-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з технічного обслуговування та діагностики транспортних засобів Дніпропетровської обласної прокуратури (код ДК 021:2015-50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання)
Торги відмінено
255 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 550.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 550.00 UAH
Період оскарження:
23.02.2023 11:08 - 28.02.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога
Номер:
113cf754fa904cf9a3534ca1188a88dd
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-23-003520-a.c3
Назва:
Вимога
Вимога:
Доброго дня шановний замовник!
За умовами тендеру, згідно Додатоку 3 пункт 10. Цієї тендерної документації вимагається надати «Діючий сертифікат учасника закупівлі на систему управління якістю ISO 9001:2015 щодо технiчного обслуговування автотранспортних засобiв; роздрiбної торгiвлi деталями та приладдям для автотранспортних засобiв. Сертифікат повинен бути чинним, подовженими у разі необхідності, а також підтвердженими аудитом органу сертифікації або листом від органу сертифікації про проходження такого аудиту.» однак в пункті 3 Додатку 3 цієї тендерної документації зазначається, що: «3.1. Якість послуг повинна відповідати технічним вимогам, загальноприйнятим умовам надання такого роду послуг та чинному законодавству України.
3.2. Учасник повинен надавати весь комплекс послуг з технічного обслуговування відповідно до вимог заводу-виробника.».
Хочемо зазначити, що вимоги пункту 3.1 та пункту 3.2 Додатоку 3 цієї тендерної документації не потребують отримання сертифіката на систему управління якістю ISO 9001:2015 щодо технiчного обслуговування автотранспортних засобiв, який не є обов’язковим для діяльності станцій технічного обслуговування, а сам предмет закупівлі не передбачає роздрiбної торгiвлi деталями та приладдям для автотранспортних засобiв, взагалі.
Ми надаємо весь комплекс послуг з технічного обслуговування відповідно до вимог заводу-виробника. Якість послуг відповідає технічним вимогам, загальноприйнятим умовам надання такого роду послуг та чинному законодавству України.
Виходячи з вище сказаного та керуючись Законом України про державні закупівлі, а саме ст.5 цього Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням, А також частиною 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вважаємо вимогу що до надання діючого сертифіката учасника закупівлі на систему управління якістю ISO 9001:2015 надуманою, антиконкурентну (таку що суттєво обмежують коло учасників), дискримінаційну та такими, що позбавляють нас можливості взяти участь у закупівлі та запропонувати найвигіднішу ціну.
Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та видалити пункт 10 Додатку 3 цієї тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.02.2023 14:36
Вирішення:
Доброго дня! За результатами розгляду Вашої вимоги повідомляємо про наступне.
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості).
Відомості, які мають зазначатися замовником у тендерній документації визначені статтею 22 Закону. Зокрема, цією статтею передбачено, що в тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію, а також інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). При цьому технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Стаття 23 Закону визначає технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності.
Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики (частина 1 статті 23 Закону).
Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством (частина 5 статті 23 Закону).
Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством (частина 6 статті 23 Закону). .
Таким чином, відповідно до Закону замовник може використовувати нормативно-правові акти, стандарти тощо, що не суперечить чинним законодавчим нормам, а також самостійно встановлює вимоги до учасника та предмета закупівлі, спосіб їх документального підтвердження, у тому числі щодо вимог, встановлених у частинах п’ятій та шостій статті 23 Закону, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Сертифікат на систему управління якістю ISO 9001:2015 – це документ, що підтверджує ефективне функціонування системи управління якістю виробництва продукції, робіт або послуг, а також визначає якісну модель управління діяльністю організації та підвищує ефективність роботи співробітників організації на всіх її рівнях.
Для надання якісних послуг за предметом закупівлі учасник повинен мати організаційну структуру, яка забезпечить необхідну якість наданих послуг, а також працівників з відповідною кваліфікацію, знанням та досвідом для здійснення технічного обслуговування та діагностики транспортних засобів.
Отже, для замовника наявність в учасника сертифікату системи управління якістю ISO 9001:2015 є способом підтвердження належної якості надання ним послуг.
Вимога щодо наявності сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 щодо технічного обслуговування автотранспортних засобів, роздрібної торгівлі деталями та приладдям для автотранспортних засобів цілком відповідає предмету закупівлі, а саме: послуги з технічного обслуговування та діагностики транспортних засобів Дніпропетровської обласної прокуратури.
Крім того, звертаємо Вашу увагу на те, що будь-яка організація має можливість отримати зазначений сертифікат ISO 9001:2015.
Враховуючи все вищезазначене, вважаємо, що підпункт 10 пункту 6 Додатку 3 до тендерної документації, а саме надання «Діючого сертифікату учасника закупівлі на систему управління якістю ISO 9001:2015 щодо технічного обслуговування автотранспортних засобів; роздрібної торгівлі деталями та приладдям для автотранспортних засобів. Сертифікат повинен бути чинним, подовженими у разі необхідності, а також підтвердженими аудитом органу сертифікації або листом від органу сертифікації про проходження такого аудиту» не є дискримінаційною вимогою, не порушує вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників.
У зв’язу із цим відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
Вимога
Номер:
72c7eac111684084afd0c320f9cbf718
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-23-003520-a.c2
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовник! За умовами тендеру, Ви вимагаєте надати Додаток 3 пункт 10. Діючий сертифікат учасника закупівлі на систему управління якістю ISO 9001:2015 щодо технiчного обслуговування автотранспортних засобiв; роздрiбної торгiвлi деталями та приладдям для автотранспортних засобiв, який повинен бути чинним, подовженими у разі необхідності, а також підтвердженими аудитом органу сертифікації або листом від органу сертифікації про проходження такого аудиту.
У зв'язку з тим, що частиною 4 статті 22 Закону № 922 тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також згідно з пунктом 4 частини 1 та частиною 4 статті 5 Закону № 922 закупівлі здійснюються за принципами недискримінації учасників та рівного ставлення до них, замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Причому дані умови не є потрібними для виконання договору про закупівлю, є надуманими та спрямовані на штучне обмеження кола можливих учасників.
Відповідно до преамбули цього Закону його мета – забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Також згідно зі ст.5 цього Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Кожна вимога має відповідати предмету закупівлі, її меті та бути потрібною для того, щоб учасник, який буде визнаний переможцем, мав можливість виконати договір.
Однак тендерна документація Замовника містить вимоги та вимагає від учасників надання документів, що не є потрібними для виконання договору, надумані та спрямовані на штучне обмеження кола учасників й створення умов невизначеності для свавільного відхилення тендерних пропозицій:
Однак Тендерною документацією даної закупівлі встановлені незвичайні, дискримінаційні й обтяжливі вимоги до учасників, дотримання яких не потрібне для виконання договору про закупівлю.
Цілком може бути, що ця вимога розрахована на конкретних суб’єктів господарювання, тобто є антиконкурентною.
Фактично Замовник намагається залучити до закупівлі лише суб’єктів, у яких завідомо вищі ціни, та намагається усунути суб’єктів, які надають послуги дешевше.
Однак тендерна документація Замовника містить вимоги до учасників, що не вищенаведеним приписам законодавства не відповідають й сприяють дискримінації учасників.
Проте, відповідно до частини 6 статті 23 Закону № 922, у випадку відсутності у учасника необхідних документів, таких як сертифікати відповідності чи якості, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Отже, замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників та повинен дотримуватися принципів недискримінації та рівного ставлення до усіх учасників, відповідно до частини 4 статті 22 та пункту 4 частини 1 та частини 4 статті 5 Закону № 922.
Згідно з частиною 6 статті 23 Закону № 922, у випадку відсутності в учасника документів, таких як сертифікатів відповідності чи якості, він має можливість надати технічний паспорт на підтвердження відповідності об'єктивним критеріям, що встановлені до відповідних документів. Замовник зобов'язаний розглянути такий технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність встановленим вимогам, з обґрунтуванням свого рішення.
Отже, вимога замовника про надання чинного сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 щодо технічного обслуговування автотранспортних засобів; роздрібної торгівлі деталями та приладдям для автотранспортних засобів є дискримінаційною та обмежує конкуренцію учасників. Замовник має прибрати цей пункт з тендерної документації та дотримуватися принципів недискримінації та рівного ставлення до всіх учасників, згідно з встановленими законодавчими нормами.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.02.2023 22:47
Вирішення:
Доброго дня! За результатами розгляду Вашої вимоги щодо усунення порушень повідомляємо про наступне.
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості).
Відомості, які мають зазначатися замовником у тендерній документації визначені статтею 22 Закону. Зокрема, цією статтею передбачено, що в тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію, а також інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). При цьому технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Стаття 23 Закону визначає технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності.
Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики (частина 1 статті 23 Закону).
Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством (частина 5 статті 23 Закону).
Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством (частина 6 статті 23 Закону). .
Таким чином, відповідно до Закону замовник може використовувати нормативно-правові акти, стандарти тощо, що не суперечить чинним законодавчим нормам, а також самостійно встановлює вимоги до учасника та предмета закупівлі, спосіб їх документального підтвердження, у тому числі щодо вимог, встановлених у частинах п’ятій та шостій статті 23 Закону, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Сертифікат на систему управління якістю ISO 9001:2015 – це документ, що підтверджує ефективне функціонування системи управління якістю виробництва продукції, робіт або послуг, а також визначає якісну модель управління діяльністю організації та підвищує ефективність роботи співробітників організації на всіх її рівнях.
Для надання якісних послуг за предметом закупівлі учасник повинен мати організаційну структуру, яка забезпечить необхідну якість наданих послуг, а також працівників з відповідною кваліфікацію, знанням та досвідом для здійснення технічного обслуговування та діагностики транспортних засобів.
Отже, для замовника наявність в учасника сертифікату системи управління якістю ISO 9001:2015 є способом підтвердження належної якості надання ним послуг.
Вимога щодо наявності сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 щодо технічного обслуговування автотранспортних засобів, роздрібної торгівлі деталями та приладдям для автотранспортних засобів цілком відповідає предмету закупівлі, а саме: послуги з технічного обслуговування та діагностики транспортних засобів Дніпропетровської обласної прокуратури.
Крім того, звертаємо Вашу увагу на те, що будь-яка організація має можливість отримати зазначений сертифікат ISO 9001:2015.
Враховуючи все вищезазначене, вважаємо, що підпункт 10 пункту 6 Додатку 3 до тендерної документації, а саме надання «Діючого сертифікату учасника закупівлі на систему управління якістю ISO 9001:2015 щодо технічного обслуговування автотранспортних засобів; роздрібної торгівлі деталями та приладдям для автотранспортних засобів. Сертифікат повинен бути чинним, подовженими у разі необхідності, а також підтвердженими аудитом органу сертифікації або листом від органу сертифікації про проходження такого аудиту» не є дискримінаційною вимогою, не порушує вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників.
У зв’язу із цим відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
Вимога що до усунення порушень
Номер:
1b76b358071d403291fcee51426f93f0
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-23-003520-a.c1
Назва:
Вимога що до усунення порушень
Вимога:
Доброго дня.
Відповідно до п. 1, що вказаний у таблиці у Додатку 2 до тендерної документації: На підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору Учасник має надати: - довідку про наявність досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору згідно форми, поданої нижче; - сканкопiю аналогічного(их) договору(ів) (з усіма додатками, зазначеними в договорі, як невід'ємні, та додатковими угодами за наявності таких), інформація по якому відображена в Довідці; - сканкопiю видаткових накладних/актів приймання-передачі по договору, інформація по якому відображена учасником в Довідці; - щонайменше одного відгуку Замовника про виконання аналогічного Договору, зазначеного в довідці.
Аналогічним договором за предметом закупівлі вважатиметься договір, виконаний в 2021-2022 роках за кошти державного або місцевого бюджету. Загальна вартість виконаного договору повинна бути не менше оголошеної вартості закупівлі, зазначеної в оголошенні про проведення закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель.
В нас є досвід виконання аналогічного договору, проте за раніший період часу, ніж 2021-2022 рік та не за кошти державного/місцевого бюджету. Зазначені вимоги стосовно надання аналогічного договору за певний період часу з обмеженим колом суб’єктів та суми договору є дискримінаційними, та такими, що позбавляють нас можливості взяти участь у закупівлі та запропонувати найвигіднішу ціну.
На підтвердження дискримінаційних вимог надаємо посилання на аналогічні рішення Колегії АМКУ :
1) Рішення №769-р/пк-пз від 14.01.2022 у закупівлі UA-2021-12-20-001009-c (вимога виконання договору за певний період часу);
2) рішення від 21.02.2022 № 3510 у закупівлі UA-2022-01-27-003156-c (обмеження кола учасників до державних);
3) рішення від 16.12.2021№27766 у закупівлі UA-2021-11-22-006572-b (обмеження суми договору).
Будь ласка, внесіть зміни у тендерну документацію. У випадку необхідності, зможемо обговорити зазначені вище вимоги тендерної документації на засіданні Колегії АМКУ.
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення АМКУ 2 24.02.2023 16:23
- Рішення АМКУ 1 24.02.2023 16:23
Дата подачі:
24.02.2023 16:23
Вирішення:
Доброго дня!
За результатами розгляду Вашої вимоги щодо усунення порушень повідомляємо про наступне.
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості).
Пунктом 45 Особливостей визначено, що у разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону.
Частиною другою статті 16 Закону передбачено, що замовник установлює один або декілька з кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Перелік документів, якими учасники повинні підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, встановленому у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у пунктах 1-6 частини першої статті 5 Закону, зокрема таких як недискримінація учасників та рівне ставлення до них, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників.
Жодним положенням Закону чи Особливостей не встановлено обмежень для замовника в можливості встановлення вимоги про те, що «аналогічним договором за предметом закупівлі вважатиметься договір, виконаний в 2021-2022 роках за кошти державного або місцевого бюджету. Загальна вартість виконаного договору повинна бути не менше оголошеної вартості закупівлі, зазначеної в оголошенні про проведення закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель». При цьому, згідно з частиною четвертою статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити, зокрема вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Замовник встановив вимогу стосовно надання аналогічного договору за певний період часу для того, щоб упевнитися, що Учасник на даний момент дійсно здійснює господарську діяльність у сфері надання послуг за предметом закупівлі. Тобто, якщо Учасник не має жодного виконаного аналогічного договору (у т.ч. частково виконаного) за вказаний період часу – це може свідчити про те, що наразі Учасник не здійснює діяльність за предметом закупівлі та не має відповідного досвіду. Крім того, кількість потенційних Учасників, які здійснюють таку діяльність за останні два роки в межах міста Дніпра достатньо велика для забезпечення необмеженої конкуренції.
Вимога стосовно надання аналогічного договору, виконаного за кошти державного або місцевого бюджету, була встановлена Замовником у зв’язку із тим, що для надання послуг за предметом закупівлі необхідний досвід та знання чинного законодавства щодо вимог до надання таких послуг для установ і організацій, що фінансуються за кошти державного або місцевого бюджету.
Водночас, враховуючи те, що Ви зазначили, що маєте досвід виконання аналогічного договору та вказані вимоги, на Вашу думку, позбавляють Вас можливості взяти участь у закупівлі, з метою недопущення дискримінації учасників, Ваша вимога врахована та будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено