-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Лот№1 - Lidocaine, Paracetamol, Paracetamol, Ibuprofen, Dexamethasone, Epinephrine, Hydrocortisone, Prednisolone, Loratadine, Loratadine, Medicinal charcoal, Calcium gluconate, Thiosulfate, Naloxone, Doxycycline, Gentamicin, Moxifloxacin, Linezolid, Fluconazole, Aciclovir, Oseltamivir, Cyanocobalamin, Furosemide, Zinc sulfate, Ranitidine, Metoclopramide, Insulin (human), Insulin (human), Atracurium, Neostigmine, Ofloxacin, Misoprostol, Oxytocin, Salbutamol, Budesonide, Glucose, Sodium bicarbonate, Drotaverine, Captopril, Isosorbide dinitrate, Phenylephrine, Omeprazole, Diclofenac. Лот №2 - Amikacin, Amikacin. Лот №3 – Lysine, Sulpiride, Etamsylate, Procaine, Electrolytes in combination with other drugs, Arginine hydrochloride, Comb drug, Electrolytes, Mono. Лот №4 – Propofol, Thiopental, Atracurium, Suxamethonium. Лот №5 – Morphine, Tramadol, Ketamine, Diazepam, Fentanyl, Sodium oxybate, Phenobarbital
ДК 021:2015, код 33600000-6 «Фармацевтична продукція». Деталізований CPV код (у т.ч. для лотів) та його назва ДК 021:2015 - 33600000-6 «Фармацевтична продукція» Процедура закупівлі – відкриті торги на 2023 рік у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Завершена
1 439 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 290.00 UAH
мін. крок: 0% або 290.00 UAH
Період оскарження:
10.02.2023 15:39 - 15.02.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога
Номер:
bb50a4f330a842809dad90fe7f53b602
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-10-011488-a.c1
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний замовник, повідомляємо, що деякі положення ТД не відповідають нормам чинного законодавства, зокрема Закону України Про публічні закупівлі (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2016, № 9 ст.89){Із змінами, внесеними згідно із Законами № 1078-VIII від 12.04.2016, ВВР, 2016, № 21, ст.407 № 1356-VIII від 12.05.2016, ВВР, 2016, № 24, ст.488 (далі – Закон). А саме :
10. Якісні та кількісні характеристики частини предмета закупівлі по Лоту №4:
№ п/п
Найменування предмету закупівлі
Міжнародна непатентована назва
Одиниці виміру
Кількість
1
ПРОПОФОЛ-НОВО. Емульсія для інфузій, 10 мг/мл по 20 мл у пляшках № 5
Propofol
УП
100
2
ТІОПЕНТАЛ. Ліофілізат для розчину для ін'єкцій по 1,0 г у флаконах
Thiopental
ФЛ
700
3
АТРАКУРІУМ-НОВО.Розчин для ін'єкцій, 10 мг/мл по 5 мл у флаконах № 5
Atracurium
УП
70
4
ДИТИЛІН-ДАРНИЦЯ. Розчин для ін'єкцій, 20 мг/мл по 5 мл в ампулах № 10 (5х2) в чарун.уп.
Suxamethonium
УП
1 000
Предметом процедури закупівлі є лікарські засоби різних виробників, об’єднані Замовником в один лот, що реального порушує принцип добросовісної конкуренції серед Учасників процедури закупівлі, оскільки, по-перше, участь в процедурі закупівлі зможуть взяти лише ті Учасники, які зможуть запропонувати до постачання повний перелік лікарських засобів предмету закупівлі. По-друге, перелік лікарських засобів, що закуповуються, містить один унікальний лікарський засіб, які не мають еквівалентів/аналогів за діючою речовиною та іншими показниками, за даними Державного реєстру лікарських засобів України та представлені на фармацевтичному ринку України лише одним виробником.
Звертаємо Вашу увагу, що виробником лікарського засобу ТІОПЕНТАЛ ліофілізат для розчину для ін'єкцій по 1,0 г; флакони з ліофілізатом — є один виробник на ринку — : ПАТ «Київмедпрепарат»,Україна, номер реєстрації, UA/3916/01/01 дата 30.04.2015-30/04/2020. Витяг з "Державний реєстр лікарських засобів України" додається.
Отже, оскільки зазначений лікарський засіб є монопольними на ринку, у будь-якого потенційного учасника процедури закупівлі відсутня можливість запропонувати еквівалентний препарат іншого виробника, то він буде позбавлений можливості бути Учасником торгів та на конкурентних засадах поставити інші лікарські засоби, що є предметом цієї закупівлі.
Такі вимоги Замовника є грубим порушенням частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» якою передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З урахуванням наведеного та підставі статей 1, 2, 5, 22–24 Закону України «Про публічні закупівлі», –ВИМАГАЄМО:
1. Привести тендерну документацію процедури закупівлі у відповідність до вимого Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою усунення дискримінаційних умов тендерної документації, зазначених у цій вимозі:
• виокремити «унікальний» лікарський засіб Тіопентал натрію ліофілізат для розчину для ін'єкцій по 1,0 г в окремі лоти;
В протилежному випадку залишаємо за собою право оскаржити дану процедуру закупівлі відповідно до порядку оскарження та в терміні визначені статтею 18 Закону, викласти інформацію стосовно процедури в Постійно діючій адміністративній колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з наступним стягненням витрат із Замовника в судовому порядку ,та або розміщення на порталі DOZORRO за для моніторингу громадськими спільнотами та іншими контролюючими органами .
Додатки:
1. Витяг з Державного реєстру лікарських засобів України на тіопентал.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога, щодо поділ на лот Козятин.docx 13.02.2023 11:37
- Витяг реєстру лз в Українї.jpg 13.02.2023 11:37
Дата подачі:
13.02.2023 11:37
Вирішення:
Відповідно до абзацу другого пункту 51 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі - Особливості), встановлено: «Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.». Відтак, відповідь на Вашу вимогу Замовником подається в строк передбачений Особливостями.
З приводу піднятого питання повідомляє наступне.
Тендерна документація для цієї закупівлі не містить жодних вимог, які б могли привести до дискримінації потенційних учасників. Порядок визначення предмету закупівлі під час проведення тендеру (відкритих торгів) у розумінні Закону регламентовано Наказом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі». Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України 15.04.2020 № 708 із змінами «Під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника. ЗАМОВНИК МОЖЕ ВИЗНАЧИТИ ОКРЕМІ ЧАСТИНИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ (ЛОТИ) ЗА МІЖНАРОДНОЮ НЕПАТЕНТОВАНОЮ НАЗВОЮ ЛІКАРСЬКОГО ЗАСОБУ, ФОРМОЮ ВИПУСКУ, ДОЗУВАННЯМ, ОБСЯГОМ ТА/АБО МІСЦЕМ ПОСТАВКИ ЛІКАРСЬКИХ ЗАСОБІВ.».
За нормами діючого законодавства Замовник МАЄ ПРАВО (може) визначити окремі частини предмета закупівлі. Тобто, Закон не зобов’язує, а залишає за Замовником торгів альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі, а у разі поділу предмета закупівлі на частини (лоти) залишає право за замовником поділ предмета закупівлі на лоти відповідно до його потреб.
На питання наявності нібито ексклюзивного лікарського засобу, що прописаний за позицією №2 переліку номенклатури лікарських засобів згідно Лоту №4 предмета закупівлі - ТІОПЕНТАЛ. Ліофілізат для розчину для ін'єкцій по 1,0 г у флаконах (МНН – Thiopental), виробником якого є ПАТ «Київмедпрепарат».
Стосовно наданих доказів від Вас, Замовник мусить відзначити що процесуальне право України вирізняє основні критерії для доказів/підтвердження: 1) належність; 2) допустимість; 3) достовірність; 4) достатність (стосовно сукупності доказів). Допустимість доказів/підтвердження - це дозволеність для органу чи посадової особи, яка веде процес, в силу положень процесуального права використати їх як докази. Належність доказів/підтвердження - це можливість фактичних даних під час їх використання з'ясовувати чи, навпаки, "приховувати" обставини, що належать до предмету доказування. Достовірність доказів/підтвердження - це можливість застосування фактичних даних в процесі доказування з точки зору знання про джерела, обставини, методи їх утворення і отримання в контексті використання у справі інших матеріалів. Достатність доказів/підтвердження - це можливість суду чи органу що здійснює процес розгляду покласти їхню сукупність або один із них в основу процесуального рішення.
1) Відтак, «доказ/підтвердження» результату пошуку в публічному «Реєстрі лікарських засобів» (розміщеного на офіційному сайті Державного експертного центру Департаменту фармацевтичної діяльності Міністерства охорони здоров’я України) не являється належним, достовірним та достатнім виходячи з того, що вказаний реєстр відображає реєстраційні дані тих лікарських засобів, що пройшли реєстрацію відповідно до «Порядку державної реєстрації (перереєстрації) лікарських засобів», що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України № 376 від 26 травня 2005 р. (далі - Порядок). Оскільки, відповідно до пункту 2 Порядку встановлено, що державну реєстрацію (перереєстрацію) лікарського засобу здійснює МОЗ на підставі результатів експертизи реєстраційних матеріалів (реєстраційного досьє) на такий засіб та контролю його якості, проведених Державним фармакологічним центром МОЗ (далі — Центр) та Державною службою лікарських засобів і виробів медичного призначення.
Пунктом 5 Порядку передбачено, що МОЗ у місячний строк приймає рішення про реєстрацію лікарського засобу або про відмову в такій реєстрації. Наказом МОЗ про державну реєстрацію лікарського засобу затверджується фармакопейна стаття або методи контролю його якості, інструкція з медичного застосування, листок-вкладиш з інформацією для пацієнта, здійснюється погодження технологічного регламенту або технології виробництва, а також присвоюється реєстраційний номер, який вноситься до Державного реєстру лікарських засобів та міжвідомчої бази даних про зареєстровані в Україні лікарські засоби.
Зберігання реєстраційних матеріалів, внесення змін та доповнень до них здійснюються Центром у порядку, визначеному МОЗ. Копії матеріалів щодо методів контролю якості лікарського засобу надсилаються до Державної інспекції з контролю якості лікарських засобів МОЗ.
Пунктом 6 Порядку встановлено, що реєстраційне посвідчення із зазначенням строку, протягом якого дозволяється застосування лікарського засобу в Україні, видається Центром у десятиденний строк після реєстрації лікарського засобу.
Пункт 11 Порядку визначає, що перереєстрація лікарського засобу здійснюється у порядку, визначеному МОЗ.
Разом з тим, наданий результат пошуку в публічному «Реєстрі лікарських засобів» по лікарському засобу ТІОПЕНТАЛ ЛИШЕ СТВЕРДЖУЄ про проходження реєстрації такого лікарського засобу у відповідності до Порядку. Однак, підтвердження чи доказу на предмет того, що інші лікарські засоби, котрі містять МНН – Thiopental знаходяться на етапі реєстрації або є еквівалентом до встановленого Замовником товару – Вами не надано. Тобто, для належності, достовірності та достатності підтвердження того, що вказаний лікарський засіб є «ексклюзивним» варто отримати офіційну відповідь від уповноважених органів, зокрема: Державного фармакологічного центру МОЗ та Державної служби лікарських засобів і виробів медичного призначення. Однак, відповідних доказів/підтвердження за вимогою не існує, звідси достеменно не відомо чи насправді лікарський засіб ТІОПЕНТАЛ, виробником якого є ПАТ «Київмедпрепарат» є так сказати «ексклюзивним».
2) Поряд з тим, Замовник здійснивши пошук лікарських засобів на тому ж самому електронному ресурсі - Державному реєстрі лікарських засобів України, здійснено пошук лікарських засобів але за критерієм «міжнародна непатентована назва» - Thiopental, де отримано такий результат за посиланням: http://www.drlz.com.ua/ibp/ddsite.nsf/all/shlz1?opendocument&stype=564AB78F0B0C9F6BC225891900402231.
Отже, Замовник встановив наявність еквіваленту до лікарського засобу ТІОПЕНТАЛ, виробником якого є ВУАБ Фарма а.с., Чеська Республіка.
З огляду на те, що предмет закупівлі визначено з дотриманням норм Закону, а поділ предмета закупівлі на окремі частини – правом Замовника, уповноважена особа не має підстав для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
18.02.2023 00:01