• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

(ДК 021:2015 – 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини) «Гіпохлорит натрію, марка «А» в кількості 53,76 т. і «Гіпохлорит натрію, марка «Б» в кількості 17,5 т.

Завершена

2 921 660.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 29 216.60 UAH
Період оскарження: 21.02.2023 14:10 - 22.03.2023 00:00
Скарга
Відхилено

СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі

Номер: 004890c2d11641a28d1247eafb29465e
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-21-009155-a.c2
Назва: СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Скарга:
Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів від 21.10.2021 р., ідентифікатор № UA-2023-02-21-009155-a (далі – Закупівля), КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ПОЛТАВАВОДОКАНАЛ» (далі – Замовник) здійснює закупівлю, предметом якої є: Код згідно ДК 021:2015 – 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини «Гіпохлорит натрію, марка «А» і «Гіпохлорит натрію, марка «Б». Учасниками, що подали тендерні пропозиції у вищезазначеній Закупівлі є наступні суб’єкти господарювання: - ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ"; - ТОВ "ГІДРОХІМ". 29.03.2023 року Замовником було оприлюднене протокольне рішення, оформлене протоколом від 29.03.2023 р. № 2903 (далі також – Рішення), яким тендерна пропозиція ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" (надалі також – Скаржник) була відхилена, як така, що начебто, "…не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу пршого частини третьої статті 22 Закону". Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі також – Закон) скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Згідно з нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі повинні здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Скаржник не погоджується з Рішенням Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ", оскільки вважає, що таке рішення прийняте з порушенням встановлених Законом України "Про публічні закупівлі" принципів: добросовісна конкуренція серед учасників; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, в тому числі об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Допущені Замовником порушення закону обґрунтовуються наступним. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ ТА ПОСИЛАННЯ НА ПОРУШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ ТА ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ, ЩО ЦЕ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ В Рішенні про відхилення тендерної пропозиції Скаржника Замовник зазначає: Статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено перелік відомостей, які повинні бути в тендерній документації. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Згідно з умовами тендерної документації встановлено такі вимоги: - Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником: інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам — згідно з Додатком 2 до тендерної документації; - відповідно до п.6 розділу 3 тендерної документації вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.. На виконання зазначених вище вимог Учасник надав такі документи у складі тендерної пропозиції: 1. Сертифікат аналізу №4378 від 05.12.2022р. з перекладом Вимога Додатку 2 тендерної документації: сертифікат якості (відповідності) на товар та/або паспорт якості на товар (виданий заводом-виробником документ, що засвідчує якість товару) Виходячи зі змісту вищевказаного документу, він не відповідає зазначеній вимозі, а саме: зазначені у сертифікаті аналізу №4378 від 05.12.2022р. технічні характеристики не відповідають заявленим замовником. Технічні характеристики Вимоги Замовника Показники Учасника Коефіцієнт світлопропускання, %, не менше 20 відсутні Масова концентрація заліза, г/дм3, не більше 0,02 відсутні 2. Сертифікат аналізу №221 від 08.02.2023р. з перекладом Вимога Додатку 2 тендерної документації: сертифікат якості (відповідності) на товар та/або паспорт якості на товар (виданий заводом-виробником документ, що засвідчує якість товару) Виходячи зі змісту вищевказаного документу, він не відповідає зазначеній вимозі, а саме: зазначені у сертифікаті аналізу №221 від 08.02.2023р. технічні характеристики не відповідають заявленим замовником. Технічні характеристики Вимоги Замовника Показники Учасника Масова концентрація заліза,г/л, не більше 0, 001 відсутні Додаток 2 до тендерної документації передбачає, що «у разі, якщо технічні характеристики запропонованого Учасником товару відрізняються від вказаних вище, тендерна пропозиція такого Учасника відхиляється» Скаржник вважає, що Замовник не об'єктивно та упереджено здійснив оцінку тендерної пропозиції ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" без врахування всіх умов Тендерної документації та документів тендерної пропозиції Скаржника в їх сукупності. Так, в Додатку 2 до Тендерної документації "Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі. ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ" зазначається: "У разі, якщо дане Технічне завдання містить посилання на конкретну марку, фірму, патент, конструкцію або тип товару, то вважається, що Технічне завдання (технічні вимоги) містить(ять) вираз «або еквівалент». Щодо Сертифікату аналізу №4378 від 05.12.2022р. на розчин гіпохлориту натрію (EN 901). Згідно з розділом 1 Додатку 2 до Тендерної документації предметом закупівлі є гіпохлорит натрію марки "А", виготовлений згідно з ТУ У 20.1-44322406-001:2021 або еквівалент. В підпункті 3.3 пункту 3 розділу 1 Додатку 2 до Тендерної документації викладені встановлені Замовником технічні характеристики гіпохлориту натрію марки "А". Таким чином, Замовник в Додатку 2 до Тендерної документації визначив перелік технічних характеристик гіпохлориту натрію марки "А" згідно з ТУ У 20.1-44322406-001:2021, але при цьому дозволив учасникам закупівлі надавати еквівалент гіпохлориту натрію марки "А", який виготовлений згідно з іншими нормативно-технічними документами. Скаржник запропонував розчин гіпохлориту натрію (EN 901) з концентрацією (вмістом) активного хлору 15,4%, що є еквівалентом гіпохлориту натрію марки "А", виробником якого є компанія ХІМКОМПЛЕКС СА БОРЗЕСТІ, РУМУНІЯ, та який виробляється згідно з вимогами затвердженого в 2013 році Європейського стандарту EN 901 "ХІМІЧНІ РЕЧОВИНИ, ЩО ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ ДЛЯ ОЧИСТКИ ВОДИ, ПРИЗНАЧЕНОЇ ДЛЯ СПОЖИВАННЯ ЛЮДИНОЮ – ГІПОХЛОРИТ НАТРІЮ" (далі – Стандарт EN 901:2013). Як вбачається із змісту Стандарту EN 901:2013, гіпохлорит натрію згідно із зазначеним стандартом виробляється шляхом взаємодії газоподібного хлору з розчином гідроксиду натрію (пункт A.1.2 Процес виробництва Додатку А), що дозволяє отримати кінцевий продукт, який не містить у своєму складі заліза. Тому Стандартом EN 901:2013 такий показник як "Масова концентрація заліза" не нормується і в зазначеному нормативно-технічному документі відсутній. Також згідно із положеннями Стандарту EN 901:2013, зазначеним нормативно-технічним документом не нормується такий показник як "Коефіцієнт світлопропускання", оскільки вироблений гіпохлорит натрію є прозорою рідиною, що підтверджується виданим виробником сертифікатом аналізу № 4378 від 05.12.2022 р. Вищезазначена інформація про відсутність в сертифікаті аналізу № 4378 від 05.12.2022 року та в Стандарті EN 901:2013 нормування (технічних показників) "Коефіцієнт світлопропускання" та "Масова концентрація заліза" була надана Скаржником у складі тендерної пропозиції – файл "Інформаційний лист А.pdf", але була проігнорована Замовником. Також Скаржником у складі тендерної пропозиції, як передбачено вимогами Тендерної документації, був наданий Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 09.09.2022 р. № 12.2-18-3/5510, відповідно до якого гіпохлорит натрію виробництва компанії ХІМКОМПЛЕКС СА БОРЗЕСТІ, РУМУНІЯ, відповідає вимогам діючого санітарного законодавства України і може бути використаний в заявленій сфері застосування, в тому числі для очистки і дезінфекції води господарсько-питного та промислового водопостачання. Крім того, підпунктом 4.1 пункту 4 розділу 1 Додатку 2 до Тендерної документації встановлено, що Учасник повинен надати "сертифікат якості (відповідності) на товар та/або паспорт якості на товар (виданий заводом-виробником документ, що засвідчує якість товару). Зазначена умова Додатку 2 до Тендерної документації не містить вимоги щодо наявності у виданому заводом-виробником документі, що засвідчує якість товару, всіх без виключення характеристик товару. Виробник на власний розсуд та відповідно до нормативно-технічного документу, за яким виробляється товар, визначає в документі, що засвідчує якість товару, перелік технічних, якісних та кількісних характеристик, які зазначаються у відповідному сертифікаті або паспорті на товар. Відсутність інформації про певний показник домішок, що містить товар свідчить про відсутність таких домішок, в даному випадку про відсутність концентрації (масової частки) заліза. Виданий заводом-виробником документ, який засвідчує якість товару, це документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості продукції виробника, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам технічно-нормативних документів. Як вбачається з наданого Скаржником Сертифікату аналізу №4378 від 05.12.2022р., в ньому зазначається, що товар виготовлений згідно із Стандартом EN 901:2013, і його якісні, технічні та кількісні показники, отримані в результаті лабораторних випробувань, відповідають нормативним вимогам Стандарту EN 901:2013. За таких обставин Сертифікат аналізу №4378 від 05.12.2022р. повністю відповідає вимогам Тендерної документації Замовника. Враховуючи викладене вище, Скаржник надав у складі своєї тендерної пропозиції всі необхідні документи та інформацію, які підтверджують відповідність пропонованого ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" розчину гіпохлориту натрію, що є еквівалентом гіпохлориту натрію марки "А", встановленим Тендерною документацією Замовника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі. Щодо Сертифікату аналізу №221 від 08.02.2023р. на розчин гіпохлориту натрію (EN 901). Згідно з розділом 2 Додатку 2 до Тендерної документації предметом закупівлі є гіпохлорит натрію марки "Б" (150 г/л), виготовлений згідно з EN 901 або еквівалент. В підпункті 3.3 пункту 3 розділу 2 Додатку 2 до Тендерної документації викладені встановлені Замовником технічні характеристики гіпохлориту натрію марки "Б". Скаржник запропонував розчин гіпохлориту натрію (EN 901) з концентрацією (вмістом) активного хлору 13,9%, що є еквівалентом гіпохлориту натрію марки "Б", виробником якого є компанія ХІМКОМПЛЕКС СА БОРЗЕСТІ, РУМУНІЯ, та який виробляється саме згідно з вимогами затвердженого в 2013 році Європейського стандарту EN 901 "ХІМІЧНІ РЕЧОВИНИ, ЩО ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ ДЛЯ ОЧИСТКИ ВОДИ, ПРИЗНАЧЕНОЇ ДЛЯ СПОЖИВАННЯ ЛЮДИНОЮ – ГІПОХЛОРИТ НАТРІЮ" (далі – Стандарт EN 901:2013). Як вбачається із змісту Стандарту EN 901:2013, гіпохлорит натрію згідно із зазначеним стандартом виробляється шляхом взаємодії газоподібного хлору з розчином гідроксиду натрію (пункт A.1.2 Процес виробництва Додатку А), що дозволяє отримати кінцевий продукт, який не містить у своєму складі заліза. Тому Стандартом EN 901:2013 такий показник як "Масова концентрація заліза" не нормується і в зазначеному нормативно-технічному документі відсутній. Вищезазначена інформація про відсутність в сертифікаті аналізу №221 від 08.02.2023р. та в Стандарті EN 901:2013 нормування (технічного показника) "Масова концентрація заліза" була надана Скаржником у складі тендерної пропозиції – файл "Інформаційний лист Б.pdf", але була проігнорована Замовником. Також Скаржником у складі тендерної пропозиції, як передбачено вимогами Тендерної документації, був наданий Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 09.09.2022 р. № 12.2-18-3/5510, відповідно до якого гіпохлорит натрію виробництва компанії ХІМКОМПЛЕКС СА БОРЗЕСТІ, РУМУНІЯ, відповідає вимогам діючого санітарного законодавства України і може бути використаний в заявленій сфері застосування, в тому числі для очистки і дезінфекції води господарсько-питного та промислового водопостачання. Крім того, підпунктом 4.1 пункту 4 розділу 2 Додатку 2 до Тендерної документації встановлено, що Учасник повинен надати "сертифікат якості (відповідності) на товар та/або паспорт якості на товар (виданий заводом-виробником документ, що засвідчує якість товару). Зазначена умова Додатку 2 до Тендерної документації не містить вимоги щодо наявності у виданому заводом-виробником документі, що засвідчує якість товару, всіх без виключення характеристик товару. Виробник на власний розсуд та відповідно до нормативно-технічного документу, за яким виробляється товар, визначає в документі, що засвідчує якість товару, перелік технічних, якісних та кількісних характеристик, які зазначаються у відповідному сертифікаті або паспорті на товар. Відсутність інформації про певний показник домішок, що містить товар свідчить про відсутність таких домішок, в даному випадку про відсутність концентрації (масової частки) заліза. Виданий заводом-виробником документ, який засвідчує якість товару, це документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості продукції виробника, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам технічно-нормативних документів. Як вбачається з наданого Скаржником Сертифікату аналізу №221 від 08.02.2023р., в ньому зазначається, що товар виготовлений згідно із Стандартом EN 901:2013, і його якісні, технічні та кількісні показники, отримані в результаті лабораторних випробувань, відповідають нормативним вимогам Стандарту EN 901:2013. За таких обставин Сертифікат аналізу №221 від 08.02.2023р. повністю відповідає вимогам Тендерної документації Замовника. Враховуючи викладене вище, Скаржник надав у складі своєї тендерної пропозиції всі необхідні документи та інформацію, які підтверджують відповідність пропонованого ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" розчину гіпохлор
Дата розгляду скарги: 11.04.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.04.2023 17:41
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 13.04.2023 17:15
Автор: ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ ", Станіслав Сергєєв +380671005376 krtender8@gmail.com
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі

Номер: 50f07d262f0f445f875891a0de75c362
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-21-009155-a.c1
Назва: СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Скарга:
СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі Відповідно до оголошення про здійснення відкритих торгів з особливостями від 21.02.2023 р., ідентифікатор № UA-2023-02-21-009155-a (далі – Закупівля), Комунальне підприємство Полтавської обласної ради "Полтававодоканал" (далі – Замовник) здійснює закупівлю, предметом якої є: ДК 021:2015- 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини. Гіпохлорит натрію, марка А і Гіпохлорит натрію, марка Б. Відповідно до преамбули Закону України "Про публічні закупівлі" метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Згідно з нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципами здійснення закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" має намір взяти участь у Закупівлі, але вважає, що Тендерна документація (далі – ТД) Замовника містить положення та вимоги, які порушують встановлені Законом принципи здійснення публічних закупівель щодо недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, що вбачається з наступного. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ, ПОСИЛАННЯ НА ПОРУШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ ТА ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ, ЩО ЦЕ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ Підпунктом 4.4 пункту 4 Розділу 1 "Для гіпохлориту натрію марки А, ТУ У 20.1-44322406-001:2021 (або еквівалент) та підпунктом 4.4 пункту 4 Розділу 2 "Для гіпохлориту натрію марка Б (150 г/л), EN 901 (або еквівалент)" Додатку 2 до Тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції, серед іншого, повинен подати: - копія дозволу на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, пов’язане з транспортуванням небезпечних речовин 2 класу небезпеки (якщо учасник користується послугами перевезення третьої особи, відповідний дозвіл має бути виданий на перевізника). Порядок видачі територіальним органом Держпраці дозволів на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки врегульовано положеннями постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 "Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію(застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки" (далі – Постанова № 1107). Відповідно до п. 6 Постанови № 1107 дозвіл видається: роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А додатка 2, або на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77; виробникові або постачальникові машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі - виробник або постачальник) - на застосування машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, якщо інша форма оцінки його відповідності, яка є обов’язковою вимогою до нього, не встановлена технічними регламентами. Пунктом 1 Групи А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, до устатковання підвищеної небезпеки віднесено устатковання, пов’язане з виробництвом (виготовленням), використанням, переробкою, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, маса яких дорівнює або перевищує нормативи порогових мас, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. № 956 “Про ідентифікацію та декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки”. Тобто, положеннями Постанови № 1107 передбачена необхідність отримання дозволу не на машини і механізми, а саме на устатковання, пов’язане з виробництвом (виготовленням), використанням, переробкою, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки. Транспортні засоби, якими учасники будуть здійснювати поставку предмета закупівлі, не відносяться до устатковання, а в Тендерній документації Замовник не зазначив, на експлуатацію якого саме устатковання підвищеної небезпеки, пов'язаного з транспортуванням небезпечних речовин, учасник або його перевізник мають отримати дозвіл і при здійсненні поставок гіпохлориту натрію. Питання безпеки при перевезення небезпечних вантажів в Україні регулюється, зокрема, нормами наказу МВС України № 656 від 04.08.2018 "Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів", Закону України "Про перевезення небезпечних вантажів", Закону України "Про приєднання України до Європейської угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів (ДОПНВ)", Закону України "Про дорожній рух". Основними документами, які дозволяють здійснювати перевезення небезпечних вантажів є свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів, а для водіїв – свідоцтво ДОПНВ про підготовку водія. Жоден з вищезазначених нормативно-законодавчих актів не вимагає від суб'єктів господарювання, які здійснюють перевезення небезпечних вантажів, отримувати додаткові дозвільні документи на експлуатацію транспортних засобів при здійсненні перевезення (транспортування) небезпечних речовин. ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" здійснює постачання гіпохлориту натрію та інших хімічних речовин на постійній основі і для цього уклав договір на транспортно-експедиційне обслуговування з ТОВ "ДЕЛЧЕМ", яке має спеціальні транспортні засоби, в тому числі цистерни, які допущені до перевезення небезпечних вантажів. Таким чином, оскільки: - відповідно до вимог чинного в Україні законодавства перевезення (транспортування) небезпечних вантажів не потребує, як зазначено в ТД отримання "…дозволу на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, пов’язане з транспортуванням небезпечних речовин 2 класу небезпеки…"; - Замовником в ТД не визначено, на яке саме устатковання підвищеної небезпеки при виконанні поставок предмета закупівлі необхідно отримувати дозвіл; - в Тендерній документації відсутнє нормативне обґрунтування, необхідність та доцільність отримання учасником або перевізником дозволу “…дозволу на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, пов’язане з зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 2 класу небезпеки”; - ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" не може змусити залученого ним перевізника - ТОВ "ДЕЛЧЕМ" – отримати дозвіл на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, пов’язане з транспортуванням небезпечних речовин 2 класу небезпеки, зазначені в даній Скарзі умови Тендерної документації є дискримінаційними по відношенню до ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" та протиправно позбавляють товариство можливості взяти участь у цій Закупівлі. ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА Як вбачається з наведених вище обставин, Замовником допущені порушення процедури закупівлі, а саме ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них; участі у процедурах закупівель на рівних умовах. Таким чином, зазначені вище вимоги ТД є дискримінаційними по відношенню до нашого підприємства, яке не має можливості виконати викладені в Скарзі вимоги Тендерної документації та позбавляють ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" можливості взяти участь у Закупівлі, а також порушують права та інтереси ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ", пов'язані з його участю у Закупівлі з дотриманням принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. ВИМОГИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ ТА ЇХ ОБҐРУНТУВАННЯ Усунення зазначених в даній Скарзі порушень процедури Закупівлі можливе шляхом покладення на Замовника зобов'язання внесення змін до Тендерної документації, перелік яких наведений нижче в прохальній частині даної Скарги Враховуючи викладене вище, на підставі ст.ст. 5, 18, 22, Закону України "Про публічні закупівлі", ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про наявність порушень Замовником процедури закупівлі № UA-2023-02-21-009155-a. 3. Зобов’язати Комунальне підприємство Полтавської обласної ради "Полтававодоканал" усунути допущені порушення процедури Закупівлі шляхом виключення: 3.1. З підпункту 4.4 пункту 4 Розділу 1 "Для гіпохлориту натрію марки А, ТУ У 20.1-44322406-001:2021 (або еквівалент)" Додатку 2 до ТД абзацу: "- копія дозволу на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, пов’язане з транспортуванням небезпечних речовин 2 класу небезпеки (якщо учасник користується послугами перевезення третьої особи, відповідний дозвіл має бути виданий на перевізника)". 3.2. З підпункту 4.4 пункту 4 Розділу 2 "Для гіпохлориту натрію марка Б (150 г/л), EN 901 (або еквівалент)" Додатку 2 до ТД абзацу: "- копія дозволу на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, пов’язане з транспортуванням небезпечних речовин 2 класу небезпеки (якщо учасник користується послугами перевезення третьої особи, відповідний дозвіл має бути виданий на перевізника)". Реквізити рахунка, на який повертається плата за скаргу у випадках, визначених Законом України "Про публічні закупівлі" та Порядком здійснення плати за подання скарги до органу оскарження через електронну систему закупівель та її повернення суб'єкту оскарження (затверджено постановою КМУ від 22.04.2020 р. № 292): Банківські реквізити Рахунок IBAN – UA503052990000026005036213405; Банк – АТ КБ «Приватбанк» МФО – 305299
Дата розгляду скарги: 08.03.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.02.2023 16:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.03.2023 18:21
Дата виконання рішення Замовником: 20.03.2023 08:26
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконано вимоги внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "(ДК 021:2015 – 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини) "Гіпохлорит натрію, марка "А" в кількості 53,76 т. і "Гіпохлорит натрію, марка "Б" в кількості 17,5 т.", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-02-21-009155-a.
Автор: ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ ", Станіслав Сергєєв +380671005376 krtender8@gmail.com