-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
61937 - Бахіли хірургічні, 48125-бинт марлевий медичний нестерильний, 48125-бинт марлевий медичний нестерильний, 33056 - Матеріал для накладення гіпсової пов'язки, 33056 - Матеріал для накладення гіпсової пов'язки, 33056 - Матеріал для накладення гіпсової пов'язки, 58232 - Рулон ватний, нестерильний, 48126 - Рулон марлевий, нестерильний, 48126 - Рулон марлевий, нестерильний, 58735 - Рідкий гель для електростимуляції та ультразвукових досліджень, 43998 - Затискач для пуповини, 48125 - бинт марлевий медичний нестерильний, 14202- шлунково-кишкова трубка, 14202- шлунково-кишкова трубка, 14202- шлунково-кишкова трубка, 14202- шлунково-кишкова трубка, 14202- шлунково-кишкова трубка, 14085 - Разова ендотрахейна трубка, 14085 - Разова ендотрахейна трубка, 14085 - Разова ендотрахейна трубка, 14085 - Разова ендотрахейна трубка, 14085 - Разова ендотрахейна трубка, 14085 - Разова ендотрахейна трубка, 14085 - Разова ендотрахейна трубка, 14085 - Разова ендотрахейна трубка, 35203 – Катетер назальний для подачі кисню, 34923 - катетер аспіраційної системи, загального призначення, 34923 - катетер аспіраційної системи, загального призначення, 34923 - катетер аспіраційної системи, загального призначення, 10678 - Катетер Нелатона, 10678 - Катетер для введення Катетер живлячий, 10678 - Катетер для введення Катетер живлячий, 10678 Катетер для введення Катетер живлячий, 34917 - Внутрішній уретральний дренажний катетер, 34917 - Внутрішній уретральний дренажний катетер, 62728 - Контур дихальний анестезіологічний, одноразового використання, стерильний, 37445 - Лезо скальпеля, одноразового використання, 37445 - Лезо скальпеля, одноразового використання, 37445 - Лезо скальпеля, одноразового використання, 44059 - Одноразовий акушерсько - гінекологічний хірургічний набір, що не містить лікарських засобів, 58977 - Набір базовий для внутрішньовенних вливань, 58977 - Набір базовий для внутрішньовенних вливань, 58977 - Набір базовий для внутрішньовенних вливань, 34831 - Лейкопластир гіпоалергенний, 12170 - набір для подовження магістралі для внутрішньовенних вливань, 35212 - Голка спінальна, одноразового застосування, 35212 - Голка спінальна, одноразового застосування, 37362 - Сечоприймач для дорослих, 35404 - Трубка трахеостомічна стандартна, одноразового застосування, 35404 - Трубка трахеостомічна стандартна, одноразового застосування, 35404 - Трубка трахеостомічна стандартна, одноразового застосування, 60839 - Фільтр бактеріальний для медичних газів, стерильний, одноразового використання, 35091 - Халат операційний, одноразового застосування, 32297 - Шапочка хірургічна, одноразового використання, нестерильна, 47017 - Шприц загального призначення, разового застосування, 47017 - Шприц загального призначення, разового застосування, 47017 - Шприц загального призначення, разового застосування, 47017 - Шприц загального призначення, разового застосування, 47017 - Шприц загального призначення, разового застосування, 35362 - індикатор хімічний/фізичний для контролю стерилізації, 35362 - індикатор хімічний/фізичний для контролю стерилізації, 35362 - індикатор хімічний/фізичний для контролю стерилізації, 54514 - Численні аналіти сечі IVD, набір, колориметрична тест-смужка, експрес-аналіз, 44052 - Одноразовий набір для проведення ортопедичної операції, що не містить лікарських засобів, 44059 - Акушерсько-гінекологічний хірургічний комплект, не медикаментозний, одноразовий
Торги не відбулися
2 300 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 23 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 23 000.00 UAH
Період оскарження:
10.02.2023 15:41 - 15.02.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Порушення в сфері дискримінації учасників
Номер:
e1208c383f334d4e8de6b54bda169ac5
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-10-010408-a.b1
Назва:
Порушення в сфері дискримінації учасників
Вимога:
Шановний Замовнику.
Згідно з Додатком 2 Технічна специфікація (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) в таблиці Медико-технічних вимог п. 6 Документації передбачається необхідність надання гарантійних листів: Учасник повинен надати файл відсканований з Оригіналу листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником Товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: повну назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі, повну назву Замовника;
Враховуючи, що позиція №12 «Бинт в’язаний медичний нестерильний 5 м* 10см», позиція №43 «Одноразова система для вливання інфузійних розчинів, з регулятором потоку» виготовляється лише одним виробником ТОВ «Допомога -1» (MEDICARE), та не мають аналогів в Україні.
Враховуючи вищенаведене, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які можуть запропонувати наведений медичний виріб (позиція 12, 43), що виробляються лише конкретним виробником в даному випадку ТОВ «Допомога -1» за наведеною позицією, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, та ще раз підтверджує таку дискримінацію , так як на практиці, виробники, офіційні представники надають лише один такий лист для одного учасника. Викладена вище вимога обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників і в цілому впливає на можливість учасників прийняти участь у процедурі відкритих торгів. Вимога є дискримінаційною, тому що потенційні учасники: 1) Мають укладені прямі контракти з виробником медичних виробів, за умовами яких виробник (його дистриб’ютор) вже гарантував та зобов’язався поставити товар 2) Мають в складських приміщеннях на залишках достатню кількість товару для забезпечення поставок за тендерним договором 3) Відносно якості запропонованих товарів - Якість запропонованих до поставки товарів визначається та підтверджується під час поставки товару супровідними документами, зокрема сертифікатами якості, а у випадку поставки неякісного товару, постачальник сплачує Замовнику штрафні санкції (неустойка, штраф, пеня), внаслідок чого Замовник повністю захищений від постачання неякісного товару.
Враховуючи викладене, дії Замовника (в частині встановлення зазначеної вище умови Документації) порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону, відповідно до якої Документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Виходячи з наведеного, просимо внести відповідні зміни до Документації в цій частині з метою усунення наведених вище порушень. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Прошу вилучити даний товар з закупівлі, або винести його окремим лотом в разі необхідності його постачання.
Дякуємо.
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога.pdf 13.02.2023 12:13
Дата подачі:
13.02.2023 12:14
Вирішення:
КНП "КРЕМЕНЕЦЬКА ОПОРНА ЛІКАРНЯ" КРЕМЕНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ознайомився з Вашою вимогою щодо закупівлі «код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 33140000-3 Медичні матеріали» (61937 - Бахіли хірургічні, 48125-бинт марлевий медичний нестерильний, 48125-бинт марлевий медичний нестерильний, 33056 - Матеріал для накладення гіпсової пов'язки, 33056 - Матеріал для накладення гіпсової пов'язки, 33056 - Матеріал для накладення гіпсової пов'язки, 58232 - Рулон ватний, нестерильний, 48126 - Рулон марлевий, нестерильний, 48126 - Рулон марлевий, нестерильний, 58735 - Рідкий гель для електростимуляції та ультразвукових досліджень, 43998 - Затискач для пуповини, 48125 - бинт марлевий медичний нестерильний, 14202- шлунково-кишкова трубка, 14202- шлунково-кишкова трубка, 14202- шлунково-кишкова трубка, 14202- шлунково-кишкова трубка, 14202- шлунково-кишкова трубка, 14085 - Разова ендотрахейна трубка, 14085 - Разова ендотрахейна трубка, 14085 - Разова ендотрахейна трубка, 14085 - Разова ендотрахейна трубка, 14085 - Разова ендотрахейна трубка, 14085 - Разова ендотрахейна трубка, 14085 - Разова ендотрахейна трубка, 14085 - Разова ендотрахейна трубка, 35203 – Катетер назальний для подачі кисню, 34923 - катетер аспіраційної системи, загального призначення, 34923 - катетер аспіраційної системи, загального призначення, 34923 - катетер аспіраційної системи, загального призначення, 10678 - Катетер Нелатона, 10678 - Катетер для введення Катетер живлячий, 10678 - Катетер для введення Катетер живлячий, 10678 Катетер для введення Катетер живлячий, 34917 - Внутрішній уретральний дренажний катетер, 34917 - Внутрішній уретральний дренажний катетер, 62728 - Контур дихальний анестезіологічний, одноразового використання, стерильний, 37445 - Лезо скальпеля, одноразового використання, 37445 - Лезо скальпеля, одноразового використання, 37445 - Лезо скальпеля, одноразового використання, 44059 - Одноразовий акушерсько - гінекологічний хірургічний набір, що не містить лікарських засобів, 58977 - Набір базовий для внутрішньовенних вливань, 58977 - Набір базовий для внутрішньовенних вливань, 58977 - Набір базовий для внутрішньовенних вливань, 34831 - Лейкопластир гіпоалергенний, 12170 - набір для подовження магістралі для внутрішньовенних вливань, 35212 - Голка спінальна, одноразового застосування, 35212 - Голка спінальна, одноразового застосування, 37362 - Сечоприймач для дорослих, 35404 - Трубка трахеостомічна стандартна, одноразового застосування, 35404 - Трубка трахеостомічна стандартна, одноразового застосування, 35404 - Трубка трахеостомічна стандартна, одноразового застосування, 60839 - Фільтр бактеріальний для медичних газів, стерильний, одноразового використання, 35091 - Халат операційний, одноразового застосування, 32297 - Шапочка хірургічна, одноразового використання, нестерильна, 47017 - Шприц загального призначення, разового застосування, 47017 - Шприц загального призначення, разового застосування, 47017 - Шприц загального призначення, разового застосування, 47017 - Шприц загального призначення, разового застосування, 47017 - Шприц загального призначення, разового застосування, 35362 - індикатор хімічний/фізичний для контролю стерилізації, 35362 - індикатор хімічний/фізичний для контролю стерилізації, 35362 - індикатор хімічний/фізичний для контролю стерилізації, 54514 - Численні аналіти сечі IVD, набір, колориметрична тест-смужка, експрес-аналіз, 44052 - Одноразовий набір для проведення ортопедичної операції, що не містить лікарських засобів, 44059 - Акушерсько-гінекологічний хірургічний комплект, не медикаментозний, одноразовий) та повідомляє, що за результатом аналізу вимоги не може погодитись, що зазначені вимоги Додатку № 2 до тендерної документації є дискримінаційними та ставляють потенційних Учасників в нерівне становище.
Згідно пункту 6 Загальних вимог «Технічного завдання» Додатку № 2 до тендерної документації викладено у наступній редакції: «Учасник повинен підтвердити можливість поставки запропонованого ним Товару, у кількості та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника.
На підтвердження у складі пропозиції, Учасник повинен надати файл відсканований з Оригіналу листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником Товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: повну назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі, повну назву Замовника».
Звичайно, ці вимоги, як і будь-які інші вимоги тендерної документації може обмежити можливість учасників, які їм не відповідають, приймати участь у процедурі закупівлі.
Закон або будь-який інший нормативний акт не давали чіткого визначення, що вважати дискримінаційними вимогами.
В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб.
Верховний суд у своєму рішенні http://reyestr.court.gov.ua/Review/78715900# дійшов до висновку, що в контексті принципів тендерних закупівель, визначених у Законі №1197-VII, дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників.
Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені нами у тендерній документації є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням наших потреб та критеріїв надання якісного товару.
Дана вимога також формується Замовником на підставі принципів публічних закупівель (ст. 5 Закону) та з метою:
1. Забезпечення безперебійної та своєчасної поставки життєво необхідних медичних виробів Учасником торгів. Надання листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку медичних матеріалів Замовнику.
Внесенням такої вимоги до документації є соціально обґрунтованим, адже неналежне виконання або розірвання договору поставки життєво необхідних медичних ліків з вини постачальника призведе до загрози здоров’ю та життю окремих груп пацієнтів, численних скарг з боку населення та соціальної напруги в цілому.
2. Забезпечення високої якості препаратів, адже лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати Замовнику належну якість та високі показники терміну придатності лікарських засобів (принцип ефективності та раціональності закупівлі), тому підтвердження якості підтверджується листом виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником.
3. Забезпеченні мінімальної націнки на лікарські засоби, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник, що співпрацює безпосередньо з виробником за рахунок власних дисконтів по контракту як правило має можливість запропонувати найдешевші ціни (принцип максимальної економії).
4. Надання листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником мінімізує ризик того, що лікарські засоби, які постачатимуться учасником отримані ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо. (принцип законності). Адже такий лист підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення та територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо.
5. В разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником переможцем пов’язаних з виконанням договору, замовник на виконання листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання.
Враховуючи викладене, Замовник не погоджується із вимогою про внесення змін до тендерної документації і вважає встановлені ним вимоги обґрунтованими і доцільними.
Більш того, звертаємо Вашу увагу, що вказана позиція повністю співпадає з позицією Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема в рішенні в рішенні № 9404-р/пк-пз від 12.07.2019 року (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-06-11-001890-b), в рішенні № 17650-р/пк-пз від 18.09.2020 року (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-08-13-005415-a) та в рішенні №11845-р/пк-пз від 28.05.2021 року (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-04-07-001444-c). У вказаних рішеннях Колегія повністю підтвердила обґрунтованість, законність та відповідність вказаних вимог принципам публічних закупівель.
Крім того, звертаємо увагу, що гарантійний лист може бути виданий не лише виробником лікарських засобів але й представництвом, філією виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником.
«Представництво» - це право відношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов’язки.
Отже, представником вважається юридична особа, яка діє в інтересах іншої особи, тобто комерційним представництвом вважають розповсюдженням, реалізацію та рекламування продукції на користь третьої особи. Тобто, в кожного з виробників є декілька представництв, дистриб’юторів та інших осіб ,що здійснюють комерційну діяльність та діють в його інтересах.
Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом.
Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
Окрім того, повідомляємо Вас, що порядок визначення предмету закупівлі під час проведення тендеру (відкритих торгів) у розумінні Закону регламентовано Наказом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України 15.04.2020 № 708 "Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі" (далі Порядок № 708).
Відповідно до пункту 3 Розділу І «Загальні положення» Порядку № 708 визначення предмета закупівлі предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Згідно пункту 5 Порядку № 708 Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.
Отже, за нормами діючого законодавства Замовник має право (може) визначити окремі частини предмета закупівлі. Тобто, Закон не зобов’язує, а залишає за Замовником торгів альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі, а у разі поділу предмета закупівлі на частини (лоти) залишає право за замовником поділ предмета закупівлі на лоти відповідно до його потреб.
Аналогічна позиція викладена у листі Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 3304-04/53972-06 від 03.09.2020 року «Щодо визначення предмета закупівлі та розміщення інформації в електронній системі закупівель»
Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. Ця норма може застосовуватися для будь-яких предметів закупівлі, де такий поділ можливо здійснити в межах єдиної процедури закупівлі
Виходячи зі змісту Рекомендацій Антимонопольного комітету Україну від 30.03.2018 №4-рк "Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції" йдеться про те, що Порядком визначення предмета закупівлі не передбачено переліку випадків, коли саме замовник може та має визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) у процедурі закупівлі та критерії такого поділу.
Одним з принципів здійснення державних закупівель відповідно до статті 5 Закону є максимальна економія та ефективність.
Згідно з частиною другою статті 20 Закону, під час проведення Процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи.
Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом.
Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
Більш того, звертаємо Вашу увагу, що вказана позиція повністю співпадає з позицією Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема в рішеннях№ 9404-р/пк-пз від 12.07.2019 року, № 504-р/пк-ск від 17.03.2016 року, № 9404-р/пк-пз від 12.07.2019 року, № 7910-р/пк-пз від 14.04.2021 року та в рішенні №11845-р/пк-пз від 28.05.2021 року. У вказаних рішеннях Колегія повністю підтвердила обґрунтованість, законність та рішення Замовника не здійснювати поділу предмета закупівлі на лоти.
Додатково повідомляємо, що визначення предмету закупівлі покладено виключно на Замовника, а не за погодженням з усіма чи окремими учасниками Процедури закупівлі, які взагалі не мають права впливати на Замовника щодо вибору предмета закупівлі чи його обґрунтування.
КНП "КРЕМЕНЕЦЬКА ОПОРНА ЛІКАРНЯ" КРЕМЕНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ вважає, що при підготовці тендерної документації було дотримано вимоги норм Закону України «Про публічні закупівлі» із врахуванням особливостей
здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністр
Статус вимоги:
Відхилено