-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Фармацевтична продукція (Медичні розчини)
Завершена
741 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 763.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 763.00 UAH
Період оскарження:
16.02.2023 15:28 - 28.02.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Внесення змін до Лоту 2
Номер:
d5f33b3adf3445bdb9afdf0a767bfad6
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-16-011413-a.a1
Назва:
Внесення змін до Лоту 2
Вимога:
Ознайомившись з тендерною документацію публічної закупівлі № UA-2023-02-16-011413-a (33600000-6 Фармацевтична продукція, закупівля за Лотом №2), повідомляємо, що об’єднання Замовником в єдиний предмет закупівлі 6 найменувань є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), а саме: добросовісна конкуренція, недискримінація учасників, максимальна економія та ефективність, та, як наслідок, зазначені дії призводять до штучного обмеження кола потенційних учасників та неефективного використання бюджетних коштів.
Так, учасники, які бажають прийняти участь в торгах і мають дешевші від всіх інших потенційних учасників торгів тендерні пропозиції, не мають можливості запропонувати один чи декілька препаратів з переліку, що є предметом закупівлі по лоту №2.
Отже, коли деякі препарати об’єднані в один предмет закупівлі без розподілу їх на лоти, за обставин, що хоча б один препарат може бути поставлений лише одним виробником, то виробники або дистриб’ютори інших товарів, що входять до предмету закупівлі (як іноземні так і вітчизняні), не зможуть взяти участь у торгах, не маючи змоги запропонувати Замовнику одночасно всі позиції тендерної документації, такі дії Замовника є свідомим обмеженням останнім кола потенційних учасників та конкуренції, чим зменшується економія бюджетних коштів.
Зазначене свідчить, що документація торгів викладена у такий спосіб, який не дає можливості брати участь у процедурі закупівлі, оскільки Замовник встановив вимоги тендерної документації для зменшення конкуренції серед учасників ринку фармацевтичної продукції.
Окремо звертаємо увагу Замовника на абз.2 п.2 спільного листа Мінекономрозвитку та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018р., в якому вказується:
«З метою створення умов для добросовісної конкуренції серед учасників закупівель замовникам при закупівлі лікарських засобів для предметів закупівлі, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. грн. та які містять два та більше лікарських засобів з різними МНН, рекомендується визначити окремі предмети закупівлі (лоти) щодо кожного окремого МНН».
Керуючись вимогами ст. 5 Закону, звертаємось до Вас з вимогою щодо усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог Закону шляхом виділення в окремий (-і) лот(-и) позиції «Ібупрофен розчин для інфузій 4 мг/мл по 100 мл у контейнері в захисному пакеті та Цефотаксим порошок для розчину для ін’єкцій по 1 г, флакон», що підвищить вільну конкуренцію серед учасників, нівелює можливу корупційну складову і як наслідок, дозволить більш ефективно та раціонально використати бюджетні кошти.
В протилежному випадку залишаємо за собою право направлення повідомлення про порушення до органу, що здійснює фінансовий контроль з метою проведення моніторингу процедури закупівлі та оскаржити дану процедуру відповідно до порядку, визначеному статтею 18 Закону.
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА.docx 20.02.2023 18:21
- Протокол 23.02.2023 15:39
Дата подачі:
20.02.2023 18:21
Вирішення:
Розглянувши вимогу від 20.02.2023 року, щодо відокремлення лікарських засобів Ібупрофен розчин для інфузій 4 мг/мл по 100 мл у контейнері в захисному пакеті та Цефотаксим порошок для розчину для ін’єкцій по 1 г, флакон. Замовником прийнято рішення, що проведення закупівлі лікарських засобів єдиною закупівлею є доцільним та не призведе до зниження конкуренції. Станом на сьогодні є чинним Порядок визначення предмета закупівлі затверджений Наказом Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України № 708 від 15.04.2020 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України за № 500/34783 від 09.06.2020, який в силу положень статті 117 Конституції України є нормативно-правовим актом міністерства). Пунктом 6 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі запроваджено особливості визначення предмета закупівлі лікарських засобів, а саме - під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі — МНН). У разі якщо предмет закупівлі лікарських засобів містить два та більше лікарських засобів, замовником у дужках зазначається МНН кожного лікарського засобу. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за МНН, за формою випуску, за дозуванням, за обсягом та/або за місцем поставки лікарських засобів. Тобто, розподіляти предмет закупівлі на лоти є правом, а не обов’язком Замовника. Порядком визначення предмета закупівлі не передбачено переліку випадків, коли саме Замовник може та має визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) у процедурі закупівлі, лікарських засобів та критерії такого поділу. Згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, Замовник закупівлі лікарських засобів самостійно формує предмет закупівлі в межах групи "Фармацевтична продукція", яка може включати в себе необмежену кількість видів лікарських засобів у межах визначених класів та категорій. Отже, оскільки жодним нормативно-правовим актом не передбачено переліку випадків, коли Замовник може та має визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) в процедурі закупівлі лікарських засобів та критерії такого поділу, вимога автора звернення розділити предмет закупівлі (специфікацію) на окремі лоти є, по суті, його власним (суб’єктивним) бажанням та ніяким чином не порушує принципи здійснення публічних закупівель, оскільки згідно з вимогами Документації та Закону учасником закупівлі може бути як і виробник, так і постачальник товару."
Разом з тим , враховуючи прохання потенційного Учасника, та виходячи зі змісту Вимоги виробника фармацевтичної продукції , прийнято рішення внести зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено