• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Риба морожена в асортименті

Риба морожена в асортименті

Торги не відбулися

241 062.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 205.31 UAH
Період оскарження: 21.02.2023 11:34 - 26.02.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на дії Замовника

Номер: e28d133cb6fa4177ad49adc5649ddea3
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-21-005389-a.c2
Назва: Скарга на дії Замовника
Скарга:
Постійно діюча адміністративна Колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вул. Митрополита В. Липківського, 45, м. Київ-35, 03680 Скаржник ТОВ «СПАРТА 2015» код ЄДРПОУ 39625877 вул. Центральна , 144 , м. Долинська, 28500 Sparta_2015i@ukr.net Замовник закупівлі Акціонерне товариство «Українська залізниця» регіональна філія «Придніпровська залізниця» АТ «Укрзалізниця». код ЄДРПОУ 40075815 / 40081237 03680, м. Київ, вул. Єжи Гедройця, 5; 49038, м. Дніпро, просп. Дмитра Яворницького, 108. T.Guzienko@dp.uz.gov.ua Процедура закупівлі UA-2023-02-21-005389-a Код ДК 021:2015 - 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (Риба морожена в асортименті). Очікувана вартість: 241062,00 грн. СКАРГА На дії замовника 21.02.2023 року в електронній системі закупівель Prozorro Замовником – Акціонерне товариство «Українська залізниця» регіональна філія «Придніпровська залізниця» АТ «Укрзалізниця». ( міста Київ/Дніпро ), код ЄДРПОУ: 40075815 / 40081237 (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі за предметом: Код ДК 021:2015 - 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (Риба морожена в асортименті). У відповідності до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, для участі в даній закупівлі були подані тендерні пропозиції від наступних учасників: Учасник Остаточна пропозиція ПП "АЛАН ГРУП" 239`611.20 Гривня з ПДВ ТОВ "Спарта 2015" 222`886.80 Гривня з ПДВ 30.03.2023 року Замовником в електронній системі закупівель було оприлюднено ПРОТОКОЛ 3003202319437891-1 щодо прийняття рішення уповноваженою особою регіональної філії «Придніпровська залізниця» від 30.03.2023 року, відповідно до якого відхилено найбільше економічно вигідну пропозицію учасника ТОВ «СПАРТА 2015». Учасник ТОВ "СПАРТА 2015" (код ЄДРПОУ 39625877) (далі – Скаржник) не може погодитися з таким рішенням та вважає дії Замовника такими , що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми ЗУ «Про публічні закупівлі». По-перше: відповідно до вимог тендерної документації, а саме : ДОДАТОК 6 «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» вимагалося: № з/п Найменування товару Код ДК021-2015 ДСТУ, ТУ або НТД виробника* Од. вим. Кіль -ть 1 Риба свіжозаморожена хек 15221000-3 ДСТУ 4868:2007 або НТД виробника* кг 1580 2 Риба свіжоморожена скумбрія 15221000-3 кг 160 * заповнюється учасником закупівлі відповідно до наданих документів по якості Скаржник дану вимогу виконав , надавши в складі нашої пропозиції підтверджуючі документи , а саме: гарантійний лист заповнений відповідно до наданих документів по якості (файл- «Цінова пропозиція та технічні вимоги», ст. 2) та якісне посвідчення від 27/01/2023 р назва продукції «Скумбрія заморожена БГ 300 +»; якісне посвідчення від 03/11/2022 р назва продукції «Хек с/м тушка» та ветеринарний сертифікат LT 0309872/L2-22-60 (ст. 5-8, файл- «Цінова пропозиція та технічні вимоги»). Замовником не вказано , що саме означає НТД виробника* та не зобов’язав Учасників вказувати номер НДТ . Та чому саме міжнародний стандарт ISO, відповідно до якого виготовлений предмет закупівлі не можна віднести до НДТ виробника. Отже , Скаржник зазначив стандарт ISO відповідно до даних документів по якості, таким чином чітко виконавши вимогу тендерної документації. По-друге: інформуємо Вас, що ДСТУ 4868:2007 «Риба заморожена. Технічні умови», «Риба океанічного промислу заморожена». Відповідно до чинного законодавства вищезазначена система стандартизації якості товару (державний стандарт України) є обов’язковою, виключно, для продукції вітчизняного виробництва. Ґрунтуючись на вищезазначеному, відповідно до положень оголошення закупівлі та на специфіці товару, враховуючи те, що риба свіжоморожена (хек) є продукцією, виключно, імпортною і не підпадає під вітчизняні стандарти, підтвердження якості цієї продукції здійснюється самим виробником. На цей час в Україні не існує жодного нормативно-правового акту, що зобов’язував би імпортера сертифікувати або підтверджувати якість продукції відповідно до державних стандартів (ДСТУ 4868:2007 або ДСТУ 4378:2005, тощо). Тому під час ввезення продукції на території України, імпортер, на законних підставах, надає документ країни-виробника, що підтверджує якість продукції відповідно до міжнародних норм та правил, що мають прирівнюється до товарооборотності продукції державних стандартів відповідно до чинного вітчизняного законодавства. По-третє: 30.03.2023 року Замовник відповідно до ПРОТОКОЛУ 3003202319437891-2 щодо прийняття рішення уповноваженою особою регіональної філії «Придніпровська залізниця», визначив переможцем учасника торгів - ПП "АЛАН ГРУП" (далі-Переможець). Хочемо зауважити невідповідність Переможця технічним, якісним та кількісним вимогам предмету закупівлі, викладених у додатку 6 «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» вимагалося відповідно до: п. 1: Риба повинна бути патрана, без голів, з видаленим хвостовим плавцем, ціла, сухої заморозки, заморожена не більше одного разу. п.2: Тушки риби повинні бути не менше ніж 300 г ( у розмороженому виді). Поверхня риби ціла, рівна, чиста, недеформована, природного кольору. Консистенція мʹязів – щільна, запах після розморожування – притаманний свіжій рибі без сторонніх запахів і присмаків. Не допускається присутність льоду. 1) На підтвердження вищевказаних вимог Переможцем в складі пропозиції надано документи, : файл- «Технічна частина.rar», «декларація виробника.pdf» які не відповідають вимогам Замовника, а саме: Сертифікат якості SOG 9938-1 від 15 грудня 2022 року, в якому вказано Найменування продукції –Морожений Хек, вага якого становить від 200г до 400г , що підтверджує не відповідність вимогам тендерної документації, а саме її технічній частині, так як запропонована вага тушки риби починаючи від 200г. Також Переможцем , в вищевказаному файлі надана Декларація виробника-Якісний сертифікат SR 027229 від. 25.10.2022року , в якому вказана Назва продукції «Заморожена скумбрія ціла», що не відповідає вимогі Замовника, а саме: Додатку 6, п. 1 Риба повинна бути патрана, без голів, з видаленим хвостовим плавцем, ціла, сухої заморозки, заморожена не більше одного разу. Враховуючи вищевказані факти, Замовник не мав законних підстав щодо визначення Переможцем учасника торгів - ПП "АЛАН ГРУП". Отже, виходячи з вищевказаного вважаємо неправомірно відхилено нашу пропозицію та вважаємо дії Замовника упередженими та такими, що дискридитують електронну систему закупівель в цілому. ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Скасувати рішення Замовника про відхилення пропозиції Учасника ТОВ «СПАРТА 2015» зазначене у ПРОТОКОЛІ 3003202319437891-1 щодо прийняття рішення уповноваженою особою регіональної філії «Придніпровська залізниця» від 30.03.2023 року. Директор ТОВ «СПАРТА 2015» _______________М.А. Андріасян
Дата розгляду скарги: 12.04.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.04.2023 16:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.04.2023 15:50
Дата виконання рішення Замовником: 18.04.2023 13:15
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згідно з постановою Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "Спарта 2015" та рішення про визначення приватного підприємства "АЛАН ГРУП" переможцем за процедурою закупівлі - "Риба морожена в асортименті", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-02-21-005389-a.
Автор: ТОВ "Спарта 2015", Андріасян Михайло 380678040987 Sparta_2015i@ukr.net
Скарга
Виконана замовником

Скарга на дії Замовника

Номер: 6f4f4f5b0ada4351b113f98f9256c630
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-21-005389-a.b1
Назва: Скарга на дії Замовника
Скарга:
Постійно діюча адміністративна Колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вул. Митрополита В. Липківського, 45, м. Київ-35, 03680 Скаржник ТОВ «СПАРТА 2015» код ЄДРПОУ 39625877 вул. Центральна , 144 , м. Долинська, 28500 Sparta_2015i@ukr.net Замовник закупівлі Акціонерне товариство «Українська залізниця» регіональна філія «Придніпровська залізниця» АТ «Укрзалізниця». код ЄДРПОУ 40075815 / 40081237 03680, м. Київ, вул. Єжи Гедройця, 5; 49038, м. Дніпро, просп. Дмитра Яворницького, 108. T.Guzienko@dp.uz.gov.ua Процедура закупівлі UA-2023-02-21-005389-a Код ДК 021:2015 - 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (Риба морожена в асортименті). Очікувана вартість: 241062,00 грн. СКАРГА На дії замовника 21.02.2023 року в електронній системі закупівель Prozorro Замовником – Акціонерне товариство «Українська залізниця» регіональна філія «Придніпровська залізниця» АТ «Укрзалізниця». ( міста Київ/Дніпро ), код ЄДРПОУ: 40075815 / 40081237 (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі за предметом: Код ДК 021:2015 - 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (Риба морожена в асортименті). У відповідності до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, для участі в даній закупівлі були подані тендерні пропозиції від наступних учасників: Учасник Остаточна пропозиція ПП "АЛАН ГРУП" 239`611.20 Гривня з ПДВ ТОВ "Спарта 2015" 222`886.80 Гривня з ПДВ 08.03.2023 року Замовником в електронній системі закупівель було оприлюднено ПРОТОКОЛ 0803202319437891 щодо прийняття рішення уповноваженою особою регіональної філії «Придніпровська залізниця» від 08.03.2023 року, відповідно до якого відхилено найбільше економічно вигідну пропозицію учасника ТОВ «СПАРТА 2015». Учасник ТОВ "СПАРТА 2015" (код ЄДРПОУ 39625877) (далі – Скаржник) не може погодитися з таким рішенням та вважає дії Замовника такими , що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми ЗУ «Про публічні закупівлі». По-перше: Відповідно до Додатку 2, п.2 . ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ НАДАЄ УЧАСНИК ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДСУТНОСТІ ПІДСТАВ , ПЕРЕДБАЧЕНИХ ст.17 ЗАКОНУ. 2.1.Підтвердження відповідності УЧАСНИКА вимогам, визначеним у статті 17 Закону “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) . Підстава для відмови в участі у процедурі закупівлі Вимоги до документу (Опис способу підтвердження) Форма подачі підтвердження 2.1.1 замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі; (пункт 1 ч. 1 ст. 17 Закону) Самостійне декларування про те, що учасник процедури закупівлі не пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі Інформація у вигляді довідки довільної форми 2.1.2 відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення; (пункт 2 ч. 1 ст. 17 Закону) Самостійне декларування про те, що відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення Інформація у вигляді довідки довільної форми 2.1.3 службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією; (пункт 3 ч. 1 ст. 17 Закону) Самостійне декларування про те, що службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією Інформація у вигляді довідки довільної форми 2.1.4 суб’єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів (пункт 4 ч. 1 ст. 17 Закону) Самостійне декларування про те, що суб’єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів Інформація у вигляді довідки довільної форми 2.1.5 фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; (пункт 5 ч. 1 ст. 17 Закону) Самостійне декларування про те, що фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; Інформація у вигляді довідки довільної форми 2.1.6 службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку (пункт 6 ч. 1 ст. 17 Закону) Самостійне декларування про те, що службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку Інформація у вигляді довідки довільної форми 2.1.7 тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі або участь у переговорній процедурі бере учасник, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника; (пункт 7 ч. 1 ст. 17 Закону) Самостійне декларування про те, що тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі, який не є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника Інформація у вигляді довідки довільної форми 2.1.8 учасник процедури закупівлі визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура; (пункт 8 ч. 1 ст. 17 Закону) Самостійне декларування про те, що учасник процедури закупівлі не визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього не відкрита ліквідаційна процедура Інформація у вигляді довідки довільної форми 2.1.9 у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів); (пункт 9 ч. 1 ст. 17 Закону) Самостійне декларування про те, що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів) Інформація у вигляді довідки довільної форми 2.1.10 учасник процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції"; (пункт 11 ч. 1 ст. 17 Закону) Самостійне декларування в про те, що учасник процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції"; Інформація у вигляді довідки довільної форми 2.1.11 службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми; (пункт 12 ч. 1 ст. 17 Закону) Самостійне декларування про те, що службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, не була притягнута згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми; Інформація у вигляді довідки довільної форми 2.1.12 Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у частині другій цієї статті, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі (ч. 2 ст. 17 Закону) Самостійне декларування підтвердження відсутності підстав (ч. 2 ст. 17 Закону). Інформація у вигляді довідки довільної форми Відповідно до примітки даного додатку , Замовник зазначає: *У випадку ненадання учасником інформації та/або довідки та/або здійснення підтвердження під час подання тендерної пропозиції або надання її/їх не у відповідності до вимог передбачених тендерною документацією та електронною тендерною документацією або не в спосіб передбачений тендерною документацією та електронною тендерною документацією учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та підлягає відхиленню на підставі пункту 1 частини 1 статті 31 Закону. Скаржник виконав вищезазначену вимогу Додатку 2, п.2 шляхом самостійного декларування , в електронних полях системи по кожному пункту ( проставивши у чекбоксах відмітку про відповідність критерію). Таким чином надавши інформацію Замовнику ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДСУТНОСТІ ПІДСТАВ , ПЕРЕДБАЧЕНИХ ст.17 ЗАКОНУ. По-друге: Якщо замовник виявив невідповідності то відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», мав би висунути вимогу Скаржнику та надати можливість у строк передбачений чинним законодавством виправити невідповідності. Отже, враховуючи вищевказане Замовник порушив постанову Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 року, не надавши Скаржнику можливість у строк передбачений чинним законодавством виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією. Натомість Замовник розмістив одразу ПРОТОКОЛ 0803202319437891 щодо прийняття рішення уповноваженою особою регіональної філії «Придніпровська залізниця» від 08.03.2023 року, відповідно до якого відхилив нашу пропозицію, як найбільше економічно вигідну. ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Скасувати рішення Замовника про відхилення пропозиції Учасника ТОВ «СПАРТА 2015» зазначене у ПРОТОКОЛІ 0803202319437891 щодо прийняття рішення уповноваженою особою регіональної філії «Придніпровська залізниця» від 08.03.2023 року. Директор ТОВ «СПАРТА 2015» _______________М.А. Андріасян
Дата розгляду скарги: 21.03.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.03.2023 16:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.03.2023 16:41
Дата виконання рішення Замовником: 27.03.2023 10:23
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згідно з постановою Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "Спарта 2015" та рішення про визначення приватного підприємства "АЛАН ГРУП" переможцем процедури закупівлі — "Риба морожена в асортименті", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-02-21-005389-a..
Автор: ТОВ "Спарта 2015", Андріасян Михайло 380678040987 Sparta_2015i@ukr.net
Скарга
Виконана замовником

Скарга на дії Замовника

Номер: eaf826c1bc1a491881d4d89949484304
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-21-005389-a.c3
Назва: Скарга на дії Замовника
Скарга:
Постійно діюча адміністративна Колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вул. Митрополита В. Липківського, 45, м. Київ-35, 03680 Скаржник ТОВ «СПАРТА 2015» код ЄДРПОУ 39625877 вул. Центральна , 144 , м. Долинська, 28500 Sparta_2015i@ukr.net Замовник закупівлі Акціонерне товариство «Українська залізниця» регіональна філія «Придніпровська залізниця» АТ «Укрзалізниця». код ЄДРПОУ 40075815 / 40081237 03680, м. Київ, вул. Єжи Гедройця, 5; 49038, м. Дніпро, просп. Дмитра Яворницького, 108. T.Guzienko@dp.uz.gov.ua Процедура закупівлі UA-2023-02-21-005389-a Код ДК 021:2015 - 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (Риба морожена в асортименті). Очікувана вартість: 241062,00 грн. СКАРГА На дії замовника 21.02.2023 року в електронній системі закупівель Prozorro Замовником – Акціонерне товариство «Українська залізниця» регіональна філія «Придніпровська залізниця» АТ «Укрзалізниця». ( міста Київ/Дніпро ), код ЄДРПОУ: 40075815 / 40081237 (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі за предметом: Код ДК 021:2015 - 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (Риба морожена в асортименті). У відповідності до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, для участі в даній закупівлі були подані тендерні пропозиції від наступних учасників: Учасник Остаточна пропозиція ПП "АЛАН ГРУП" 239`611.20 Гривня з ПДВ ТОВ "Спарта 2015" 222`886.80 Гривня з ПДВ 18.04.2023 року Замовником в електронній системі закупівель було оприлюднено ПРОТОКОЛ 1804202319437891 щодо прийняття рішення уповноваженою особою регіональної філії «Придніпровська залізниця» АТ «Укрзалізниця», відповідальною за організацію та проведення процедур закупівель товарів за напрямом фінансування «матеріально-технічні ресурси» від 18.04.2023 року, відповідно до якого відміняє торги на закупівлю за кодом Код ДК 021:2015 - 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (Риба морожена в асортименті) номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2023-02-21-005389-a . Учасник ТОВ "СПАРТА 2015" (код ЄДРПОУ 39625877) (далі – Скаржник) не може погодитися з таким рішенням та вважає дії Замовника такими , що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми ЗУ «Про публічні закупівлі». Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи: Відповідно до інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, причина відміни: Неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель; коментар щодо відміни: Замовником невірно зазначено посилання на ДСТУ 4868:2007 Риба заморожена (Додаток 6). Згідно з Протоколом 1804202319437891 щодо прийняття рішення уповноваженою особою, оприлюдненим в електронній системі закупівель 19.04.2023 09:33, відповідно до вимог п.п. 2 п. 47 Постанови (Замовник відміняє відкриті торги у разі: 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень), а саме: замовником невірно зазначено посилання на ДСТУ 4868:2007 Риба заморожена (Додаток 6) . Відповідно до п. 47 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення. Скаржник зазначає, що процедуру закупівлі було відмінено неправомірно у зв’язку з наступним. В першу чергу, звертаємо увагу колегії, що рішення Замовника не містить інформацію про виявлені порушення саме вимог законодавства у сфері публічних закупівель та в чому вони полягають. Згідно пункту 51 Особливостей, Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів. Відповідно до протоколу відміни процедури закупівлі замовник невіро зазначив посилання на ДСТУ 4868:2007 Риба заморожена (Додаток 6). Звертаємо увагу, що процедура закупівлі була оголошена 21.02.2023 року о 11:34, строк прийому тендерних пропозицій тривав до 01.03.2023 19:00. Таким чином, у Замовника було більше 7-ми днів для того, щоб переглянути опубліковану тендерну документацію, зокрема інформацію про предмет закупівлі та вказане Замовником посилання на ДСТУ 4868:2007 Риба заморожена, та, за потреби, внести до них зміни, в тому числі виправити допущені помилки щодо посилання на стандарт в додатку 6, яку, зі слів Замовника, було допущено. Звертаємо увагу та наголошуємо на тому, що Замовник мав можливість прийняти рішення про внесення змін до тендерної документації, однак вищезазначених дій не було вчинено. Зауважуємо, що зазначена помилка була виявлена лише тоді, коли двічі не вдалося правомірно відхилити пропозицію Скаржника. Також слід підкреслити, що чинне законодавство у сфері публічних закупівель не передбачає такого виду порушення як допущення помилки щодо посилання на невірний стандарт, зокрема на зазначення невірного посилання на ДСТУ 4868:2007 Риба заморожена. З огляду на викладене, акцентуємо увагу колегії на тому, що відсутній факт самого порушення законодавства у сфері публічних закупівель, оскільки допущення помилки при зазначені посилання на невірне ДСТУ, не є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Забігаючи наперед та передбачуючи пояснення замовника по суті скарги, скаржник вважає будь-які пояснення з приводу того, що уповноважена особа лише 18.04.2023 дізналась про наявність помилки у Додатку 6 до тендерної документації, - неконструктивними та неаргументованими, оскільки Замовник сам своїми же діями, а точніше – бездіяльністю та неуважністю призвів до виникнення подібної ситуації. З огляду на викладене, акцентуємо увагу колегії на тому, що відсутній факт вчинення порушення яких-небудь вимог законодавства саме у сфері публічних закупівель, оскільки допущення помилки при формуванні технічних вимог до предмета закупівлі не є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, а виключно безвідповідальність самого замовника, в тому числі – уповноваженої особи, яка зазначає посилання на стандарт, зокрема ДСТУ в тендерній документації згідно пункту 28 Особливостей та пункту 3 частини 2 статті 22 Закону. Другим, не менш важливим аргументом неправомірності відміни процедури закупівлі є те, що в рішенні Замовника відсутній опис порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема яка норма Закону/Особливостей на момент відміни процедури закупівлі порушено, а також відсутні будь-які посилання на інше законодавство у сфері публічних закупівель, зокрема ст. 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення чи інші нормативно-правові акти. На думку скаржника, замовником не висвітлено, не доведене та документально не підтверджено яке саме порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель замовником: а) вже вчинено: б) буде вчинено у разі продовження процедури закупівлі із зазначеним посиланням на вказане ДСТУ. Додатково звертаємо увагу колегії на те, що Замовником в рішенні не зазначено в чому полягає неможливість усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Звертаємо увагу, що в замовника була повноцінна можливість усунути помилки, які були ним допущені ще на стадії подання тендерних пропозицій. Проте, замовник нічого не зробив, а зараз , ототожнює порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель з власноруч допущеними помилками під час формування тендерної документації. Повторно наголошуємо, що у сфері публічних закупівель відсутнє таке порушення як «невірно зазначено посилання на ДСТУ 4868:2007 Риба заморожена (Додаток 6)». Хочемо додатково зауважити, що у випадку, якби допущені замовниками помилки під час складання тендерної документації ставали б законними підставами для відміни процедури закупівлі – це призвело б до масового зловживання зі сторони замовників та, відповідно, порушень принципів, визначених статтею 5 Закону. Додатково повідомляємо, що, на думку Скаржника, Замовник, відповідно до ст. 19 Конституції України, не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно до Закону, цими повноваженнями наділені інші органи, на кшталт органу оскарження та органів державного фінансового контролю. Враховуючи викладене, на думку скаржника, замовник не довів та документально не підтвердив неможливість усунення порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути. Таким чином, з огляду на все викладене вище, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що: 1) відсутній сам факт порушення, що виник саме через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель; 2) Замовником не надано опис таких порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель; 3) Замовником не зазначено у чому полягає неможливість усунення саме порушень у сфері публічних закупівель, які, на думку Замовника, були допущені. З огляду на викладене, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню. Додатково звертаємо увагу, що згідно абзацу чотири пункту 56 Особливостей, скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 47 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом). Таким чином, враховуючи те, що рішення щодо відміни процедури закупівлі було оприлюднене 19.04.2023 року, вищезазначені строки, передбачені Особливостями, дотримані скаржником у повній мірі. ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Скасувати рішення Замовника про відміну торгів на закупівлю, зазначене у ПРОТОКОЛІ 1804202319437891 щодо прийняття рішення уповноваженою особою регіональної філії «Придніпровська залізниця» АТ «Укрзалізниця», відповідальною за організацію та проведення процедур закупівель товарів за напрямом фінансування «матеріально-технічні ресурси» від 18.04.2023 року. Директор ТОВ «СПАРТА 2015» _______________М.А. Андріасян
Дата розгляду скарги: 09.05.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.05.2023 16:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.05.2023 18:35
Дата виконання рішення Замовником: 12.05.2023 09:07
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згідно з постановою Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель скасувати рішення про відміну процедури закупівлі – "Риба морожена в асортименті", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-02-21-005389-a..
Автор: ТОВ "Спарта 2015", Андріасян Михайло 380678040987 Sparta_2015i@ukr.net