-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
для забезпечення потреб структурних підрозділів Департаменту патрульної поліції
Завершена
12 954 501.72
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 129 545.02 UAH
мін. крок: 1% або 129 545.02 UAH
Період оскарження:
20.02.2023 17:46 - 26.02.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо дискримінації новостворених підприємств або. тих які працють менше та мають досвід
Номер:
6aa8753fecd44b4ebc7ed8173924d175
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-20-013864-a.c2
Назва:
Щодо дискримінації новостворених підприємств або. тих які працють менше та мають досвід
Вимога:
Зомовник додатком 1 пунктом 5 повністю унеможливлює участь у закупівлі новостворених підприємств та підприємств які мають досвід проте не мають доходу рівного 12 954 501,72 грн., а саме :
довідка про наявність фінансової спроможності виконати умови договору про закупівлю (постачання) електричної енергії, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Учасники подають фінансову звітність в межах періоду 2022 року, яка підтверджує обсяг доходу (виручки) у розмірі не меншому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі.
Відповідно до статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються кваліфікаційний критерій та спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Таким чином, замовник вирішує, який спосіб підтвердження кваліфікаційного критерію встановлювати, у тому числі критерію «наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю»
ПРОТЕ ЗУ "Про публічні закупівлі" та Особливостями жодним чином не встановлено та не пеедбачено що Замовник має право уточнювати за вимагати фінансову звідтіність з конктретними показниками в тому числі, що обсяг доходу (виручки) у розмірі не меншому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, жодним чинним законодавством не передбачено таких дискримінаційних вимог, адже дана конкретизація повністю унеможливлює участь великої частки підприємств у тому числі новостворених які надають послуги якісно та мають досвід проте їх дохід не досягнув межі 12 954 501,72 грн.Згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Пов'язані документи:
Замовник
- відповідь_на_вимогу 2.pdf 24.02.2023 17:15
Дата подачі:
22.02.2023 13:30
Вирішення:
Доброго дня!
1) Щодо дотримання принципів публічних закупівель і недискримінації учасників.
Замовником закупівельна діяльність проводиться виключно в рамках Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
2) Щодо кваліфікаційних критеріїв встановлених в тендерній документації.
Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Водночас відповідно до пункту 45 Особливостей замовникам надається право, а не обов’язок, не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону при закупівлі товарів.
В частині 5 розділу І «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ ВСІМА УЧАСНИКАМИ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ» додатку 1 до тендерної документації встановлено один (пункт 2) з декількох кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, а саме наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Водночас в частині третій статті 16 Закону щодо критерію наявності фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю зазначено, що у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Відповідно до пункту 2 частини 5 розділу І «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ ВСІМА УЧАСНИКАМИ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ» додатку 1 до тендерної документації замовником встановлено спосіб підтвердження відповідності учасників установленому критерію, а саме: учасники подають фінансову звітність в межах періоду 2022 року, яка підтверджує обсяг доходу (виручки) у розмірі не меншому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі. Замовник не вимагає від Учасників подання фінансової звітності, яка є більшою за очікувану вартість предмета закупівлі. Фінансова звітність, що є вищою ніж очікувана вартість предмету закупівлі подається Учасниками на власний розсуд і не є конкурентною перевагою по відношенню до інших Учасників тендеру.
Зазначена вимога не порушує умови статті 16 Закону, оскільки замовник не вимагає від учасників звітність, що є більшою ніж очікувана вартість предмету закупівлі.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
01.03.2023 00:02
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога до замовникавиключити дискримінаційні вимоги
Номер:
cc844296e6fe4be1bfc8bce657800252
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-20-013864-a.c1
Назва:
Вимога до замовникавиключити дискримінаційні вимоги
Вимога:
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Замовником встановлено у Додатку 1 (пункт 5) , а саме - довідка, про наявність досвіду виконання аналогічних договорів разом з копіями таких договорів (згідно Додатку 5 до Документації) (із зазначенням назви Замовника(ів), ЄДРПОУ, контактного телефону особи Замовника(ів), назви та кількості товару, що закуповується), які укладені не раніше 2020 року.
Замовник порушує принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них; а також принцип добросовісної конкуренції серед учасників, визначені ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Так, ЗУ «Про публічні закупівлі», дозволяючи замовнику встановлювати критерій підтвердження досвіду (ст. 16 Закону), не дає права встановлювати будь-які інші додаткові обмежувальні критерії, в тому числі щодо року аналогічного договору. Відповідно Закону чітко встановлено, що вартість та рік аналогічного договору не є визначальним критерієм під час виконання аналогічних послуг, а визначальним є досвід виконання аналогічних послуг відповідно до предмету закупівлі згідно зі специфікацією закупівлі. Тобто, основним покликанням критерію аналогічного досвіду є перевірка учасника на предмет якісного виконання послуг, аналогічних тим, що планується проводити за результатом закупівлі. наше товариство на ринку електричної енергії перебуває з 2022 року і за цей час нами виконано численні договори з постачання електричної енергії. Серед виконаних договорів маємо, що за своїм предметом (складом виконаних робіт/послуг) є аналогічними предмету закупівлі, однак за роком надання послуг не є раніше 2020 року. Крім того, замовники за аналогічними договорами вже не раз надавали позитивні листи-відгуки про належне виконання послуг нашим Товариством. Тож дана дискримінаційна вимога повністю унеможливлює участь у тендерній закупівлі відносто новостворених підприємств, які надають аналогічні послуги якісно та мають досвід!
Пов'язані документи:
Замовник
- відповідь на вимогу 1.pdf 24.02.2023 17:12
Дата подачі:
22.02.2023 12:52
Вирішення:
Доброго дня!
1) Щодо дотримання принципів публічних закупівель і недискримінації учасників.
Замовником закупівельна діяльність проводиться виключно в рамках Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
2) Щодо кваліфікаційних критеріїв встановлених в тендерній документації.
Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Водночас відповідно до пункту 45 Особливостей замовникам надається право, а не обов’язок, не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону при закупівлі товарів.
В частині 5 розділу І «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ ВСІМА УЧАСНИКАМИ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ» додатку 1 до тендерної документації встановлено один (пункт 1) з декількох кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, а саме наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). В тому ж пункті встановлено спосіб документального підтвердження зазначеного критерію, а саме вимоги щодо надання довідки про наявність досвіду виконання аналогічних договорів разом з копіями таких договорів (згідно Додатку 5 до тендерної документації) (із зазначенням назви Замовника(ів), ЄДРПОУ, контактного телефону особи Замовника(ів), назви та кількості товару, що закуповується), які укладені не раніше 2020 року із документальним підтвердженням їх виконання (копії актів або видаткових накладних тощо та листи-відгуки, від замовника(ів) таких договорів щодо належного виконання з боку Учасника зобов’язань за цими договорами, листи-відгуки повинні містити інформацію про реквізити договору (дата укладання, номер за наявності)).
Таким чином вимога щодо надання довідки про наявність досвіду виконання аналогічних договорів разом з копіями таких договорів, які укладені не раніше 2020 року із документальним підтвердженням їх виконання не є додатковим обмежувальним критерієм, а є способом документального підтвердження критерію наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Крім того, у разі уважного ознайомлення з вимогами тендерної документації, можна виявити, що учасники можуть надавати копії аналогічних за предметом закупівлі договорів, які укладені не раніше (до) 2020 року, а протягом періоду 2020-2023 років за вибором учасника. Це своєю чергою підтверджує відсутність дискримінаційних вимог.
Відтак Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм (у тому числі відносно новостворені підприємства) беруть участь у процедурі закупівлі на рівних умовах.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
01.03.2023 00:02