-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Послуги з пакування, перевезення та знешкодження медичних відходів категорії В; Послуги з пакування, перевезення та знешкодження медичних відходів категорії С
Завершена
550 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 50.00 UAH
мін. крок: 0% або 50.00 UAH
Період оскарження:
22.02.2023 09:54 - 16.03.2023 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга
Номер:
3a680e277eb24cd1b36725345aeece0d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-22-001854-a.a16
Назва:
Скарга
Скарга:
на рішення Замовника
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 3 кваліф вимоги (нова редакція) (3).docx 10.05.2023 09:46
- Інформація транспорт (1).pdf 10.05.2023 09:46
- Протокол про визначення учасника переможцем та намір укласти договір з урах.виправлення невідповідностей №102 (1).docx 10.05.2023 09:46
- Скарга до АМКУ.PDF 10.05.2023 09:46
- Тендерна документація (нова редакція) (3).docx 10.05.2023 09:46
- рішення від 12.05.2023 № 6434.pdf 12.05.2023 15:13
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.05.2023 № 6993.pdf 23.05.2023 12:10
- рішення від 22.05.2023 № 6993.pdf 25.05.2023 16:45
- 2.Інформація транспорт.pdf 16.05.2023 15:21
- пояснення Замовника на скаргу ТОВ НВК Укрекопром до АМКУ.docx 16.05.2023 15:21
- 3.Інформація щодо субпідрядника.pdf 16.05.2023 15:21
- 1.Додаток 3 кваліф вимоги (нова редакція).docx 16.05.2023 15:21
- 4.Аналогічний договір,Акт,Лист-відгук Миронівська лікарня.pdf 16.05.2023 15:21
- 5.Витяг перевезення Укртрансбезпека.pdf 16.05.2023 15:21
- пояснення Замовника на скаргу ТОВ НВК Укрекопром до АМКУ.pdf 16.05.2023 15:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.05.2023 10:26
Дата розгляду скарги:
22.05.2023 13:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.05.2023 15:13
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
25.05.2023 16:45
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
c18facdf3954405a92516276aec437d6
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-22-001854-a.a15
Назва:
Скарга
Скарга:
на рішення Замовника
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 3 кваліф вимоги (нова редакція) (1).docx 14.04.2023 11:43
- Копія Ліцензія Мін природи Укр..pdf 14.04.2023 11:43
- Копія Наказ 327 до Ліцензіїї МЕУ.pdf 14.04.2023 11:43
- лист-пояснення щодо ліцензії.PDF 14.04.2023 11:43
- Протокол про визначення учасника переможцем та намір укласти договір №72 (1).docx 14.04.2023 11:43
- Протокол про відхилення №68.docx 14.04.2023 11:43
- Скарга до АМКУ.PDF 14.04.2023 11:43
- Тендерна документація (нова редакція) (2).docx 14.04.2023 11:43
- рішення від 17.04.2023 № 4811.pdf 17.04.2023 14:29
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.04.2023 № 5402.pdf 26.04.2023 11:39
- рішення від 25.04.2023 № 5402.pdf 28.04.2023 15:43
- 7.лист-пояснення щодо ліцензії ТОВ НВК УКРЕКОПРОМ.PDF 19.04.2023 16:04
- 4.Протокол про відхилення №68 ТОВ НВК УКРЕКОПРОМ.pdf 19.04.2023 16:04
- 8.Копія Наказ 327 до Ліцензіїї МЕУ ТОВ НВК УКРЕКОПРОМ.pdf 19.04.2023 16:04
- 1.Інформація транспорт.pdf 19.04.2023 16:04
- 6.Копія Ліцензія Мін природи Укр. ТОВ НВК УКРЕКОПРОМ.pdf 19.04.2023 16:04
- 2.Інформація щодо субпідрядника.pdf 19.04.2023 16:04
- Пояснення до скарги ТОВ НВК Укрекопром.pdf 19.04.2023 16:04
- Пояснення до скарги ТОВ НВК Укрекопром.doc 19.04.2023 16:04
- 3.Ліцензія небезпечні відходи ТОВ ОЛЕСТАС ЕКО.pdf 19.04.2023 16:04
- 5.Протокол про визначення учасника переможцем та намір укласти договір №72 ТОВ ОЛЕСТАС ЕКО.pdf 19.04.2023 16:04
- Протокол про відміну прийнятого рішення щодо переможця _ відхилення учасника за результатом розгляду скарги АМКУ №97.docx 03.05.2023 15:29
- Протокол про відміну прийнятого рішення щодо переможця _ відхилення учасника за результатом розгляду скарги АМКУ №97.docx 03.05.2023 15:45
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.04.2023 12:48
Дата розгляду скарги:
25.04.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.04.2023 14:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.04.2023 15:44
Дата виконання рішення Замовником:
03.05.2023 15:45
Коментар замовника щодо усунення порушень:
1. Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича компанія» Укрекопром», та Скасувати рішення про визначення переможцем Товариства з обмеженою відповідальністю «ОЛЕСТАС ЕКО» за процедурою закупівлі - Послуги з пакування, перевезення та знешкодження медичних відходів категорії В; Послуги з пакування, перевезення та знешкодження медичних відходів категорії С, код 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-02-22-001854-a, за лотом №1.
2. Провести повторний розгляд тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича компанія» Укрекопром», та Товариства з обмеженою відповідальністю «ОЛЕСТАС ЕКО».
Вимога
Є відповідь
Вимога
Номер:
ab393a9acfe34fa0847f64c121dbba5f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-22-001854-a.c14
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовник!
Відповідно до п. 2.2 Додатку 3 тендерної документації, вимагалося "Копія ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження, що дає право поводження з небезпечними відходами, яка буде дійсною на весь період надання послуг відносно предмету закупівлі. Інформація про зазначену діючу ліцензію повинна бути наявною у переліку ліцензіатів на провадження господарської діяльності із здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, який розміщений на веб-сайті Міністерства екології та природних ресурсів України. У випадку наявності рішення/наказу Міністерства екології та природних ресурсів України про анулювання зазначеної ліцензії, вона є такою, що не надає права на надання послуг з предмету закупівлі".
Ліцензія учасника ТОВ "Олестас Еко" не має такої операції як оброблення, що вимагалося тендерною документацією.
На підставі чого ви визнаєте переможцем учасника, пропозиція якого не відповідала вимогам тендерної документації?
Вимагаємо відмінити рішення про визначення переможцем учасника ТОВ "Олестас Еко" який не відповідає технічним умовам закупівлі, у випадку незадоволення нашої вимоги впродовж двох робочих днів - ми будемо оскражувати рішення уповноваженої особи до АМКУ, також залишаємо за собою право привернути увагу моніторингової служби за фактом порушення ЗУ "Про публічні закупівлі".
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.04.2023 09:52
Вирішення:
Шановний Учасник!
На Вашу вимогу, щодо скасування рішення про визначення ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» переможцем закупівлі, з підстави невідповідності його тендерної пропозиції технічним умовам закупівлі, в зв’язку із відсутністю в ліцензії учасника такої операції, як «оброблення» повідомляємо наступне:
Для підтвердження відповідності вимогам, зазначеним у Додатку 3 до тендерної документації, учасником ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» була надана ліцензія Міністерства екології та природних ресурсів України №496 від 03.12.2013 року на операції у сфері поводження з небезпечними відходами, а саме: (збирання, зберігання, утилізація, знешкодження), та додатково файл «Інформація щодо субпідрядника.pdf», який містить: довідку про залучення субпідрядника; ліцензію субпідрядника виданою Міністерством екології та природних ресурсів України №8 від 22.01.2015 року на операції у сфері поводження з небезпечними відходами (збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження); Договір між учасником та субпідрядником №5 від 02.01.2023 року, з додатками, згідно якого субпідрядник надає учаснику послуги із оброблення небезпечних відходів, а саме: «Клінічні та подібні їм відходи, а саме — відходи, що виникають у результаті медичного догляду, ветеринарної чи подібної практики, і відходи, що утворюються у лікарнях або інших закладах під час досліджень, догляду за пацієнтами або при виконанні дослідницьких робіт», які є предметом закупівлі.
Хочемо звернути Вашу увагу на те, що вимоги тендерної документації не містили жодних порушень ЗУ «Про публічні закупівлі», у тому числі дискримінаційних обмежень щодо учасників в частині заборони на залучення останніми субпідрядників, для підтвердження відповідності кваліфікаційним та іншим вимогам закупівлі.
Рішення про визначення учасника ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» переможцем закупівлі є обґрунтованим та не порушує вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищевикладене, підстави для задоволення Вашої вимоги відстуні.
Статус вимоги:
Не задоволено
Скарга
Відхилено
Скарга
Номер:
5158109588654b4ab0a2878daed7ebcc
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-22-001854-a.b13
Назва:
Скарга
Скарга:
№ 1 від 15.03.2023 року.
До Антимонопольного комітету України
Адреса: вул. Митрополита
Василя Липківського, 45 м. Київ 03035
Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "А-ЕНЕРГО" (код ЄДРПОУ 40277858)
Адреса: вулиця Шевченко, буд. 30, селище Відрадне, Запорізький район, Запорізька область, Україна, 70406
електронна пошта: nsteshenko@gmail.com
телефон: (095)4143760
Замовник: Комунальне некомерційне підприємство "Міська клінічна лікарня №9" Дніпровської міської ради
Код в ЄДРПОУ 01984613
Юридична адреса 49023, Україна, Дніпропетровська область, м. Дніпро, просп. Мануйлівський, буд. 29
Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-02-22-001854-a
Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника – 14 березня 2023 року
Скарга на рішення Замовника
(у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178)
Через електронну систему публічних закупівель «ProZorro» 22.02.2023 09:54 року Замовником Комунальне некомерційне підприємство "Міська клінічна лікарня №9" Дніпровської міської ради було оголошено процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями «Послуги з пакування, перевезення та знешкодження медичних відходів категорії В; Послуги з пакування, перевезення та знешкодження медичних відходів категорії С», ідентифікатор закупівлі UA-2023- 02-22-001854-a.
Замовником 14.03.2023 року було внесено зміни до тендерної документації. Але не у повному обсязі, відповідно до Рішення АМКУ від 08.03.2023 № 2836.
Проте, у новій редакції тендерної документації наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги. У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов, які вбачає в наступному.
ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ
Умовами тендерної документації по закупівлі «Послуги з пакування, перевезення та знешкодження медичних відходів категорії В; Послуги з пакування, перевезення та знешкодження медичних відходів категорії С», ідентифікатор закупівлі UA-2023-02-22-001854-a, Замовником - Комунальне некомерційне підприємство "Міська клінічна лікарня №9" Дніпровської міської ради, визначено наступні вимоги, а саме:
У Додатку 3 до тендерної документації «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника» повний перелік документів, що вимагається згідно з конкурсною документацією у складі пропозиції, встановлено, що
2.2. Копія ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження, що дає право поводження з небезпечними відходами, яка буде дійсною на весь період надання послуг відносно предмету закупівлі. Інформація про зазначену діючу ліцензію повинна бути наявною у переліку ліцензіатів на провадження господарської діяльності із здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, який розміщений на веб-сайті Міністерства екології та природних ресурсів України. У випадку наявності рішення/наказу Міністерства екології та природних ресурсів України про анулювання зазначеної ліцензії, вона є такою, що не надає права на надання послуг з предмету закупівлі.
Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна з наступних підстав.
Законом України «Про відходи» визначає правові, організаційні та економічні засади діяльності, пов'язаної із запобіганням або зменшенням обсягів утворення відходів, їх збиранням, перевезенням, зберіганням, сортуванням, обробленням, утилізацією та видаленням, знешкодженням та захороненням, а також з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини на території України.
Зокрема, статтею 1 вказаного Закону наведено визначення «утилізація відходів» - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів» .
Водночас, згідно до Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами затверджених МОЗ 08 червня 2015 року ( у редакції наказу № 1602 від 06.09.2022 року) суб’єкт господарювання, що отримав ліцензію на операції у сфері поводження з небезпечними відходами здійснює лише операції: Інсенірації та Кремації.
За визначенням, наведеним у ст.6 розділу 1 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами вказано, що:
Інсенірація – контрольований процес спалювання медичних відходів у спеціальній печі Кремація – контрольований процес спалювання органічних медичних відходів у
спеціальній печі (крематорії).
Також, звертаємо увагу Колегії, що Замовником у відповіді на аналогічну вимогу до закупівлі зазначено наступне: «медичні заклади мають проявляти обачність, уважність та
принциповість у виборі суб’єкта господарювання у сфері поводження з відходами, що полягає у наступному:
- перевірки наявності у суб’єкта господарювання відповідної ліцензії на поводження з небезпечними відходами;
- перевірки наявності у суб’єкта господарювання необхідної матеріально-технічної бази для надання відповідних послуг, зокрема сміттєспалювальної печі температурою спалювання не менше ніж 1100 °C;
- перевіряти наявність у суб’єкта господарювання кваліфікованого персоналу та здатність безперебійно надавати послуги поводження з небезпечними відходами.», тоді як Постановою КМУ «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами» від 13.07.2016 р. № 446 визначено, що ці ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових для виконання під час провадження зазначеної діяльності.
Відповідно до Закону України «Про відходи» наведено визначення, зокрема:
утилізація відходів - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів.
Тобто «утилізація» це операція поводження з відходами, яка не застосовується до небезпечних відходів.
Додатково, Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325 не встановлено ОБОВ’ЯЗКОВІСТЬ наявності утилізація відходів, а лише перелік операції поводження з небезпечними відходами, тож обґрунтованою є наявність Ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення знешкодження АБО утилізація.
Отже, із аналізу наведених норм, вбачається, що до операцій у сфері поводження з небезпечними відходами така операція як «Утилізація» до категорії медичних відходів не застосовується, а тому, враховуючи, що предмет даної закупівлі «Послуги з пакування, перевезення та знешкодження медичних відходів категорії В; Послуги з пакування, перевезення та знешкодження медичних відходів категорії С», визначена Замовника вимога щодо наявності в учасника ліцензії з серед інших видів послуг з утилізації є необґрунтованою та безпідставною, що штучно обмежує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
У зв’язку із вищевикладеним, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
ПРОСИМО:
Зобов’язати Замовника, Комунальне некомерційне підприємство "Міська клінічна лікарня
№9" Дніпровської міської ради, внести зміни до умов тендерної документації відповідно до вимог, викладених у мотивувальній частині скарги.
Додатки:
1. Тендерна документація на закупівлю «Послуги з пакування, перевезення та знешкодження медичних відходів категорії В; Послуги з пакування, перевезення та знешкодження медичних відходів категорії С», UA-2023-02-22-001854-a.
2. Наказ про видачу Ліцензії Міністерства екології та природних ресурсів.(копія)
3. Додаток 3 до ТД.
Директор ТОВ «А-ЕНЕРГО» М.Ю. Жестков
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 3 кваліф вимоги (нова редакція).docx 15.03.2023 17:01
- АМКУ міська лікарня №9.pdf 15.03.2023 17:01
- Наказ про видачу ліцензії на відходи.pdf 15.03.2023 17:01
- Тендерна документація (нова редакція).docx 15.03.2023 17:11
- АМКУ міська лікарня №9.docx 15.03.2023 17:14
- Рішення від 17.03.2023 № 3336.pdf 17.03.2023 16:25
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.03.2023 № 3741.pdf 28.03.2023 11:29
- Рішення від 27.03.2023 № 3741.pdf 30.03.2023 13:11
- Пояснення до скарги ТОВ А-ЕНЕРГО.doc 21.03.2023 15:55
- 1.Додаток 3 кваліф вимоги (нова редакція).pdf 21.03.2023 15:55
- 3.Опис змін 2.pdf 21.03.2023 15:55
- 4.Рішення від 08.03.2023 № 2836 по ТОВ ОЛЕСТАС ЕКО.pdf 21.03.2023 15:55
- 2.Тендерна документація (нова редакція).pdf 21.03.2023 15:55
- Пояснення до скарги ТОВ А-ЕНЕРГО.pdf 21.03.2023 15:55
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.03.2023 17:36
Дата розгляду скарги:
27.03.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.03.2023 16:25
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
30.03.2023 13:11
Вимога
Залишено без розгляду
Замовник не виконав рішення АМКУ
Номер:
aad5dfa976fe4afebcc95b16fed677f5
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-22-001854-a.a12
Назва:
Замовник не виконав рішення АМКУ
Вимога:
Відповідно до п.1 Рішення АМКУ від 08.03.2023 № 2836, зазначено, що
Зокрема, статтею 1 вказаного Закону наведено визначення "утилізація відходів" - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів.
Відповідно до Закону України "Про відходи" наведено визначення, зокрема: утилізація відходів - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів.
Тобто "утилізація" та "видалення" відходів це дві операції поводження з відходами, які виключають одна одну.
Відповідно до ст.1 ЗУ "Про відходи" утилізація відходів - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів; видалення відходів - здійснення операцій з відходами, що не призводять до їх утилізації.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Тож, Замовник мав внести зміни у ТД та видалити вимогу щодо наявності саме утилізації у Копії ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України.
Вимагаємо повністю виконувати рішення АМКУ, у іншому випадку ми будемо змушені звернутися до ДержАудитСлужби.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.03.2023 09:24
Вирішення:
Шановний Учасник!
Щодо Вашої вимоги повідомляємо наступне:
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія), розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛЕСТАС ЕКО" від 26 лютого 2023 № UA-2023-02-22-001854-a.a11 (надалі – Скарга) щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі, Рішенням №2836-р/пк-пз від 08.03.2023 р. встановило, що саме «видалення» є дискримінаційною вимогою.
Тому зазначаємо, що Рішення АМКУ №2836-р/пк-пз від 08.03.2023 р. нами було виконано у повній відповідності до його вимог. Також, на виконання вищевказаного рішення, нами 14.03.2023 року в електронній системі закупівель було розміщено оновлену редакцію кваліфікаційних вимог (Додаток 3) та, окремо, Опис відповідних змін.
Додатково хочемо повідомити, що згідно абз. 2 ч. 17 статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі" - «Замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, у тому числі приймати рішення про відміну відкритих торгів, укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі.»
Враховуючи вищевикладене, Ваша вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
30.03.2023 13:12
Скарга
Виконана замовником
Скарга на рішення Замовника
Номер:
4e78ae5ca1f64331a533c2e83c488756
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-22-001854-a.a11
Назва:
Скарга на рішення Замовника
Скарга:
Від 26 лютого 2023 року
Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035
Замовник, рішення якого оскаржуються: Комунальне некомерційне підприємство "Міська клінічна лікарня №9" Дніпровської міської ради
Код в ЄДРПОУ 01984613
Юридична адреса 49023, Україна, Дніпропетровська область, м. Дніпро, просп. Мануйлівський, буд. 29
Скаржник: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО"
Код в ЄДРПОУ 38469527
Юридична адреса 18000, м. Черкаси, б-р Шевченка, 190
Інформація про закупівлю:
Послуги з пакування, перевезення та знешкодження медичних відходів категорії В; Послуги з пакування, перевезення та знешкодження медичних відходів категорії С
Ідентифікатор закупівлі UA-2023-02-22-001854-a
Очікувана вартість закупівлі 550`000.00 Гривня (з ПДВ)
Скарга на рішення Замовника
(у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178)
Через електронну систему публічних закупівель «ProZorro» 22.02.2023 09:54 року Замовником Комунальне некомерційне підприємство "Міська клінічна лікарня №9" Дніпровської міської ради було оголошено процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями «Послуги з пакування, перевезення та знешкодження медичних відходів категорії В; Послуги з пакування, перевезення та знешкодження медичних відходів категорії С», ідентифікатор закупівлі UA-2023-02-22-001854-a.
Період уточнень тривав до 27.02.23, період оскаржень до 27.02.23, кінцевий строк подання тендерних пропозицій був визначений 02.03.2023 року до 00:00 год.
Замовником 24.02.2023 року було внесено зміни до тендерної документації, новий період уточнень було визначено також до 27.02.23, період оскаржень до 27.02.23, та подання пропозицій до 02.03.23 до 00:00 год.
Проте, у новій редакції тендерної документації наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги. У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов, які вбачає в наступному.
ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ
Умовами тендерної документації по закупівлі «Послуги з пакування, перевезення та знешкодження медичних відходів категорії В; Послуги з пакування, перевезення та знешкодження медичних відходів категорії С», ідентифікатор закупівлі UA-2023-02-22-001854-a, Замовником - Комунальне некомерційне підприємство "Міська клінічна лікарня №9" Дніпровської міської ради, визначено наступні вимоги, а саме:
У Додатку 3 до тендерної документації «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника» повний перелік документів, що вимагається згідно з конкурсною документацією у складі пропозиції, встановлено, що
2.2. Копія ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення, видалення, утилізація, знешкодження, що дає право поводження з небезпечними відходами, яка буде дійсною на весь період надання послуг відносно предмету закупівлі. Інформація про зазначену діючу ліцензію повинна бути наявною у переліку ліцензіатів на провадження господарської діяльності із здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, який розміщений на веб-сайті Міністерства екології та природних ресурсів України. У випадку наявності рішення/наказу Міністерства екології та природних ресурсів України про анулювання зазначеної ліцензії, вона є такою, що не надає права на надання послуг з предмету закупівлі.
Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна з наступних підстав.
Законом України «Про відходи» визначає правові, організаційні та економічні засади діяльності, пов'язаної із запобіганням або зменшенням обсягів утворення відходів, їх збиранням, перевезенням, зберіганням, сортуванням, обробленням, утилізацією та видаленням, знешкодженням та захороненням, а також з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини на території України.
Зокрема, статтею 1 вказаного Закону наведено визначення «утилізація відходів» - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів» .
Водночас, згідно до Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами затверджених МОЗ 08 червня 2015 року ( у редакції наказу № 1602 від 06.09.2022 року) суб’єкт господарювання, що отримав ліцензію на операції у сфері поводження з небезпечними відходами здійснює лише операції: Інсенірації та Кремації.
За визначенням, наведеним у ст.6 розділу 1 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами вказано, що:
Інсенірація – контрольований процес спалювання медичних відходів у спеціальній печі
Кремація – контрольований процес спалювання органічних медичних відходів у спеціальній печі (крематорії).
Також, звертаємо увагу Колегії, що Замовником у відповіді на аналогічну вимогу до закупівлі зазначено наступне: «медичні заклади мають проявляти обачність, уважність та принциповість у виборі суб’єкта господарювання у сфері поводження з відходами, що полягає у наступному:
- перевірки наявності у суб’єкта господарювання відповідної ліцензії на поводження з небезпечними відходами;
- перевірки наявності у суб’єкта господарювання необхідної матеріально-технічної бази для надання відповідних послуг, зокрема сміттєспалювальної печі температурою спалювання не менше ніж 1100 °C;
- перевіряти наявність у суб’єкта господарювання кваліфікованого персоналу та здатність безперебійно надавати послуги поводження з небезпечними відходами.», тоді як Постановою КМУ «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами» від 13.07.2016 р. № 446 визначено, що ці ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових для виконання під час провадження зазначеної діяльності.
Відповідно до Закону України «Про відходи» наведено визначення, зокрема:
утилізація відходів - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів;
видалення відходів - здійснення операцій з відходами, що не призводять до їх утилізації;
Тобто «утилізація» та «видалення» відходів це дві операції поводження з відходами, які виключають одна одну.
Додатково, Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325 не встановлено ОБОВ’ЯЗКОВІСТЬ наявності видалення відходів, а лише перелік операції поводження з небезпечними відходами, тож обґрунтованою є наявність Ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення знешкодження, видалення АБО утилізація.
Отже, із аналізу наведених норм, вбачається, що до операцій у сфері поводження з небезпечними відходами така операція як «Утилізація та видалення» до категорії медичних відходів не застосовується, а тому, враховуючи, що предмет даної закупівлі «Послуги з пакування, перевезення та знешкодження медичних відходів категорії В; Послуги з пакування, перевезення та знешкодження медичних відходів категорії С», визначена Замовника вимога щодо наявності в учасника ліцензії з серед інших видів послуг з видалення та утилізації є необґрунтованою та безпідставною, що штучно обмежує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна.
Наступна вимога, що оскаржується Скаржником, як дискримінаційна:
Пунктом 2.4. Додатку 3 до тендерної документації встановлена вимога надання учасниками випискиз балансу Учасника, що підтверджує наявність на балансі власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу) (не менше двох одиниць) посилання Наказ Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України від 06 вересня 2022 року № 1602).
Так, відповідно до Наказу Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325, в останній редакції № 2075 від 14.11.2022, а не 06 вересня 2022 року № 1602, яка вказує Замовник, встановлено, що ці Державні санітарно-протиепідемічні правила і норми щодо поводження з медичними відходами встановлюють загальні вимоги до поводження з медичними відходами в закладах охорони здоров’я та фізичними особами-підприємцями, які зареєстровані в установленому законом порядку та одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, що забезпечують медичне обслуговування населення відповідної території; громадськими об’єднаннями і благодійними організаціями, що здійснюють діяльність у сфері протидії поширенню ВІЛ-інфекції, в закладах громадського здоров’я (далі - заклади), з метою попередження їхнього негативного впливу на життя, здоров’я населення та довкілля і визначають порядок сортування, збирання, оброблення, зберігання, знешкодження, перевезення, видалення і захоронення медичних відходів. В той час як кількість обов’язкова кількість на балансі власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу), а саме не менше двох одиниць ані цим наказом, ані будь яким іншим не встановлена, а тому вказана вимога тендерної документації є необґрунтованою та безпідставною, що штучно обмежує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна.
Наступна вимога, що оскаржується Скаржником, як дискримінаційна:
На підтвердження кваліфікаційних вимог надається інформація, яка вимагається у Додатку 3 до тендерної документації
2.7. Свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів (їх кількість повинна відповідати кількості автомобілів, що будуть задіяні у наданні послуг,»
Така вимога штучно обмежує коло учасників та є дискримінаційною.
Відповідно до Наказу МВС України №656 від 04.08.2018 : Свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів - це документ, який підтверджує відповідність конструкції спеціалізованих транспортних засобів для перевезення небезпечних вантажів вимогам ДОПНВ.
Свідоцтво видається (продовжується) на всі транспортні засоби EX/II, EX/III, FL, AT, MEMU категорій N та O, які успішно пройшли обов’язковий технічний контроль, придатні до перевезення небезпечних вантажів та відповідають вимогам частини 9 ДОПНВ, які застосовуються до відповідного типу транспортних засобів з урахуванням перехідних положень, визначених у главі 1.6 та підрозділі 9.2.1.1 ДОПНВ.
Відповідно до положення розділів 8.1.2., 9.1.2, 9.1.3 ДОПНВ свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів необхідне тільки для транспортних засобів типів EX/II, EX/III, MEMU,FL і AT:
змішувально-зарядна машина (транспортний засіб MEMU) - машина або транспортний засіб з установленим на ній (ньому) обладнанням для виготовлення вибухових речовин з небезпечних вантажів, що не є вибуховими, та їх заряджання;
транспортний засіб АТ - транспортний засіб, крім транспортних засобів EX/III, FL або MEMU, призначений для перевезення небезпечних вантажів у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3, а також у вбудованих цистернах чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3, та транспортний засіб-батарея місткістю понад 1 м-3, крім транспортних засобів-батарей типу FL;
транспортний засіб EX/II або EX/III - транспортний засіб, призначений для перевезення вибухових речовин та виробів (клас 1); транспортний засіб FL - транспортний засіб, призначений для перевезення рідин з температурою спалаху не вище 60 °C (за винятком дизельного палива, газойлю та палива пічного легкого - № ООН 1202, що відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» (європейського стандарту EN 590:2013 + AС:2014) та має температуру спалаху, зазначену в цьому стандарті) у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3, у вбудованих чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3;
транспортний засіб, призначений для перевезення займистих газів у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3, у вбудованих чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3, та транспортний засіб-батарея загальною місткістю понад 1 м-3, призначений для перевезення займистих газів;
транспортний засіб, призначений для перевезення стабілізованого пероксиду водню чи стабілізованого водного розчину пероксиду водню з масовою часткою пероксиду водню більше ніж 60 % (клас небезпеки 5.1 № ООН 2015) у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах індивідуальною місткістю понад 3 м-3, а також у вбудованих цистернах чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3.
Медичні відходи категорії В та С, послуги з пакування, перевезення та знешкодження яких закуповуються даною процедурою закупівлі, не є тими речовинами, які перевозяться транспортними засобами, що потребують наявності свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів, а тому вказана вимога тендерної документації є необґрунтованою та безпідставною, що штучно обмежує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна.
Наступна вимога, що оскаржується Скаржником, як дискримінаційна наведена в Додатку 3 до тендерної документації, а саме:
ЗАЛУЧЕННЯ СУБПІДРЯДНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ МОЖЛИВЕ НА ПОСЛУГИ З ПЕРЕВЕЗЕННЯ.
Відповідно до ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено, що якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Тобто, Законом не обмежено право учасника залучати субпідрядні організації виключно на послуги з перевезення, а тому вказана вимога тендерної документації є необґрунтованою та безпідставною, що штучно обмежує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна.
Наступна вимога, що оскаржується Скаржником, як дискримінаційна наведена в Додатку 3 до тендерної документації, а саме:
Частиною «1. Документальне підтвердження Учасника кваліфікаційним критеріям на виконання вимог Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”:», пунктом 3 встановлено, що Учасник повинен надати скановану копію свідоцтва про підготовку фахівців щодо санітарно-гігієнічних та токсикологічних вимог щодо утилізації небезпечних відходів (мінімум один фахівець).
Вказана вимога є незрозумілою, необґрунтованою, дискримінаційною та такою, яка обмежує коло учасників.
Поводження з медичними відходами регламентується Наказом Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325.
Відповідно вказаного Наказу в закладах охорони здоров’я на кожен з етапів системи поводження з відходами відповідальною особою розробляється СОП, що затверджується керівником закладу, працівники не допускаються до виконання робіт з відходами без проведених навчання, підготовки і перевірки знань (далі - навчання) щодо СОП, залежно від залученості (виконування працівниками процесів щодо поводження з відходами).
СОП – стандартні операційні процедури.
Отже, визначена Замовником вимога щодо надання копії свідоцтва про підготовку фахівців щодо санітарно-гігієнічних та токсикологічних вимог щодо утилізації небезпечних відходів (мінімум один фахівець) є незрозумілою, не визначеною та необґрунтованою жодними законодавчими нормами, такою, що може в подальшому призвести до неоднозначного її тлумачення потенційними учасниками даної процедури закупівлі та необґрунтованого відхилення тендерної пропозиції в тому числі Скаржника, а тому вказана вимога тендерної документації є необґрунтованою та безпідставною, що штучно обмежує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна та незаконна.
Наступна вимога, що оскаржується Скаржником, як дискримінаційна наведена в Додатку 3 до тендерної документації, а саме:
Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасником має бути підтверджена, зокрема, наявність посадових осіб (не менше двох осіб), які мають екологічні знання (з доданням диплому, сертифікату тощо) (відповідно до п. 8 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 № 446).
Дана вимога є незрозумілою, дискримінаційною та такою, яка обмежує коло учасників.
Під час здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами згідно з отриманою ліцензією екологічні знання є обов'язковою кваліфікаційною вимогою для посадових осіб (диплом, сертифікат тощо). Відповідно до п. 8 Ліцензійних умов, ліцензіат повинен мати штатну чисельність спеціалістів (виконавців робіт залежно від видів робіт та рівня забезпечення матеріально-технічної бази) відповідного рівня підготовки та освітньо-кваліфікаційного рівня.
Необхідна кількість персоналу відповідного рівня визначається самим підприємством, крім того наявність не менше двох посадових осіб, які мають екологічні знання (з доданням диплому, сертифікату тощо) не передбачається п. 8 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 № 446, як це помилково визначив Замовник, а тому передбачена останнім обов’язкова наявність не менше двох посадових осіб, які мають екологічні знання (з доданням диплому, сертифікату тощо) не передбачена ані цією Постановою, ані будь яким іншим нормативним документом не встановлена, а тому вказана вимога тендерної документації є необґрунтованою та безпідставною, що штучно обмежує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
У зв’язку із вищевикладеним, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
ПРОСИМО:
Зобов’язати Замовника, Комунальне некомерційне підприємство "Міська клінічна лікарня №9" Дніпровської міської ради, внести зміни до умов тендерної документації відповідно до вимог, викладених у мотивувальній частині скарги.
Додатки:
1. Тендерна документація на закупівлю «Послуги з пакування, перевезення та знешкодження медичних відходів категорії В; Послуги з пакування, перевезення та знешкодження медичних відходів категорії С», UA-2023-02-22-001854-a.
2. Атестат Сертифікат Декларація Документи Техпаспорт.
3. Ліцензія перевезення (Витяг Укртрансбезпека) копія.
4. Свідоцтво про реєстрацію техогляд автомобіля Мерседес.
5. Свідоцтво уповноваженого.
6. Сертифікати про професійну підготовку.
Директор
ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» Чуприна О.О.
Пов'язані документи:
Учасник
- Атестат Сертифікат Декларація Документи Техпаспорт.pdf 26.02.2023 19:05
- Додаток 3 кваліф вимоги (нова редакція0.docx 26.02.2023 19:05
- Ліцензія небезпечні відходи,Лист про безстроковість копія.pdf 26.02.2023 19:05
- Ліцензія перевезення(Витяг Укртрансбезпека) копія.pdf 26.02.2023 19:05
- Свідоцтво про реєстрацію техогляд Мерседес.pdf 26.02.2023 19:05
- Свідоцтво уповноваженого.pdf 26.02.2023 19:05
- Свідоцтво про реєстрацію техогляд Івеко.pdf 26.02.2023 19:05
- Сертифікати про професійну підготовку.pdf 26.02.2023 19:05
- скарга АМКУ ТОВ ОЛЕСТАС ЕКО на ТД 9 Дніпровська клінічна лікарня.docx 26.02.2023 19:05
- скарга АМКУ ТОВ ОЛЕСТАС ЕКО на ТД 9 Дніпровська клінічна лікарня.pdf.asice 26.02.2023 19:05
- скарга АМКУ ТОВ ОЛЕСТАС ЕКО на ТД 9 Дніпровська клінічна лікарня.pdf 26.02.2023 19:05
- скарга АМКУ ТОВ ОЛЕСТАС ЕКО на ТД 9 Дніпровська клінічна лікарня_Validation_Report.pdf 26.02.2023 19:05
- заперечення на пояснення Замовника на скаргу АМКУ ТОВ ОЛЕСТАС ЕКО на ТД 9 Дніпровська клінічна лікарня.pdf 07.03.2023 17:08
- заперечення на пояснення Замовника на скаргу АМКУ ТОВ ОЛЕСТАС ЕКО на ТД 9 Дніпровська клінічна лікарня.doc 07.03.2023 17:08
- рішення від 28.02.2023 № 2388.pdf 28.02.2023 15:01
- інформація про резолютивну частину рішення від 08.03.2023 № 2836.pdf 09.03.2023 14:03
- рішення від 08.03.2023 № 2836.pdf 13.03.2023 14:23
- Додаток 3 кваліф вимоги (нова редакція).pdf 02.03.2023 09:04
- Пояснення до скарги ТОВ ОЛЕСТАС ЕКО.pdf 02.03.2023 09:04
- Пояснення до скарги ТОВ ОЛЕСТАС ЕКО.doc 02.03.2023 09:04
- Протокол №49 про надання відповіді АМКУ.docx 14.03.2023 15:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.02.2023 19:06
Дата розгляду скарги:
08.03.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.02.2023 15:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.03.2023 14:23
Дата виконання рішення Замовником:
14.03.2023 15:26
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Комунальним некомерційним підприємством «Міська клінічна лікарня №9» Дніпровської міської ради внесено зміни до Тендерної документації шляхом затвердження нової редакції тендерної документації (з Додатками до неї), та переліку змін, що вносяться, відповідно до рішення №2836-р/пк-пз від 08.03.2023 року Постійно діючою адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Вимога
Відхилено
Умови Закупівлі
Номер:
8e0f20334fe04a50997e261f371d8bea
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-22-001854-a.c10
Назва:
Умови Закупівлі
Вимога:
Згідно Закону України «Про відходи» ((Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1998, № 36-37, ст.242) розділ 1 «Загальні положення» стаття 1 – «Утилізація відходів - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів» . Згідно до Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами затверджених МОЗ 08 червня 2015 року ( у редакції наказу № 1602 від 06.09.2022 року) суб’єкт господарювання , що отримав ліцензію на операції у сфері поводження з небезпечними відходами здійснює лише операції : Інсенірації та Кремації. За визначенням, наведеним у ст.6 розділу 1 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами:
Інсенірація – контрольований процес спалювання медичних відходів у спеціальній печі
Кремація – контрольований процес спалювання органічних медичних відходів у спеціальній печі (крематорі)
Отже виходячі з логіки НПА щодо операцій у сфері поводження з небезпечними відходами така операція як «Утилізація та видалення» до категорії медичних відходів не застосовується.
Просимо внести зміни у Тендерну документацію , а саме Додаток 3 до предмета закупівлі» - Вимоги до учасників, а саме :
Існуюча редакція Запропонована редакция
1.1. Копія ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення, видалення, утилізація, знешкодження, що дає право поводження з небезпечними відходами, яка буде дійсною на весь період надання послуг відносно предмету закупівлі. Інформація про зазначену діючу ліцензію повинна бути наявною у переліку ліцензіатів на провадження господарської діяльності із здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, який розміщений на веб-сайті Міністерства екології та природних ресурсів України. У випадку наявності рішення/наказу Міністерства екології та природних ресурсів України про анулювання зазначеної ліцензії, вона є такою, що не надає права на надання послуг з предмету закупівлі;
1.2. Копія ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення, знешкодження, що дає право поводження з небезпечними відходами, яка буде дійсною на весь період надання послуг відносно предмету закупівлі. Інформація про зазначену діючу ліцензію повинна бути наявною у переліку ліцензіатів на провадження господарської діяльності із здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, який розміщений на веб-сайті Міністерства екології та природних ресурсів України. У випадку наявності рішення/наказу Міністерства екології та природних ресурсів України про анулювання зазначеної ліцензії, вона є такою, що не надає права на надання послуг з предмету закупівлі;
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
24.02.2023 15:29
Вирішення:
Шановний учасник!
Ознайомившись із вашою вимогою, повідомляємо наступне.
Державними санітарно-протиепідемічними правилами і нормами щодо поводження з медичними відходами, що затверджені Наказом Міністерства охорони здоров’я № 325 від 08.06.2015 року(зі змінами), передбачено, щомедичні відходи категорії B, C, D є небезпечними відходами.
Законом України «Про відходи» встановлений вичерпний перелік операцій поводження з небезпечними відходами, такі як: збирання, перевезення, зберігання, сортування, оброблення (перероблення), утилізація, видалення, знешкодження і захоронення відходів.
Відповідно до ст. 34 Закону України «Про відходи» суб'єкт господарської діяльності, у власності або у користуванні якого є хоча б один об'єкт поводження з небезпечними відходами, зобов'язаний, серед іншого, мати ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами.
Таким чином, з врахуванням зазначеного законодавства та Постанови КМУ «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами» від 13.07.2016 р. № 446, медичні заклади мають проявляти уважність та принциповість у виборі суб’єкта господарювання у сфері поводження з відходами, що полягає у наступному:
- перевірки наявності у суб’єкта господарювання відповідної ліцензії на поводження з небезпечними відходами;
- перевірки наявності у суб’єкта господарювання необхідної матеріально-технічної бази для надання відповідних послуг, зокрема сміттєспалювальної печі температурою спалювання не менше ніж 1100 °C;
- перевіряти наявність у суб’єкта господарювання кваліфікованого персоналу та здатність безперебійно надавати послуги поводження з небезпечними відходами.
Враховуючи зазначене, відсутні підстави для задоволення вашої вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна вимога
Номер:
a1fe7cb475164cfb961add9bf9617d0b
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-22-001854-a.b9
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовник!
В Додатку 3 до тендерної документації Вами вказано вимога надання документів:
«2.8. Учасник надає лист (у довільній формі) щодо наявності устаткування (обладнання), яке забезпечує виробництво учасника безперебійним електропостачанням, з додаванням підтверджуючих документів на таке обладнання (видаткова накладна, договір купівлі-продажу, оренди тощо).»
Дана вимога є незрозумілою, дискримінаційною та такою, яка обмежує коло учасників.
Законодавством України в сфері поводження з небезпечними відходами, Наказом МОЗ 3325 не встановлено вимог до учасників торгів щодо наявності устаткування (обладнання), яке забезпечує виробництво учасника безперебійним електропостачанням.
Крім цього, Ваша дискримінаційна вимога надалі містить перелік документів для підтвердження наявності такого обладнання : «видаткова накладна, договір купівлі-продажу, оренди тощо)»
Крім того, що наявність такого обладнання не передбачена нормативними документами, безперебійність постачання електроенергії не може бути гарантована ніким та ніякими видаткова накладна, договір купівлі-продажу, оренди тощо.
Враховуючи викладене вимагаємо прибрати дискримінаційну вимогу та виключити її з документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.02.2023 09:59
Вирішення:
Шановний учасник!
Замовник враховує Вашу вимогу щодо наявності устаткування (обладнання), яке забезпечує виробництво учасника безперебійним електропостачанням. В додаток 3 до Тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Однак замовник зауважує, що подана нами вимога є доцільною з урахуванням напруженої ситуації в енергетичній сфері в Україні.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
83ff11fb00b344cabc98205246a1a3a3
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-22-001854-a.b8
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовник!
В Додатку 3 до тендерної документації Вами вказано вимога надання документів:
«посадові особи (не менше двох осіб), які мають екологічні знання (з доданням диплому, сертифікату тощо) (відповідно до п. 8 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 № 446)»
Дана вимога є незрозумілою, дискримінаційною та такою, яка обмежує коло учасників.
Під час здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами згідно з отриманою ліцензією екологічні знання є обов'язковою кваліфікаційною вимогою для посадових осіб (диплом, сертифікат тощо). Ліцензіат повинен мати штатну чисельність спеціалістів (виконавців робіт залежно від видів робіт та рівня забезпечення матеріально-технічної бази) відповідного рівня підготовки та освітньо-кваліфікаційного рівня.
Необхідна кількість персоналу відповідного рівня визначається самим підприємством.
Своєю вимогою Вами встановлюється кількість (не менше двох осіб), чим Ви порушуєте ЗУ «Про публічні закупівлі»
Враховуючи викладене вимагаємо прибрати дискримінаційну вимогу та виключити з документації «(не менше двох)».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.02.2023 09:48
Вирішення:
Шановний учасник!
Відповідно до умов ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Окрім цього, відповідно до Кадрових вимог до провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (п. 8,9 Постанови КМУ від 13 липня 2016 р. № 446) «Під час здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами згідно з отриманою ліцензією екологічні знання є обов’язковою кваліфікаційною вимогою для посадових осіб (диплом, сертифікат тощо). Ліцензіат повинен мати штатну чисельність спеціалістів (виконавців робіт залежно від видів робіт та рівня забезпечення матеріально-технічної бази) відповідного рівня підготовки та освітньо-кваліфікаційного рівня. Ліцензіат зобов’язаний забезпечити допуск до поводження з небезпечними відходами тільки тих осіб, які пройшли професійну підготовку щодо поводження з небезпечними речовинами, у порядку, визначеному законодавством. Працівники, крім завдань, обов’язків та знань, які передбачено відповідними кваліфікаційними характеристиками, повинні знати, виконувати та додержуватися правил і норм охорони праці, санітарно-гігієнічних вимог та протипожежного захисту, виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку, відповідні підготовчі та завершальні роботи на початку і в кінці робочого дня (зміни).» З наведеного вбачається, що ліцензіат зобов’язаний мати у своєму штаті працівників з екологічною освітою.
Дана вимога вказана Замовником з урахуванням об’єму та кількості небезпечних відходів , які підлягають знешкодженню та необхідністю своєчасного надання послуги, враховуючи предмет закупівлі.
Відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» - Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
З огляду вищевикладеного – не зрозуміло в чому саме полягає порушення щодо наявності не менше двох посадових осіб, які мають екологічні знання, враховуючи, що предметом закупівлі є надання послуг з поводження з небезпечними відходами.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
25c6bd0506444549b5032816be416445
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-22-001854-a.b7
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовник!
В Додатку 3 до тендерної документації Вами вказано вимога надання документів:
«Сканована копія свідоцтва про підготовку фахівців щодо санітарно-гігієнічних та токсикологічних вимог щодо утилізації небезпечних відходів (мінімум один фахівець)»
Дана вимога є незрозумілою, дискримінаційною та такою, яка обмежує коло учасників.
Поводження з медичними відходами регламентується Наказом МОЗ №325.
Відповідно вказаного Наказу в закладах охорони здоров’я:
«На кожен з етапів системи поводження з відходами відповідальною особою розробляється СОП, що затверджується керівником закладу.
Працівники не допускаються до виконання робіт з відходами без проведених навчання, підготовки і перевірки знань (далі - навчання) щодо СОП, залежно від залученості (виконування працівниками процесів щодо поводження з відходами)»
СОП – стандартні операційні процедури.
Комі цього, Наказом не визначено ОБОВ’ЯЗКОВІСТЬ навчання персоналу виконавця послуг саме:
«щодо санітарно-гігієнічних та токсикологічних вимог щодо утилізації небезпечних відходів».
Якщо Ви мали на увазі, що навчання працівників повинно бути здійснено відповідно до вимог Наказу №325, то потрібно чітко вказувати таку інформацію в тендерній документації.
Враховуючи викладене вимагаємо прибрати дискримінаційну вимогу щодо надання копія свідоцтва про підготовку фахівців щодо санітарно-гігієнічних та токсикологічних вимог щодо утилізації небезпечних відходів
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.02.2023 09:38
Вирішення:
Шановний учасник!
Звертаємо вашу увагу, що проходження навчання з санітарно-гігієнічних та токсикологічних вимог щодо утилізації небезпечних відходів передбачені чинною постановою № 29 від 01.07.1999 р. Головного державного санітарного лікаря України. Також кадрові вимоги щодо кваліфікованих працівників передбачені п. 8,9 Постанови КМУ від 13 липня 2016 р. № 446.
З урахуванням вищевикладеного, проходження такого навчання є обов’язковим для суб’єктів господарювання які надають послуги з поводження з небезпечними відходами.
Таким чином вимога відповідає п.2 ч.2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», яким передбачено наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації які мають необхідні знання і досвід.
Статус вимоги:
Відхилено