-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з технічного обслуговування охоронної сигналізації (згідно дислокації)
Завершена
1 401 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 005.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 005.00 UAH
Період оскарження:
17.02.2023 12:08 - 15.03.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі
Номер:
5391855340d840c79c081254282b37ca
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-17-006002-a.b1
Назва:
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі
Скарга:
СКАРГА
щодо порушення законодавства та встановлення Замовником
дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі «ДК 021:2015: 50410000-2 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (Послуги з технічного обслуговування охоронної сигналізації (згідно дислокації))»
«17» лютого 2023 року Комунальне некомерційне підприємство “ІНФО-РАДА-ДНІПРО” ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (Далі – Замовник) оприлюднив Оголошення UA-2023-02-17-006002-a про проведення відкритих торгів на закупівлю ДК 021:2015: 50410000-2 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (Послуги з технічного обслуговування охоронної сигналізації (згідно дислокації)).
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі – Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
При детальному розгляді тендерної документації нами було встановлено низку вимог, які суперечать принципам, викладеним у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» (надалі – Скаржник), є суб’єктом господарювання, який у чіткій відповідності до положень чинного законодавства України, провадить господарську діяльність, яка стосується надання охоронних послуг на підставі отриманої ліцензії, зокрема, які закуповує Замовник в рамках зазначеної вище процедури закупівлі, має матеріальну-технічну базу та працівників для виконання такого роду договорів.
Керуючись частиною восьмою статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації, ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» реалізує своє право на подання скарги.
Ознайомившись з умовами тендерної документації зі змінами, затвердженою рішенням уповноваженої особи Замовника від 22.08.2022 року №22_02-02 (далі — Документація), ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» (далі – Скаржник) виявило умови, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, що обмежує право ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» на участь в цій закупівлі, а саме:
1. Відповідно до пункту 5, Розділу ІІІ Тендерної документації: «надати договір добровільного страхування відповідальності перед третіми особами при здійсненні охоронної діяльності, за яким страхова сума становить не менше ніж 1 000 000,00 (один мільйон) гривень (надати чинний оригінал договору).
ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою (кваліфікаційним критерієм) пояснюється наступним.
ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» зазначає, що вимога Замовника про надання Учасниками Договору добровільного страхування відповідальності перед третіми особами при здійсненні охоронної діяльності, за яким страхова сума становить не менше ніж 1 000 000,00 (один мільйон) гривень є дискримінаційною і такою, яка суперечить чинному законодавству, адже роботи, які передбачені предметом закупівлі, не належать до переліку видів обов’язкового страхування, закріпленого статтею 7 Закону України «Про страхування» від 07.03.1996 року. Даний вид страхування є виключно «добровільним» і не може вимагатися Замовником. Встановлюючи дану вимогу до Учасників Замовник навмисно зменшує кількість потенційних учасників лише до тих, які мають даний страховий поліс, у зв’язку з чим виникають додаткові витрати від учасників, у яких відсутній даний страховий поліс, адже він не передбачений жодним нормативно-правовим актом як «обов'язковий».
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з ч.4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Встановлена вимога не відповідає нормам Закону та порушує основні принципи здійснення закупівлі, щодо недискримінації Учасників та необ'єктивної і неупередженої оцінки тендерних пропозицій учасників в подальшому, та такою, що порушує права Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед Учасників.
Згідно ч.4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
В якості доказу(ів) додаємо:
- скан-копію сторінок статті 7 Закону України «Про страхування» від 07.03.1996 року;
- рішення колегії АМКУ № 10451-р/пк-пз від 27.05.2020р.
- рішення колегії АМКУ № 6448-р/пк-пз від 25.10.2022р.
На підставі вищезазначеного, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити вимогу, щодо наявності в Учасників та надання ними – Договору добровільного страхування відповідальності перед третіми особами при здійсненні охоронної діяльності, за яким страхова сума становить не менше ніж 1 000 000,00 (один мільйон) гривень.
2. Відповідно до пункту 5, Розділу ІІІ Тендерної документації: «Довідка учасника у довільній формі щодо організації системи охорони праці на підприємстві учасника та знання працівниками учасника дотримання правил безпечного виконання послуг. На підтвердження надати відповідні накази, програми, тематику інструктажів з охорони праці та пожежної безпеки, а також документи, що підтверджують проходження навчання та перевірку знань з охорони праці та пожежної безпеки. А саме, копії документів на кожного працівника вказаного у довідці про наявність кваліфікованого персоналу (посвідчення або витяги з протоколу засідання комісії), які підтверджують проходження навчання та перевірку знань з питань охорони праці та з питань пожежної безпеки. Якщо працівники проходять навчання та перевірку знань на самому підприємстві Учасника, то додатково надати посвідчення, протоколи (витяги з протоколів) на членів комісії з перевірки знань з питань охорони праці підприємства Учасника про проходження ними навчання з питань охорони праці та пожежної безпеки у навчальних центрах або галузевих навчальних центрах»
ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою (кваліфікаційним критерієм) пояснюється наступним:
Ми маємо всі необхідні чинні витяги з протоколів перевірки знань та посвідчення з охорони праці, які передбаченні чинним законодавством України, а саме чинним «Типовим положенням про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань Охорони праці» (НПАОП 0.00-4.12.05) Наказ №15 від 26.01.2005 року, щодо проходження навчання «Загальний курс з Охорони праці» на керівника (директора) (витяг з протоколу № 93 та посвідчення №93/9) від 13 грудня 2022 року, пройшов навчання в ТОВ «Учбовий центр «Каскон», який є відповідальною особою, щодо організації безпечного ведення робіт.
По-перше, «Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці» (НПАОП 0.00-4.12.05), (далі – Типове положення) встановлює порядок 15 навчання та перевірки знань з питань охорони праці посадових осіб та інших працівників у процесі трудової діяльності, а також учнів, курсантів, слухачів та студентів навчальних закладів під час трудового і професійного навчання.
По-друге, вимоги «Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці» є обов'язковими для виконання усіма центральними, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, бюджетними установами та суб'єктами господарювання (далі – підприємства) незалежно від форми власності та видів діяльності.
Згідно Типового положення розділу 5. Навчання і перевірка знань з питань охорони праці посадових осіб
п.5.1. Перелік посад посадових осіб, які проходять навчання і перевірку знань з питань охорони праці (додаток 3), під час прийняття на роботу і періодично, один раз на три роки, навчаються згідно з Типовими тематичним планом і програмою навчання з питань охорони праці посадових осіб (додаток 4).
Згідно додатку 3 Типового положення (копія додатку 3 додається як доказ до скарги) «Переліку посад посадових осіб, які проходять навчання і перевірку знань з питань охорони праці» працівники, які повинні бути задіяні до надання послуг відповідно до предмету закупівлі, а саме: електромонтер охоронно-пожежної сигналізації ВІДСУТНІ!!! Електромонтери ОПС не відносяться до категорії посадових осіб, а є виключно електротехнічним (оперативно-ремонтним) персоналом.
Виходячи з вищезазначеної інформації проходження навчання з «Загального курсу з охорони праці» для електромонтера(ів) ОПС не вимагається жодним чинним нормативним документом з Охорони праці, а відповідно не може вимагатися Замовником.
Звертаємо Вашу увагу, що вищезазначена вимога є незаконною та дискримінуючою з огляду на наступне: встановлена вимога порушує права учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед Учасників. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо проходження «Загального курсу з охорони праці» для всіх працівників, які зазначені у довідці, а саме електромонтерів ОПС є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов маючи всі передбачені Законом чинні посвідчення та витяги з протоколів, щодо проходження навчання і перевірки знань з питань охорони праці, ми не можемо розраховувати на перемогу, наша тендерна пропозиція буде відхилена Замовником, що є дискримінаційним по відношенню до ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» та інших суб'єктів господарювання.
Звертаємо увагу, що законодавець встановлює лише конкретні вимоги, щодо проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, щодо проходження навчання для посадових осіб та виконавців, і є не зрозумілим, чому Замовник забирає на себе законодавчі функції та встановлює свої правила.
У якості доказу(ів) додаємо:
- скан-копія витяг з протоколу № 93 та посвідчення №93/9) від 13 грудня 2022 року «Загальний курс з Охорони праці» на керівника (директора) Прокопця М.А.,
- скан-копію сторінок Наказу №15 від 26.01.2005 року «Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань Охорони праці» (НПАОП 0.00-4.12-05) з обов’язковим додатком 3.
- рішення колегії АМКУ № 6061-р/пк-пз від 29.09.2022.
- рішення колегії АМКУ № 6448-р/пк-пз від 25.10.2022р.
На підставі вищевикладеного, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити дану вимогу.
3. Відповідно до Додатку 3 Тендерної документації: «Учасник у складі тендерної пропозиції надає гарантійний лист (-и) або кваліфікаційний або інший сертифікат (-и) від виробника (-в) обладнання та програмного забезпечення, яке є в наявності на об'єктах Замовника або взаємодіє з ними, а саме:
- Відеокамера DS-2CD2143G0-IS
- Відеокамера DS-2CD2346G1-I
- Відеореєстратор Hikvision DS-7732NI-I4
- Відеосервери зберігання даних Hikvision DS-A72048R/A72024R-CVS
- Серверне програмне забезпечення Hikvision Manager Server- iVMS-8600Pro
- Серверне програмне забезпечення сloud-платформи Cstor-BS-EX
- Операційний сервер управління Hikvision IS-VSE2326X-BBA
- Сервер контролю та перевірки статусу всіх пристроїв Hikvision IS-VSE2326X-BBA
- Стрімінговий сервер Hikvision IS-VSE2326M-SGA, Hikvision DS-VE1104A-BBC/HW1/Win 2016
щодо наявності у Учасника або його працівників необхідної кваліфікації для технічного обслуговування вказаного вище обладнання та програмного забезпечення.»
ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним:
Наведені вище дискримінаційні умови тендерної документації обмежують коло потенційних учасників лише виробниками або суб’єктами господарювання, безпосередньо пов’язаними з виробником. Такі вимоги є дискримінаційними по відношенню до нас, оскільки ми не маємо прямих відносин з виробником Hikvision – китайська компанія Hikvision Digital Technology Co., Ltd., а співпрацюємо із офіційно зареєстрованими на території України дилерами та / або дистриб’юторами, а отже не маємо можливості виконати дану дискримінаційну вимогу тендерної документації.
На підставі наведеного вище. Дану вимогу тендерної документації зможе виконати лише обмежене коло організацій. Встановленням даної вимоги Замовником порушено п. 2 та п.3 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»
ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» пройшов відповідну перевірку відповідності ліцензійним умовам, згідно вимог чинного законодавства України та маємо дійсну (чинну) паперову ліцензію на провадження охоронної діяльності, НАКАЗ МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ про видачу ліцензії від 24.09.2019 року №795, які є предметом закупівлі.
На підставі вищезазначеного, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити вимогу, щодо наявності в Учасників та надання ними – гарантійний лист (-и) або кваліфікаційний або інший сертифікат (-и) від виробника (-в) обладнання та програмного забезпечення, яке є в наявності на об'єктах Замовника або взаємодіє з ними щодо наявності у Учасника або його працівників необхідної кваліфікації для технічного обслуговування вказаного вище обладнання та програмного забезпечення.
У якості доказу(ів) додаємо:
- рішення колегії АМКУ № 10218-р/пк-пз від 04.10.2018.
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства України.
Додатки:
1. скан-копія сторінок статті 7 Закону України «Про страхування» від 07.03.1996 року;
2. рішення колегії АМКУ № 10451-р/пк-пз від 27.05.2020р.
3. рішення колегії АМКУ № 6448-р/пк-пз від 25.10.2022р.
4. скан-копія витяг з протоколу № 93 та посвідчення №93/9) від 13 грудня 2022 року «Загальний курс з Охорони праці» на керівника (директора) Прокопця М.А.,
5. скан-копію сторінок Наказу №15 від 26.01.2005 року «Типове положення про порядок проведенн
Пов'язані документи:
Учасник
- 2. Рішення від 27.05.2020 №10451.pdf 23.02.2023 15:50
- 7. Рішення від 04.10.2018 № 10218.pdf 23.02.2023 15:50
- 5. Наказ від 26.01.2015 №15 та Додаток 3.pdf 23.02.2023 15:50
- 6. Рішення від 29.09.2022 № 6061.pdf 23.02.2023 15:50
- Скарга UA-2023-02-17-006002-a.pdf 23.02.2023 15:50
- 4. ОП+ПБ.pdf 23.02.2023 15:50
- 1. сторінки статті 7 Закону України Про страхування.pdf 23.02.2023 15:50
- 3. Рішення від 25.10.2022 № 6448.pdf 23.02.2023 15:50
- Скарга на тд UA-2023-02-17-006002-a.docx 23.02.2023 15:50
- рішення від 24.02.2023 № 2201.pdf 24.02.2023 16:51
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.03.2023 № 2600.pdf 06.03.2023 16:40
- рішення від 06.03.2023 № 2600.pdf 08.03.2023 13:10
- ПОЯСНЕННЯ.docx 28.02.2023 17:14
- Тендерна документація зі змінами.docx 10.03.2023 17:36
- Протокол 10_03-01.pdf 10.03.2023 17:36
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.02.2023 17:17
Дата розгляду скарги:
06.03.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.02.2023 16:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.03.2023 13:10
Дата виконання рішення Замовником:
10.03.2023 17:36
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесені зміни до тендерної документаціі на виконання рішення № 2600-р/пк-пз від 06.03.2023