• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з вивезення великогабаритних побутових відходів, код ДК 021:2015 90510000-5 Утилізація сміття та поводження зі сміттям.

Завершена

675 100.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 751.00 UAH
Період оскарження: 16.02.2023 16:20 - 12.03.2023 00:00
Вимога
Вирішена

Вимога щодо невідповідності визначення “аналогічного договору” предмету закупівлі

Номер: 8a6fe2f8914f4646a6f4cb55b43c77f4
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-16-013056-a.c4
Назва: Вимога щодо невідповідності визначення “аналогічного договору” предмету закупівлі
Вимога:
Згідно умов Тендерної документації ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ДРАГНАВА" АВАНГАРДІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ, яка затверджена Рішенням уповноваженої особи Н. Татарчук, протокол від 07.03.2023 року №9/2, предметом закупівлі є: "Послуги з вивезення великогабаритних побутових відходів, код ДК 021:2015 90510000-5 Утилізація сміття та поводження зі сміттям.". Аналогічна Назва предмета закупівлі та Код за Єдиним закупівельним словником вказані і в оголошенні про проведення відкритих торгів, яке оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2023-02-16-013056-a. Відповідно до підп.1 п.1 Додатку 1 до Тендерної документації Замовник встановив для учасників кваліфікаційний критерій - Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)*, який учасники повинні підтвердити шляхом надання: “Лист в довільній формі за підписом учасника/уповноваженої особи учасника, з інформацією про наявність в учасника досвіду виконання аналогічних, за першими чотирма цифрами ДК 021:2015., договорів укладених в 2020, 2021, 2022 роках та повністю виконаних (обов'язково зазначити: найменування, місцезнаходження, контактний телефон та код ЄДРПОУ/ ідентифікаційний код контрагента; предмет договору; номер, дату укладення договору та відомості про виконання договору, наявність претензійної роботи). Учасник надає копії договорів, зазначених учасником у листі з інформацією про наявність досвіду виконання аналогічних договорів; копію(ї) документу(ів), передбаченого(их) умовами таких договорів (акт або інший документ), що підтверджує(ють) надання послуг/виконання робіт/продаж (поставку) товару за договорами в повному обсязі (в даних документах повинно бути зазначено номер та дата договору до якого вони надаються); копія позитивного(их) листа(ів)-відгуку(ів) від контрагента за договорами, зазначеними учасником у листі з інформацією про наявність досвіду виконання аналогічних договорів. Лист(и)-відгук(и) від контрагента за договорами, повинен(і) містити інформацію щодо номеру, дати договору, ціни договору, переліку накладних/актів прийому-передачі виконаних робіт (наданих послуг) і П.І.Б. та номеру телефону контактної особи замовника (споживача).” При цьому Замовник до вказаної кваліфікаційної вимоги наводить наступну примітку: “*АНАЛОГІЧНИМ ДОГОВОРОМ В РОЗУМІННІ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ Є ДОГОВІР НА ПОСТАВКУ (ПРОДАЖ) ГЕНЕРАТОРІВ ДИЗЕЛЬНИХ.”. Таким чином, визначення поняття “аналогічного договору” суперечить предмету закупівлі "Послуги з вивезення великогабаритних побутових відходів, код ДК 021:2015 90510000-5 Утилізація сміття та поводження зі сміттям, оскільки ні згідно предмету закупівлі, ні згідно технічних якісних та кількісних вимог технічної специфікації Замовника (Додаток 2) закупівля генераторів дизельних не проводиться! Ч.1. ст. 5 Закону України “Про публічні закупівлі” визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно з ч.4 ст.5 цього Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Ч.4 ст.22 Закону також передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Встановлене Замовником визначення поняття “аналогічного договору” призводить до неоднозначного трактування вимог тендерної документації, а також порушує принципи прозорості та недискримінації учасників на етапі кваліфікації, створює поле для зловживань Замовником під час оцінки тендерних пропозицій учасників. У зв'язку з вищенаведеним, вимагаємо привести у відповідність визначення поняття “аналогічного договору” з предметом закупівлі "Послуги з вивезення великогабаритних побутових відходів, код ДК 021:2015 90510000-5 Утилізація сміття та поводження зі сміттям.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: У підп. 1 п. 1 Додатку 1 до тендерної документації, учасники процедури закупівлі повинні підтвердити наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Так, учасники мають надати лист в довільній формі за підписом учасника/уповноваженої особи учасника, з інформацією про наявність в учасника досвіду виконання аналогічних, за першими чотирма цифрами ДК 021:2015., договорів укладених в 2020, 2021, 2022 роках та повністю виконаних (обов'язково зазначити: найменування, місцезнаходження, контактний телефон та код ЄДРПОУ/ ідентифікаційний код контрагента; предмет договору; номер, дату укладення договору та відомості про виконання договору, наявність претензійної роботи). Учасник надає копії договорів, зазначених учасником у листі з інформацією про наявність досвіду виконання аналогічних договорів; копію(ї) документу(ів), передбаченого(их) умовами таких договорів (акт або інший документ), що підтверджує(ють) надання послуг/виконання робіт/продаж (поставку) товару за договорами в повному обсязі (в даних документах повинно бути зазначено номер та дата договору до якого вони надаються); копія позитивного(их) листа(ів) -відгуку(ів) від контрагента за договорами, зазначеними учасником у листі з інформацією про наявність досвіду виконання аналогічних договорів. Лист(и)-відгук(и) від контрагента за договорами, повинен(і) містити інформацію щодо номеру, дати договору, ціни договору, переліку накладних/актів прийому-передачі виконаних робіт (наданих послуг) і П.І.Б. та номеру телефону контактної особи замовника (споживача). При цьому, в додатку 1 до тендерної документації Замовником було допущено технічну описку, відповідно до якої, аналогічним договором в розумінні тендерної документації є договір на поставку (продаж) дизельних генераторів. Звертаємо Вашу увагу, що критерії визначення аналогічного договору встановлені замовником виключно у підп. 1 п. 1 Додатку 1 до тендерної документації. Таким чином, не виконання вимог щодо надання учасниками аналогічних договорів предметом яких є поставка дизельних генераторів, не будуть мати жодних наслідків для учасника процедури закупівлі. Окрім того, слід зазначити, що 08.03.2023 року, ПП "ГРАД-СЕРВІС" була подана скарга UA-2023-02-16-013056-a.b3. Відповідно до пункту 64 Особливостей, після оприлюднення в електронній системі закупівель скарги електронна система закупівель автоматично зупиняє початок електронного аукціону та не оприлюднює рішення замовника про відміну відкритих торгів, договір про закупівлю і звіт про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель. Замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, у тому числі приймати рішення про відміну відкритих торгів, укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі. Враховуючи те, що дане питання не було порушено у скарзі, Замовник не має права приймати рішення щодо внесення змін до Тендерної документації в цій частині
Статус вимоги: Задоволено
Скарга
Розгляд припинено

Скарга

Номер: e3d84981a81e4008aaf7d22526a1ad2e
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-16-013056-a.b3
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга подається у зв'язку з порушенням Замовником порядку проведення процедури закупівлі та невиконанням Рішення колегії АМКУ №2499-р/пк-пз від 02.03.2023р. Детальне обгрунтування наведено у скарзі, що додається
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 20.03.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.03.2023 17:10
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 23.03.2023 13:12
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 23.03.2023 13:12
Автор: ПП "ГРАД-СЕРВІС", Анна +380503911286 anna_mk@ecoservice.od.ua
Вимога
Вирішена

Невиконання Замовником Рішення колегії АМКУ №2499-р/пк-пз від 02.03.2023р.

Номер: a8838f0417b547b99a9b3898e71cce58
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-16-013056-a.c2
Назва: Невиконання Замовником Рішення колегії АМКУ №2499-р/пк-пз від 02.03.2023р.
Вимога:
Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України (надалі - колегія АМКУ) №2499-р/пк-пз від 02.03.2023р. дії Замовника щодо встановлення у Додатку 2 до Тендерної документації вимоги про виключно механічне навантаження відходів за допомогою навантажувачі, а також кваліфікаційні вимоги до учасників закупівлі, що викладені у Додатку 1 до Тендерної документації, стосовно підтвердження наявності в учасника мінімум 1 навантажувача (шляхом надання копії свідоцтва про державну реєстрацію або документів, що підтверджують право користування майном) та не менш ніж 1 працівник, що здійснює керування колісним екскаватором або навантажувачем, (шляхом надання посвідчення на керування колісним екскаватором або навантажувачем та наказу про прийняття його на роботу) визнані безпідставним, а саме: Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. При цьому колегії АМКУ визначила (наводимо цитату з Рішення): “Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть підтвердити саме механічне навантаження відходів, а також підтвердити навантаження відходів у контейнери за допомогою саме навантажувачів, що є ДИСКРИМІНАЦІЙНИМ ПО ВІДНОШЕННЮ ДО СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ, у тому числі, Скаржника. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. ДІЇ ЗАМОВНИКА В ЧАСТИНІ ВСТАНОВЛЕННЯ У ДОКУМЕНТАЦІЇ НАВЕДЕНИХ ВИЩЕ ВИМОГ ПОРУШУЮТЬ ВИМОГИ ЧАСТИНИ ЧЕТВЕРТОЇ СТАТТІ 5 ТА ЧАСТИНИ ЧЕТВЕРТОЇ СТАТТІ 22 ЗАКОНУ, ЯКИМИ ПЕРЕДБАЧЕНА НЕДИСКРИМІНАЦІЯ УЧАСНИКІВ, А ТАКОЖ ПРАВА ТА ЗАКОННІ ІНТЕРЕСИ СКАРЖНИКА, ПОВ'ЯЗАНІ З ЙОГО УЧАСТЮ У ПРОЦЕДУРІ ЗАКУПІВЛІ, ТА ПРИНЦИПИ НЕДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ, ВІДКРИТОСТІ ТА ПРОЗОРОСТІ НА ВСІХ СТАДІЯХ ЗАКУПІВЕЛЬ, ПЕРЕДБАЧЕНІ ЧАСТИНОЮ ПЕРШОЮ СТАТТІ 5 ЗАКОНУ. Враховуючи вище викладене, ЗАМОВНИК ПОВИНЕН УСУНУТИ НАВЕДЕНІ ВИЩЕ НЕВІДПОВІДНОСТІ ШЛЯХОМ ВНЕСЕННЯ ВІДПОВІДНИХ ЗМІН ДО ДОКУМЕНТАЦІЇ В ЦІЙ ЧАСТИНІ.” 07.03.2023 року Замовником розміщена Тендерна документація, в тому числі додатки до неї зі змінами, яка затверджена Рішенням уповноваженої особи Н. Татарчук, протокол від 07.03.2023 року №9/2. Детальне вивчення вимог тендерної документації та внесених змін свідчить про те, що ЗАМОВНИК НЕ ВИКОНАВ РІШЕННЯ КОЛЕГІЇ АМКУ №2499-р/пк-пз від 02.03.2023р., що підтверджується наступним: ПО-ПЕРШЕ, в Додатку 1 до Тендерної документації хоч і виключена вимога про підтвердження учасником 1 навантажувача шляхом надання копії свідоцтва про державну реєстрацію або документів, що підтверджують право користування майном (згідно вимог під.2 п.1 Додатку 1 до тендерної документації), однак в підп.3 п.1 Додатку 1 досі залишилась вимога про те, що учасник повинен підтвердити (наводимо цитату): “НЕ МЕНШ НІЖ 1 ПРАЦІВНИК, ЩО ЗДІЙСНЮЄ КЕРУВАННЯ КОЛІСНИМ ЕКСКАВАТОРОМ АБО НАВАНТАЖУВАЧЕМ, який має посвідчення з дозволом на керування тим видом (типом, категорією) техніки, яку учасник зазначив відповідно до в п.1 вищезазначеної таблиці в №п/п 2 цього додатку. УЧАСНИК МАЄ НАДАТИ ПОСВІДЧЕННЯ НА КЕРУВАННЯ КОЛІСНИМ ЕКСКАВАТОРОМ АБО НАВАНТАЖУВАЧЕМ з категорією (розрядом), що відповідає виду (типу) техніки, потужності двигуна, масі, вантажопідйомності та іншим технічним характеристикам зазначеної в пропозиції учасника техніки. Також учасник надає медичні довідки щодо придатності до керування транспортним засобом та проходження попереднього (періодичного) медичного огляду з допуском до роботи. Учасник надає в складі тендерної пропозиції копію (або скан з оригіналу) наказу про прийняття на роботу.” ПО-ДРУГЕ: в Додаток 2 до Тендерної документації Замовник взагалі не вніс зміни, в результаті чого там досі присутні наступні вимоги для учасників (наводим цитату): “1. Послуги з вивезення відходів мають включати: збирання великогабаритних побутових відходів за контейнерною схемою, МЕХАНІЧНЕ НАВАНТАЖЕННЯ ВІДХОДІВ, перевезення з території Замовника, утилізацію /видалення/ знешкодження/ захоронення великогабаритних відходів (Надати гарантійний лист). “ “4. Учасник має здійснювати спорожнення контейнерів і перевезення великогабаритних побутових відходів за допомогою спеціальних транспортних засобів. УЧАСНИК САМОСТІЙНО МАЄ ЗДІЙСНЮВАТИ НАВАНТАЖЕННЯ ВІДХОДІВ У КОНТЕЙНЕРИ ЗА ДОПОМОГОЮ СПЕЦІАЛЬНИХ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ (НАВАНТАЖУВАЧІВ). (Надати гарантійний лист).“ Таким чином, Замовник НЕ ВИКОНАВ ВИМОГИ РІШЕННЯ КОЛЕГІЇ АМКУ №2499-р/пк-пз від 02.03.2023р. та не виключив з тендерної документації дискримінаційні і незаконні умови для учасників закупівлі. Так, Колегія АМКУ ПОСТАНОВИЛА: Зобов'язати ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДРАГНАВА" АВАНГАРДІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Послуги з вивезення великогабаритних побутових відходів, код ДК 021:2015 90510000-5 Утилізація сміття та поводження зі сміттям.", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за No UA-2023-02-16-013056-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення. Відповідно до ч.22 ст.18 Закону України “Про публічні закупівлі” РІШЕННЯ ОРГАНУ ОСКАРЖЕННЯ Є ОБОВ’ЯЗКОВИМИ ДЛЯ ВИКОНАННЯ ЗАМОВНИКАМИ. Враховуючи вищенаведене, ВИМАГАЄМО виконати Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України №2499-р/пк-пз від 02.03.2023р. у ПОВНОМУ ОБСЯЗІ, усунути порушення та виключити з тендерної документації незаконні, дискримінаційні вимоги, що вказані вище.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Доброго дня, дякуємо за поставлену вимогу. Відповідні зміни до тендерної документації будуть внесені найближчим часом.
Статус вимоги: Задоволено
Скарга
Виконана замовником

Скарга щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі та встановлення Замовником дискримінаційних та незаконних вимог у тендерній документації

Номер: 018ea941c827430e9bae7188a414dd83
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-16-013056-a.c1
Назва: Скарга щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі та встановлення Замовником дискримінаційних та незаконних вимог у тендерній документації
Скарга:
тендерна документація містить дискримінаційні умови для потенційних учасників закупівлі щодо встановлення безпідставних та надмірних вимог, які не відповідають предмету закупівлі та не характерні для надання послуг, що закуповуються. Вказані дії є грубою незаконною поведінкою Замовника, яка порушує основні принципи публічних закупівель. Детальне обгрунтування наведено у скарзі, що додається
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 02.03.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.02.2023 15:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.03.2023 16:37
Дата виконання рішення Замовником: 07.03.2023 16:24
Коментар замовника щодо усунення порушень: За результатами прийнятого рішення АМКУ, Замовником були внесені відповідні зміни до тендерної Документації.
Автор: ПП "ГРАД-СЕРВІС", Анна +380503911286 anna_mk@ecoservice.od.ua