• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

lysinе; Ambroxol; Ammonia; Magnesium (different salts in combination); Atorvastatin; Barbiturates in combination with other drugs; Glaucine; Bismuth subcitrate; Hydazepam; Hydrochlorothiazide; Acetylcysteine; Fluconazole; Domperidone; Domperidone; Dopamine; Drotaverine; Xylometazoline; Еsomeprazole; Еsomeprazole; Ceftazidime; Isosorbide dinitrate; Acetylcysteine; Comb drug; Paracetamol, combinations excl. Psycholeptics; Paracetamol, combinations excl. Psycholeptics; Corglycon; Ambroxol; Lidocaine; Magnesium sulfate; Betahistine; Betahistine; Mebeverine; Phenylephrine; Metoclopramide; Mianserin; Sodium chloride; Nebivolol; Nimesulide; Nystatin; Tenoxicam; Paracetamol; Pentoxifylline; Piracetam; Pregabalin; Pregabalin; Inosine; Cefepime; Zaleplon; Serrapeptase ; Saccharated iron oxide; Tiazotic acid; Comb drug; Pantoprazole; Furosemide; Cefoperazone and beta-lactamase inhibitor; Cinnarizine; Comb drug; Methylthioninium chloride (код ДК 021:2015: 33600000-6 – Фармацевтична продукція)

Завершена

475 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 375.00 UAH
Період оскарження: 21.02.2023 16:06 - 26.02.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Стосовно фальсифікації лікарських засобів

Номер: f9fc2c65f4f246c28d7f9c59da8fe772
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-21-012565-a.c2
Назва: Стосовно фальсифікації лікарських засобів
Вимога:
Добрий день! Відповідно до Закону України «Про лікарські засоби» фальсифікований лікарський засіб – лікарський засіб, який умисно промаркований неідентично (невідповідно) відомостям (одній або декільком з них) про лікарський засіб з відповідною назвою, що внесені до Державного реєстру лікарських засобів України, а так само лікарський засіб, умисно підроблений у інший спосіб, і не відповідає відомостям (одній або декільком з них), у тому числі складу, про лікарський засіб з відповідною назвою, що внесені до Державного реєстру лікарських засобів України. Фальсифікація й поширення фальсифікованих лікарських засобів належить до найбільш тяжких злочинів проти громадського здоров’я. Але найжахливіші наслідки — це шкода для життя і здоров’я людей, яку важко переоцінити. Діапазон такої шкоди сягає від недовіри до лікарів внаслідок безрезультативності лікування до заподіяння смерті або тяжкої шкоди здоров’ю через вживання неякісних лікарських засобів та (або) відсутність належного лікувального ефекту, помилкових результатів діагностики тощо. Ці наслідки не завжди легко встановити, ще складніше довести наявність причинного зв’язку між вживанням неякісних ЛЗ та заподіянням шкоди життю або здоров’ю людини. Особливо це стосується країн, де відсутній належний правовий захист прав пацієнта на якісну медичну допомогу, до яких, на жаль, належить і Україна. Виявити підозру щодо якості лікарського засобу можуть: Державна служба України з лікарських засобів та контролю за наркотиками та її територіальні органи; всі суб’єкти господарювання – зареєстровані в установленому законодавством порядку юридичні особи незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності, які провадять господарську діяльність, пов’язану з виробництвом, ввезенням на митну територію України, зберіганням, транспортуванням, реалізацією та використанням лікарських засобів, у тому числі на заклади охорони здоров’я та на фізичних осіб – підприємців, які провадять зазначені види діяльності та власники реєстраційних посвідчень лікарських засобів; правоохоронні органи; громадяни за зверненням громадян. Підтвердити фальсифікований лікарський засіб можливо тільки за рішенням Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками В Україні кримінальна відповідальність за фальсифікацію лікарських засобів або обіг фальсифікованих лікарських засобів передбачена на підставі статті 3211 «Фальсифікація лікарських засобів або обіг фальсифікованих лікарських засобів». Вона передбачає відповідальність за виготовлення, придбання, перевезення, пересилання, зберігання з метою збуту або збут завідомо фальсифікованих лікарських засобів. Сам факт вчинення такого діяння за наявності всіх ознак складу злочину (ч. 1 ст. 3211 Кримінального кодексу України) вже дає можливість призначити покарання у вигляді позбавлення волі на строк від 5 до 8 років. За наявності ж кваліфікованих ознак (вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб, або службовою особою шляхом зловживання службовим становищем, медичним або фармацевтичним працівником, або за допомогою інформаційних систем, у тому числі інтернету, або у великих розмірах, або якщо вони спричинили тривалий розлад здоров’я особи, а так само виробництво фальсифікованих лікарських засобів) покарання збільшується до позбавлення волі на строк від 8 до 10 років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3 років та з конфіскацією майна. У випадках, якщо такі дії спричинили смерть особи або інші тяжкі наслідки, або вчинені в особ­ливо великих розмірах, передбачене покарання у вигляді позбавлення волі на строк від 10 до 15 років або довічне позбавлення волі з конфіскацією майна. За контрабанду фальсифікованих лікарських засобів санкції частин 1, 2 та 3 ст. 305 Кримінального кодексу України передбачають покарання від 5 до 12 років позбавлення волі з конфіска­цією майна. Як бачимо, за фальсифікацію лікарських засобів, а також обіг фальсифікованих лікарських засобів та їх контрабанду передбачена вельми сувора відповідальність. Звертаю Вашу увагу, згідно чиннного Законодавства питаннями порушення Законодавства щодо фальсифікації лікарських засобів займаються НЕ лікарні, а відповідні органи - ДПСУ, ДМС, ДПС, ДСЛЗ (Державна служба України з лікарських засобів та контролю за наркотиками). Ще раз наголошую, що вимога: «З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості, учасник надає оригінал гарантійного листа виробника (представника, офіційно уповноваженого на це виробником – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у необхідній кількості, якості. Гарантійний лист виробника (представника, офіційно уповноваженого на це виробником – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) повинен включати: повну назву учасника, мати назву предмету закупівлі, номер оголошення даних електронних торгів. Дана вимога стосується окремо визначених найменувань, а саме щодо найменувань засобів кількість яких згідно тендерної пропозиції більша або дорівнює 1000 одиниць виміру.» (п. 8 Додатку 2 МТВ); НЕ дозволяє мені, як Учаснику, взяти участь у закупівлі, хоча у мене є можливість забезпечити поставку вказаних у технічному завданні позицій по конкурентних цінах із дотриманням решти вимог тендерної документації. Ця вимога є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ і порушує Закон "Про публічні закпівлі". Прошу видалити дану вимогу та викласти тендерну документацію у новій редакції.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідно до пункту 9 Технічного завдання викладеного в Додатку № 2 до тендерної документації визначено, що Учасник в складі пропозиції повинен надати Гарантійний лист виробника (представника, представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджуються можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів у кількості та дозуванні визначені цією тендерною документацією та пропозицією учасника торгів. У листі від виробника (представника, представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) обов’язково зазначається номер оголошення та назва замовника торгів. Дана вимога стосується окремо визначених найменувань, а саме щодо найменувань засобів кількість яких згідно пропозиції більша або дорівнює 50 одиниць форми пакування. Звичайно, ця вимога, як і будь-яка інша вимога тендерної документації може обмежити можливість учасників, які їм не відповідають, приймати участь у процедурі закупівлі. Закон або будь-який інший нормативний акт не давали чіткого визначення, що вважати дискримінаційними вимогами. В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб. Верховний суд у своєму рішенні http://reyestr.court.gov.ua/Review/78715900# дійшов до висновку, що в контексті принципів тендерних закупівель, визначених у Законі №1197-VII, дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені нами у тендерній документації є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням наших потреб та критеріїв надання якісного товару. Більш того, згідно частини 3 статті 22 Закону України Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Вимога тендерної документації щодо надання гарантійного листа виробника (представника, представництва, філії виробника або заявника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) убезпечує від можливої поставки неякісного товару, постачання не в повному обсязі, та є гарантією вчасної поставки продукції, необхідної якості та кількості. Є вірогідність постачання лікарських засобів, які є неоригінальними, неякісними, а також, які можуть потрапити на територію України незаконними шляхами, тим самим призвести до незворотних наслідків під час лікувального процесу. Дана вимога формується Замовником на підставі принципів публічних закупівель (ст. 5 Закону) та з метою: 1. Забезпечення безперебійної та своєчасної поставки життєво необхідних наркотичних лікарських засобів Учасником торгів. Надання гарантійного листа від виробника або представника, придставництва, філії виробника або заявника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на фармацевтичному ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку медичних матеріалів Замовнику. Внесенням такої вимоги до документації є соціально обґрунтованим, адже неналежне виконання або розірвання договору поставки життєво необхідних наркотичних лікарських засобів з вини постачальника призведе до загрози здоров’ю та життю окремих груп пацієнтів, численних скарг з боку населення та соціальної напруги в цілому. 2. Забезпечення високої якості препаратів, адже лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати Замовнику належну якість та високі показники терміну придатності медичних матеріалів (принцип ефективності та раціональності закупівлі), тому підтвердження якості підтверджується гарантійним листом виданого відповідним виробника (представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником. 3. Забезпеченні мінімальної націнки на лікарські засоби, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник, що співпрацює безпосередньо з виробником за рахунок власних дисконтів по контракту як правило має можливість запропонувати найдешевші ціни (принцип максимальної економії). 4. Надання гарантійного листа виробника (представника, представництва, філії виробника або заявника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) учасником мінімізує ризик того, що наркотичні лікарські засоби які постачатимуться учасником отримані ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо. (принцип законності). Адже лист від виробника (представника, представництва, філії виробника або заявника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення та територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо. 5. В разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником переможцем пов’язаних з виконанням договору, замовник на виконання гарантійного листа виданого від виробника (представника, представництва, філії виробника або заявника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання. Таким чином, твердження про недотримання принципу «недискримінація учасників» не відповідає дійсності. Враховуючи викладене, не погоджуємося із вимогою про внесення змін до тендерної документації і вважаємо встановлені вимоги стосовно «гарантійний лист виробника або заявника лікарського засобу (представника, представництва, філії виробника або заявника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджується можливість поставки товару, що є предметом закупівлі, у кількості, зі строками придатності, визначені цією тендерною документацією та пропозицією учасника. Якщо гарантійний лист видається не виробником або заявником, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати документи, які підтверджують повноваження представника, представництва, філії виробника або заявника щодо видачі гарантійних листів. У листі від виробника або заявника лікарського засобу (представника, представництва, філії виробника або заявника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) зазначається назва замовника торгів, номер оголошення, кількість та термін придатності лікарських засобів» обґрунтованими і доцільними. Більш того, звертаємо Вашу увагу, що вказана позиція повністю співпадає з позицією Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема в рішенні в рішенні № 9404-р/пк-пз від 12.07.2019 року (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-06-11-001890-b) та в рішенні № №17650-р/пк-пз від 18.09.2020 року (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-08-13-005415-a) Колегія повністю підтвердила обґрунтованість, законність та відповідність вказаної вимоги принципам публічних закупівель. Враховуючи вищевикладене у замовника об’єктивно відсутні підстави вважати, що Скаржник не може надати вказаний гарантійний лист від вказаної компанії. Крім того, звертаємо Вашу увагу, що гарантійний лист може бути виданий не лише виробником лікарських засобів але й представником, представництвом, філії виробника або заявника. «Представництво (представник)» - це право відношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов’язки. Отже, представником вважається юридична особа, яка діє в інтересах іншої особи, тобто комерційним представництвом вважають розповсюдженням, реалізацію та рекламування продукції на користь третьої особи. Тобто, в кожного з виробників є декілька представництв, дистриб’юторів та інших осіб, що здійснюють комерційну діяльність та діють в його інтересах. Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 01.03.2023 17:01
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо гарантійних листів виробників

Номер: dfae2ae75cda42268d83c1fb730e3499
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-21-012565-a.c1
Назва: Щодо гарантійних листів виробників
Вимога:
Прошу видалити вимогу гарантійних листів виробників та викласти тендерну документацію у новій редакції. Детальніше в файлі.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Доброго дня! Шановний учасник, звертаємо Вашу увагу, що ми не можемо задовільнити ваше прохання, так як висунута вами вимога несе в собі ризик для Замовника, а саме - можливість закупівлі фальсифікату. З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару, учасник повинен надати Гарантійний лист виробника (представника, представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджуються можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів у кількості та дозуванні визначені тендерною документацією. Дана вимога стосується окремо визначених найменувань, а саме щодо найменувань засобів кількість яких згідно пропозиції більша або дорівнює 50 одиниць форми пакування.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 01.03.2023 17:01