-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Завершена
3 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 000.00 UAH
Період оскарження:
15.02.2023 12:50 - 20.02.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
усунунення порушень при проведенні конкурентної процедури закупівлі «Електрична енергія, код 09310000-5 – Електрична енергія за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», відповідно до умов оголошення в електронній системі закупівель ідентифікатор prozorro: UA-2023-02-15-006866-a
Номер:
0c51c9977f3743b0bb0dfcecff872bb0
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-15-006866-a.c1
Назва:
усунунення порушень при проведенні конкурентної процедури закупівлі «Електрична енергія, код 09310000-5 – Електрична енергія за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», відповідно до умов оголошення в електронній системі закупівель ідентифікатор prozorro: UA-2023-02-15-006866-a
Вимога:
Національним транспортним університетом 23.03.2023 було прийнято протокольне рішення (протокол) № 9, яким тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ ЦЕНТРАЛЬНА» (надалі - «Учасник») у конкурентній процедурі закупівлі «Електрична енергія, код 09310000-5 – Електрична енергія за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», відповідно до умов оголошення в електронній системі закупівель ідентифікатор prozorro: UA-2023-02-15-006866-a було визнано такою, що не відповідає встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вимогам. У зв’язку з наведеним тендерна пропозиція Учасника була відхилена.
Учасник не може погодитися з Протокольним рішенням (протокол) № 9 від 23.03.2023 зважаючи на наступне.
Згідно Додатку № 1 до тендерної документації, а саме розділу 4 Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців), копія свідоцтва платника єдиного податку або копія Витягу з реєстру платників єдиного податку надається платником єдиного податку.
Відповідно до п. 291.2 та п. 291.3 ст. 291 Податкового кодексу України, спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених цією главою, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності.
Юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.
Учасником у складі своє пропозиції не було здійснено подання копії свідоцтва платника єдиного податку або копії витягу з реєстру платників єдиного податку оскільки Учасник не обирав спрощену систему оподаткування, і є платником податку на прибуток підприємств на загальних підставах, а тому в Учасника відсутнє свідоцтво платника єдиного податку та витяг з реєстру платників єдиного податку, і як наслідок Учасник не міг його надати у складі своєї тендерної документації.
У відповідності до Пункту 2 Інша інформація Розділу 5. Оцінка тендерної пропозиції Інші умови тендерної документації: 3. Документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. 4. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Попри визначені умови проведення процедури публічної закупівлі UA-2023-02-15-006866-a, Національний транспортний університет допустило порушення умов проведення власної публічної закупівлі.
Як додатковий аргумент порушення може слугувати процедура оцінки тендерної пропозиції, передбачена Розділом 5. Оцінка тендерної пропозиції тендерної документації.
Згідно Пункту 1 Розділу 5. Оцінка тендерної пропозиції: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Національним транспортним університетом не було застосовано процедуру усунення невідповідностей до тендерної пропозиції Учасника, чим було позбавлено Учасника можливості надати лист-роз’яснення в довільній формі з обґрунтуваннями щодо неможливості надання копії свідоцтва платника єдиного податку або копії витягу з реєстру платників єдиного податку надається платником єдиного податку.
Щодо не виконання умов тендерної документації у частині врахування норм при поданні тендерної документації постанови КМУ «Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації» від 03.03.2022 № 187, Постанови КМУ «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації» від 09.04.2022 № 426 та Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 № 1207-УІІ, Учасник вважає такі підстави для відмови необґрунтованими так як згідно умов тендерної документації (Пункту 2 Інша інформація Розділу 5. Оцінка тендерної пропозиції Інші умови тендерної документації: пункт номер 2 ) врахуванням факту, що учасник ознайомлений з даними нормами і їх не порушує, вважається факт подання тендерної пропозиції, жодні окремі підтвердження не потрібно подавати. Аналогічне застереження було продубльовано у Протокольному рішенні (протокол) № 9 від 23.03.2023.
Таким чином, незрозуміло як Учасник не виконав умов тендерної документації у частині врахування норм при поданні тендерної документації постанови КМУ «Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації» від 03.03.2022 № 187, Постанови КМУ «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації» від 09.04.2022 № 426 та Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 № 1207-УІІ, якщо 22.02.2023 Учасник подав свою тендерну пропозицію.
Враховуючи вище викладене вимагаємо:
1. усунути допущені Національним транспортним університетом порушення у конкурентній процедурі закупівлі «Електрична енергія, код 09310000-5 – Електрична енергія за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», відповідно до умов оголошення в електронній системі закупівель ідентифікатор prozorro: UA-2023-02-15-006866-a;
2. повернутися до розгляду тендерної пропозиції Учасника;
3. прийняти рішення щодо усунення невідповідностей тендерної пропозиції Учасника
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
24.03.2023 18:15
Вирішення:
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» (далі — Закон №), тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною та оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідна вимога передбачена і п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Постанова №1178), замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 44 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
Проте, у зв'язку із широкомасштабною збройною агресією російської федерації проти України, на період дії воєнного стану доступ до більшості публічних електронних реєстрів є обмеженим.
Згідно з Постановою КМУ від 21 жовтня 2015 р. № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних», Державна податкова служба України оприлюднює зокрема Реєстр платників податку на додану вартість, Реєстр платників єдиного податку.
Водночас, відповідно до інформації з офіційного сайту Державної податкової служби України, на період дії воєнного стану доступ до публічних електронних реєстрів обмежено: https://cabinet.tax.gov.ua/registers
У зв’язку з неможливістю отримання відповідної інформації, учасник закупівлі у складі тендерної пропозиції має надати копію свідоцтва про реєстрацію ПДВ, або копію витягу з реєстру платників ПДВ, або копію свідоцтва платника єдиного податку або копію витягу з реєстру платників єдиного податку.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – постанова № 1178, Особливості), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону.
Пунктом 2 постанови № 1178 установлено, що замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у юридичних осіб – резидентів Російської Федерації/Республіки Білорусь державної форми власності, юридичних осіб, створених та/або зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь та юридичних осіб, кінцевими бенефіціарними власниками (власниками) яких є резиденти Російської Федерації/Республіки Білорусь, та/або у фізичних осіб (фізичної особи - підприємця) – резидентів Російської Федерації/Республіки Білорусь, а також публічні закупівлі у інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, за винятком товарів, робіт та послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання цією постановою чинності.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону№ 922-VIII з урахуванням цих особливостей.
Водночас замовник у тендерній документації установлює спосіб підтвердження відповідності учасників вимогам згідно із законодавством. При цьому тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно з пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про юридичну особу (крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб). Зокрема інформація про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник — юридична особа.
Водночас 13.04.2022 було затверджено Наказ Міністерства юстиції України № 1462/5 про зупинення оприлюднення інформації у формі відкритих даних, розпорядником якої є Міністерство юстиції України (далі — Наказ № 1462/5).
Він визначив, що з метою захисту інформації в умовах воєнного стану необхідно зупинити на час дії воєнного стану оприлюднення інформації у формі відкритих даних, розпорядником якої є Міністерство юстиції України. Це стосується інформації, визначеної розділом ІІ Переліку інформації, що підлягає оприлюдненню у формі відкритих даних, розпорядником якої є Міністерство юстиції України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 28.03.2016 № 897/5 (далі — Перелік).
Відповідно до Переліку, Міністерство юстиції України є розпорядником таких реєстрів, інформація, дані та повідомлення, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, зокрема як: Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Слід зазначити, що в наведених нижче ситуаціях умови тендерної документації передбачали ідентичну вимогу: «інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним вимогам, вимогам визначеним у статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», включаючи інформацію про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник — юридична особа (крім громадських формувань, адвокатських об’єднань, торгово-промислових палат, об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, релігійних організацій, державних органів, органів місцевого самоврядування, їх асоціацій, державних та комунальних підприємств, установ, організацій), а також відповідність товару, роботи чи послуги технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, зазначеним в оголошенні про проведення відбору, завантажується ним в електронну систему закупівель самостійно».
Враховуючи вищевикладене переможець не відповідає вимогам абзацу 1 ч.3. статті 22 Закону № 922-VIII.
Статус вимоги:
Не задоволено