-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015 – 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (15811100-7 Хліб) .
Торги не відбулися
465 192.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 325.96 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 325.96 UAH
Період оскарження:
19.02.2023 13:24 - 26.02.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Номер:
f2073a8ab9b0405fb13c9431a5a42e17
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-19-000108-a.c1
Назва:
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скарга:
Державною установою «Інститут очних хвороб і тканинної терапії ім. В.П. Філатова Національної Академії Медичних Наук України.» (надалі – Замовник) в електронній системі публічних закупівель Prozorro було оприлюднено інформацію щодо проведення процедури відкритих торгів з особливостями, а саме:
- Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-02-19-000108-a.
- Код предмету закупівлі: ДК 021:2015 – 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (15811100-7 Хліб)
01 березня 2023 року о 09:00 год. відбулося розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до розкриття тендерних пропозицій в закупівлі UA-2023-02-19-000108-a взяв участь один учасник:
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88» (Код ЄДРПОУ 41990579).
02 березня 2023 року о 15:55 год. Замовником було оприлюднено інформацію про відміну процедури закупівлі (Кінець періоду оскарження: 13 березня 2023 р. 00:00) на наступних підставах:
Причина відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Коментар щодо відміни: Керуючись п.47 «особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», відмінити процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями через неможливість усунення порушень, а саме: зміні у додатку З тендерної документації.
Також Замовником було опубліковано Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 13 від 02.03.2023 р. в якому зазначено, зокрема:
1. Керуючись п.47 «особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», відмінити процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями через неможливість усунення порушень, а саме: зміні у додатку З тендерної документації.
Ознайомившись з Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 13 від 02.03.2023 р. та інформацією щодо відміни процедури закупівлі, що оприлюднена Замовником в електронній системі закупівель PROZORRO, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЮЖНА ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ 88» вважає, що Замовником було відмінено процедуру закупівлі без належних правових підстав, всупереч чинному законодавству України з публічних закупівель, з порушенням принципу об’єктивності та неупередженості здійснення публічних закупівель, а тому дане рішення підлягає скасуванню, виходячи з наступного.
Відповідно до пояснення Замовника, щодо відміни процедури закупівлі, процедура закупівлі була відмінена на підставі п. 47 «особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», відмінити процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями через неможливість усунення порушень, а саме: зміні у додатку З тендерної документації.
При цьому, Замовник не обґрунтував, не надав пояснень та документально не підтвердив, які саме виявлені ним порушення законодавства з питань публічних закупівель, що неможливо усунути, стали підставою для відміни торгів.
Відповідно до п. 47 «особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»:
Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
З наданих Замовником пояснень, а саме: «зміні у додатку З тендерної документації» абсолютно не зрозуміло, які порушення були виявлені Замовником, чи можна було їх виправити, та конкретно чого стосуються дані порушення.
Замовник помилково дійшов висновку про необхідність відміни торгів. У своєму рішенні про відміну торгів Замовник не довів та документально не підтвердив, а також не надав пояснення про неможливість усунення порушень та аргументованих пояснень про необхідність відміни торгів.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» та супутніх нормативно правових актів є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Частиною четвертою статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.
Відповідно до частин першої-четвертої ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Вищезазначені дії призвели до позбавлення права Скаржника бути переможцем процедури закупівлі (UA-2023-02-19-000108-a), чим грубо порушені положення частини 1 статті 5 Закону, пункту 2 частини 1 статті 32 Закону, та виглядають як штучно створені порушення та перешкоди для упередженої оцінки тендерної пропозиції учасника і визначення переможця закупівлі у визначеному Законом порядку.
Замовником порушені основні принципи здійснення закупівель, встановлені ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», серед яких:
відкритість та прозорвсть на всіх стадіях закупівель;
об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі;
запобігання корупційним діям і зловживанням;
Також наявність порушених прав та охоронюваних законом інтересів обґрунтовуємо і тим, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, цілком правомірно претендує на визнання його пропозиції такою, що повністю відповідає умовам тендерної документації та укладення договору із Замовником.
Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює постійно діючу адміністративну колегію (колегії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Рішення постійно діючої адміністративної колегії (колегій) ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України. Рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Відповідно до ст. 18 Закону скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю (п. 2 ч.8 ст.18 Закону).
Практика Антимонопольного Комітету України із зазначеного питання є сталою та незмінною протягом тривалого часу. Аналогічні висновки Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель викладено зокрема, але не виключно, у Рішеннях:
- № 7768-р/пк-пз від 13.04.2021
- №12397-р/пк-пз від 23.06.2020
- №16907-р/пк-пз від 08.09.2020
- тощо
Зважаючи на наведене, вважаємо, що процедура закупівлі була відмінена Замовником на формальних підставах, що суперечить законодавчо встановленим нормам Закону України «Про публічні закупівлі». Дії замовника щодо безпідставної відміні процедури закупівлі свідчать про порушення замовником основних принципів здійснення публічних закупівель, а також дискредитують систему електронних закупівель в цілому.
На підставі вищенаведеного, у відповідності до ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника усунути виявлені порушення законодавства шляхом скасування рішення про відміну процедури закупівлі (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 13 від 02.03.2023 р.), ідентифікатор закупівлі UA-2023-02-19-000108-a.
Використані Скаржником докази, що додаються до Скарги:
- Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 13 від 02.03.2023 р.
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- рішення від 15.03.2023 № 3230.pdf 17.03.2023 17:03
- інформація про резолютивну частину рішення від 15.03.2023 № 3230.pdf 15.03.2023 17:57
- рішення від 07.03.2023 № 2704.pdf 07.03.2023 16:15
- інформація щодо відміни.docx 09.03.2023 14:36
- інформація щодо відміни..PDF 09.03.2023 14:34
- СКАРГА_ЮЖНА_ТОРГІВЕЛЬНА_КОМПАНІЯ_88_ВІДМІНА_ТОРГІВ.docx 06.03.2023 11:15
- відміна.PDF 06.03.2023 11:14
- Скарга ТОВ ЮТК 88.pdf 06.03.2023 11:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.03.2023 11:23
Дата розгляду скарги:
15.03.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.03.2023 16:15
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.03.2023 17:03
Дата виконання рішення Замовником:
29.03.2023 16:46
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до РІШЕННЯ № 3230-р/пк-пз від 15.03.2023 Замовник скасувє рішення про відміну процедури закупівлі — "ДК 021:2015 – 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (15811100-7 Хліб)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-02-19-000108-a.