• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 09120000-6 Газове паливо (пропан і бутан, скраплені)

Торги не відбулися

1 098 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.7% або 8 000.00 UAH
Період оскарження: 18.01.2018 13:27 - 29.01.2018 00:00
Вимога
Вирішена

Запит про внесення змін до тендерної документації (в частині проведення оплат)

Номер: 701a58586ec44aeaa6ea2469ff68eb90
Ідентифікатор запиту: UA-2018-01-18-001397-b.c1
Назва: Запит про внесення змін до тендерної документації (в частині проведення оплат)
Вимога:
Запит про внесення змін до тендерної документації На веб-порталі PROZORRO розміщено оголошення про проведення тендерної закупівлі № UA-2018-01-18-001397-b (ID 6b212cbf59484cbbb6685aafb400f4a3 щодо закупівлі ДК 021:2015 09120000-6 Газове паливо (пропан і бутан, скраплені), яка проводиться Комунальною організацією “Харківський зоологічний парк” (надалі також Замовник) та розміщено тендерну документацію (надалі також ТД). Розділом 4 Додатку № 5 до ТД (Проект Договору про закупівлю) передбачено, що оплата за поставлений товар здійснюється за наявності бюджетного фінансування, а саме: 4.1. Розрахунки проводяться відповідно до положень Бюджетного кодексу України після отримання фінансування з бюджету, шляхом оплати Замовником грошових коштів на банківській рахунок Учасника на підставі пред'явлення Учасником видаткових накладних та рахунку на оплату Товару. 4.2. До видаткової накладної додається: рахунок та Акти приймання - передачі товару. 4.3. Розрахунки за поставлений Товар здійснюються відповідно до положень Бюджетного кодексу України по мірі надходження коштів на рахунок Замовника з міського бюджету в межах відповідних бюджетних асигнувань на даний предмет закупівлі. 4.4. Замовник в будь-якому разі має право затримати оплату Товару до моменту надання Учасником документів, визначених п. 2.2. цього Договору. У відповідності до ч.1 ст. 36 ЗУ «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. За умовами ч.3 ст. 626 ЦК України договір є двостороннім, якщо правами та обов'язками наділені обидві сторони договору. Водночас, статтею 202 ЦК України встановлено, що правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Таким чином, якщо у Учасника відкритих торгів виникає обов’язок поставити товар, то цей обов’язок повинен кореспондувати із правом Замовника прийняти товар та його обов’язком здійснити оплату товару. Кожному праву однієї Сторони кореспондує обов’язок іншої Сторони і навпаки. При цьому, ч.5 ст.626 ЦК України визначає, що договір є відплатним, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає із суті договору. Згідно ст.655 ЦК України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму. Таким чином, із вищенаведених законодавчих положень випливає, що договір, за яким здійснюватиметься поставка товару, який виступає предметом закупівлі, є двостороннім та відплатним. Тому посилання Замовника відкритих торгів на відсутність бюджетного фінансування як на підставу для звільнення від виконання його обов’язку по оплаті поставленого товару або відтермінування здійснення його оплати є таким, що порушує основні права Учасників відкритих торгів на отримання обумовленої Сторонами суми оплати поставлених товарів. Відповідно до приписів статті 39 Бюджетного кодексу України розгляд та затвердження Державного бюджету України відбувається у Верховній Раді України за спеціальною процедурою, визначеною Регламентом Верховної Ради України. Волевиявлення Замовника відкритих торгів на оплату товару не може пов’язуватися із волевиявленням законодавчого органу на здійснення відповідного фінансування. Бо при проведенні відкритих торгів Замовник усвідомлює свої майбутні витрати на оплату товарів і може передбачити, чи можуть вони бути покриті за рахунок наявного бюджетного фінансування чи ні. Аналогічна правова позиція викладена у Постанові Вищого Господарського суду України від 26 жовтня 2016 року у справі № 910/1459/16, якою встановлено, що умови договору щодо відтермінування здійснення оплати товару у зв’язку із відсутністю належного бюджетного фінансування суперечать положенням Цивільного кодексу України щодо того, що двостороннім є договір, якщо правами та обов'язками наділені обидві сторони договору, та визначають, що виконання обов'язку відповідача пов'язане із волевиявленням законодавчого органу, і без волевиявлення цього органу у відповідача не настає обов'язок із оплати за виконані роботи. Окрім того, Оглядовим Листом ВГСУ від 18.02.2013 № 01-06/374/2013 також задекларовано, що відсутність бюджетних коштів, передбачених у видатках державного бюджету України, не є підставою для звільнення від відповідальності за порушення зобов'язання. З огляду на те, що умови ТД, а саме в Розділ 4, Додатку №5 до ТД (Проект Договору про закупівлю) прямо суперечить Цивільному кодексу України та ст.36 ЗУ «Про публічні закупівлі» і тим самим порушує принципи добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій; просимо Вас внести зміни до неї та виключити із тексту пунктів: 4.1 Додатку № 5 до ТД ( Проект Договору про закупівлю) словосполучення «після отримання фінансування з бюджету », 4.3 Додатку № 5 до ТД ( Проект Договору про закупівлю) словосполучення «по мірі надходження коштів на рахунок Замовника з міського бюджету в межах відповідних бюджетних асигнувань на даний предмет закупівлі.». Згідно з ч.2 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право з власної ініціативи чи за результатами звернень або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше ніж сім днів. Відповідь просимо оприлюднити на веб-порталі Уповноваженого органу у строки та відповідно до вимог, вказаних з Законі України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Згідно з ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі-Закон) тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Відповідно до ч. 1 ст. 36 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. У Додатку № 5 до ТД (Проект Договору про закупівлю) передбачено, що: «4.1. Розрахунки проводяться відповідно до положень Бюджетного кодексу України після отримання фінансування з бюджету, шляхом оплати Замовником грошових коштів на банківській рахунок Учасника на підставі пред'явлення Учасником видаткових накладних та рахунку на оплату Товару. 4.3. Розрахунки за поставлений Товар здійснюються відповідно до положень Бюджетного кодексу України по мірі надходження коштів на рахунок Замовника з міського бюджету в межах відповідних бюджетних асигнувань на даний предмет закупівлі». Запитувач наголошує на тому, що посилання Замовника відкритих торгів на відсутність бюджетного фінансування, як на підставу для звільнення від виконання його обов’язку по оплаті поставленого товару є таким, що порушує основні права Учасників відкритих торгів на отримання обумовленої Сторонами суми оплати поставлених товарів. Проте, з вищезазначених підпунктів проекту договору не передбачена підстава для звільнення від виконання Замовником обов’язку по оплаті поставленого товару. Проектом договору передбачена відстрочка платежу у разі затримки оплати (перерахування коштів) з незалежних від замовника причин. Згідно з ч.1 ст. 638 Цивільного кодексу України істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. ЦКУ надає можливість сторонам угоди домовитися про те, що оплата буде здійснена за визначений термін після отримання товару, надання результатів робіт (послуг). Ст. 1057 ЦКУ. Відстрочення оплати товарів, робіт або послуг є способом здійснення розрахунків за зобов’ язанням Виходячи з вищенаведеного, відстрочка платежу є істотною умовою договору щодо якої сторони повинні дійти згоди. Також звертаємо вашу увагу на розділ IX. СТРОК ДІЇ ДОГОВОРУ, а саме: «10.1. Цей Договір набирає чинності з моменту його підписання і діє до 31.12.2018 року, а в частині здійснення оплати до повного розрахунку між сторонами». Відповідно до п. 6 Додатку 2 Тендерної документації учасник повинен надати гарантійний лист щодо погодження з істотними умовами договору.
Статус вимоги: Задоволено