• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з технічного обслуговування відеоспостереження на території Мархалівського старостинського округу

Детальна інформація стосовно предмету закупівлі та інших вимог зазначено в тендерній документації, яка додається до закупівлі

Завершена

150 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 750.00 UAH
Період оскарження: 16.02.2023 14:29 - 15.03.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на вимоги тендерної документації

Номер: 81891fff33bf406cab82b1f43a8a7709
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-16-009330-a.b1
Назва: Скарга на вимоги тендерної документації
Скарга:
Вих. № 21-03 від 21.02.2023 р. Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства публічних закупівель 03035, м. Київ, МСП-03680 вул. Митрополита Василя Липківського, 45 СКАРЖНИК: ФІЗИЧНА ОСОБА - ПІДПРИЄМЕЦЬ Мельніченко Іван Юрійович Україна, 03037, місто Київ, вул. Кривоноса Максима, будинок 29, квартира 203 ЄДРПОУ: 43694796 +38(093)-409-99-36, e-mail: I.Melnichenko01@gmail.com ЗАМОВНИК: ГЛЕВАХІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА код ЄДРПОУ: 04359146 Місцезнаходження: 08631, Україна , Київська обл., Фастівський р-н, селище міського типу Глеваха, вул. Вокзальна, будинок 26 Тел. +380672613715 tenderglevaha@gmail.com Інформація про закупівлю: ID: 9793389f4d974db1b16a35f626232985 Закупівля: UA-2023-02-16-009330-a СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі за предметом «Послуги з технічного обслуговування відеоспостереження на території Мархалівського старостинського округу ДК 021:2015: 50340000-0 — Послуги з ремонту і технічного обслуговування аудіовізуального та оптичного обладнання» ГЛЕВАХІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА (надалі – Замовник) 16 лютого 2023 року оголосила закупівлю за предметом Послуги з технічного обслуговування відеоспостереження на території Мархалівського старостинського округу ДК 021:2015: 50340000-0 — Послуги з ремонту і технічного обслуговування аудіовізуального та оптичного обладнання» ідентифікатор закупівлі UA-2023-02-16-009330-a Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 25 лютого 2023 00:00 Очікувана вартість закупівлі – 150 000,00 грн. з ПДВ. Керуючись пунктом 56 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» - (надалі Постанова), Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися протягом чотирьох днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але не пізніше ніж за три дні до встановленого на момент прийняття такого рішення, дії чи бездіяльності замовника кінцевого строку подання тендерних пропозицій, ФІЗИЧНА ОСОБА – ПІДПРИЄМЕЦЬ Мельніченко Іван Юрійович (далі – ФОП Мельніченко І. Ю., Скаржник) реалізує своє право на подання скарги. Ознайомившись з умовами тендерної документації, Скаржник виявив вимоги які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, та обмежує право Скаржника на участь в цій закупівлі, а саме: 1. Відповідно до п.1 Додатку 5 до тендерної документації вимагається наявність в учасників документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів. Аналогічним вважається повністю виконаний договір укладений із Замовником у розумінні Закону України про Публічні закупівлі протягом останнього року на послуги з технічного обслуговування системи відеоспостереження. Згідно вимог п. 45 Постанови у разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону. Зауважимо, що статтею 16 Закону передбачено, що Замовник може вимагати наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) та не встановлено обмежень щодо необхідності надання інформації про досвід виконання аналогічного договору саме «укладений із Замовником у розумінні Закону України про Публічні закупівлі протягом останнього року». Скаржник ФОП Мельніченко І. Ю. має укладені та виконані аналогічні за предметом закупівлі договори із комерційними контрагентами різної форми власності, що фінансувалися не за бюджетні кошти. Проте Скаржник не має і не повинен мати аналогічний договір «укладений із Замовником у розумінні Закону України про Публічні закупівлі протягом останнього року». Виходячи із вищесказаного, абсолютно немає ніякої різниці, аналогічні договори будуть виконані за бюджетні кошти чи за кошти юридичних осіб, що не зобов՚язані звітувати про договори чи проводити процедури закупівлі. Адже це ніяким чином не впливає на якість виконаних робіт/ наданих послуг та досвід їх виконання. Отже, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають раніше виконаний договір саме «укладений із Замовником у розумінні Закону України про Публічні закупівлі протягом останнього року», така вимога є дискримінаційною по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Отже, вимагаємо Замовника внести зміни в цю частину тендерної документації та викласти вимогу щодо надання учасниками документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів згідно вимог чинного законодавства. А саме: «Аналогічним вважається повністю виконаний договір на послуги з технічного обслуговування системи відеоспостереження». У якості доказу до скарги додається відповідний аналогічний договір. 2. Відповідно до Розділу №3 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції, пункту 9 Унесення змін або відкликання тендерної пропозиції учасником вимагається: 9.1. Учасник процедури закупівлі має право внести зміни до своєї тендерної пропозиції або відкликати її до закінчення кінцевого строку її подання без втрати свого забезпечення тендерної пропозиції. Обов'язкова наявність в учасника сертифікованого інженера з охорони праці не нижче 2 категорії. На підтвердження надається: чинний сертифікат виданий відповідним органом із сертифікації персоналу акредитований НААУ. Таки зміни або заява про відкликання тендерної пропозиції враховуються якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Отже, Замовник розміщує у розділі щодо внесення змін в тендерну пропозицію учасниками кваліфікаційну вимогу щодо наявності в Учасників сертифікованого інженера з охорони праці не нижче 2 категорії. Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує права Скаржника на участь в даній процедурі закупівель та вимагає виключення даної вимоги із тендерної документації. Відповідно до ст. 64 Господарського кодексу України «підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис». Охорона праці на підприємствах України регламентується Законом України «Про охорону праці» та Типовим положенням про службу охорони праці (НПАОП 0.00-4.21-04). Отже, відповідно до ст. 15 Закону України «Про охорону праці» та п. 1.4. зазначеного вище Типового Положення на підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку. Так, скаржник має чисельність персоналу меншу за 50 осіб, організаційна структура скаржника не передбачає створення служби охорони праці, а функції служби охорони праці виконує керівник – Мельніченко Іван Юрійович. Він має відповідну підготовку. Отже скаржник не має і не повинен мати сертифікованого інженера з охорони праці не нижче 2 категорії. Просимо Замовника виключити таку вимогу щодо наявності сертифікованого інженера з охорони праці не нижче 2 категорії із умов тендерної документації, як дискримінаційну. У якості доказів до скарги додаються відповідні підтверджуючі документи: Витяги про потоку та посвідчення про проходження навчання та підготовки з питань охорони праці. 3. Тендерна документація замовника містить ряд невідповідностей з огляду на норми чинного законодавства, зокрема на норми Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» в останній редакції, а саме: Розділ V (Оцінка тендерної пропозиції) та п. 4 Розділу VI (Істотні умови, що обов’язково включаються до договору про закупівлю) містять зокрема інформацію про порядок застосування електронного аукціону, всупереч нормам чинного законодавства. Викладення умов тендерної документації не у відповідності до умов чинного законодавства спричиняє ризики для участі в таких закупівлях потенційних учасників, зокрема Скаржника, та позбавляє можливості отримання прибутку. Вимагаємо привести умови тендерної документації у відповідність Закону Про публічні закупівлі та Постанови. У якості доказів до скарги додаються сторінки тендерної документації та посилання на офіційне джерело - Постанову КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 р. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text. Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону № 922-VIII передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII. Дискримінаційні умови, що містяться в умовах тендерної документації, порушують права та законні інтереси ФОП Мельніченко І. Ю», як учасника ринку, Учасника відповідної процедури та як потенційного претендента на укладання договору з Замовником у майбутньому. Крім того, ми є реальними учасником ринку відповідних послуг, проте через порушення Замовником частини 1 статті 5 та інших положень Закону України «Про публічні закупівлі» ми не можемо прийняти участь у закупівлі. На підставі вищевикладеного та керуючись пунктом 56 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Внести відповідні зміни в умови тендерної документації зважаючи на вищезазначене обґрунтування. 3. Виключити з умов тендерної документації вимогу наявності в Учасника «мати сертифікованого інженера з охорони праці не нижче 2 категорії.» ФІЗИЧНА ОСОБА - ПІДПРИЄМЕЦЬ Мельніченко Іван Юрійович
Дата розгляду скарги: 06.03.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.02.2023 14:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.03.2023 15:23
Дата виконання рішення Замовником: 10.03.2023 18:40
Коментар замовника щодо усунення порушень: Глевахівською селищною радою виконано рішення АМКУ від 06.03.2023 № 2622-р/пк-пз шляхом внесення змін до тендерної документації.
Автор: ФОП Мельніченко Іван Юрійович, Мельніченко Іван 380934099936 I.Melnichenko01@gmail.com