• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Завершена

550 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 750.00 UAH
Період оскарження: 23.02.2023 14:07 - 03.03.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вилучити з тендерної документації формулу розрахунку ціни тендерної пропозиції

Номер: e04122c73c324c9d9a8021c93a4954b9
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-23-008143-a.c1
Назва: Вилучити з тендерної документації формулу розрахунку ціни тендерної пропозиції
Вимога:
У п. 1 Розділу ІІІ Тендерної документації наводиться формула розрахунку ціни тендерної пропозиції. При цьому у даній формулі зазначається наступне "ЦРДН – ціна РДН ОЕС, яка для даної закупівлі становить 3,8135 грн. за 1 кВт*год без ПДВ, (визначена як середньозважена ціна на РДН ОЕС за січень місяць 2023 року – 3,46683 грн. за 1 кВт*год без ПДВ за даними ДП «Оператор ринку» розміщеними на його веб-сайті www.oree.com.ua з врахуванням індикатора діапазону можливого коливання ціни в розмірі 10% в періоді постачання (замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників);" Таким чином, замовником наперед визначено ціну за 1 кВт/год електричної енергії, що не відповідає ціні, яка обєктивно існує на ринку "на добу наперед" станом на дату подання тендерної пропозиції учасником та яка є значно вищою, ніж існуюча середньозважена ціна на РДН станом на лютий 2023 р. Застосування згаданого показника "Цод" призводить до штучного завищення ціни та закупівлі електроенергії за завищеними цінами, які не відповідають ринковим цінам. Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" закупівлі повинні здійснюватися з дотриманням, зокрема, принципу максимальної економії. Публічні закупівлі повинні бути спрямовані на те, аби замовники здійснювали закупівлі за максимально вигідними цінами, заощаджуючи бюджетні кошти. Саме тому переможцем тендеру визнається той учасник, який запропонує найбільш економічно вигідну пропозицію. Встановлюючи штучні межі цінової пропозиції, замовник також порушує ч. 2 ст. 56 Закону України "Про ринок електричної енергії", згідно з якою постачання електричної енергії споживачам здійснюється за вільними цінами. Обмеживши ціноутворення фіксованим показником, замовник фактично визначив ціну тендерної пропозиції замість учасників, позбавивши їх права запропонувати найбільш економічно вигідну пропозицію. Звертаємо увагу також на необхідність вилучити абзац, наведений до означеної формули, в якому йдеться: "Під час формування цінової пропозиції Учасники не можуть застосовувати показник маржі (вартість послуг Постачальника) «МП» з нульовим та/або мінусовим (від’ємним) значенням. Під час розгляду тендерної пропозиції учасника, що визначена найбільш економічно вигідною, замовник перевіряє показник маржі (вартість послуг Постачальника) «МП» за вказаною вище формулою. Застосування учасником в своїй тендерній пропозиції нульового та/або мінусового (від’ємного) значення показника маржі (вартість послуг Постачальника) «МП» здійснюється на ризик учасника та є підставою для застосування замовником аб.6 ч. 2 п. 41 Постанови так, як не відповідатиме вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону." Законом України "Про публічні закупівлі" впроваджено механізм захисту від демпінгу шляхом визначення поняття аномально низької ціни. Будь-які інші засоби запобігання демпінгу не передбачаються законом, а тому не можуть бути включені до тендерної документації, з огляду на те, що за змістом ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити тільку ту інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством. Закупівля товарів за завищеними цінами підпадає під ознаки кримінальних правопорушень, передбачених статтями 191, 346 КК України, оскільки є необгрунтованою розтратою бюджетних коштів. Враховуючи вищезазначене, вимагаємо вилучити неправомірну формулу розрахунку ціни з п. 1 Розділу ІІІ тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Розглянувши Вашу вимогу повідомляємо наступне. Підприємство згідно з визначенням Господарського кодексу України (далі - ГКУ) є організаційною формою господарювання, самостійним суб'єктом господарювання, яке створюється для здійснення підприємництва (що передбачає отримання прибутку), або для некомерційної господарської діяльності (з урахуванням ст. 62 ГКУ та п. 14.1.121 ПКУ неприбуткові підприємства, установи та організації, основною метою діяльності яких є не одержання прибутку, а провадження благодійної діяльності та меценатства і іншої діяльності, передбаченої законодавством.). Згідно з ЗУ «Про ринок електричної енергії» постачання електричної енергії - продаж, включаючи перепродаж, електричної енергії, а електропостачальник – це суб'єкт господарювання, який здійснює продаж електричної енергії за договором постачання електричної енергії споживачу. Таким чином суб’єкт господарювання, який здійснює постачання електричної енергії споживачу здійснює підприємницьку діяльність з метою отримання прибутку в розумінні ГКУ та ПКУ. Тендерна документація замовника містить формульний підхід до розрахунку тендерної пропозиції, який має складатися з наступних складових ціни: середньозважена ціна на РДН за певний розрахунковий період, тариф на послуги з передачі електричної енергії та маржинальний прибуток постачальника (тобто винагорода постачальника за постачання електричної енергії споживачу), податків. Якщо перші 2 індикатора є однаковими для всіх постачальників, то показник маржинального прибутку формується учасником самостійно і замовник не встановлював вимог щодо формування даного показника, за виключенням 0/- значення яке не може бути у суб’єкта господарювання який здійснює підприємницьку діяльність. Отже Ваше твердження про те, що тендерною документацією обмежене ціноутворення фіксованим показником не відповідає дійсним умовам тендерної документації. Коливання ціни на ринку електроенергії відбувається щодня, і замовник не може спрогнозувати, якою буде вартість електричної енергії на дату розкриття пропозицій та дату укладання договору. Замовник вже вдвічі оголошував торги за цим предметом закупівлі, які не відбувалися через коливання ціни на ринку. Використання наведеного порядку має на меті прозоре формування ціни учасником в умовах коливання ціни на ринку та не обмежує можливість участі у цих торгах будь-кого з електропостачальників, а отже не порушує їх права під час участі у закупівлі. Звертаємо Вашу увагу на те, що аналогічне питання не одноразово розглядалось органом оскарження та не призвело до зобов’язання замовника внести зміни до тендерної документації (приклад - рішення органу оскарження № 2924-р/пк-пз від 11.02.2022 р).
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 06.03.2023 09:00