-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з прання медичної білизни ДК 021:2015: 98310000-9 Послуги з прання і сухого чищення
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості).
Завершена
800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
Період оскарження:
23.02.2023 12:39 - 03.03.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Номер:
7c94e0975a0a4383ad3c699d481eabc9
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-23-006067-a.a1
Назва:
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скарга:
У К Р А Ї Н А
ФОП ГРИГОРЧАК КОНСТАНТИН ВАЛЕНТИНОВИЧ
Реєстраційний номер облікової картки платника податків 2533502416,
р/р UA923365030000026005500955970, МФО 336503,
в ТВБВ №10008/0118 м.Надвірна АТ «Ощадбанк»
78410 , Івано-Франківська обл., Івано-Франківський р-н, с.Тисменичани, вул. Буковина, 19.
Поштова адреса: 78405, Івано-Франківська обл., Надвірнянський р-н.,
м.Надвірна, вул.Княгині Ольги, 3.
Тел. (03475) 2-23-80, (0342) 50-19-34
№421/03-23 від 20.03.2023
Постійно діючій адміністративній колегії
Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Адреса: 03035, м. Київ,
вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Суб’єкт оскарження:
Фізична особа-підприємець
Григорчак Константин Валентинович
Місце знаходження:
78405, вул. Княгині Ольги, 3, м. Надвірна,
Івано-Франківська область
Тел. +380966966795
Код ЄДРФО 2533502416
e-mail: grygorchak.k@gmail.com
Замовник (найменування замовника):
Комунальне некомерційне підприємство
«Тернопільська комунальна міська лікарня №2»
Код ЄДРПОУ: 05497361
46023, Тернопільська область, місто Тернопіль, вул. Р. Купчинського, 14.
Уповноважена особа з питань проведення закупівель товарів, робіт та послуг в умовах воєнного стану Рей Євгенія Володимирівна
(0352) 26-81-12, tmkl2buh@gmail.com
Інформація про закупівлю:
Ідентифікатор закупівлі
UA-2023-02-23-006067-a
ID c1f2a982d99b40bb90d2d38ba60dcf31
СКАРГА
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Комунальне некомерційне підприємство «Тернопільська комунальна міська лікарня №2» (надалі – Замовник) оголосило про проведення закупівлі з особливостями за ДК 021:2015: 98310000-9 Послуги з прання і сухого чищення (послуги з прання медичної білизни), опублікувавши оголошення № UA-2023-02-23-006067-a.
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, розкриття Пропозицій відбулось 06 березня 2023 року о 12:00 год.
Відповідно до розкриття тендерних пропозицій в закупівлі UA-2023-02-23-006067-a взяло участь два учасники:
1)фізична особа-підприємець Григорчак Константин Валентинович (надалі – ФОП Григорчак К. В.)
2)фізична особа-підприємець ШВЕЦЬ ТЕТЯНА ЙОСИПІВНА.
ФОП Григорчак К.В. подано тендерну пропозицію, яка є найбільш економічно вигідною та становить 640 000,00 грн..
Відповідно до п. 1 Розділу 5 Тендерної документації Замовника, основним критерієм оцінки тендерних пропозицій є «Ціна». Питома вага – 100 %.
08 березня 2023 року на веб-порталі Уповноваженого органу Замовником оприлюднений Протокол уповноваженої особи щодо продовження строку розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною під час проведення відкритих торгів з особливостями
№ UA-2023-02-23-006067-a за ДК 021:2015: 98310000-9 Послуги з прання і сухого чищення (послуги з прання медичної білизни).
Згідно з наведеним протоколом Уповноваженої особи Замовника вирішено:
1)продовжити строк розгляду тендерної пропозиції Учасника
(ФОП Григорчак К.В.), яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною під час проведення Закупівлі до 20 робочих днів з дня визначення її найбільш економічно вигідною;
2)оприлюднити повідомлення про продовження строку розгляду зазначеної тендерної пропозиції в електронній системі закупівель.
У подальшому, 10 березня 2023 року о 15:38 год., Замовником опубліковано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей учасником
ФОП Григорчаком К.В., за змістом якої зазначено: «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій відбуваються відповідно до пунктів 37 і 38 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), з урахуванням положень пункту 40 цих Особливостей. Відповідно до вимог п.5 Розділу 3 тендерної документації замовника Учаснику необхідно надати у строк, визначений Особливостями : - оформлену відповідно до вимог цивільного законодавства довіреність на посадову особу замовника, уповноважену здійснювати зв’язок з учасниками, що передбачена в оголошенні про проведення процедури закупівлі та тендерній документації, на право отримання інформації щодо відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та наявність підстав, зазначених у статті 17 Закону, чи зазначення в пропозиції будь-якої недостовірної інформації, строк дії якої повинен бути не менше строку дії тендерної пропозиції учасника.»
На виконання вимоги Замовника про усунення невідповідностей, у строк, що не перевищив 24 години з моменту повідомлення, ФОП Григорчаком К.В. до тендерної пропозиції у належний спосіб долучено файл «довіреність.pdf.asice», що у результаті перевірки Замовником наявних документів, мало б слідувати рішення про визнання переможцем процедури закупівлі учасника ФОП Григорчака К.В.
Однак, Замовником 14.03.2023 о 11:41 год. оприлюднено інформацію про відміну процедури закупівлі (Кінець періоду оскарження: 25 березня 2023 року 00:00) з наступних причин: «Неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель». Коментар щодо відміни: Відповідно до підпункту 2 пункту 47 Особливостей через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Також Замовником було опубліковано Протокол уповноваженої особи №Б\Н від 14.03.2023, в якому зазначено, зокрема: «що під час проведення закупівлі послуг: «Послуг з прання медичної білизни ДК 021:2015: 98310000-9 Послуги з прання і сухого чищення за ідентифікатором UA-2023-02-23-006067-a , у Замовника виникли обставини щодо внесення змін до інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі до відповідної технічної специфікації в частині обсягу надання послуг.
За таких умов, у Замовника відсутня технічна можливість виправити вказані помилки, шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації під час проведення закупівлі послуг.
Таким чином, керуючись підпунктом 2 пункту 1 Розділу 6 «Результати торгів та укладення договору про закупівлю» до Тендерної документації та підпунктом 2 пункту 47 Особливостей Замовник відміняє торги у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень».
Ознайомившись з Протоколом уповноваженої особи №Б/Н від 14.03.2023 та інформацією щодо відміни процедури закупівлі, що оприлюднена Замовником в електронній системі закупівель PROZORRO, фізична особа-підприємець Григорчак Константин Валентинович вважає, що Замовником було відмінено процедуру закупівлі без належних правових підстав, всупереч чинному законодавству України з публічних закупівель, з порушенням принципу об’єктивності та неупередженості здійснення публічних закупівель, а тому дане рішення підлягає скасуванню, виходячи з наступного.
Відповідно до пояснення Замовника щодо відміни процедури закупівлі, процедура закупівлі була відмінена на підставі підпункту 2 пункту 47 Особливостей, відмінити процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями через неможливість усунення порушень, а саме: що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
При цьому, Замовник не обґрунтував, не надав пояснень та документально не підтвердив, які саме виявлені ним порушення законодавства з питань публічних закупівель, що неможливо усунути, стали підставою для відміни торгів. Відповідно до п. 47 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
З наданих Замовником пояснень, а саме: «у Замовника виникли обставини щодо внесення змін до інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі до відповідної технічної специфікації в частині обсягу надання послуг» абсолютно не зрозуміло, які порушення були виявлені Замовником, чи можна було їх виправити, та конкретно чого стосуються дані порушення. Замовник помилково дійшов висновку про необхідність відміни торгів. У своєму рішенні про відміну торгів Замовник не довів та документально не підтвердив, а також не надав пояснення про неможливість усунення порушень та аргументованих пояснень про необхідність відміни торгів.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» та супутніх нормативно правових актів є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Частиною четвертою статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.
Відповідно до частин першої-четвертої ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Вищезазначені неправомірні дії Замовника щодо відміни торгів (UA-2023-02-23-006067-a) призвели до позбавлення права Скаржника бути переможцем цієї процедури закупівлі, чим грубо порушені положення частини 1 статті 5 Закону, пункту 2 частини 1 статті 32 Закону, та виглядають як штучно створені порушення та перешкоди для упередженої оцінки тендерної пропозиції учасника і визначення переможця закупівлі у визначеному Законом порядку.
Замовником порушені основні принципи здійснення закупівель, встановлені ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», серед яких: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також наявність порушених прав та охоронюваних законом інтересів обґрунтовуємо і тим, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, цілком правомірно претендує на визнання його пропозиції такою, що повністю відповідає умовам тендерної документації та укладення договору із Замовником. Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює постійно діючу адміністративну колегію (колегії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Рішення постійно діючої адміністративної колегії (колегій) ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України. Рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Відповідно до ст. 18 Закону скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю (п. 2 ч.8 ст.18 Закону). Практика Антимонопольного Комітету України із зазначеного питання є сталою та незмінною протягом тривалого часу. Аналогічні висновки Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель викладено зокрема, але не виключно, у Рішеннях: - № 7768-р/пк-пз від 13.04.2021 - №12397-р/пк-пз від 23.06.2020 - №16907-р/пк-пз від 08.09.2020 – тощо.
Зважаючи на наведене, вважаємо, що процедура закупівлі була відмінена Замовником незаконно та на формальних підставах, що суперечить законодавчо встановленим нормам Закону України «Про публічні закупівлі». Дії замовника щодо безпідставної відміни процедури закупівлі свідчать про порушення замовником основних принципів здійснення публічних закупівель, а також дискредитують систему електронних закупівель в цілому.
На підставі вищенаведеного, у відповідності до ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника усунути виявлені порушення законодавства шляхом скасування рішення про відміну процедури закупівлі (протокол уповноваженої особи № Б/Н від 14.03.2023), ідентифікатор закупівлі UA-2023-02-23-006067-a.
Використані Скаржником докази, що додаються до Скарги:
- Протокол уповноваженої особи №Б/Н від 08.03.2023.
- Протокол уповноваженої особи №Б/Н від 14.03.2023.
Фізична особа-підприємець
Григорчак Константин Валентинович _______________________________
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі») 20.03.2023 15:02
- Протокол відміни процедури від14.03.23.PDF 20.03.2023 15:02
- Протокол про продовження строку розгляду тендерної пропозиції від 08.03.23р..PDF 20.03.2023 15:02
- скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.pdf.asice.zip 20.03.2023 15:02
- рішення від 23.03.2023 №3624.pdf 23.03.2023 15:24
- рішення від 30.03.2023 №3989.pdf 03.04.2023 18:05
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.03.2023 №3989.pdf 30.03.2023 15:29
- Пояснення по суті скарги.docx 27.03.2023 16:51
- Пояснення від 27.03.23.PDF 27.03.2023 16:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.03.2023 15:26
Дата розгляду скарги:
30.03.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.03.2023 15:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.04.2023 18:05
Дата виконання рішення Замовником:
11.04.2023 11:46
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скасування Рішення про відміну закупівлі від 14.03.2023р.