повинен надати довідку в довільній формі, в якій зазначається наступна інформація:- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Будь яких інших документів не вимагається.
Товариством з обмеженою відповідальністю «Експертно-технічний центр промислової безпеки» надана довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, що відповідає умовам тендерної документації.
Під час розгляду пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Експертно-технічний центр промислової безпеки» у Замовника були відсутні сумніви у достовірності інформації щодо фізичної особи зазначеної у Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації. Зазначену у вимозі не підтверджену інформацію щодо фізичної особи не можна вважати достовірною.
3. Щодо надання Довідку про наявність досвіду виконання договору аналогічного предмету закупівлі.
Згідно з наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» від 15.04.2020 р. № 708 замовник визначає предмет закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», щозатверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 р. № 1749 (далі — Єдиний закупівельний словник, ДК 021:2015, класифікатор), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг. Для товарів та послуг предмет закупівлі визначається згідно з пунктами 21 і 34 статті 1 Закону та за класом (тобто за показником четвертої цифри ДК 021:2015).
Замовник має право визначити предмет закупівлі за четвертою-восьмою цифрою ДК 021:2015, за обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. Учасники зобов’язані виконати лише ті вимоги, які зазначені в тендерній документації замовника. Тобто визначення предмета закупівлі відбувається за окремою назвою предмета закупівлі. Отже, аналогічний договір — це договір, який відповідає предмету закупівлі за четвертою цифрою ДК 021:2015, якщо інше не зазначено в умовах документації.
Предмет закупівлі — ДК 021:2015-71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань Опосвідчення вантажопідіймальних механізмів Київського РЦОМ Лот №1 Опосвідчення вантажопідіймальних механізмів Київського РЦОМ (ДК 021:2015 - 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань) Лот №2 Опосвідчення вантажопідіймальних механізмів Кропивницької дільниці Київського РЦОМ (ДК 021:2015 - 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань). Учасник надав договір № П.19.20 від 01.07.2020р. з КП «Київтранспарксервіс» , за яким надавалася послуга за кодом ДК 021:2015- Послуги з проведення часткового технічного огляду кранів маніпуляторів, встановлених на автомобілях МАЗ437041, Код ДК 021:2015: 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробувань. Цей договір вважається аналогічним.
Статус вимоги:
Відхилено