-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з проведення досліджень біологічних матеріалів пацієнтам (послуги медичних лабораторій - 85145000-7) код згідно ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник 85140000-2 – Послуги у сфері охорони здоров’я різні
відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”
Торги відмінено
600 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
Період оскарження:
13.02.2023 13:38 - 19.02.2023 00:00
Вимога
Без відповіді
Вимога щодо тендерної документації
Номер:
ca71a3ece42f4b44a49b2c2aa8ad6a19
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-13-008641-a.a1
Назва:
Вимога щодо тендерної документації
Вимога:
Відповідно до пункту 51 Особливостей, які були затверджені постановою Уряду № 1178 від 12.10.2022 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі – Особливості), фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Керуючись пунктом 51 Особливостей, звертаємось до Замовника: КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №13" ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ з вимогою щодо усунення порушень під час проведення закупівлі: Послуги з проведення досліджень біологічних матеріалів пацієнтам (послуги медичних лабораторій - 85145000-7) код згідно ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник 85140000-2 – Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Ідентифікатор закупівлі у ЕСЗ: UA-2023-02-13-008641-a ).
1. Умовами тендерної документації: Додаток 2 до тендерної документації передбачено, що «…Учасник повинен забезпечити розташування пункту зі збору біологічних матеріалів у межах не більше 500 м від місця розташування Замовника з метою оптимізації маршрутів пацієнтів та уникнення конфліктних ситуацій (на підтвердження надати довідку у довільній формі з зазначенням адреси пункту).».
Вважаємо умови процедури закупівлі, викладені в тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), та ми, як потенційний Учасник даної процедури закупівлі, переконані в тому, що вимоги, поставлені Замовником до потенційних учасників, є дискримінаційними та такими, що порушують права Скаржника на рівну конкуренцію, з огляду на таке:
Замовник даною вимогою обмежує конкуренцію, звужує потенційне коло учасників до Учасника, який має знаходитись у приміщенні Замовника, та не впливає на якість виконання послуг.
Зазначений критерій, передбачений у пункті 1 Додатку 2 до тендерної документації, є дискримінаційним щодо потенційних учасників процедур публічних закупівель та має негативний вплив на конкуренцію при здійсненні процедур закупівель, та таким, що порушує вимоги частини 4 статті 22 Закону і принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону, призводить до усунення, обмеження чи спотворення конкуренції при здійсненні процедур закупівель.
Просимо замінити зазначену вимогу на таку:
«…Учасник повинен забезпечити розташування пункту зі збору біологічних матеріалів у межах міста Харкова з метою оптимізації маршрутів пацієнтів та уникнення конфліктних ситуацій (на підтвердження надати довідку у довільній формі з зазначенням адреси пункту)..» , що не буде порушувати наші права, як потенційного Учасника.
2. Умовами тендерної документації: Додаток 2 до тендерної документації передбачено, що «Інформація про Учасника повинна міститись в переліку суб'єктів господарювання, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики безпосередньо за адресою пункту зі збору біологічних матеріалів, який розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров'я України (на підтвердження надати Витяг відомостей з Ліцензійного реєстру МОЗ України з медичної практики за адресою пункту зі збору біологічних матеріалів).».
Вважаємо умови процедури закупівлі, викладені в тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), та ми, як потенційний Учасник даної процедури закупівлі, переконані в тому, що вимоги, поставлені Замовником до потенційних учасників, є дискримінаційними та такими, що порушують права Скаржника на рівну конкуренцію, з огляду на таке:
Замовник даною вимогою обмежує конкуренцію, звужує потенційне коло учасників, оскільки через оголошений військовий стан відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» реєстри закриті та немає можливості отримати витяг з наказу МОЗ про отримання ліцензії, такі дії Замовника можуть свідчити про корупційні складові в частині підготовки Тендерної документації Замовником (уповноваженою особою, яка затверджувала Тендерну документацію).
Зазначений критерій, передбачений у пункті 11 Додатку 2 до тендерної документації,, умовами тендерної документації, є дискримінаційним щодо потенційних учасників процедур публічних закупівель та має негативний вплив на конкуренцію при здійсненні процедур закупівель, та таким, що порушує вимоги частини 4 статті 22 Закону і принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону, призводить до усунення, обмеження чи спотворення конкуренції при здійсненні процедур закупівель.
Просимо замінити зазначену вимогу на таку:
«Інформація про Учасника повинна міститись в переліку суб'єктів господарювання, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики безпосередньо за адресою пункту зі збору біологічних матеріалів, який розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров'я України (на підтвердження надати Витяг відомостей з Ліцензійного реєстру МОЗ України з медичної практики або лист від Міністерства охорони здоров'я України із даними з ліцензійного реєстру МОЗ про господарську діяльність з медичної практики або інший підтверджуючий документ за адресою пункту зі збору біологічних матеріалів).».
3. Умовами тендерної документації: Додаток 2 до тендерної документації передбачено, що «Лабораторія має проводити повірку засобів вимірювальної техніки, атестацію вимірювального обладнання (на підтвердження надати довідку у довільній формі та завірені належним чином копії відповідних документів щодо повірки).».
Вважаємо умови процедури закупівлі, викладені в тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), та ми, як потенційний Учасник даної процедури закупівлі, переконані в тому, що вимоги, поставлені Замовником до потенційних учасників, є дискримінаційними та такими, що порушують права Скаржника на рівну конкуренцію, з огляду на таке:
Замовник даною вимогою обмежує конкуренцію, звужує потенційне коло учасників до Учасника та не впливає на якість виконання послуг.
З 2014 р. в Україні здійснюється гармонізація системи технічного регулювання з європейською системою. На національному та міжнародному рівнях метрологічне підтвердження засобів вимірювальної техніки (далі – ЗВТ) передбачає проведення певних метрологічних робіт, а саме повірку та калібрування ЗВТ. Згідно із Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» скасовано проведення метрологічної атестації ЗВТ.
Організація та проведення таких метрологічних робіт, як повірка та калібрування, пов’язані з тим, що в 2014 році Україна підписала Угоду про асоціацію з ЄС та взяла на себе обов’язок застосовувати міжнародні та європейські засади, в тому числі і для забезпечення єдності вимірювань у галузі метрології та метрологічної діяльності.
Стандарт ДСТУ EN ISO 15189:2015 «Медичні лабораторії. Вимоги до якості та компетентності (EN ISO 15189:2012, IDT)» (далі - ДСТУ EN ISO 15189:2015) розроблений для регулювання стандартів ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 «Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT)» та ISO 9001 для медичних лабораторій. Основна мета ДСТУ EN ISO 15189:2015 – забезпечити акредитацію медичної лабораторії та забезпечення результатів тестів на базі пацієнта та медичного персоналу. Отже, ДСТУ EN ISO 15189:2015, який є окремим стандартом для лабораторних процедур клінічної лабораторії випробувань і тест-систем, що використовуються «поза тілом», є стандартом медичних лабораторій за якістю та компетентністю, розроблений для лабораторій. На основі ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 та ISO 9001, цей стандарт визначає вимоги до кваліфікації та якості, характерних для медичних лабораторій. Якщо лабораторія має на меті бути акредитованою, вона повинна вибрати акредитуючий орган, який працює з відповідними міжнародними стандартами та враховує конкретні вимоги медичних лабораторій. Акредитація за ДСТУ EN ISO 15189:2015 в Україні вимагає калібрування обладнання.
Таким чином Замовник упереджено обмежує Учасників, які працюють за міжнародними стандартами якості надавання послуг.
Зазначений критерій, передбачений у пункті 13 Додатку 2 до тендерної документації, є дискримінаційним щодо потенційних учасників процедур публічних закупівель та має негативний вплив на конкуренцію при здійсненні процедур закупівель, та таким, що порушує вимоги частини 4 статті 22 Закону і принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону, призводить до усунення, обмеження чи спотворення конкуренції при здійсненні процедур закупівель.
Просимо замінити зазначену вимогу на таку:
«Лабораторія має проводити повірку та/або калібрування засобів вимірювальної техніки (на підтвердження надати довідку у довільній формі та завірені належним чином копії відповідних документів щодо повірки або калібрування).», що не буде порушувати наші права, як потенційного Учасника.
Дані вимоги, передбачені Замовником, мають негативний вплив на конкуренцію при здійсненні процедур закупівель та є такими, що порушують вимоги частини 4 статті 22 Закону і принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону, що призводить до усунення, обмеження чи спотворення конкуренції при здійсненні процедур закупівель.
Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Публічні закупівлі згідно із статтею 5 Закону здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до частин 3 та 4 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
4. Умовами тендерної документації: Додаток 1 до тендерної документації «Інші документи від Учасника» передбачено «6. Копії документів, які свідчать про якість товарів, що пропонуються Учасником (декларація виробника або сертифікат якості/відповідності виробників або посвідчення/паспорт якості або висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тощо).».
Зазначаємо, що предметом закупівлі є: «Послуги з проведення досліджень біологічних матеріалів пацієнтам (послуги медичних лабораторій - 85145000-7) код згідно ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник 85140000-2 – Послуги у сфері охорони здоров’я різні». У зв’язку з чим, Учасник не має підстав надавати копії документів, які свідчать про якість товарів, що пропонуються Учасником, тому що мета закупівлі – це отримання послуг, а не товару.
Просимо видалити зазначену вимогу з тендерної документації.
Враховуючи вищенаведене та з метою проведення закупівлі згідно з вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» просимо внести зміни у тендерну документацію.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.02.2023 11:10