-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Медичні матеріали»
Завершена
910 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 550.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 550.00 UAH
Період оскарження:
13.02.2023 13:56 - 25.02.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінація учасників
Номер:
39f9a01a14944bb0ae2984af81ab177a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-13-009147-a.b1
Назва:
Дискримінація учасників
Вимога:
Шановний Замовнику.
Згідно з Додатком 2 МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ТА КІЛЬКІСНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ) в таблиці Медико-технічних вимог передбачається необхідність надання гарантийних листів: учасник надає оригінал гарантійного листа виробника (представника, офіційно уповноваженого на це виробником – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у необхідній кількості, якості. Гарантійний лист виробника (представника, офіційно уповноваженого на це виробником – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) повинен включати: повну назву учасника, мати назву предмету закупівлі, номер оголошення даних електронних торгів.
Враховуючи, що п.36-37 поставляється в Україну лише одним дистриб’ютором MEDICARE, в даному випадку ТОВ «Допомога-1» , а також, не мають аналогів:
- Бинт в'язаний медичний нестерильний 5 м х 14 см, виробник лише ТОВ «Допомога-1» ТМ «MEDICARE»
- Шприц ін’єкційний одноразового використання, саморуйнівний 10,0мл (з голкою 0,5 х 20мм) виробник лише ТОВ «Допомога-1» ТМ «MEDICARE».
Враховуючи вищенаведене, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які можуть запропонувати наведений медичний виріб (позиція 1-3), що виробляються лише конкретним виробником за наведеною позицією, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, та ще раз підтверджує таку дискримінацію , так як на практиці, виробники, офіційні представники надають лише один такий лист для одного учасника . Викладена вище вимога обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників і в цілому впливає на можливість учасників прийняти участь у процедурі відкритих торгів. Вимога є дискримінаційною, тому що потенційні учасники: 1) Мають укладені прямі контракти з виробником лікарського засобу та медичних виробів, за умовами яких виробник (його дистриб’ютор) вже гарантував та зобов’язався поставити лікарських засіб 2) Мають в складських приміщеннях на залишках достатню кількість товару для забезпечення поставок за тендерним договором 3) Відносно якості запропонованих товарів - Якість запропонованих до поставки товарів визначається та підтверджується під час поставки товару супровідними документами, зокрема сертифікатами якості, а у випадку поставки неякісного товару, постачальник сплачує Замовнику штрафні санкції (неустойка, штраф, пеня), внаслідок чого Замовник повністю захищений від постачання неякісного товару.
Враховуючи викладене, дії Замовника (в частині встановлення зазначеної вище умови Документації) порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону, відповідно до якої Документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Виходячи з наведеного, просимо внести відповідні зміни до Документації в цій частині з метою усунення наведених вище порушень. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Тому просимо внести зміни в закупівлю, та винести дані позиції окремим лотом.
Дякуємо.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.02.2023 15:51
Вирішення:
З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості та якості, яких вимагає ця документація, надати оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб'ютора, уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки запропонованого товару, який є предметом закупівлі цих торгів у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені цією документацією конкурсних торгів та пропозицією конкурсних торгів Учасника торгів .
Варто зазначити, що дана вимога передусім спрямована на здійснення закупівлі товару саме належної якості та неможливість закупівлі фальсифікатів. Крім цього, встановлюючи вимогу про надання даного документу у складі пропозиції ми отримуємо певні гарантії щодо поставки товару у необхідній кількості та належної якості з належним строком придатності. Досягти аналогічного результату при поставці товару, у випадку відсутності даної вимоги є абсолютно неможливим, що може призвести до надання неякісних медичних послуг . Також замовник забезпечує можливість приймати участь всім потенційним учасникам та пропонувати свою пропозицію і при цьому отримувати гарантійні листи. Варто зазначити, що ринок фармацевтичної продукції величезний. Останнім часом почастішали випадки обману з боку постачальників, які стають переможцями закупівель, в питаннях наявності запропонованого товару, його якості. Через це зриваються терміни поставки недобросовісними постачальниками, запропонований товар після підписання договору не відповідає вимогам Замовника. Розрив договорів можливий, але призводить до затягування процедури надходження на підприємство необхідних виробів медичного призначення, через що страждають пацієнти, бо неможливо вчасно забезпечити цих людей життєво необхідними ліками. Саме це є вагомою причиною запиту відповідного гарантійного листа.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що при здійсненні даної закупівель дотримано вимоги нормативно-правових актів, що регулюють проведення закупівель. Замовник жодним чином не обмежує і не дискримінує учасників, прив’язуючи їх до конкретних виробників (представництв, філій виробників). Замовник лише намагається уникнути фальсифікації продукції, котра необхідна пацієнтам, адже життя та здоров’я людей є головним пріоритетом діяльності нашого підприємства.
Крім того нами була отримана Вимога з проханням внести зміни до тендерної документації для усунення порушення законодавства в сфері здійснення публічних закупівель, а саме: виокремлення певної продукції закупівлі в окремий лот. Замовником було оголошено закупівлю НАЦІОНАЛЬНИЙ КЛАСИФІКАТОР УКРАЇНИ Єдиний закупівельний словник Код ДК 021:2015 33140000-3 «Медичні матеріали» (оголошення UA-2023-02-13-009147-a): Заявник мотивує свою вимогу сприянням відкритості та прозорості публічних закупівель, недискримінації учасників, запобігання проявам корупції, недопущення спотворення конкуренції, без будь-якого посилання на норми чинного законодавства які б забороняли Замовникам закупівель, об’єднувати предмет закупівлі в одну частину закупівель. Згідно пункту 22, частини 1 статті ЗУ «Про публічні закупівлі», предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Замовник, формуючи технічну специфікацію предмета закупівлі, в цілях максимальної ефективності та економії майбутньої поставки від одного учасника (постачальника) предмета закупівлі, характеристики якого визначені виходячи з функціональних потреб підприємства, керуючись принципами здійснення закупівлі, закріплених у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», не вважає критерії, викладені в тендерній документації, дискримінаційними.
Щодо поділу предмета закупівлі на два окремі лоти. При плануванні предмету закупівлі та детальному вивченні ринку даного товару, Замовником прийнято рішення, що проведення закупівлі зазначеного товару єдиною закупівлею є доцільним та не призведе до зниження конкуренції (виходячи з кількості комерційних пропозицій). Крім цього, станом на сьогодні є чинним Порядок визначення предмета закупівлі затверджений Наказом Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України № 708 від 15.04.2020 року (зареєстровано в Міністерстві юстиції України за № 500/34783 від 09.06.2020 року, який в силу положень статті 117 Конституції України є нормативно-правовим актом міністерства). Розподілення предмета закупівлі на лоти є правом, а не обов’язком Замовника.
Разом із цим, Порядком визначення предмета закупівлі не передбачено переліку випадків, коли саме Замовник може та має визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) у процедурі закупівлі, медичних матеріалів та критерії такого поділу. З огляду на зазначене вбачається, що згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, Замовник закупівлі самостійно формує предмет закупівлі в межах групи «Медичні матеріали», яка може включати в себе необмежену кількість видів медичних матеріалів у межах визначених класів та категорій. Отже, оскільки жодним нормативно-правовим актом не передбачено переліку випадків, коли Замовник може та має визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) в процедурі закупівлі та критерії такого поділу, -вимога автора звернення розділити предмет закупівлі (специфікацію) на окремі лоти є, по суті, його власним (суб’єктивним) бажанням та ніяким чином не порушує принципи здійснення публічних закупівель, оскільки згідно з вимогами тендерної документації та Закону учасником закупівлі може бути як і виробник, так і постачальник товару. Таким чином, вимога щодо розподілу предмета закупівлі даної Процедури закупівлі на два окремі лоти є необгрунтованою.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
28.02.2023 14:05