• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 38120000-2 Метеорологічні прилади.(Придбання комплектів автоматизованих метеорологічних станцій та метеообладнання для стаціонарних спостережних постів протипаводкової системи «АІВС Тиса» - 12 комплектів). (джерело фінансування - кошти Гранту Європейського Союзу надані в рамках Проекту міжнародної технічної допомоги ЄС «Створення транскордонної мережі моніторингу якості води в басейні Верхньої Тиси з подальшим розвитком і модернізацією спільної угорсько-української гідрографічної телеметричної системи», Грантовий контракт № HUSKROUA/1901/6.1/0016 від 30 квітня 2021 року).

Придбання здійснюється БЕЗ ЗАЛУЧЕННЯ КОШТІВ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ. Джерело фінансування - цільові грантові кошти Проекту міжнародної технічної допомоги Європейського Союзу Проекту «Створення транскордонної мережі моніторингу якості води в басейні Верхньої Тиси з подальшим розвитком і модернізацією спільної угорсько-української гідрографічної телеметричної системи») надані згідно Грантового контракту № HUSKROUA/1901/6.1/0016 від 30 квітня 2021 року. зареєстрованого Секретаріатом Кабінету Міністрів України за № 4761 від 22 червня 2021 року. Закупівля за кошти Гранту буде здійснюватися в пільговому режимі без ПДВ на підставі міжнародного договору - Рамкової Угоди між Урядом України і Комісією Європейських Співтовариств № 994-763 від 03 вересня 2008 року, ратифікованою Законом України № 360-VI від 03.09.2008р.

Завершена

12 752 800.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 63 764.00 UAH
Період оскарження: 10.02.2023 23:47 - 24.02.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

оскарження дискваліфікації

Номер: 08e0ac8f9cc1496c8748d29f6c2f1512
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-10-013888-a.c2
Назва: оскарження дискваліфікації
Скарга:
від 07.03.2023 р. вих. №39 Найменування органу оскарження: Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ЄДРПОУ: 00032767 вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ – 35,03680 тел.: (044)594-64-12, факс: (044) 520-10-42 Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «ГЕОІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ» Місцезнаходження: місто Київ, ПРОСПЕКТ ГЕРОЇВ СТАЛІНГРАДА, будинок 24-А, офіс 259; Поштовий індекс: 04210; Ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 37334664; Номер засобів зв’язку: 0672091880 Офіційна електронна адреса: відсутня; Адреса електронної пошти: Skobchenko@gmail.com Замовник торгів: Басейнове управління водних ресурсів річки Тиса Код ЄДРПОУ: 01037057 Адреса: 88018, Україна , Закарпатська обл., м. Ужгород, вул. Слов'янська набережна, буд. 5 law@buvrtysa.gov.ua телефон: +380505235965 0312 646 191 Ідентифікатор закупiвлi: UA-2023-02-10-013888-a СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ 10 лютого 2023 року Басейнове управління водних ресурсів річки Тиса (далі - Замовник) було оголошено про проведення відкритих торгів з особливостями по предмету: «ДК 021:2015: 38120000-2 Метеорологічні прилади. (Придбання комплектів автоматизованих метеорологічних станцій та метеообладнання для стаціонарних спостережних постів протипаводкової системи «АІВС Тиса» - 12 комплектів). (джерело фінансування - кошти Гранту Європейського Союзу надані в рамках Проекту міжнародної технічної допомоги ЄС «Створення транскордонної мережі моніторингу якості води в басейні Верхньої Тиси з подальшим розвитком і модернізацією спільної угорсько-української гідрографічної телеметричної системи», Грантовий контракт № HUSKROUA/1901/6.1/0016 від 30 квітня 2021 року)», очікувана вартість - 12 752 800,00 грн., ідентифікатор закупівлі - UA-2023-02-10-013888-a. За результатами аукціону, проведеного 27.02.2023р., найбільш економічно вигідною пропозицією було визначено пропозицію Товариство з обмеженою відповідальністю «ГЕОІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ» (Скаржник). Відповідно до ч. 9 ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 9. Після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. За результатами розгляду Замовником тендерної пропозиції Скаржника, яку було визначено найбільш економічно вигідною, 02 березня 2023 року Замовником було опубліковано Протокол № 1, відповідно до якого ТП Скаржника відхилено відповідно до пункту 41. підпункту 1 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМУ від № 1178, учасник процедури зазначив недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку Замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 Особливостей. Рішення Замовника, оформлене Протоколом №1 від 02.03.2023р., в частині відхилення пропозиції Скаржника прийнято з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178), далі – Особливості, всупереч і без урахування вимог Тендерної документації по закупівлі, чим порушено права Скаржника на об'єктивне, рівне і недискримінаційне ставлення до всіх учасників закупівлі (що є підставою подання скарги), внаслідок чого дане рішення повинно бути скасоване як незаконне. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси такої особи І. НЕЗАКОННЕ ВІДХИЛЕННЯ ТП ТОВ «ГЕОІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ» (Скаржник) Відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення Уповноваженою особою №1 від 02.03.2023р., тендерну пропозицію Скаржника відхилено з наступних підстав: У складі ТП учасника надано недостовірну інформацію , що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку Замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 Особливостей, а саме: Недостовірна інформація (документ) – Сертифікат на систему управління якістю ISO 9001:2015 виданий ТОВ «ВЕС Укрекспертиза» від 30 вересня 2021 року. Так, вимогами пункту 21 частини 1 Розділу 3 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» ТД передбачена необхідність подання: 21) Скан-копії документу, що підтверджує відповідність Учасника стандарту управління якістю ISO 9001:2015, виданий уповноваженим органом сертифікації. Рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника, оформлене протоколом №1 від 02.03.2023р., прийнято з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178), всупереч і без урахування вимог Тендерної документації по закупівлі, чим порушено права Скаржника на об'єктивне, рівне і недискримінаційне ставлення до всіх учасників закупівлі (що є підставою подання скарги), внаслідок чого дане рішення повинно бути скасоване як незаконне, з огляду на наступне. Відповідно до пункту 21 частини 1 Розділу 3 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» ТД передбачена необхідність подання: 21) Скан-копії документу, що підтверджує відповідність Учасника стандарту управління якістю ISO 9001:2015, виданий уповноваженим органом сертифікації. На виконання зазначеної вище вимоги, у складі ТП Скаржника було надано наступний сертифікат: Тобто, учасником надано документ, який виданий уповноваженим органом та підтверджує відповідність Учасника стандарту управління якістю ISO 9001:2015. У Протоколі відхилення пропозиції Скаржника №1 від 02.03.2023р., Замовник посилається на недостовірність інформації. Доказами недостовірності інформації, згідно протоколу Замовник вважає: 1. лист від ТОВ «ВЕС «УКРЕКСПЕРТИЗА», в якому вказано, що відповідним рішенням дія даного сертифікату скасована та 2. посилання на сайт ТОВ «ВЕС «Укрекспертиза», де статус сертифікату – скасований. Вважаємо відхилення з цієї підстави незаконним та необґрунтованим, оскільки: По-перше. Замовник надав неналежні докази недостовірності інформації, які не можуть підтвердити інформацію щодо неналежності. А саме: Лист від ТОВ «ВЕС «УКРЕКСПЕРТИЗА» містить інформацію про рішення щодо скасування сертифікату, проте НЕ містить в собі САМОГО рішення про таке скасування. Що не може бути офіційним підтвердженням. Посилання ж на сайт ТОВ «ВЕС «УКРЕКСПЕРТИЗА» не є офіційним державним реєстром, сайтом чи іншим офіційним джерелом, який би міг підтвердити чи спростувати інформацію. По-друге. Навіть не зважаючи на неналежність наданих доказів Замовником, даний сертифікат є дійсним у зв’язку з запровадженням військового стану та наступних норм законодавства: Відповідно до Постанови КМУ № 314 від 18 березня 2022 року «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану», установити, що: 5) строки дії діючих строкових ліцензій та документів дозвільного характеру автоматично продовжуються на період воєнного стану. Згідно, ЗУ «Про підтвердження відповідності» орган з оцінки відповідності - підприємство, установа, організація чи їх підрозділ, які провадять діяльність з оцінки відповідності, включаючи калібрування, випробування, сертифікацію та інспектування; сертифікат відповідності - документ, який підтверджує, що продукція, системи якості, системи управління якістю, системи екологічного управління, персонал відповідає встановленим вимогам конкретного стандарту чи іншого нормативного документа, визначеного законодавством. В ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» вказано, документ дозвільного характеру - дозвіл, висновок, рішення, погодження, свідоцтво, інший документ в електронному вигляді (запис про наявність дозволу, висновку, рішення, погодження, свідоцтва, іншого документа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), який дозвільний орган зобов'язаний видати суб'єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності та/або без наявності якого суб'єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності. Сертифікат відповідності видається відповідним органом з оцінки відповідності, який має на це повноваження та підтверджує можливість, відповідність системи управління якістю. Відповідно до підпункту 2 пункту 41 Особливостей, Замовник відхиляє ТП у випадку: 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; Отже, відхилення з цієї підстави є незаконним та необґрунтованим, оскільки дія, чинність даного сертифікату продовжена згідно Постанови КМУ № 314 від 18 березня 2022 року. Таким чином, Скаржник повністю виконав вимоги ТД у цій частині та підтвердив відповідність вимогам до предмету закупівлі, у тому числі, щодо надання інформації: Скан-копії документу, що підтверджує відповідність Учасника стандарту управління якістю ISO 9001:2015, виданий уповноваженим органом сертифікації, внаслідок чого Скаржник не порушив вимоги ТД в цій частині та ТП Скаржника повністю відповідає вимогам ТД. 2. Замовником не було виставлено вимоги щодо усунення невідповідностей у частині надання: Скан-копії документу, що підтверджує відповідність Учасника стандарту управління якістю ISO 9001:2015, виданий уповноваженим органом сертифікації відповідно до пункту 21 частини 1 Розділу 3 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» ТД Відповідно до п. 39 Особливостей: 39. Розгляд та оцінка тендерних пропозицій відбуваються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої та шістнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 40 цих особливостей. Згідно положень пункту 40 Особливостей: 40. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження. Так, зі змісту документів, наданих у складі ТП Скаржника (сертифікат відповідності) чітко вбачається дата видачі та термін дії сертифікату. Отже, Замовник, виявивши недостовірність інформації щодо закінчення терміну дії сертифікату, наданому Скаржником, термін дії якого продовжено згідно Постанови КМУ № 314, повинен був розмістити повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. При цьому, виправлення Скаржником інформації – надання відповідного сертифікату чи доказів продовження терміну дії даного, НЕ призвело б до зміни предмету закупівлі, зокрема, оскільки у такому випадку Скаржник надав би роз’яснення щодо терміну дії даного сертифікату чи надав би інший сертифікат. Сертифікат відповідності не відноситься до технічної специфікації в не залежності від розташування такої вимоги в самій тендерній документації, не містить в собі ні технічних, ні якісних характеристик предмета закупівлі. Сертифікат на систему управління якістю на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (або його міжнародному стандарту ISO 9001:2015) – це документ, що є доказом, що система управління (менеджменту) якістю успішно впроваджена та функціонує на підприємстві. Відповідно до статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги. Згідно ст. 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості: 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; 4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби); Не виставивши вимогу про усунення невідповідностей, Замовник порушив вимоги пунктів 39, 40 Особливостей, внаслідок чого рішення про відхилення ТП Скаржника, оформлене Протоколом №1 від 02.03.2023р., є незаконним та ухваленим з порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель. З огляду на порушення, допущені Замовником, незаконний Протокол №1 від 02.03.2023р. про відхилення ТП Скаржника підлягає скасуванню. Відповідно до положень ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. 2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Зважаючи, що одними з основних принципів проведення публічних закупівель є економія, ефективність та пропорційність, та враховуючи, що ТП Скаржника визначена найбільш економічно вигідною, законним, доречним та таким, що направлене на дотримання вимог законодавства і забезпечення принципів закупівель, є виставлення вимоги Скаржнику про усунення формальних невідповідностей, які не впливають на зміст ТП та не призводять до зміни предмету закупівлі, що дозволить Замовнику розглянути саме найбільш економічно вигідну пропозицію за результатами аукціону. Відтак, рішення Замовника про відхилення ТП Скаржника є незаконним, ухваленим з порушенням вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей, порушує права та законні інтереси Скаржника та підлягає скасуванню. Неправомірно відхиливши пропозицію Скаржника з наведених вище підстав, Замовник порушив вимоги статей 5, 31 Закону та п. 39, 40, 41 Особливостей. Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозиції Скаржника, а саме – неправомірно відхиливши пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивний і неупереджений розгляд та відношення, що є порушенням вимог статті 5 Закону. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника, оформлене Протоколом №1 від 02.03.2023р. Відповідно до ч. 15 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»: За попереднім письмовим бажанням однієї із сторін, зазначеним у скарзі (для скаржника) або поясненні (для замовника), на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель запрошуються сторони (суб’єкт оскарження та замовник) для надання додаткових пояснень тощо, при цьому, суб’єкт оскарження, замовник та інший учасник процедури закупівлі (якщо оскаржується рішення замовника, прийняте щодо його тендерної пропозиції) мають право брати участь в такому розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу і такий розгляд скарги є відкритим, усі бажаючі можуть бути присутніми на її розгляді. Особи, присутні на розгляді, можуть використовувати засоби фото-, відео- та звукозапису. Резолютивна частина рішення, прийнятого органом оскарження, за результатами відкритого розгляду скарги, проголошується прилюдно. Повідомляємо, що Скаржник бажає скористатися зазначеним правом та письмово заявляє про необхідність запрошення Скаржника на засідання, під час якого відбуватиметься розгляд скарги, зокрема, для надання додаткових пояснень. У зв’язку з вищевикладеним, просимо: 1.Прийняти Скаргу до розгляду. 2.Встановити наявність порушення Замовником процедури закупівлі UA-2023-02-10-013888-a. 3. Встановити незаконність рішення Замовника про відхилення ТП Скаржника (ТОВ «ГЕОІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ» ) (Протокол №1 від 02.03.2023р.) та зобов’язати Замовника скасувати рішення, опубліковане на електронному майданчику 02.03.2023р. (Протокол №1 від 02.03.2023р.), про відхилення ТП Скаржника (ТОВ «ГЕОІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ»). Засідання з розгляду скарги просимо провести із запрошенням сторін та за участі представника Скаржника.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.03.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.03.2023 15:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.03.2023 13:42
Дата виконання рішення Замовником: 19.04.2023 19:58
Коментар замовника щодо усунення порушень: Басейнове управління водних ресурсів річки Тиса (ЄДРПОУ 01037057) керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» повідомляє, що рішення Постійно діючої адміністративної Колегії Антимонопольного комітету України № 3392-р/пк-пз від 20 березня 2023 року (повний текст розміщено в системі ПРОЗОРО від 22.03.2023р.), за процедурою закупівлі № UA-2023-02-10-013888-a від 10 лютого 2023 року «Придбання комплектів автоматизованих метеорологічних станцій та метеообладнання для стаціонарних спостережних постів протипаводкової системи «АІВС Тиса» - 12 комплектів ДК 021:2015: 38120000-2 Метеорологічні прилади.(джерело фінансування - кошти Гранту Європейського Союзу надані в рамках Проекту міжнародної технічної допомоги ЄС «Створення транскордонної мережі моніторингу якості води в басейні Верхньої Тиси з подальшим розвитком і модернізацією спільної угорсько-української гідрографічної телеметричної системи») Грантовий контракт № HUSKROUA/1901/6.1/0016 від 30 квітня 2021 року), виконано в повному обсязі.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГЕОІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ", Hasanov Andrew 380679837889 gisu_tov@ukr.net
Скарга
Скасована

оскарження дискваліфікації

Номер: aa678095054b4a5ea713e779b4007879
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-10-013888-a.c1
Назва: оскарження дискваліфікації
Скарга:
від 07.03.2023 р. вих. №39 Найменування органу оскарження: Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ЄДРПОУ: 00032767 вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ – 35,03680 тел.: (044)594-64-12, факс: (044) 520-10-42 Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «ГЕОІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ» Місцезнаходження: місто Київ, ПРОСПЕКТ ГЕРОЇВ СТАЛІНГРАДА, будинок 24-А, офіс 259; Поштовий індекс: 04210; Ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 37334664; Номер засобів зв’язку: 0672091880 Офіційна електронна адреса: відсутня; Адреса електронної пошти: skobchenko@gmail.com Замовник торгів: Басейнове управління водних ресурсів річки Тиса Код ЄДРПОУ: 01037057 Адреса: 88018, Україна , Закарпатська обл., м. Ужгород, вул. Слов'янська набережна, буд. 5 law@buvrtysa.gov.ua телефон: +380505235965, 0312 646 191 Ідентифікатор закупiвлi: UA-2023-02-10-013888-a СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ 10 лютого 2023 року Басейнове управління водних ресурсів річки Тиса (далі - Замовник) було оголошено про проведення відкритих торгів з особливостями по предмету: «ДК 021:2015: 38120000-2 Метеорологічні прилади. (Придбання комплектів автоматизованих метеорологічних станцій та метеообладнання для стаціонарних спостережних постів протипаводкової системи «АІВС Тиса» - 12 комплектів). (джерело фінансування - кошти Гранту Європейського Союзу надані в рамках Проекту міжнародної технічної допомоги ЄС «Створення транскордонної мережі моніторингу якості води в басейні Верхньої Тиси з подальшим розвитком і модернізацією спільної угорсько-української гідрографічної телеметричної системи», Грантовий контракт № HUSKROUA/1901/6.1/0016 від 30 квітня 2021 року)», очікувана вартість - 12 752 800,00 грн., ідентифікатор закупівлі - UA-2023-02-10-013888-a. За результатами аукціону, проведеного 27.02.2023р., найбільш економічно вигідною пропозицією було визначено пропозицію Товариство з обмеженою відповідальністю «ГЕОІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ» (Скаржник). Відповідно до ч. 9 ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 9. Після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. За результатами розгляду Замовником тендерної пропозиції Скаржника, яку було визначено найбільш економічно вигідною, 02 березня 2023 року Замовником було опубліковано Протокол № 1, відповідно до якого ТП Скаржника відхилено відповідно до пункту 41. підпункту 1 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМУ від № 1178, учасник процедури зазначив недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку Замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 Особливостей. Рішення Замовника, оформлене Протоколом №1 від 02.03.2023р., в частині відхилення пропозиції Скаржника прийнято з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178), далі – Особливості, всупереч і без урахування вимог Тендерної документації по закупівлі, чим порушено права Скаржника на об'єктивне, рівне і недискримінаційне ставлення до всіх учасників закупівлі (що є підставою подання скарги), внаслідок чого дане рішення повинно бути скасоване як незаконне. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси такої особи І. НЕЗАКОННЕ ВІДХИЛЕННЯ ТП ТОВ «ГЕОІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ» (Скаржник) Відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення Уповноваженою особою №1 від 02.03.2023р., тендерну пропозицію Скаржника відхилено з наступних підстав: У складі ТП учасника надано недостовірну інформацію , що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку Замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 Особливостей, а саме: Недостовірна інформація (документ) – Сертифікат на систему управління якістю ISO 9001:2015 виданий ТОВ «ВЕС Укрекспертиза» від 30 вересня 2021 року. Так, вимогами пункту 21 частини 1 Розділу 3 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» ТД передбачена необхідність подання: 21) Скан-копії документу, що підтверджує відповідність Учасника стандарту управління якістю ISO 9001:2015, виданий уповноваженим органом сертифікації. Рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника, оформлене протоколом №1 від 02.03.2023р., прийнято з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178), всупереч і без урахування вимог Тендерної документації по закупівлі, чим порушено права Скаржника на об'єктивне, рівне і недискримінаційне ставлення до всіх учасників закупівлі (що є підставою подання скарги), внаслідок чого дане рішення повинно бути скасоване як незаконне, з огляду на наступне. Відповідно до пункту 21 частини 1 Розділу 3 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» ТД передбачена необхідність подання: 21) Скан-копії документу, що підтверджує відповідність Учасника стандарту управління якістю ISO 9001:2015, виданий уповноваженим органом сертифікації. На виконання зазначеної вище вимоги, у складі ТП Скаржника було надано наступний сертифікат: Тобто, учасником надано документ, який виданий уповноваженим органом та підтверджує відповідність Учасника стандарту управління якістю ISO 9001:2015. У Протоколі відхилення пропозиції Скаржника №1 від 02.03.2023р., Замовник посилається на недостовірність інформації. Доказами недостовірності інформації, згідно протоколу Замовник вважає: 1. лист від ТОВ «ВЕС «УКРЕКСПЕРТИЗА», в якому вказано, що відповідним рішенням дія даного сертифікату скасована та 2. посилання на сайт ТОВ «ВЕС «Укрекспертиза», де статус сертифікату – скасований. Вважаємо відхилення з цієї підстави незаконним та необґрунтованим, оскільки: По-перше. Замовник надав неналежні докази недостовірності інформації, які не можуть підтвердити інформацію щодо неналежності. А саме: Лист від ТОВ «ВЕС «УКРЕКСПЕРТИЗА» містить інформацію про рішення щодо скасування сертифікату, проте НЕ містить в собі САМОГО рішення про таке скасування. Що не може бути офіційним підтвердженням. Посилання ж на сайт ТОВ «ВЕС «УКРЕКСПЕРТИЗА» не є офіційним державним реєстром, сайтом чи іншим офіційним джерелом, який би міг підтвердити чи спростувати інформацію. По-друге. Навіть не зважаючи на неналежність наданих доказів Замовником, даний сертифікат є дійсним у зв’язку з запровадженням військового стану та наступних норм законодавства: Відповідно до Постанови КМУ № 314 від 18 березня 2022 року «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану», установити, що: 5) строки дії діючих строкових ліцензій та документів дозвільного характеру автоматично продовжуються на період воєнного стану. Згідно, ЗУ «Про підтвердження відповідності» орган з оцінки відповідності - підприємство, установа, організація чи їх підрозділ, які провадять діяльність з оцінки відповідності, включаючи калібрування, випробування, сертифікацію та інспектування; сертифікат відповідності - документ, який підтверджує, що продукція, системи якості, системи управління якістю, системи екологічного управління, персонал відповідає встановленим вимогам конкретного стандарту чи іншого нормативного документа, визначеного законодавством. В ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» вказано, документ дозвільного характеру - дозвіл, висновок, рішення, погодження, свідоцтво, інший документ в електронному вигляді (запис про наявність дозволу, висновку, рішення, погодження, свідоцтва, іншого документа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), який дозвільний орган зобов'язаний видати суб'єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності та/або без наявності якого суб'єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності. Сертифікат відповідності видається відповідним органом з оцінки відповідності, який має на це повноваження та підтверджує можливість, відповідність системи управління якістю. Відповідно до підпункту 2 пункту 41 Особливостей, Замовник відхиляє ТП у випадку: 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; Отже, відхилення з цієї підстави є незаконним та необґрунтованим, оскільки дія, чинність даного сертифікату продовжена згідно Постанови КМУ № 314 від 18 березня 2022 року. Таким чином, Скаржник повністю виконав вимоги ТД у цій частині та підтвердив відповідність вимогам до предмету закупівлі, у тому числі, щодо надання інформації: Скан-копії документу, що підтверджує відповідність Учасника стандарту управління якістю ISO 9001:2015, виданий уповноваженим органом сертифікації, внаслідок чого Скаржник не порушив вимоги ТД в цій частині та ТП Скаржника повністю відповідає вимогам ТД. 2. Замовником не було виставлено вимоги щодо усунення невідповідностей у частині надання: Скан-копії документу, що підтверджує відповідність Учасника стандарту управління якістю ISO 9001:2015, виданий уповноваженим органом сертифікації відповідно до пункту 21 частини 1 Розділу 3 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» ТД Відповідно до п. 39 Особливостей: 39. Розгляд та оцінка тендерних пропозицій відбуваються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої та шістнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 40 цих особливостей. Згідно положень пункту 40 Особливостей: 40. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження. Так, зі змісту документів, наданих у складі ТП Скаржника (сертифікат відповідності) чітко вбачається дата видачі та термін дії сертифікату. Отже, Замовник, виявивши недостовірність інформації щодо закінчення терміну дії сертифікату, наданому Скаржником, термін дії якого продовжено згідно Постанови КМУ № 314, повинен був розмістити повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. При цьому, виправлення Скаржником інформації – надання відповідного сертифікату чи доказів продовження терміну дії даного, НЕ призвело б до зміни предмету закупівлі, зокрема, оскільки у такому випадку Скаржник надав би роз’яснення щодо терміну дії даного сертифікату чи надав би інший сертифікат. Не виставивши вимогу про усунення невідповідностей, Замовник порушив вимоги пунктів 39, 40 Особливостей, внаслідок чого рішення про відхилення ТП Скаржника, оформлене Протоколом №1 від 02.03.2023р., є незаконним та ухваленим з порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель. З огляду на порушення, допущені Замовником, незаконний Протокол №1 від 02.03.2023р. про відхилення ТП Скаржника підлягає скасуванню. Відповідно до положень ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. 2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Зважаючи, що одними з основних принципів проведення публічних закупівель є економія, ефективність та пропорційність, та враховуючи, що ТП Скаржника визначена найбільш економічно вигідною, законним, доречним та таким, що направлене на дотримання вимог законодавства і забезпечення принципів закупівель, є виставлення вимоги Скаржнику про усунення формальних невідповідностей, які не впливають на зміст ТП та не призводять до зміни предмету закупівлі, що дозволить Замовнику розглянути саме найбільш економічно вигідну пропозицію за результатами аукціону. Відтак, рішення Замовника про відхилення ТП Скаржника є незаконним, ухваленим з порушенням вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей, порушує права та законні інтереси Скаржника та підлягає скасуванню. Неправомірно відхиливши пропозицію Скаржника з наведених вище підстав, Замовник порушив вимоги статей 5, 31 Закону та п. 39, 40, 41 Особливостей. Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозиції Скаржника, а саме – неправомірно відхиливши пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивний і неупереджений розгляд та відношення, що є порушенням вимог статті 5 Закону. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника, оформлене Протоколом №1 від 02.03.2023р. Відповідно до ч. 15 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»: За попереднім письмовим бажанням однієї із сторін, зазначеним у скарзі (для скаржника) або поясненні (для замовника), на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель запрошуються сторони (суб’єкт оскарження та замовник) для надання додаткових пояснень тощо, при цьому, суб’єкт оскарження, замовник та інший учасник процедури закупівлі (якщо оскаржується рішення замовника, прийняте щодо його тендерної пропозиції) мають право брати участь в такому розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу і такий розгляд скарги є відкритим, усі бажаючі можуть бути присутніми на її розгляді. Особи, присутні на розгляді, можуть використовувати засоби фото-, відео- та звукозапису. Резолютивна частина рішення, прийнятого органом оскарження, за результатами відкритого розгляду скарги, проголошується прилюдно. Повідомляємо, що Скаржник бажає скористатися зазначеним правом та письмово заявляє про необхідність запрошення Скаржника на засідання, під час якого відбуватиметься розгляд скарги, зокрема, для надання додаткових пояснень. У зв’язку з ві системи " Сарнацький А.В.ищевикладеним, просимо: 1.Прийняти Скаргу до розгляду. 2.Встановити наявність порушення Замовником процедури закупівлі UA-2023-02-10-013888-a. 3. Встановити незаконність рішення Замовника про відхилення ТП Скаржника (ТОВ «ГЕОІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ» ) (Протокол №1 від 02.03.2023р.) та зобов’язати Замовника скасувати рішення, опубліковане на електронному майданчику 02.03.2023р. (Протокол №1 від 02.03.2023р.), про відхилення ТП Скаржника (ТОВ «ГЕОІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ»). Засідання з розгляду скарги просимо провести із запрошенням сторін та за участі представника Скаржника. Директор ТОВ "Геоінформаційні системи України" Сарнацький А. В
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 07.03.2023 19:02
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГЕОІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ", Hasanov Andrew 380679837889 gisu_tov@ukr.net
Скарга
Виконана замовником

оскарження відміни (скасування) закупівлі

Номер: 640fe75eca9c48beae9a5ede11a53fc1
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-10-013888-a.a3
Назва: оскарження відміни (скасування) закупівлі
Скарга:
від “03”травня 2023 р., вих. №95 Найменування органу оскарження: Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ЄДРПОУ: 00032767 вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ – 35,03680 тел.: (044)594-64-12, факс: (044) 520-10-42 Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «ГЕОІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ», місцезнаходження: 04210, м. Київ, пр-т Героїв Сталінграда, будинок 24-А, офіс 259; Ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 37334664; Номер засобів зв’язку: 0672091880 офіційна електронна адреса: відсутня; адреса ел. пошти: saf-inmed@ukr.net Замовник торгів: Басейнове управління водних ресурсів річки Тиса, Код ЄДРПОУ: 01037057 Адреса: 88018, Закарпатська обл., м. Ужгород, вул. Слов'янська набережна, буд. 5, law@buvrtysa.gov.ua телефон: +380505235965, 0312 646 191 Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-02-10-013888-a СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняте рішення замовника (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (від 25.12.2015 № 922-VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування) 10.02.2023 року Басейнове управління водних ресурсів річки Тиса (далі — Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) за ДК 021:2015- 38120000-2 — Метеорологічні прилади «Метеорологічні прилади. (Придбання комплектів автоматизованих метеорологічних станцій та метеообладнання для стаціонарних спостережних постів протипаводкової системи «АІВС Тиса» - 12 комплектів) (джерело фінансування - кошти Гранту Європейського Союзу надані в рамках Проекту міжнародної технічної допомоги ЄС «Створення транскордонної мережі моніторингу якості води в басейні Верхньої Тиси з подальшим розвитком і модернізацією спільної угорсько-української гідрографічної телеметричної системи», Грантовий контракт № HUSKROUA/1901/6.1/0016 від 30 квітня 2021 року)» (далі – відкриті торги за Особливостями). Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 27.02.2023 року. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли наступні учасники: - ТОВ «ГЕОІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ»; - ТОВ «ХІМЛАБОРРЕАКТИВ»; - ТОВ СПЕЦІАЛЬНИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ МОНІТОРИНГ. За результатами аукціону, проведеного 27.02.2023р., найбільш економічно вигідною пропозицією було визначено пропозицію Товариство з обмеженою відповідальністю «ГЕОІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ» (Скаржник). 25 квітня 2023 Замовником було прийнято та оприлюднено протокол розгляду тендерних пропозицій, яким прийнято рішення про відміну процедури закупівлі у зв'язку із відсутністю подальшої потреби у закупівлі товару. Рішення Замовника, оформлене Протоколом від 25.04.2023р. прийнято з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178), далі – Особливості, всупереч і без урахування вимог Тендерної документації по закупівлі, чим порушено права Скаржника на об'єктивне, рівне і недискримінаційне ставлення до всіх учасників закупівлі та проведення її згідно вимог законодавства про публічні закупівлі (що є підставою подання скарги), внаслідок чого дане рішення повинно бути скасоване як незаконне. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси такої особи. НЕЗАКОННЕ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ ЩОДО ВІДМІНИ ЗАКУПІВЛІ Відповідно до Протоколу від 25.04.2023 року закупівлю відмінено у зв’язку з відсутністю подальшої потреби в закупівлі. Підставами відміни є експертний висновок від 25.04.2023р. Рішення Замовника про відміну закупівлі, оформлене протоколом від 25.04.2023р., прийнято з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178), чим порушено права Скаржника внаслідок чого дане рішення повинно бути скасоване як незаконне, з огляду на наступне. По-перше: В самому протоколі вказано, що підставами відміни закупівлі є технічна несумісність пропонованого всіма Учасниками в рамках процедури закупівлі метеообладнання та метеостанцій та необхідність відміни через відсутність подальшої потреби. Відповідно до ст.. 32 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник відміняє тендер у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути. Технічна сумісність метеообладнання пропонованого учасниками закупівлі є аналізом відповідності пропозиції таких учасників умовам тендерної документації. Тобто, Замовник мав би розглянувши пропозиції кожного із учасників відхилити останніх через не відповідність встановленим вимогам тендерної документації, а саме невідповідності технічній частині (несумісність метеообладнання). Проте Замовник встановивши, на його думку, невідповідність технічній частині учасників скасовує закупівлю через відсутність подальшої потреби. Отже відміна закупівлі з даних підстав є незаконною та ухваленим з порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель та з порушення процедури закупівель. По-друге: В опублікованому протоколі розгляду тендерних пропозицій від 25.04.2023 року міститься посилання на висновок від 25.04.2023 року згідно із яким повідомлено уповноважену особу замовника про нібито заборону витрачання коштів на придбання обладнання та необхідність відміни процедури закупівлі через відсутність подальшої потреби у придбанні товару. Висновок від 25.04.2023 року щодо відміни процедури закупівлі є виключно рекомендаційним та інформативним для уповноваженої особи та не має наслідком обов’язковості його виконання за відсутності безпосереднього дослідження підстав та необхідності відміни такої закупівлі. У даному випадку відміна Процедури закупівлі можлива, у тому випадку, коли у замовника відпала потреба у закупівлі, а з висновку від 25.04.2023 року випливає що розробка ефективних заходів щодо захисту території Закарпатської області є найважливішим завданням державної ваги (абзац 5 висновку). Також, відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів можуть слугувати обставини зменшення фінансових чи бюджетних асигнувань на дану закупівлю або перерозподіл коштів на інші більш нагальні закупівлі (роз’яснення Мінекономрозвитку). У вказаному випадку жодних із вищенаведених підстав не існувало. В підтвердження вказаного слугує обґрунтування змісту протоколу уповноваженої особи замовника. Потреба в проведенні торгів існує на сьогоднішній день, про що свідчить діючий Грантовий контракт № HUSKROUA/1901/6.1/0016 від 30 квітня 2021 року. Тобто, не зважаючи на те, що підставою відміни закупівлі є відсутність подальшої потреби, яка згідно протоколу проявляється в технічній не сумісності метеообладнання пропонованого учасниками закупівлі, потреба в даній закупівлі абсолютно обґрунтована та зворотнє не доведено Замовником. Отже відміна закупівлі з даних підстав є незаконною та ухваленим з порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель чим порушено права Скаржника. Більше того, важливо зазначити, що це не перше незаконне рішення та очевидно протиправні дії Замовника в даній закупівлі. Замовник по даній закупівлі вже робив спробу незаконно відхилити найбільш економічно вигідну пропозицію ТОВ «ГЕОІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ», але завдяки Колегії таке незаконне рішення було скасоване (номер скарги, присвоєний в електронній системі закупівель під час її подання UA-2023-02-10-013888-a.c2, рішення №3392-р/пк-пз від 20.03.2023). Замовник більше місяця після винесення рішення АМКУ не визнавав переможцем Скаржника і в день отримання висновку (що на думку Замовника і є підставою для відміни закупівлі) одразу прийняв рішення про відміну закупівлі. З огляду на порушення, допущені Замовником, незаконний Протокол від 25.04.2023р. про відхилення ТП Скаржника підлягає скасуванню. Відповідно до положень ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. 2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Прийнявши рішення про відміну процедури закупівлі у зв'язку із відсутністю подальшої потреби у закупівлі товару, замовник порушив основні принципи статті 5 Закону щодо відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а також запобігання корупційним діям і зловживанням. Дане твердження підтверджується тим фактом, що замовник прийняв неправомірне рішення про відміну процедури закупівлі у зв'язку із відсутністю подальшої потреби у закупівлі товару після розкриття тендерних пропозицій та навіть після проведення оцінки. Вважаємо, що зазначене рішення замовником було прийняте після того, як йому стало зрозуміло, що законних підстав для відхилення найбільш економічної вигідної пропозиції ТОВ «ГЕОІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ» просто немає. Неправомірна та безпідставна відміна Замовником торгів призвела до позбавлення Скаржника можливості стати переможцем закупівлі, як учасника з мінімальною ціною та повним комплектом документів, що вимагалися тендерною документацією Замовника. Замовник, безпідставною та неправомірною відміною закупівлі, змінив перебіг подій в цій закупівлі та знехтував тендерними пропозиціями 3 учасників, зокрема, Скаржника. Відтак, рішення Замовника про відміну закупівлі є незаконним, ухваленим з порушенням вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей, порушує права та законні інтереси Скаржника та підлягає скасуванню. Неправомірно відмінивши закупівлю з наведених вище підстав, Замовник порушив вимоги статей 5, 32 Закону та п. 39, 40, 41 Особливостей. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника, оформлене Протоколом №1 від 02.03.2023р. Відповідно до ч. 15 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»: За попереднім письмовим бажанням однієї із сторін, зазначеним у скарзі (для скаржника) або поясненні (для замовника), на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель запрошуються сторони (суб’єкт оскарження та замовник) для надання додаткових пояснень тощо, при цьому, суб’єкт оскарження, замовник та інший учасник процедури закупівлі (якщо оскаржується рішення замовника, прийняте щодо його тендерної пропозиції) мають право брати участь в такому розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу і такий розгляд скарги є відкритим, усі бажаючі можуть бути присутніми на її розгляді. Особи, присутні на розгляді, можуть використовувати засоби фото-, відео- та звукозапису. Резолютивна частина рішення, прийнятого органом оскарження, за результатами відкритого розгляду скарги, проголошується прилюдно. Повідомляємо, що Скаржник бажає скористатися зазначеним правом та письмово заявляє про необхідність запрошення Скаржника на засідання, під час якого відбуватиметься розгляд скарги, зокрема, для надання додаткових пояснень. У зв’язку з вищевикладеним, просимо: 1.Прийняти Скаргу до розгляду. 2.Встановити наявність порушення Замовником процедури закупівлі UA-2023-02-10-013888-a. 3. Встановити незаконність рішення Замовника про відміну процедури закупівлі у зв'язку із відсутністю подальшої потреби у закупівлі товару неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель (Протокол від 25.04.2023р.) та зобов’язати Замовника скасувати рішення, опубліковане на електронному майданчику 25.04.2023р. (Протокол від 25.04.2023р.) Засідання з розгляду скарги просимо провести із запрошенням сторін та за участі представника Скаржника. Директор Андрій САРНАЦЬКИЙ
Пов'язані документи: Замовник Орган оскарження Учасник
Дата розгляду скарги: 16.05.2023 13:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.05.2023 15:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.05.2023 17:16
Дата виконання рішення Замовником: 23.05.2023 21:23
Коментар замовника щодо усунення порушень: Басейнове управління водних ресурсів річки Тиса (ЄДРПОУ 01037057) керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» повідомляє, що рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 6669-р/пк-пз від 16 травня 2023 року (повний текст розміщено в системі ПРОЗОРО від 16.05.2023р.), за процедурою закупівлі № UA-2023-02-10-013888-a від 10 лютого 2023 року «Придбання комплектів автоматизованих метеорологічних станцій та метеообладнання для стаціонарних спостережних постів протипаводкової системи «АІВС Тиса» - 12 комплектів ДК 021:2015: 38120000-2 Метеорологічні прилади.(джерело фінансування - кошти Гранту Європейського Союзу надані в рамках Проекту міжнародної технічної допомоги ЄС «Створення транскордонної мережі моніторингу якості води в басейні Верхньої Тиси з подальшим розвитком і модернізацією спільної угорсько-української гідрографічної телеметричної системи») Грантовий контракт № HUSKROUA/1901/6.1/0016 від 30 квітня 2021 року), виконано в повному обсязі.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГЕОІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ", Hasanov Andrew 380679837889 gisu_tov@ukr.net