• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015 – 75240000-0 Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку (Послуги з організації та забезпечення охорони громадського порядку на об’єкті)

Завершена

42 408.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 212.04 UAH
Період оскарження: 15.02.2023 16:29 - 20.02.2023 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга на дії Замовника

Номер: 253c10619dab44d58ef58915ff0a95b4
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-15-012331-a.c1
Назва: Скарга на дії Замовника
Скарга:
15.02.2023 р. КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО " МІСЬКА ЛІКАРНЯ №10" ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ оголосило про проведення Відкритих торгів з особливостями на закупівлю за кодом ДК 021:2015 – 75240000-0 Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку (Послуги з організації та забезпечення охорони громадського порядку на об’єкті), ідентифікатор закупівлі UA-2023-02-15-012331-a. Дата і час розкриття: 23.02.2023 00:01. Умови проведення процедури закупівлі та вимоги до учасників затверджено рішенням Уповноваженої особи Протокол від 15.02.2023р. №66 та 15.02.2023р. оприлюднено відповідну тендерну документацію (далі - ТД) на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель. За результатами розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції Замовник визнав переможцем торгів ТОВ «САТИШ», Протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою від 24.02.2023р. №75. Ми не згодні з рішенням Уповноваженої особи замовника та вважаємо дії Замовника такими, що порушують принципи здійснення публічних закупівель із наступних причин: Пунктом 1.7 частини 1 розділу ІІІ ТД встановлено: 1.7. Ціною тендерної пропозиції вважається сума, зазначена учасником у його тендерній пропозиції як загальна сума, за яку він погоджується виконати умови закупівлі згідно вимог замовника, в тому числі з урахуванням технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, всіх умов виконання договору, та з урахуванням сум належних податків та зборів, що мають бути сплачені учасником. У Додатку 1 до тендерної документації Замовник встановив Форму «ЦІНОВА ПРОПОЗИЦІЯ». Відповідно до пункту 7 Додатку 6 тендерної документації: «Перелік інших документів для підтвердження відповідності УЧАСНИКА» - ЦІНОВА ПРОПОЗИЦІЯ є обов’язковою для подання у складі пропозицій учасників. Відповідно до пункту 8 Додатку 6 тендерної документації: «Перелік інших документів для підтвердження відповідності УЧАСНИКА» учасники у складі свої пропозиції надають лист-гарантію про те, що вони відповідають за зміст своїх пропозицій, та будуть дотримуватись норм чинного законодавства України. Пунктом 1.3. частини 1 розділу V ТД «Оцінка тендерної пропозиції» визначено, зокрема: «1.3. Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%). До оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції кожного окремого учасника, розрахована з урахуванням вимог щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, визначених цією документацією, в тому числі з урахуванням включення до ціни податку на додану вартість (ПДВ) - якщо учасник є платником ПДВ, або без ПДВ – у разі якщо учасник не є платником ПДВ, та інших податків та зборів, що передбачені чинним законодавством, та мають бути включені таким учасником до вартості товарів, робіт або послуг.» Проте, всупереч вимогам тендерної документації, ТОВ «Сатиш» надало ЦІНОВУ ПРОПОЗИЦІЮ, яка містить розрахунок ціни пропозиції, зокрема: « 1. Основна заробітна плата – ____ охоронців – 26800,00 грн. - сума окладу одного охоронця – 6700,00 грн. 2. Фонд оплати праці основного виробничого персоналу при виконанні річного нормативу – 26800,00 грн. РАЗОМ ФОНД ОПЛАТИ ПРАЦІ – 26800,00 грн. 3. Єдиний соціальний внесок – 5896,00 грн. Єдиний соціальний внесок працюючих інвалідів – 00,00 грн. РАЗОМ ПРЯМІ ВИТРАТИ – 32696,00 грн. 4. Інші витрати - накладні витрати – 00,00 грн. 5. ВСЬОГО ВИТРАТ – 32696,00 грн. - рентабельність – 00,00 грн. 6. ВСЬОГО ВИТРАТ НА ОХОРОНУ – 32696,00 грн. Податки (ПДВ або Єдиний) (за наявності) – 1709,80 грн. 7. РАЗОМ ВИТРАТ НА ОХОРОНУ з податком (за наявності) – 34405,80 грн. 8. Разом вартість Послуги з організації та забезпечення охорони громадського порядку на об’єкті на місяць – 34405,80 грн. 9. Разом вартість Послуги з організації та забезпечення охорони громадського порядку на об’єкті на весь період (з 01.03.2023 по 31.03.2023) – 34405,80 грн.». При розрахунку вартості пропозиції ТОВ «Сатиш» припустилися наступних помилок: 1) У пункті першому даної форми не зазначено кількість охоронців, тобто відсутній один із розрахункових показників. Також інформація про кількість охоронців, які будуть залучатися до надання послуг відсутня у тендерній пропозиції учасника. 2) У пункті другому учасник не розрахував фонд оплати праці основного виробничого персоналу при виконанні річного нормативу. Однак, не зважаючи на вимоги Замовника, учасник надав розрахунок вартості послуг на місяць. 3) Розрахунок ТОВ «Сатиш» не відповідає технічним вимогам тендерної документації та розрахований із порушенням вимог трудового законодавства у частині нарахування оплати праці виробничого персоналу (охоронців), оскільки: Зауважимо, що необхідна (нормативна) чисельність працівників – це кількість працівників, потрібна для своєчасного та якісного надання певного обсягу послуг з дотриманням встановлених режимів праці та відпочинку. Відповідно до частини 1 статті 11 Розділу ІІІ Закону України «Про охоронну діяльність», визначено, зокрема,: «1. Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб’єктом господарювання та подали документи, що вони:..» Тобто, охоронці повинні бути у штаті підприємства, відповідно, нарахування заробітної плати охоронців здійснюється відповідно до законодавчих актів України. Згідно Закону України «Про державний бюджет на 2023 рік» від 03.11.2022 року № 2710-ІХ мінімальну заробітна плата у 2023 році становить: за місяць – 6700,00 грн. (при цьому норма тривалості робочого часу у березні 2023 року становить 184 години) та за годину - на рівні 40,46 грн. Нагадаємо, що мінімальна заробітна плата 2023 - це гарантований державою мінімальний розмір оплати за виконану працівником місячну чи годинну норму праці (ч. 1 ст. 95 КЗпП, ч. 1 ст. 3 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 р № 108 / 95-ВР). Виплата працівнику зарплати, меншої за розмір "мінімалки", при умові виконаної ним місячної чи годинної норми праці, вважається порушенням трудового законодавства. Учасник у Ціновій пропозиції зазначив, зокрема: « - Сума окладу одного охоронця» – 6700,00 грн. При цьому «Фонд оплати праці основного виробничого персоналу при виконанні річного нормативу (у ТОВ «Сатиш» це розрахунок за місяць): складає 26800,00 грн. Оскільки учасник не зазначив кількість охоронців, яких він планує залучити до виконання умов договору, розрахуємо цю кількість згідно наданого розрахунку учасника, при цьому фонд оплати праці поділимо на суму окладу охоронців 26800,00грн./6700,00грн. = 4 працівника (охоронця). Таким чином, тривалість робочого часу чотирьох охоронців у березні 2023 року, згідно із розрахунком учасника, становитиме 4 * 184 год. = 736 годин. Додатком 4 тендерної документації, встановлено «Технічні та кількісні вимоги до предмета закупівлі», зокрема: «Цілодобова охорона з 01 березня 2023 року по 31 березня 2023року. Дислокація: 69001, місто Запоріжжя, бульвар Шевченко, будинок 25. Кількість постів: 1 (один)». Тобто, вимога передбачає надання послуг протягом березня 2023р, що становить 31 добу або 744 години (31доба*24год.=744 години). Вимоги тендерної документації не передбачають перерви на відпочинок чи на обід, тобто охоронець не може відлучатися з місця роботи. Статтею 66 Кодексу законів про працю України визначено: «Стаття 66. Перерва для відпочинку і харчування Працівникам надається перерва для відпочинку і харчування тривалістю не більше двох годин. Перерва не включається в робочий час. Перерва для відпочинку і харчування повинна надаватись, як правило, через чотири години після початку роботи. Час початку і закінчення перерви встановлюється правилами внутрішнього трудового розпорядку. Працівники використовують час перерви на свій розсуд. На цей час вони можуть відлучатися з місця роботи. На тих роботах, де через умови виробництва перерву встановити не можна, працівникові повинна бути надана можливість приймання їжі протягом робочого часу. Перелік таких робіт, порядок і місце приймання їжі встановлюються власником або уповноваженим ним органом за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) підприємства, установи, організації.» Оскільки, згідно технічних вимог ТД, через умови виробництва перерву встановити не можна, працівникові повинна бути надана можливість приймання їжі протягом робочого часу. При цьому така перерва включається до робочого часу, тобто оплачується роботодавцем. Таким чином, учасник повинен або залучити до надання послуг додатково працівника, або врахувати доплату працівникам за надмірно відпрацьований час, а саме: - розрахунок надмірно відпрацьованого часу: 744 години – 736 годин = 8 годин. Проте, пропозиція ТОВ «Сатиш» не враховує доплату за надмірно відпрацьований час та показник РАЗОМ ФОНД ОПЛАТИ ПРАЦІ в цілому розрахований не вірно. Таким чином, очевидно, що учасник надав розрахунок ФОНДУ ОПЛАТИ ПРАЦІ який не відповідає технічним вимогам тендерної документації на визначений Замовником період охорони. Відповідно не вірно визначені і наступні показники розрахунку: - Єдиний соціальний внесок - РАЗОМ ПРЯМІ ВИТРАТИ - ВСЬОГО ВИТРАТ - ВСЬОГО ВИТРАТ НА ОХОРОНУ - Податки (ПДВ або Єдиний) (за наявності) - РАЗОМ ВИТРАТ НА ОХОРОНУ з податком (за наявності) - Разом вартість Послуги з організації та забезпечення охорони громадського порядку на об’єкті на весь період (з 01.03.2023 по 31.03.2023), Тобто, цінова пропозиція учасника не відповідає встановленій Замовником технічній специфікації предмета закупівлі. Згідно пункту 39 ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення закупівель товарів, робіт чи послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі - ОСОБЛИВОСТІ), розгляд та оцінка тендерних пропозицій відбуваються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої та шістнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням пункту 40 цих особливостей. Відповідно до частини 9 статті 29 Закону, після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Законом не встановлено винятків щодо будь яких документів пропозицій учасників, які вимагалися тендерною документацією. Тобто, якщо вимогами ТД передбачені розрахунки, калькуляції тощо, Замовник перевіряє дані розрахунки, калькуляції тощо на відповідність встановленим вимогам. Без виключень. Зазначимо, що пунктом 8 Додатку 6 тендерної документації встановлена вимога щодо гарантування дотримання учасниками норм чинного законодавства, у тому числі перелічені замовником та інші (які не увійшли до цього переліку) (підпункт 10 пункту 8) та визначено наступне: «У випадку не врахування учасником під час подання пропозиції, зокрема невідповідність учасника чи товару, зазначеним нормативно-правовим актам, пропозиція учасника буде вважатись такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та підлягатиме відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 41 Особливостей.» Також, зауважимо, що статтею 5 Закону визначено принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників. Так, окрім максимальної економії при закупівлях, повинні забезпечуватись і інші принципи: добросовісна конкуренція серед учасників (пункт перший частини 1 статті 5 Закону) та об’єктивне визначення переможця (пункт 5 частини 1 статті 5 Закону). Ми вважаємо, що не додержання норм трудового законодавства, рівно, як і інших законодавчих актів, при розрахунку вартості пропозиції, задля перемоги у закупівлі, не є добросовісною конкуренцією серед учасників! А визначення переможцем учасника, який при розрахунку вартості порушив норми, встановлені законом, не є об’єктивним! Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що тендерна пропозиція ТОВ «Сатиш» підлягає відхиленню на підставі частини першої підпункту 1, частини першої та частини шостої підпункту 2 пункту 41 ОСОБЛИВОСТЕЙ. Таким чином, Замовник, визнавши переможцем даної процедури закупівлі ТОВ «САТИШ» з наявністю вище перелічених невідповідностей тендерної пропозиції учасника, порушив частину першу статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», частину першу підпункту 1, частину першу та частину шосту підпункту 2 пункту 41 ОСОБЛИВОСТЕЙ. Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень Замовником процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями) за кодом ДК 021:2015 – 75240000-0 Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку (Послуги з організації та забезпечення охорони громадського порядку на об’єкті), ідентифікатор закупівлі UA-2023-02-15-012331-a, законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення Уповноваженої особи КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО " МІСЬКА ЛІКАРНЯ №10" ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ про визнання переможцем даної процедури закупівлі ТОВ «САТИШ» (Протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою від 24.02.2023р. №75). 4. Зобов’язати Замовника скасувати рішення Уповноваженої особи КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО " МІСЬКА ЛІКАРНЯ №10" ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ «САТИШ» від 24.02.2023р.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 13.03.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.03.2023 14:12
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 15.03.2023 17:09
Автор: ПП "ОХОРОННА АГЕНЦІЯ "СІЧ-БЕЗПЕКА", Дяченко Едуард Юрійович +380617080591 banas_natasha@i.ua