-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Студентські квитки державного зразка
Завершена
384 720.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 923.60 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 923.60 UAH
Період оскарження:
09.02.2023 12:44 - 14.02.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на рішення Замовника
Номер:
cb167fdc7a4743e39afbfc811878a771
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-09-007045-a.b2
Назва:
Скарга на рішення Замовника
Скарга:
Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова (далі за текстом – Замовник) оголосив публічну закупівлю за процедурою відкриті торги з особливостями на закупівлю студентських квитків державного зразка (Код за ДК 021:2015-30160000-8- Магнітні картки), ідентифікатор закупівлі UA-2023-02-09-007045-a.
Скаржник – Дочірнє підприємство «Поліграфічний комбінат «Зоря» (код ЄДРПОУ 32068913) прийняло участь у вищезазначеній публічній закупівлі. Крім Скаржника участь у даній публічній закупівлі прийняло Українсько-польське спільне підприємство «Макрохем-Україна» (код ЄДРПОУ 2220753).
Дана закупівля проводилася з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі за текстом – Особливості).
Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.03.2023 року за № 8-СК-23, Українсько-польське спільне підприємство «Макрохем-Україна» (код ЄДРПОУ 2220753) визначено переможцем процедури закупівлі та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Вважаємо вищезазначене рішення Замовника протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки розглянувши тендерну пропозицію Українсько-польського спільного підприємства «Макрохем-Україна», нами було встановлено, що тендерна пропозиція переможця не відповідає вимогам тендерної документації та вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а тому підлягає відхиленню на підставі пункту 41 Особливостей.
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси учасника:
Відповідно до пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником). Даний пункт також містить перелік документів, завантаження яких необхідне під час участі у процедурі закупівлі, серед яких і інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідно до пункту 6 цього розділу тендерної документації та Додатку № 1 до тендерної документації.
У пункті 6 розділу 3 Замовник встановив вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі) згідно з частиною другою статті 22 Закону та просив документально їх підтвердити шляхом завантаження наступних файлів:
- опис запропонованого товару згідно з Додатком 1 до тендерної документації;
- висновок Державного підприємства «Інфоресурс» (уповноваженого органу Міністерства освіти і науки України) про відповідність інформаційно-виробничого комплексу для виготовлення карток студентських та учнівських квитків державного зразка вимогам, що встановлені наказом Міністерства освіти і науки України від 25.10.2013 № 1474 «Про затвердження Положення про студентські (учнівські) квитки державного зразка», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31.12.2013 за № 2245/24777 (зі змінами);
- чинний сертифікат відповідності системи управління Учасника стосовно виготовлення, графічної та електричної персоналізації студентських квитків державного зразка (документів з елементами захисту) вимогам міжнародного стандарту ISO 9001 (Системи управління якістю) чинної редакції. Сертифікат повинен бути виданий сертифікаційним органом, який акредитовано з відповідною сферою (поліграфічна діяльність/поліграфічні підприємства) в Національному агентстві з акредитації України (НААУ) або іншому органі акредитації, який є членом Європейського співробітництва з акредитації (ЕА) або Міжнародного Акредитаційного Форуму (IAF);
- чинний сертифікат відповідності системи управління Учасника стосовно виготовлення, графічної та електричної персоналізації студентських квитків державного зразка (документів з елементами захисту) вимогам міжнародного стандарту ISO 14001 (Системи екологічного управління) чинної редакції. Сертифікат повинен бути виданий сертифікаційним органом, який акредитовано з відповідною сферою (поліграфічна діяльність/поліграфічні підприємства) в Національному агентстві з акредитації України (НААУ) або іншому органі акредитації, який є членом Європейського співробітництва з акредитації (ЕА) або Міжнародного Акредитаційного Форуму (IAF);
- виданий Учаснику сканований атестат відповідності комплексної системи захисту інформації інформаційної системи вимогам нормативних документів з технічного захисту інформації, що зареєстрований в Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України.
Згідно з абзацом першим частини третьої ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Отже, Замовником встановлено чіткі вимоги для Учасників закупівлі щодо способу та форми підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі.
Разом з тим, нами було ретельно розглянуто документи тендерної пропозиції Українсько-польського спільного підприємства «Макрохем – Україна» та виявлено відсутність наступного документа, що вимагався тендерною документацією: «виданий Учаснику сканований атестат відповідності комплексної системи захисту інформації інформаційної системи вимогам нормативних документів з технічного захисту інформації, що зареєстрований в Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України».
Замовник розмістив повідомлення про усунення невідповідностей, проте вимагав завантажити документи на підтвердження дійсності декларації про відповідність комплексної системи захисту інформації вимогам нормативних документів із ТЗІ у відповідності до чинного законодавства, а не завантажити атестат.
У подальшому тендерна пропозиція Українсько-польського спільного підприємства «Макрохем-Україна» була відхилена Замовником у зв’язку з невиконанням вимог Замовника по усуненню невідповідностей.
Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 09.03.2023 року за №2943-р/пк-пз (далі – Рішення) було зобов’язано скасувати рішення Замовника щодо відхилення пропозиції учасника з тих підстав, що надання документів на підтвердження дійсності декларації не було передбачено тендерної документацією. Водночас, Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у вищезазначеному рішенні теж наголосила про відсутність у складі тендерної пропозиції Українсько-польського спільного підприємства «Макрохем-Україна» такого документу, як сканований атестат відповідності комплексної системи захисту інформації інформаційної системи вимогам нормативних документів з технічного захисту інформації, що зареєстрований в Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України.
Декларація та атестат відповідності не є тотожними документами та видаються окремо за окремими процедурами. Так, відповідно до вимог Положення про державну експертизу у сфері технічного захисту інформації, затвердженого наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України від 16.05.2007 № 93, експертиза комплексної системи захисту інформації проводиться шляхом експертних випробувань (за результатами яких видається атестат відповідності комплексної системи захисту інформації автоматизованої системи класів 1-3) або шляхом аналізу декларації (за результатами якого приймається рішення про реєстрацію декларації (тільки для 1 класу)).
Згідно з п. 40 Особливостей, Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов'язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Як було зазначено вище, Замовник вимагав саме атестат відповідності комплексної системи захисту інформації інформаційної системи вимогам нормативних документів з технічного захисту інформації, що зареєстрований в Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, якій відсутній в Учасника. Всупереч своїм вимогам у тендерній документації Замовник не звернув увагу на відсутність документу та не зобов’язав учасника усунути невідповідності у цій частині.
Додатково повідомляємо, що вищезазначений документ (атестат відповідності) наявний у складі тендерної пропозиції Дочірнього підприємства «Поліграфічний комбінат «Зоря».
Принципами публічних закупівель, серед іншого, є добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, а також відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
На підставі вищевикладеного, вважаємо дії Замовника щодо Українсько-польського спільного підприємства «Макрохем – Україна» та визнання його переможцем незаконними та такими, що порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 та принципи здійснення публічних закупівель на об’єктивне та неупереджене визначення переможця закупівлі та добросовісну конкуренцію серед учасників.
Дії Замовника безпосередньо порушують права Дочірнього підприємства «Поліграфічний комбінат «Зоря» на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, гарантованих Законом та Особливостями.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 55 - 64 Особливостей,
ПРОСИМО:
1. Встановити органом оскарження порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
2. Зобов’язати Замовника Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова скасувати рішення (протокол № 8-СК-23 від 20.03.2023) щодо визнання Українсько-польського спільного підприємства «Макрохем – Україна» переможцем за процедурою закупівлі – «Студентські квитки державного зразка», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-02-09-007045-a.
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА 21.03.2023 16:30
- рішення від 09.03.2023 _ 2943.pdf 21.03.2023 16:30
- Атестат відповідності КСЗІ.pdf 21.03.2023 16:30
- 10.Копія Декларації відп. КСЗІ.PDF 21.03.2023 16:30
- скарга.doc 21.03.2023 16:30
- Рішення від 23.03.2023 №3599.pdf 23.03.2023 15:15
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.03.2023 №3965.pdf 30.03.2023 15:36
- Рішення від 30.03.2023 №3965.pdf 04.04.2023 12:48
- Пояснення від 27.03.2023.pdf 27.03.2023 12:50
- Пояснення від 27.03.2023.docx 27.03.2023 12:50
- Атестат відповідності КСЗІ Зорі.pdf 27.03.2023 12:50
- Декларації Макрохема.PDF 27.03.2023 12:51
- Про затвердження Положення від 16.05.2007 № 93.pdf 27.03.2023 12:51
- Протокол № 9-СК-23 від 05.04.2023.pdf 05.04.2023 09:11
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.03.2023 16:24
Дата розгляду скарги:
30.03.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.03.2023 15:15
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
04.04.2023 12:48
Дата виконання рішення Замовником:
05.04.2023 09:12
Коментар замовника щодо усунення порушень:
1. Скасувати рішення про визначення Українсько-польського спільного підприємства "Макрохем - Україна" переможцем процедури закупівлі — "Студентські квитки державного зразка", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-02-09-007045-a.
2. Згідно з вимогами пункту 38 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами), розглянути тендерні пропозиції учасників в цієї закупівлі щодо їх відповідності вимогам тендерної документації.
Скарга
Виконана замовником
Скарга на рішення Замовника
Номер:
46dbf2cc7f67466494de7b9217ffd7ed
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-09-007045-a.c1
Назва:
Скарга на рішення Замовника
Скарга:
Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель СКАРГА на неправомірне рішення Замовника щодо дискваліфікації Скаржника 09 лютого 2023 року Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова (далі - Замовник) оприлюднив оголошення № UA-2023-02-09-007045-a про проведення відкритих торгів на закупівлю:Студентські квитки державного зразка ДК 021:2015: 30160000-8 Магнітні картки. Кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій -17 лютого 2023 року до 00:00 години. У зв’язку з нестабільним доступом до інтернету аукціон не проводився.17 лютого 2023 року об 00:01 годині Замовник розпочав розгляд тендерної пропозиції Українсько-польського спільного підприємства «Макрохем-Україна» (далі – Скаржник).21 лютого 2023 року в електронній системі була опублікована вимога Замовника про усунення порушення з терміном виконання до 22 лютого 2023 року наступного змісту. «Пунктом 6 розділу III Тендерної документації було встановлено вимогу надати виданий Учаснику сканований атестат відповідності комплексної системи захисту інформації інформаційної системи вимогам нормативних документів з технічного захисту інформації, що зареєстрований в Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України. ……. з метою підтвердження дійсності «Декларації про відповідність комплексної системи захисту інформації в автоматизованій системі класу “1” Українсько-польського спільного підприємства “Макрохем-Україна”», зареєстрованої 25.05.2015 року за № 651, просимо надати скан-копію/завірену належним чином копію «надісланого до Адміністрації Держспецзв’язку повідомлення про стан функціонування КСЗІ згідно з додатком 10» за формою та в строки, встановленими Положенням.». Не зважаючи на неправомірність даної вимоги та з метою уникнення зловживань з боку Замовника, 21 лютого 2023 року Скаржник в електронному вигляді опублікував копію листа надісланого до Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України з копією Повідомлення про стан функціонування комплексної системи захисту інформації від 14 листопада 2022 року (згідно Додатку 10 Положення). 23 лютого 2023 року Замовником прийнято рішення (Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23 лютого 2023 року № 4-СК-23)про відхилення пропозиції Скаржника згідно з підпунктом 1 пункту 41 Особливостей («41. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 1) учасник процедури закупівлі: - не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, …. під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей:»). Скаржник категорично не погоджується з прийнятим рішенням Замовника, вважає його не законним з наступних підстав.
Пунктом 6 (Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) розділу III Тендерної документації було встановлено вимогу надати виданий Учаснику сканований атестат відповідності комплексної системи захисту інформації інформаційної системи вимогам нормативних документів з технічного захисту інформації, що зареєстрований в Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України. Скаржником серед документів пропозиції була надана сканована копія ДЕКЛАРАЦІЇ про відповідність КСЗІ вимогам нормативних документів із ТЗІ зареєстрованої в Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України 25.05.2015 за № 651. Як зазначає Замовник в своєму Протоколі № 4-СК від 23 лютого 2023 року, відповідно до абзаців 8 та 9 пункту 8 розділу І. а також пункту 9 розділу III Положення про державну експертизу у сфері технічного захисту інформації, затвердженого наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України 16.05.2007 № 93 (зі змінами) (далі -Положення) декларації та атестати відповідності КСЗІ є тотожними документами. Відповідно до абзацу 2 пункту 40 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 сказано, що «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.». Разом з тим, відповідно до частини дев’ятої статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. При цьому відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, то він розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Варто зазначити, що така можливість стосується не всіх документів та/або інформації, а лише тих, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі». Звертаємо вашу увагу, що у нашому випадку Замовник вимагав надати інформацію, що стосується технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі(п.6 Розділ ІІІ Документації). Кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їхтаким критеріям викладено в Додатку 2 Документації. Тобто, Замовник незаконно вимагав надання даної інформації, чим порушив вимогу Закону.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 5, 8, 18, 22, 26, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», п.п. 40, 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178. ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду та задовольнити її в повному обсязі. 2. Встановити наявність порушень процедури закупівлі. 3. Визнати Вимогу Замовника про усунення порушення створену 21.02.2023, 08:33 неправомірною, тобто такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель. 4. Визнати рішення Замовника, викладене у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23 лютого 2023 року № 4-СК-23, про відхилення тендерної пропозиції учасника СП «Макрохем-Україна» неправомірним, тобто прийнятим із порушенням законодавства у сфері публічних закупівель та скасувати його. 5. Зобов’язати Замовника повторно розглянути тендерну пропозицію Скаржника та прийняти законне рішення, у відповідності до вимог чинного законодавства України. Генеральний директор
СП «Макрохем-Україна» Валентин ШПАК
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга у форматі PDF.PDF 28.02.2023 11:05
- Скарга.docx 28.02.2023 11:05
- рішення від 01.03.2023 № 2412.pdf 01.03.2023 14:57
- інформація про резолютивну частину рішення від 09.03.2023 № 2943.pdf 10.03.2023 14:24
- рішення від 09.03.2023 № 2943.pdf 14.03.2023 14:38
- Пояснення до АМКУ по закупівлі UA-2023-02-09-007045-a.pdf 06.03.2023 09:31
- Пояснення щодо принятих рішень.docx 06.03.2023 09:31
- Лист державна служба зв'язку.pdf 06.03.2023 09:32
- 3. Довідка про праців.відп.кваліф.-1.pdf 06.03.2023 09:32
- Протокол № 7-СК-23 від 15 03 2023.pdf 15.03.2023 11:36
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.02.2023 11:16
Дата розгляду скарги:
09.03.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.03.2023 14:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.03.2023 14:39
Дата виконання рішення Замовником:
15.03.2023 11:54
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Українсько-польського спільного підприємства "Макрохем - Україна" за процедурою закупівлі "Студентські квитки державного зразка", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-02-09-007045-a.
2. Згідно з вимогами пункту 38 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами), розглянути тендерні пропозиції учасників в цієї закупівлі щодо їх відповідності вимогам тендерної документації