-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний середній ремонт автомобільної дороги КПП «Прикладники» - Зарічне - Дубровиця на ділянці км 7+300 - км 16+900
Поточний середній ремонт автомобільної дороги КПП «Прикладники» - Зарічне - Дубровиця на ділянці км 7+300 - км 16+900
Торги відмінено
57 612 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 57 612.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 57 612.00 UAH
Період оскарження:
25.01.2018 11:34 - 22.02.2018 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога про усунення порушення умов закупівлі
Номер:
f195ce2e298843b995ed9fd0b2908073
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-01-25-000763-a.c1
Назва:
Вимога про усунення порушення умов закупівлі
Вимога:
від 31.01.2018 р. №7 Службі автомобільних доріг у
Рівненській області
33028, Україна, Рівне, вул.Пушкіна, 19 tender07@meta.ua
ВИМОГА ПРО УСУНЕННЯ ПОРУШЕННЯ
25.01.2018 року Замовником – Службою автомобільних доріг у Рівненській області було оголошено про закупівлю та опубліковано тендерну документацію на закупівлю послуг «Поточний середній ремонт автомобільної дороги КПП «Прикладники» - Зарічне - Дубровиця на ділянці км 7+300 - км 16+900».
Статтею 3 та 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено принцип здійснення закупівель за умови недискримінації учасників та заборонено Замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Статтею 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачений виключний перелік вимог до тендерної документації та її змісту.
Згідно ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином, норми Закону України «Про публічні закупівлі» чітко забороняють Замовнику в тендерній документації вносити вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до ст.. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» законодавець визначив кваліфікаційні критерії, відповідність яким повинен відповідати учасник закупівлі, при цьому вибір одного або кількох критеріїв належить замовнику закупівлі. До них відноситься:
- Наявність обладнання та матеріально – технічної бази;
- Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
- Наявність документально - підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Згідно умов Тендерної документації, а саме п.1.3 Додатку №2, Замовник вимагає надати в підтвердження виконання аналогічних договорів – копію договору, копії актів форм КБ-2 та КБ – 3 та позитивний відгук замовника щодо виконання робіт.
Однак, окрім вказаних документів, що повинні підтвердити досвід виконання аналогічного договору, учасник повинен надати підтвердження ОБСЯГІВ виконання робіт, при цьому загальний ОБСЯГ влаштування покриттів із асфальтобетонної суміші за 1 (один) календарний рік на одному об’єкті має становити НЕ МЕНШЕ 20 000 м2, що підтверджується копіями форм № КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт».
ЗУ «Про публічні закупівлі» не визначено поняття аналогічного договору, в той же час ст. 16 вказаного закону і не містить обмежень щодо ОБСЯГІВ виконання аналогічного договору.
Для підтвердження відповідності зазначеній кваліфікаційній вимозі, відповідно до вимог закону, достатньо підтвердити наявність досвіду виконання аналогічних договорів (аналогічних до предмету закупівлі), а не ОБСЯГІВ їх виконання.
Вказаною вимогою Замовник, фактично створив перешкоду у доступі до процедури закупівлі учасникам, які виконували аналогічні договори в менших ОБСЯГАХ.
Вважаємо, що вимога ЗАМОВНИКА про підтвердження окрім досвіду виконання аналогічних договорів і факт виконання їх в ОБСЯГАХ не менше ніж запропоновано Замовником, порушують вимоги ст..ст. 5, 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та принципи здійснення закупівель визначені статтею 3 цього ж закону.
Аналогічної думки притримується і Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, неодноразово надаючи відповіді на запитання в розділі консультації з питань закупівель. Так, наприклад, і на запитання користувача інтернет- ресурсу (офіційного веб-сайту Міністерства економічного розвитку і торгівлі України) від 06.12.2016 року за темою «Відкриті торги» міститься аналогічні пояснення щодо наявності в діях Замовника торгів дискримінаційних вимог.
Також як вбачається із протоколу №5 засідання тендерного комітету Служби автомобільних робіт від 04.01.2018 року, тендерним комітетом було зазначено, що Замовник самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, та керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленим у ст. 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому.
Також зазначено, що відповідно до оприлюдженого оголошення про проведення процедури відкритих торгів та річного плану закупівель очікувана вартість становить 57 612000,00 грн., що є значною при термінах виконання до 31.12.2018 року. Укладення договору із новоствореною організацію, яка не виконувала договорів підряду та відповідно не має належного досвіду є ризикованим, та в подальшому можуть бути ризики не виконання робіт на об’єкті, неналежної якості проведених робіт, а також може містити ознаки корупції.
Роботи будуть здійснюватись за розробленим технічним завданням, що має складний та спеціалізований характер. Виконання таких робіт без належного досвіду є неможливим, що може потягнути за собою вищевказані результати. Учасники повинні мати необхідний досвід щодо виконання значного обсягу на вищевказану суму упродовж обмеженого терміну виконання, встановленого в тендерній документації. Вказана вимога в тендерній документації щодо наявності в учасника відповідного досвіду виконання робіт є необхідною для запобігання виникнення в подальшому негативних наслідків, тому не є дискримінаційною.
З урахуванням вищезазначеного та того, що виконання робіт з поточного середнього ремонту має складний та спеціалізований характер, повинно виконуватись відповідно до розробленого технічного завдання, було б безвідповідальним зі сторони Замовника допускати до участі в закупівлі недобросовісних та непрофесійних компаній, що не можуть підтвердити кваліфікацію.
Проте, звертаємо увагу на те, що тендерною документацією згідно технічного завдання визначено протяжність дороги 9600 м, а отже обсяги виконання робіт по вказаному об’єкту є меншими ніж 20 000 м2.
Разом з тим, дискримінаційним на нашу думку, є зазначення в тендерній документації вимоги про надання підтверджуючих документів виконання аналогічного договору в яких загальний обсяг влаштування покриттів із асфальтобетонної суміші за 1 (один) календарний рік саме на одному об’єкті має становити не менше 20 000 м2.
Також, Вами не враховано те, що термін виконання умов закупівлі є з дати укладення договору, тобто фактично з кінця квітня 2018 року до 31.12.2018 року, і будь-яка компанія, навіть з обсягами меншими, ніж 20 000 м2 на одному об’єкті в змозі виконати вимоги умов закупівлі до 31.12.2018 року.
На нашу думку, зазначення в тендерній документації вимоги, що загальний обсяг влаштування покриттів із асфальтобетонної суміші за 1 (один) календарний рік саме на одному об’єкті має становити не менше 20 000 м2, що підтверджується копіями форм № КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт» є дискримінуючою та фактично написана під конкретне коло фірм та компаній, які мають досвід виконання аналогічного договору на одному об’єкті в обсягах більше 20 000 м2 та обмежує конкуренцію тих фірм, які мають достатній та великий обсяг виконання аналогічних робіт за календарний рік, проте на конкретному об’єкті менше 20 000 м2.
Вказана вимоги є дискримінуючою та порушує принципи здійснення публічних закупівель, обмежує велике коло юридичних осіб, які протягом року мають значний обсяг виконаних робіт, проте менший ніж 20 000 м2 на конкретному об’єкті.
В даному випадку, обсяги виконання робіт по даній закупівлі не відповідають та не співрозмірні з обсягами, які повинен учасник підтвердити конкретно на 1 об’єкті за календарний рік, що є явно дискримінуючим.
Також, звертаємо увагу тендерного комітету на те, що за результатами розгляду аналогічної вимоги за умовами закупівлі «Поточний середній ремонт автомобільної дороги Городище – Рівне – Старокостянтинів на ділянці км 194+000 - км 201+000» № закупівлі UA-2017-02-08-002904-c на загальну суму 33 466 500,00 грн. (що є теж значною) тендерним комітетом було прийнято рішення про виключення з умов тендерної документації умову про підтвердження влаштування покриття у конкретному обсязі. Відповідні зміни внесено до тендерної документації. При цьому, напевно при прийняті такого рішення Тендерний комітет також враховував і вимоги чинного законодавства і специфіку технічного завдання та обсяги робіт.
На підставі наведеного, звертаємось до Вас із вимогою про усунення порушення ст..3, ст.. 5 та ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме виключити з умов тендерної документації (Додаток 2) на закупівлю послуг «Поточний середній ремонт автомобільної дороги КПП «Прикладники» - Зарічне - Дубровиця на ділянці км 7+300 - км 16+900» вимоги щодо надання документів, в яких вказуються обсяги виконання робіт (послуг) по договору в частині влаштування дорожнього одягу. При цьому загальний обсяг влаштування покриттів із асфальтобетонної суміші за 1 (один) календарний рік саме на одному об’єкті має становити не менше 20 000 м2, що підтверджується копіями форм № КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт» або встановити, що загальний обсяг влаштування покриттів із асфальтобетонної суміші за 1 (один) календарний рік (без зазначення конкретного об’єкта) має становити не менше 20 000 м2, що підтверджується копіями форм № КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт», або встановити менші обсяги влаштування покриттів із асфальтобетонної суміші за 1 (один) календарний рік на конкретному об’єкті.
Результати розгляду даного звернення прошу оприлюднити на офіційному веб-порталі ».
Директор ТОВ «Енергодар-Сервіс» Баняс А.М.
Пов'язані документи:
Учасник
Замовник
- розяснення.pdf 02.02.2018 15:54
Дата подачі:
31.01.2018 18:10
Вирішення:
Відповідно до ч.2 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Згідно ч.3 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі», визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, визначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником ( у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Згідно із п.1.3 Додатку № 2 тендерної документації на закупівлю послуг «Поточний середній ремонт автомобільної дороги КПП «Прикладники» - Зарічне - Дубровиця на ділянці км 7+300 - км 16+900», документальне підтвердження виконання аналогічних договорів повинно містити: Копію(-ї) договору(-ів) із замовником(-ами); Підтвердження виконання робіт по договору(-ам) у вигляді копії(-ій) форм КБ-3, форм КБ-2в/або іншій формі згідно умов договору на виконання робіт (форма КБ-3 та форма КБ-2в може подаватись як на повну вартість так і на частину виконання зазначеного договору); Позитивний відгук(-и) замовника (-ів) щодо виконання робіт. У випадку виконання учасником робіт на дорогах, які знаходяться на балансі служби автомобільних доріг у іншій області, отримання письмового відгуку (або підтвердження інформації) від САД цієї області є обов’язковим. (Аналогічні договори: будівництво,/ реконструкція,/ капітальний, /поточний ремонт автомобільних доріг загального користування). Вказуються обсяги виконання робіт (послуг) по договору в частині влаштування дорожнього одягу. При цьому загальний обсяг влаштування покриттів із асфальтобетонної суміші за 1 (один) календарний рік на одному об’єкті має становити не менше 20 000 м2, що підтверджується копіями форм № КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт». Встановлена в тендерній документації вимога щодо підтвердження відповідного обсягу виконаних учасником робіт формами № КБ-2в відноситься до кваліфікаційного критерію наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору та не являється дискримінаційною, оскільки Замовник в тендерній документації зазначає інформацію про спосіб підтвердження кваліфікаційним вимогам у відповідності до предмету закупівлі, на основі ключових видів послуг, які безпосередньо стосуються предмету закупівлі, згідно технічного завдання на надання послуг з поточного середнього ремонту, виходячи з власного досвіду та практики виконання аналогічних договорів.
Зауваження вимоги, що тендерною документацією згідно технічного завдання визначено протяжність дороги 9600 м, а отже обсяги виконання робіт по вказаному об’єкту є меншими ніж 20 000 м2 не відповідають дійсності. Звертаємо увагу, що автомобільна дорога КПП «Прикладники» - Зарічне – Дубровиця на ділянці км 7+300 – км 16+900 відноситься до ІІІ категорії доріг. Відповідно до таблиці 5.1. ДБН В.2.3-4:2007: «Автомобільні дороги», ширина проїзної частини автомобільної дороги ІІІ категорії становить 7 метрів. Таким чином, так як протяжність ділянки дороги, на якій буде здійснюватися поточний середній ремонт за закупівлею, складає 9600 метрів, а ширина 7 метрів, то площа поверхні, яка ремонтуватиметься дорівнює 67200 м2 (S=9600*7=67200 ).
Відповідно до вимог технічного завдання (додаток №4 до тендерної документації, затвердженої рішенням тендерного комітету № 31 від 25.01.2018) на закупівлю послуг «Поточний середній ремонт автомобільної дороги КПП «Прикладники» - Зарічне – Дубровиця на ділянці км 7+300 – км 16+900 (ДК 021:2015: 45233142-6 – Ремонт доріг)», влаштування верхнього шару покриття товщиною 5 см із гарячої асфальтобетонної суміші Тип Б марка 2 асфальтоукладальником Vogule Super 2100, при ширині укладання: 3,75 м, становить 73259 м2, оскільки передбачено влаштування поширення. Посилання на те, що 9600 м - це менше ніж 20 000 м2, підтверджує лише некомпетентність у галузі ремонту автомобільних доріг.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата виконання рішення Замовником:
02.02.2018 15:59
Підтвердження вирішення:
Тендерним комітетом Служби автомобільних доріг у Рівненській області за результатами розгляду вимоги щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі (протокол № 40 від 02.02.2018р.) відмовлено у задоволенні звернення щодо внесення змін у тендерну документацію.