-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хліб)
Завершена
559 990.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 799.95 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 799.95 UAH
Період оскарження:
16.02.2023 16:38 - 21.02.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Умови тендерної документації
Номер:
c18221a82d9049f78107797c0299ef28
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-16-013559-a.a1
Назва:
Умови тендерної документації
Вимога:
Шановний замовнику!
Просимо виключити з тендерної документації низку вимог, оскільки вони напряму не відносяться до предмету і способу закупівлі і носять дискримінаційний характер.
1. Відповідно до додатку № 2 учасник закупівлі повинен надати документ, який підтверджує проходження випробувань щодо радіологічних вимірювань (іонізуючого випромінювання) транспортних засобів, які буде застосовано учасником для перевезення продуктів харчування, виданий уповноваженим на те державним органом, виданий не більше трьох місячної давнини відносно дати оголошення про проведення цієї процедури закупівлі. (установою, організацією, тощо).
Разом з тим, відповідно статтею 13 Закону України «Про захист людини від впливу іонізуючого випромінювання» від 14 січня 1998 року N 15/98-ВР передбачено, що «Юридичні та фізичні особи, які здійснюють практичну діяльність, зобов'язані: здійснювати систематичний контроль за радіаційним станом робочих місць, приміщень, території, в санітарно-захисних зонах та зонах спостережень, а також за викидами і скидами радіоактивних речовин.
Транспортні засоби та/або контейнери, що використовуються для перевезення харчових продуктів мають відповідати лише вимогам статей 25, 44 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Разом з тим, вказаний Закони не має жодного посилання та згадування щодо здійснення контролю автотранспортних засобів для перевезення харчових продуктів на предмет радіологічних вимірювань.
В свою чергу, Закон України «Про захист людини від іонізуючого випромінювання» зазначає лише норми та правила роботи у місцях з іонізуючим випромінюванням, тобто на атомних станцій, тощо. До транспортних засобів, що використовуються для перевезення харчових продуктів та предмету закупівлі в цілому зазначений Закон не має жодного відношення.
Крім того, наразі жодним нормативним документом не передбачено порядок проведення таких радіологічних вимірювань та не визначено орган, який має можливість та право здійснювати такі радіологічні вимірювання та видавати протоколи таких випробувань.
Подібна процедура застосовується тільки вибірково щодо товарів і транспортних засобів, у пунктах пропуску через державний кордон та в зонах митного контролю на митній території України.
З огляду на зазначене, вказана умова є дискримінаційною, та такою що обмежує нас та інших учасників прийняти участь у цій закупівлі.
2. Відповідно до пункту 10 додатку № 4 з метою підтвердження відповідності якості запропонованої продукції учасника міжнародним та національним стандартам якості у розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі», учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції копії діючих сертифікатів: сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів вимогам стандарту ISO серії 22000 та сертифікат на систему управління якістю вимогам стандарту ISO серії 9001. Сертифікати повинні бути видані органом сертифікації, що акредитований Національним агентством з акредитації України(надати атестат акредитації дійсний на момент видачі сертифікатів). Сертифікати повинні бути виданими на ім’я учасника та виробника.
Учасник планує взяти участь у закупівлі, проте наше підприємство має сертифікати ISO 9001:2015 та ISO серії 22000, видані міжнародною компанією, яка не акредитована Національним агентством з акредитації України. Це не свідчить про те, що сертифікат виданий сумнівною компанією, або він гірший за інші. На міжнародній арені наші сертифікати вважаються навіть кращими, тому що видані європейською компанією з більш ніж сторічним досвідом.
Як відомо, ISO — це міжнародна організація зі стандартизації, метою якої є ратифікація розроблених стандартів. Питання сертифікації ISO у публічних закупівлях не є однозначним. Так, законодавство України не встановлює заборону здійснювати сертифікацію підприємств міжнародними організаціями, а також не встановлює зобов`язань акредитації міжнародних організацій в Національному агентстві з акредитації України.
Основна вимога до органів сертифікації - відповідність органу сертифікації вимогам відповідного стандарту CASCO (ISO 17021- на системи менеджменту, ISO 17065 - на продукцію, ISO 17020 - органи інспектування, ISO 2200 на систему управління безпечністю харчових продуктів тощо). Для перевірки такої відповідності органу сертифікації проводиться незалежне оцінювання компетенції. Оцінювання здійснюється різними способами. Найбільш поширеними є отримання акредитації та/або нотифікації, які носять добровільний характер. https://sicglobal.com/about-us-2/
Орган сам визначає спосіб оцінювання. В Україні діє Закон України "Про акредитацію органів з оцінки відповідності" №2740-VIII (2740-19) від 06.06.2019, в якому однозначно вказано, що акредитація в Україні носить добровільний характер. Акредитація в НААУ носить характер підтвердження технічної компетенції.
У учасника закупівлі, зокрема, наявний сертифікат ISO 9001:2015, виданий міжнародною компанією TGS, яка працює за стандартами ISO/IEC 17021 и ISO 19011 та є членом Іnternational Accreditation Forum Inc та ISO - International Organization for Standardization.
Враховуючи зазначене, просимо замовника торгів внести зміни до додатку № 4 до тендерної документації в частині надання сертифікатів на систему управління безпечністю харчових продуктів вимогам стандарту ISO серії 22000 та сертифікат на систему управління якістю вимогам стандарту ISO серії 9001. Зокрема, або видалити слова «виданий органом сертифікації, що акредитований Національним агентством з акредитації України», або додати після зазначеного речення символи та слова «, або виданий органом сертифікації, що має значний міжнародний досвід в сфері сертифікації та бездоганну ділову репутацію».
3. У додатку № 4 до тендерної документації від учасників вимагається надати скан-копію оригіналу протоколів дослідження питної води що використовується на потужності учасника, з результатом санітарно – мікробіологічне дослідження на відповідність вимогам ДСанПіН 2.2.4-171-10, відповідно до Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення". Вище вказані документи повинні бути датовані не більше двох місячної давнини відносно дати оголошення про проведення цієї процедури закупівлі.
Відповідно до статті 1-1 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» сфера дії цього Закону не поширюються на харчові продукти, крім харчових продуктів, щодо яких проводяться санітарно-епідеміологічні розслідування захворювань, спричинених інфекційними хворобами, масовими неінфекційними захворюваннями, отруєннями та радіаційним ураженням людей, а також на матеріали і предмети, призначені для контакту з харчовими продуктами.
Враховуючи зазначене, вимога тендерної документації щодо необхідності надання скан-копії оригіналу протоколів дослідження питної води що використовується на потужності учасника, з результатом санітарно – мікробіологічне дослідження на відповідність вимогам ДСанПіН 2.2.4-171-10, відповідно до Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" є незаконною та дискримінаційною, а тому просимо виключити її з тендерної документації.
Пов'язані документи:
Замовник
- Пр 22 К відх вим хліб.pdf 21.02.2023 12:12
Дата подачі:
17.02.2023 16:58
Вирішення:
Зміни до тендерної документації не вносяться
Статус вимоги:
Відхилено