-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт першого та другого поверхів в нежитловій будівлі літ. «А-2» за адресою: Київська область, місто Біла Церква, вулиця Івана Пулюя (до перейменування вулиця Матросова), будинок 48а
Торги не відбулися
3 082 664.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 413.32 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 413.32 UAH
Період оскарження:
17.02.2023 09:11 - 25.02.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Неправомірне відхилення пропозиції та неправомірне визначення переможця
Номер:
80e80b5c65954769a1af56c03e281c32
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-17-000556-a.a7
Назва:
Неправомірне відхилення пропозиції та неправомірне визначення переможця
Скарга:
Вих. № 1-7/03/2023 від 7.03.2023
Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 45
Тел. (044) 594-64-12, 520-10-42
Скаржник: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРАНД ПРИНТ 25" Код ЄДРПОУ: 40724648
Місцезнаходження: 08500, Київська обл.,
місто Фастів, пров. Кутузова 8
Тел.: +38(093)5533643
Електронна пошта: grandprint777@gmail.com
Замовник: Виконавчий комітет Білоцерківської міської ради
Код ЄДРПОУ: 04055009
09117, Україна , Київська обл., Біла Церква, Ярослава Мудрого, 15
Тел.: +380979543739
Електронна пошта: tender.bc@bc-rada.gov.ua
Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-02-17-000556-a
СКАРГА
у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 56 Особливостей.
Виконавчим комітетом Білоцерківської міської ради (далі – Замовник) було оголошено проведення відкритих торгів з особливостями (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-02-17-000556-a щодо предмету закупівлі Капітальний ремонт першого та другого поверхів в нежитловій будівлі літ. «А-2» за адресою: Київська область, місто Біла Церква, вулиця Івана Пулюя (до перейменування вулиця Матросова), будинок 48а , код ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи на очікувану вартість 3 082 664,40 грн з ПДВ із кінцевим строком подання тендерних пропозицій 28 лютого 2023 00:00
28 лютого 2023 00:04 по даній закупівлі було розкрито пропозиції без проведення аукціону, пропозиції подали наступні учасники:
• Товариство з обмеженою відповідальністю "ГРАНД ПРИНТ 25"
• ТОВ "БІЛОЦЕРКІВРОЗОПТТОРГ"
В подальшому, за результатами розгляду тендерних пропозицій, Замовником було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «Гранд Принт 25» (протокол №45/19-29 від 2.03.2023р. (див. Додаток 1) та визнанням переможцем ТОВ "БІЛОЦЕРКІВРОЗОПТТОРГ" (протокол №50/19-29 від 6.03.2023р. (див. Додаток 2).
Вважаємо, що рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГРАНД ПРИНТ 25» є необґрунтованим та підлягає скасуванню, виходячи із наступного :
1. «Строк дії Ліцензії № 02/68-3/062022 на програмний комплекс АВК-5 до 30 червня 2023 року та відсутній будь який лист/документ/пояснення Учасника про продовження строку дії даної Ліцензії, так, як відповідно до вимог Тендерної документації Замовника повинні бути чинні впродовж строку виконання робіт, тобто до 20 грудня 2023 року.»
Скаржник не погоджується з таким твердженням, так як Замовник порушив право учасника та не надав вимоги про усунення невідповідностей протягом 24 годин відповідно до п. 40 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
1. «Учасник в складі своєї пропозиції не надає даний лист-роз'яснення відповідно до пункту 5.2. Розділ 5 Тендерної документації»
Скаржник не погоджується з таким твердженням так, як п. 5.2 Розділу 5 звучить так: «…. Інші умови тендерної документації:
1…….
2.У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом/переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формів якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/її роз’яснення/нь державних органів або не накладення електронного підпису.
3.…….»
Цей пункт не містить вимоги надання такого листа-роз’яснення, якщо в учасника відсутні документи, які він не зобов’язаний складати.
2. «В Учасника, в складі своєї пропозиції, відсутній лист про залучення/не залучення субпідрядника, враховуючи пункт 3.7 Розділу 3 Тендерної документації»
Скаржник не погоджується з таким твердженням так, як п 3.7 Розділу 3 звучить так: «У разі закупівлі робіт Учасник в складі тендерної пропозиції надає довідку з інформацією про повне найменування, місцезнаходження, код ЄДРПОУ та ПІБ керівника щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника/співвиконавця у обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю (надається у разі залучення)………» та ТОВ «ГРАНД ПРИНТ 25» не планує залучати субпідрядника.
3. «Пункт 1 Розділу 3 Тендерної документації:
- інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідна технічна специфікація (у разі потреби (плани креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Документи подаються. відповідно до підпункту Розділу 3 та Додатку 2 Технічного завдання до Тендерної документації; »
Так, відповідно пункту 11 Додатка № 1 Тендерної документації одним із документального підтвердження відповідності інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідна технічна специфікація Є проект календарного графіка виконання робіт, складеного з урахуванням Рекомендацій зі складання додатків до договору в капітальному будівництві (додаток до Наказу Мінрегіонбуду України від 13 січня 2009 року № 2).
Учасник в складі своєї пропозиції надає документ з назвою: «10.26. Проект календарного графіку», який не відповідає даній вимогі
Якщо замовником встановленно вимогу про надання календарного плану виконання робіт згідно таблиці 1. Наказу Мінрегіонбуду України від 13 січня 2009 року № 2. Учасники повинні надати календарний план згідно форми цієї таблиці»
Скаржник не погоджується з таким твердженням так, як відповідно до п. 1.4. Наказу Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 13.01.2009 № 2 «Про оприлюднення Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві», перелік, форма додатків до договору та процедура їх складання, передбачені Рекомендаціями, є примірними і визначаються, виходячи з конкретних умов договору та за домовленістю сторін. Згідно п. 2.4 Наказу, «Залежно від особливостей будівництва, зокрема, його складності, строків, чисельності виконавців робіт, розподілу функцій між Замовником та Підрядником тощо, можуть використовуватись різні варіанти графіків виконання робіт, у тому числі у формі діаграм. Однак важливо, щоб графік надавав можливість контролювати хід будівництва у часі, визначати відповідність фактичних строків виконання робіт запланованим, встановлювати причини порушення цих строків, виявляти роботи, від своєчасності виконання яких залежить дотримання строків виконання інших робіт». Графік п.2.4 Наказу «Таблиця 1. Календарний графік виконання робіт», наведено як приклад, про що свідчить останнє речення п. 2.4, а саме, «Один із можливих варіантів графіка приведено в таблиці 1»
Також відповідно до проекту договору (див Додаток 3) Замовник Додатком 2 до Договору чітко визначив форму таблиці календарного графіка виконання робіт, яка буде достатня для Замовника, щоб контролювати хід будівництва у часі, а ми як учасник з ним погодилися і надали згоду з проектом договору відповідно до Додатку 3 ТД.
Звертаю вашу увагу на те, що Додатками до Проєкту договору не визначено ані форми зведеного кошторисного розрахунку (додаток 1 до Договору), ані форми Договірної ціни (додаток 3 до Договору), отже маю підстави вважати, що календарний графік виконання робіт (додаток 2 до Договору) складений відповідно до Наказу Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 13.01.2009 № 2, як того він вимагав.
Також у тендерній документації відсутня вимога, що Учасник повинен надати саме таку таблицю календарного графіка, а якщо Замовник вважає її не достатньою або хоче уточнити більш детальний графік або якщо потребує зміну порядку виконання робіт, то для цього Законом передбачено 24 години.
4. «В Учасника відсутне технічне завдання (відповідно до підпункту 1 Розділу 3 та Додатку 2 Технічного завдання до Тендерної документації).»
Скаржник не погоджується з таким твердженням так, як технічне завдання визначає Замовник, а не учасник. Учасник у свою чергу надає підтвердження відповідності пропозиції технічному завданню визначеного Замовником у спосіб передбачений тендерною документацією.
5. « Тендерна документація містить такі вимоги: пункт10 Додатка № 1 Тендерної документації: посвідчення інженерно-технічних працівників та працівників робочих професій щодо перевірки знань законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці, пожежної безпеки та електробезпеки»
В складі пропозиції Учасника дані документи відсутні.»
Скаржник не погоджується з таким твердженням так, як Замовник порушив право учасника та не надав вимоги про усунення невідповідностей протягом 24 годин відповідно до п. 40 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
6. « У Підсумковій відомості ресурсів Учасника пункт 20 зазначені «Котли бітумні>> витрати труда робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням Ta автотранспорту при перевезенні грунту і будівельного сміття та перевезення сміття
Відповідно до Тендерної документації Замовника вся техніка, механізми та обладнання, які зазначені в розрахунках до пропозиції, має бути зазначена в довідці з наданням підтвердження для кожної одиниці орендованого обладнання та матеріально- технічної бази договори оренди, а якщо залучається іншим чином відповідні докумети, - які повинні бути чинними на дату розкриття та діяти впродовж строку виконання робіт та сканкопії актів приймання-передачі або інших документів, які підтверджують факт отримання учасником обладнання та матеріально-технічної бази (у разі, коли вимогами чинного законодавства України та/або умовами зазначених договорів передбачено їх складання), для кожної одиниці власного обладнання та матеріально-технічної бази** скан-копії оригіналів свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, технічних паспортів, витягу з оборотно-сальдової відомості або інших документів, що підтверджують право власності.
Учасник в документі з назвою: «11. Довідка про наявність техніки, механізмів та обладнання» не надає підтвердження наявності котлів бітумних та вказує не автотранспорт, яким буде вивезено сміття/відсутній Договір на послуги з вивезення.»
Скаржник не погоджується з таким твердженням так, як Замовник порушив право учасника та не надав вимоги про усунення невідповідностей протягом 24 годин відповідно до п. 40 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
За результатами даного аукціону та за результатами розгляду тендерних пропозицій, переможцем визнано ТОВ "БІЛОЦЕРКІВРОЗОПТТОРГ" (далі-Переможець). Дане рішення оформлено протоколом №50/19-29 від 6.03.2023р. Скаржник не погоджується з таким рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі» з наступних підстав. По-перше, відповідно до п. 11 Додатку 1 до тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, встановленим замовником у Додатку 2 до тендерної документації. Для підтвердження учасником у складі тендерної пропозиції надається: договірна ціна: пояснювальна записка: підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни; локальні кошториси та розрахунки загальновиробничих витрат до них; підсумкова відомість ресурсів: розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів, розрахунок однієї машино-години будівельної техніки, яка буде застосовуватися для виконання робіт (власної або орендованої): розрахунок прибутку та адміністративних витрат, розрахунок кошторисної заробітної плати, яка застосована учасником у розрахунку договірної ціни (згідно Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об'єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку від 20 жовтня 2016 року № 281 (зі змінами); проект календарного графіка виконання робіт, складеного з урахуванням Рекомендацій зі складання додатків до договору в капітальному будівництві (додаток до наказу Мінрегіонбуду України від 13 січня 2009 року № 2).
У складі пропозиції Переможця в документі Пояснювальна записка (Додаток 4) вказано, що Середньомiсячна заробiтна плата на 1 робiтника в режимi повної зайнятостi складає 12860,00 грн, а в документі Розрахунок ЗП (додаток 5) розмір кошторисної заробітної плати вказаний 12875,00 грн.
У зв’язку з цим вважаю в учасника відсутній документ розрахунок кошторисної заробітної плати, яка застосована учасником у розрахунку договірної ціни, а саме на ЗП 12860,00 грн., яка визначена Договірною ціною Переможця.
По-друге розрахунок кошторисної заробітної плати, яка застосована учасником у розрахунку договірної ціни складений не відповідно Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об'єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку від 20 жовтня 2016 року № 281 (зі змінами). Переможець у вихідних даних до розрахунку (додаток 5) застосовує розмір прожиткового мінімуму 2547,50 грн, а Розмір прожиткового мінімуму , встановлений для працездатних осіб на 01 січня календарного року становить 2684 грн. ст. 7 Закону України "Про державний бюджет на 2023 рік" Відповідно до Держбюджету розмір прожиткового мінімуму, запроваджений з 1 грудня 2022 року, залишиться без змін протягом усього наступного року.
Відповідно до Розділу ІІ. Розрахунок розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва на стадії складання інвесторської кошторисної документації Порядку
…...3. Розмір кошторисної заробітної плати для звичайних умов будівництва при складності робіт 3,8 визначається за такою формулою:
ЗПкоштор = ЗПтар+ ЗП додатк,
де ЗПтар – тарифна частина середньомісячної заробітної плати у будівництві;
ЗП додатк – додаткова заробітна плата та інші заохочувальні та компенсаційні виплати.
Тарифна частина середньомісячної заробітної плати (ЗПтар) визначається за такою формулою:
ЗПтар = ЗПмін х Кгалуз х Ксер.роз,
де ЗПмін – середньозважений розмір мінімальної заробітної плати. Визначається, виходячи з розмірів мінімальної заробітної плати, що встановлюються Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік, за такою формулою:
ЗПмін = (ЗПмін.1 х N1+ ЗПмін.2 х N2 + …. + ЗПмін.і х Nі)/12,
де ЗПмін.1, ЗПмін.2, ….. ЗПмін.і – розмір мінімальної заробітної плати, що встановлений у відповідних періодах розрахункового року згідно із законом про Державний бюджет України на відповідний рік;
N1, N2, … Nі – кількість місяців розрахункового року, на які встановлено відповідний розмір мінімальної заробітної плати;
Кгалуз – коефіцієнт співвідношення місячних тарифних ставок робітників першого розряду до мінімального розміру тарифної ставки (посадового окладу) згідно з відповідною галузевою угодою;
Ксер.роз – коефіцієнт переходу від першого розряду складності робіт до розряду 3,8 відповідно до додатка А ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013 «Настанова щодо визначення прямих витрат у вартості будівництва» (Ксер.роз.= 1,308).
Переможець не зазначив, який розрахунковий період застосовується у розрахунку. Оскільки закупівля проводиться у 2023 році, то і дані потрібно застосовувати відповідного бюджетного року. Розмір прожиткового мінімуму, встановлений для працездатних осіб на 01 січня 2023 року становить 2684 грн. ст. 7 Закону України про державний бюджет на 2023 рік. Цей розмір впливає на визначення середньозваженого розміру мінімальної заробітної плати тим самим спотворює розмір тарифної частини середньомісячної зарплати. А розмір середньомісячної зарплати є складовою кошторисної зарплати. Отже застосувавши некоректні вихідні дані Переможець порушить порядок визначення кошторисної заробітної плати у частині невірно визначеної тарифної частини розміру середньомісячної ЗП.
По третє в Переможця відсутній документ розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів.
По четверте в Переможця ліцензія АВК-5 дійсна до 30.09.2023 року, що не відповідає вимогам п.6 Додатку 1 ТД. Тендерною документацією не передбачено надання гарантійного листа або будь-якого іншого документу стосовно продовження терміну дії ліценції у випадку, якщо він закінчується раніше строку виконання робіт, окрім самої дійсної ліцензії. Тому вважаю, що гарантійний лист не може замінити ліцензію, яка повинна бути дійсна впродовж строку виконання робіт, тобто до 20.12.2023 року.
З огляду на вище викладене, Замовником було неправомірно відхилено пропозицію скаржника та визнано переможцем ТОВ "БІЛОЦЕРКІВРОЗОПТТОРГ" тим самим порушено Закон «Про публічні закупівлі»
Тому, із врахуванням викладеного, керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Прошу :
1) Прийняти дану скаргу до розгляду;
2) Встановити органом оскарження порушення законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі Капітальний ремонт першого та другого поверхів в нежитловій будівлі літ. «А-2» за адресою: Київська область, місто Біла Церква, вулиця Івана Пулюя (до перейменування вулиця Матросова), будинок 48а: UA-2023-02-17-000556-a
3) Скасувати Рішення Уповноваженої особи стосовно відхилення пропозиції Учасника ТОВ "Гранд Принт 25".
4) Скасувати Рішення уповноваженої особи щодо визначення переможця закупівлі ТОВ "БІЛОЦЕРКІВРОЗОПТТОРГ"
Додатки:
1. Додаток 1
2. Додаток 2
3. Додаток 3
4. Додаток 4
5. Додаток 5
Директор ТОВ «ГРАНД ПРИНТ 25» ___________________Т.М. ПРИХОДЬКО
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 5 Розрахунок зп.docx 07.03.2023 23:45
- Додаток 4 3. Пояснювальна_439_ДЦ_ДЦ.rtf 07.03.2023 23:45
- Скарга ідентифікатор закупівлі UA-2023-02-17-000556-a.docx 07.03.2023 23:45
- Додаток 3 Додаток № 3 Проєкт договору.pdf 07.03.2023 23:45
- Додаток 1 Про відхилення учасника. 45.19-29.pdf 07.03.2023 23:45
- Додаток 2 № 50.19-29 про намір укл.дог.Капремонт.pdf 07.03.2023 23:45
- Скарга ідентифікатор закупівлі UA-2023-02-17-000556-a.pdf 07.03.2023 23:45
- рішення від 09.03.2023 №2898.pdf 09.03.2023 15:46
- Інформація про резолютивну частину рішення від 20.03.2023 №3405.pdf 21.03.2023 11:51
- рішення від 20.03.2023 №3405.pdf 23.03.2023 12:33
- ДОДАТОК № 4. 10.26. Проект календарного графіку.pdf 13.03.2023 12:38
- ДОДАТОК № 3. Про відхилення учасника. 45.19-29 .pdf 13.03.2023 12:38
- ДОДАТОК № 2. Додаток № 3 Тендерної документації Проєкт договору .doc 13.03.2023 12:38
- ДОДАТОК № 2. Додаток № 3 Тендерної документації Проєкт договору .pdf 13.03.2023 12:38
- ДОДАТОК № 1. Тендерна документація з особливостями.Зі змінами.pdf 13.03.2023 12:38
- ДОДАТОК № 3. Про відхилення учасника. 45.19-29.docx 13.03.2023 12:38
- ДОДАТОК № 5. 11. Довідка про наявність техніки, механізмів та обладнання.pdf 13.03.2023 12:38
- Пояснення по суті скарги 2023.pdf 13.03.2023 12:38
- Пояснення по суті скарги 2023.docx 13.03.2023 12:38
- Тендерна документація з особливостями ЗІ ЗМІНАМИ.docx 13.03.2023 12:38
- ДОДАТОК № 6. 10.20. Підсумкова відомість ресурсів.docx 13.03.2023 12:38
- Тендерна документація з особливостями.Зі змінами.pdf 13.03.2023 12:38
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.03.2023 23:47
Дата розгляду скарги:
20.03.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.03.2023 15:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.03.2023 12:34
Дата виконання рішення Замовником:
03.04.2023 11:07
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Протокол розгляду тендерних пропозицій № 76/19-29
уповноваженої особи
Виконавчого комітету Білоцерківської міської ради
м.Біла Церква 03 квітня 2023 року
Порядок денний:
1. Про скасування рішень, прийнятих під час проведення процедури закупівлі Капітальний ремонт першого та другого поверхів в нежитловій будівлі літ. «А-2» за адресою: Київська область, місто Біла Церква, вулиця Івана Пулюя (до перейменування вулиця Матросова), будинок 48а відповідно ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи (надалі – Закупівля), на підставі частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості).
Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: UA-2023-02-17-000556-a
Під час розгляду першого питання порядку денного:
Під час проведення Закупівлі було прийнято рішення № 50/19-29 від 06 березня 2023 року, згідно з яким Товариство з обмеженою відповідальністю «БІЛОЦЕРКІВРОЗОПТТОРГ» визнано Переможцем закупівлі та рішення № 45/19-29 від 02 березня 2023 року про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНД ПРИНТ 25» (надалі – Рішення).
Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від № 3405-р/пк-пз від 20 березня 2023 року зобов’язано Виконавчий комітет Білоцерківської міської ради скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНД ПРИНТ 25» та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «БІЛОЦЕРКІВРОЗОПТТОРГ» переможцем процедури закупівлі — «Капітальний ремонт першого та другого поверхів в нежитловій будівлі літ. «А-2» за адресою: Київська область, місто Біла Церква, вулиця Івана Пулюя (до перейменування вулиця Матросова), будинок 48а » оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-02-17-000556-a скасувати Рішення.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
ВИРІШИЛА:
1. Скасувати Рішення від № 50/19-29 від 06 березня 2023 року та Рішення від № 45/19-29 від 02 березня 2023 року.
Уповноважена особа Віта ШИМЧЕНКО
Вимога
Є відповідь
Неправомірне визначення переможця
Номер:
5f91e482f3f74659aa89c4e170430024
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-17-000556-a.b6
Назва:
Неправомірне визначення переможця
Вимога:
В учасника Переможця розрахунок кошторисної заробітної плати складений не у відповідності до Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об'єктів затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку від 20 жовтня 2016 року № 281 (зі змінами)
Розмір прожиткового мінімуму , встановлений для працездатних осіб на 01 січня календарного року становить 2684 грн. ст. 7 Закону України "Про державний бюджет на 2023 рік" Прожитковий мінімум встановлений на 2023 рік встановлений на 2684 грн для працездатних осіб, а в учасника прожитковий мінімум врахований для розрахунку заробітної плати складає 2547,5 грн. У зв'язку з цим вважаю, що розрахунок заробітної плати учасника складений не згідно Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об'єктів затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку від 20 жовтня 2016 року № 281 (зі змінами)
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.03.2023 14:13
Вирішення:
Шановний Учасник, дана вимога не стосується Вашої тендерної пропозиції, відповідно до пункту 43 Постанови Кабінету Міністрів "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" від 12 жовтня 2022 р. № 1178:
" Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
У разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону."
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Неправомірне визнання переможця
Номер:
9506bcb93e374d5db76a5746686fabde
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-17-000556-a.b5
Назва:
Неправомірне визнання переможця
Вимога:
Шановна уповноважена особа ви не надали відповідь на поставлене запитання. Чому пропозиція учасника, який має невідповідність технічній частині не відхилена?
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.03.2023 13:49
Вирішення:
Шановний Учасник, аргументація щодо Вашого відхилення обґрунтована в Протоколі. Якщо Вас не влаштує відхилення і Ви вважатиме її недостатньою, то Ви звертаєтеся до Замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності тільки щодо Вашого відхилення.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
неправомірне визначення переможця
Номер:
72d26047a224444d97f8f977faea861b
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-17-000556-a.b4
Назва:
неправомірне визначення переможця
Вимога:
Вимоги в ТД не було, щоб ЗП відповідала рішенню виконавчого комітету Білоцерківської міської ради від 08.02.2022р. № 75, а була вимога щоб розрахунок кошторисної заробітної плати відповідала заробітній платі, яка застосована учасником у розрахунку Договірної ціни. Це що для цього учасника не є помилкою у технічному завданні? Дуже прозорий у вас розгляд пропозицій і дотримання закону "Про публічні закупівлі". Цікаво, що скаже на це колегія АМКУ?
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.03.2023 12:49
Вирішення:
Шановний Учаснику, ми вдячні Вам за проявлений інтерес до нашої закупівлі, але Вас відхиллено відповідно до зазначених причин в Протоколі. Гарного Вам дня!
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Неправомірне визначення переможця
Номер:
f86f61e067f1455699615229f461d271
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-17-000556-a.c3
Назва:
Неправомірне визначення переможця
Вимога:
Шановний замовник як ви вже помітили велику зацікавленість закупівлею з нашого боку, але щось в одних ви бачите невідповідності, а в інших ні. П 11 Додатку 1 чітко написано розрахунок кошторисної заробітної плати, яка застосована учасником у розрахунку Договірної ціни. В учасника міститься документ розрахунок зп.docx і там ЗПкоштор = 9852,44 + 3022,73 = 12875 грн., а Договірною ціною учасник передбачив 12860,00 грн.
То що 12875,00=12860,00 чи можливо це дві різні ЗП?
Це що невідповідність, яка підлягає усуненню протягом 24 годин чи можливо це формальна помилка, яка не впливає на закупівлю.
Дуже цікаво почути аргументовану відповідь чому наш календарний графік так вплинув на технічні та якісні характеристики, а ЗП учасника ТОВ" БІЛОЦЕРКІВРОЗОПТТОРГ" якось взагалі не підпала під критерій невідповідності.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.03.2023 14:07
Вирішення:
При вивченні кошторисної документації до договірної ціни учасника було встановлено, що ним
застосовано розмір кошторисної заробітної плати в сумі 12860 грн., який відповідає рішенню
виконавчого комітету Білоцерківської міської ради від 08.02.2022р. № 75. Так ця сума не є
ідентичною розміру кошторисної заробітної плати визначеної розрахунком ТОВ
«БІЛОЦЕРКІВРОЗОПТТОРГ», а саме 12875 грн., який було надано учасником в складі тендерної
пропозиції, але використана при складанні кошторису сума 12860 грн. є меншою від
розрахункової, тобто ця сума не перевищувала розмір кошторисної заробітної плати визначений
розрахунком розміру кошторисної заробітної плати ТОВ «БІЛОЦЕРКІВРОЗОПТТОРГ» в сумі 12875
грн., що не являється порушенням.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Неправомірне відхилення
Номер:
b2b90f107ac84d1980b85d5239d5e2c5
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-17-000556-a.b2
Назва:
Неправомірне відхилення
Вимога:
Шановний замовник. Виходячи з вашої відповіді об'єми та види робіт вказані у нашому кошторисі не співпадають із вашим технічним завдання. Пропоную вам уважно вивчити Додаток 4 своєї тендерної документації. А ще хоча би проаналізувати аналогічні рішення АМКУ. Наказ Мінрегіону має рекомендаційний характер, а таблиця, яку ви поставили в обґрунтування, немає нічого спільного з вашою тендерною документацією. Для того щоб відхиляти за форму графіка потрібно щоб вона була визначена тендерною документацією. Основні дані, які визначені наказом Мінрегіоном такі як вид роботи та дата початку та кінця виконання робіт вказана в цьому графіку.
В Тендерній документації відсутня вимога про надання календарного плану виконання робіт згідно таблиці 1 Наказу Мінрегіонбуду України від 13 січня 2009 року № 2,
Надайте обґрунтовану відповідь, якої інформації не вистачає в нашому календарному графіку?
Також прошу вказати пункт тендерної документації де вказано, що у складі тендерної документації ми повинні надавати окремо підписаний Додаток 2, як підтвердження відповідності технічним, якісним та кількісним характеристикам.
Звертаюся ще раз вивчіть свою тендерну документацію і не переставляйте значення слів у ній в п 11 додатку 1 вказано наступне "......Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій ДОКУМЕНТАЛЬНЕ ПІДТВЕРДЖЕННЯ відповідності тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі встановленим замовником у Додатку 2 до тендерної документації. Для ПІДТВЕРДЖЕННЯ учасником у складі тендерної пропозиції надається: договірна ціна: пояснювальна записка;....." У додатку 2 я бачу перелік робіт для виконання, який наданим вам у складі тендерної пропозиції і має аналогічний перелік робіт та об'ємів. У нас є якась невідповідність в назві роботи чи можливо в її об'ємі? Вкажіть її . У нас не вистачає якогось документу, який підтверджує відповідність Додатку 2? Вкажіть його.
Ваші методи відхилення це пройдений етап минулих років читайте уважно свою тендерну документацію та надайте достатнє обґрунтування відхилення пропозиції, якщо воно дійсно існує.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.03.2023 16:28
Вирішення:
Шановний Учаснику, ми вдячні Вам за проявлений інтерес до нашої Закупівлі, але звертаємо Вашу увагу на те, що в Тендерній документації, а саме в Додатку № 1 чітко зазначено ПРОЕКТ КАЛЕНДАРНОГО ГРАФІКА ВИКОНАННЯ РОБІТ, складеного з урахуванням Рекомендацій зі складання додатків до договору в капітальному будівництві (додаток до наказу Мінрегіонбуду України від 13 січня 2009 року № 2). У випадку відступу від цієї форми Замовник буде зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію, відповідно до підпункту 2 пункту 41 Особливостей не відповідає умовам технічної специфікації.
Додаток «Календарний графік виконання робіт» конкретизує зобов’язання Підрядника, визначені умовами договору, щодо складу, обсягів, виконавців, послідовності, строків виконання робіт. Обґрунтованість положень цього додатка забезпечує ритмічність виконання робіт, своєчасність матеріально-технічного забезпечення, надання фронту робіт співвиконавцям, безперервність фінансування будівництва тощо.
Аналіз виконання «Календарного графіка виконання робіт» дає можливість оцінювати сторонам хід будівництва в цілому та виконання окремих робіт, дотримання Підрядником та субпідрядниками визначених у договорі підряду строків будівництва та окремих робіт та своєчасно вживати заходів щодо наявних відхилень. Невиконання Підрядником графіка дає підстави Замовнику реалізувати свої права щодо притягнення до відповідальності Підрядника відповідно до умов договору та чинного законодавства.
Важливо, щоб графік надавав можливість контролювати хід будівництва у часі, визначати відповідність фактичних строків виконання робіт запланованим, встановлювати причини порушення цих строків, виявляти роботи, від своєчасності виконання яких залежить дотримання строків виконання інших робіт.
Також, у Вас відсутнє технічне завдання (відповідно до підпункту 1 Розділу 3 та Додатку 2 Технічного завдання до Тендерної документації).
Тендерна документація містить такі вимоги:
Пункт 10 Додатка № 1 Тендерної документації:
«…
посвідчення інженерно-технічних працівників та працівників робочих професій щодо перевірки знань законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці, пожежної безпеки та електробезпеки.»
В складі Вашої пропозиції дані документи відсутні.
У Підсумковій відомості ресурсів Учасника пункт 20 зазначені «Котли бітумні» та витрати труда робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням автотранспорту при перевезенні ґрунту і будівельного сміття та перевезення сміття. Учасник в документі з назвою: «11. Довідка про наявність техніки, механізмів та обладнання» не надає підтвердження наявності котлів бітумних та не вказує автотранспорт, яким буде вивезено сміття/відсутній Договір на послуги з вивезення.
Зважаючи на позицію Міністерством економіки України згідно з листом щодо застосування 24 годин на усунення невідповідностей від 07 лютого 2022 року № 3304-04/6037-06 та Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 29 листопада 2022р. № 6991-р/пк-пз, якщо тендерна пропозиція учасника, крім невідповідностей в інформації або документах, визначених пунктом 40 Особливостей, не відповідає іншим вимогам тендерної документації, така пропозиція може бути відхиленою відповідно до підстав, визначених у пункті 41 Особливостей, із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, без застосування механізму 24 години на усунення невідповідностей.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
Обгрунтування підстав відхилення.
Номер:
0ab89d4bf70c4f7a92e6c6ee9fd68f44
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-17-000556-a.a1
Назва:
Обгрунтування підстав відхилення.
Вимога:
Шановний замовник надайте відповідь, які саме недоліки виявлені вами під час розгляду пропозиції не підлягають усуненню таких невідповідностей протягом 24 годин.
Також прошу пояснити деякі пункти вашого протоколу, складається враження, що ми з вами читаємо різні тендерні документації.
П 5.2 Розділу 5 звучить так: «…. Інші умови тендерної документації:
1. …….
2. У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом/переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формів якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/її роз’яснення/нь державних органів або не накладення електронного підпису.
3. …….»
Я не знайшла у цьому пункті вимоги надання такого листа-роз’яснення, якщо в учасника відсутні такі документи, які він не повинен надавати.
П 3.7 Розділу 3 звучить так: «У разі закупівлі робіт Учасник в складі тендерної пропозиції надає довідку з інформацією про повне найменування, місцезнаходження, код ЄДРПОУ та ПІБ керівника щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника/співвиконавця у обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю (надається у разі залучення)………»
Я не знайшла у цьому пункті вимоги надання про надання листа про незалучення субпідрядника.
Відповідно до п. 1.4. Наказу Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 13.01.2009 № 2 «Про оприлюднення Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві», перелік, форма додатків до договору та процедура їх складання, передбачені Рекомендаціями, є примірнимиі визначаються, виходячи з конкретних умов договору та за домовленістю сторін. Згідно п. 2.4 Наказу, «Залежно від особливостей будівництва, зокрема, його складності, строків, чисельності виконавців робіт, розподілу функцій між Замовником та Підрядником тощо, можуть використовуватись різні варіанти графіків виконання робіт, у тому числі у формі діаграм. Однак важливо, щоб графік надавав можливість контролювати хід будівництва у часі, визначати відповідність фактичних строків виконання робіт запланованим, встановлювати причини порушення цих строків, виявляти роботи, від своєчасності виконання яких залежить дотримання строків виконання інших робіт». Графік п.2.4 Наказу «Таблиця 1. Календарний графік виконання робіт», наведено як приклад, про що свідчить останнє речення п. 2.4, а саме, «Один із можливих варіантів графіка приведено в таблиці 1»
Також відповідно до проекту договору Замовник Додатком 2 до Договору визначив форму таблиці календарного графіка виконання робіт, яка буде достатня для Замовника, а ми як учасник з ним погодилися і надали згоду з проектом договору відповідно до Додатку 3.
У тендерній документації відсутня вимога, що Учасник повинен надати саме таку таблицю календарного графіка, а якщо Замовник вважає її не достатньою або хоче уточнити більш детальний графік або якщо потребує зміну порядку виконання робіт, то для цього Законом передбачено 24 години.
Стосовно транспорту про вивезення сміття вимога в тендерній документації –відсутня.
Стосовно програмного комплексу АВК-5 у Замовника надає 24 години на усунення невідповідносте, те саме стосується і посвідчень з охорони праці, пожежної безпеки та електробезпеки.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.03.2023 18:04
Вирішення:
Шановний Учаснику, стосовно Вашої вимоги надаємо наступну відповідь.
Щодо листів Ви звертаєте увагу, на те, що не знайшли такої вимоги, але Вам чітко скопійований текст з Тендерної документації в Протоколі № 45/19-29 від 02 березня 2023р.
Звертаємо Вашу увагу і на те, що відхилено Вас по технічній частині, зважаючи на позицію Міністерством економіки України згідно з листом щодо застосування 24 годин на усунення невідповідностей від 07 лютого 2022 року № 3304-04/6037-06 та Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 29 листопада 2022р. № 6991-р/пк-пз, якщо тендерна пропозиція учасника, крім невідповідностей в інформації або документах, визначених пунктом 40 Особливостей, не відповідає іншим вимогам тендерної документації, така пропозиція може бути відхиленою відповідно до підстав, визначених у пункті 41 Особливостей, із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, без застосування механізму 24 години на усунення невідповідностей.
В Тендерній документації чітко встановлено вимогу про надання календарного плану виконання робіт згідно таблиці 1 Наказу Мінрегіонбуду України від 13 січня 2009 року № 2, Учасники повинні надати календарний план згідно форми цієї таблиці. А у Вас календарний план з Проекту Договору. Стосовно вище зазначеної вимоги і враховуючи відсутність Додатка 2, та не відповідність розрахунків програмного комплексу АВК-5, це все технічна частина Тендерної документації. Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено