• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з благоустрою територій (облаштування гумового покриття, відновлення бетонування), розташованих за адресою: м. Дніпро, шосе Донецьке, буд. 15

Завершена

689 335.74 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 893.36 UAH
Період оскарження: 09.02.2023 12:21 - 14.02.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: 40faac57293e4be2b374803caaf175b0
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-09-007026-a.b1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Відповідно до Додатку 2. Тендерної документації: З метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки Тендерної пропозиції, Учасник в період уточнень має обстежити об’єкт благоустрою, на якому має надаватися послуга, виконати необхідні огляди та подати в складі пропозиції довідку або акт про огляд об’єкту благоустрою, за підписом представника Замовника, датою огляду об’єкта благоустрою. Витрати, пов’язані з таким відвідуваннями та отриманням інформації, покладаються на учасника та не враховуються у ціну тендерної пропозиції.». Вважаємо дану вимогу дискримінаційною, та такою, що обмежує конкуренцію. Дана вимога є дискримінаційною, оскільки Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно учаснику провести огляд, тобто ще до проведення аукціону та відкриття учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже будуть відомі потенційні учасники процедури закупівлі. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною. Встановивши вимогу про огляд об’єкта, про що повинно бути документально зафіксовано у вигляді акта обстеження об’єкта благоустрою за підписами Замовника та Учасника, Замовник СВІДОМО та НАВМИСНО обмежуєте коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та можуть бути визнані переможцем торгів. Так як учасники які мають необхідну матеріально-технічну базу, необхідну кількість працівників, досвід надання аналогічних робіт та відповідають всім встановленим вимогам, однак не змогли відвідати об’єкт у період уточнень, не зможуть бути визнані переможцем торгів, оскільки не відповідатимуть даній вимоги, яка встановлена у Тендерній документації. Встановивши дану вимогу Замовник ЦІЛЕСПРЯМОВАНО обмежуєте коло потенційних учасників, які зареєстровані в інших містах та областях. Замовником було встановлено замалий проміжок часу, оскільки оголошення було опубліковано Замовником 09.02.2023 року о 12:21, для його вичитки також учасникам необхідний час, а закінчення періоду уточнень – 14.02.2023 00:00, отже на проведення огляду учасники мали лише три робочі дні, 9, 10, 13.02.2023 року. Для нас дана вимога є дискримінаційною, оскільки ми зареєстровані у місті Бровари. Від нашого місця розташування до розташування замовника відстань складає майже 500 кілометрів. Орієнтовний час прибуття складає п’ять-сім годин. Даний огляд понесе в собі додаткові витрати. Наше підприємство не може відряджати своїх працівників на огляд до Замовників з якими невідомо чи буде заключений договір. Окрім того, на даний момент проведення таких оглядів об’єктів на території України є дещо недоречним та недоцільним. На даний момент на всій території України введено та діє воєнний стан (внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану, відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», Указу Президента України від 14.03.2022 № 133/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», Указу Президента України від 18.04.2022 № 259/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», Указу Президента України від 17.05.2022 № 341/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», Указу Президента України від 12.08.2022 № 573/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні»), на багатьох територіях пересування є небезпечним, виїзд на об’єкт для більшості Учасників на момент подачі тендерної пропозиції є неможливим, також існують проблеми з паливом для автомобілів (що в свою чергу створюють ще додаткові витрати для учасників). Також, обмеження внаслідок поширення на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» продовжують діяти, їх ніхто не відміняв. Зараз продовжено дію карантину через коронавірус до 30 квітня 2023 року відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №928 від 19 серпня 2022 року «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України щодо запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2». Вимагаємо вилучити вимогу про огляд об’єкту в період уточнень, як таку що є дискримінаційною, обмежує коло учасників та прямо порушує норми чинного законодавства України у сфері публічних закупівель. Даною дискримінаційною вимогою, Замовник порушує частину першу статті 5 «Про публічні закупівлі», оскільки про максимальну економію Замовник не задумується встановлюючи вимоги до Учасників, які в подальшому призведуть до збільшення витрат понесених Учасниками під час додаткового виїзду на об’єкт. Вимоги можуть вважатися аргументованими та необхідними у випадку, якщо Замовник не тільки зазначив про них в тендерній документації, але й об’єктивно довів та підтвердив необхідність їх встановлення. Однак, Замовник не довів та не встановив необхідність встановлення даної вимоги до Учасників. Також додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкових оглядів об’єктів та документального оформлення таких оглядів, була визнана як дискримінаційна рядом рішень Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема рішення від 29.03.2021 №6298. Тому вважаємо дану вимогу дискримінаційну, та такою, що обмежує коло потенційних учасників, та просимо зобов’язати Замовника виключити вимогу з тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! Дякуємо за Ваше звернення. Тендерна документація складена відповідно до вимог чинного законодавства Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», зі змінами (далі – Особливості). Відповідно до цих Особливостей строки подання пропозицій вказано вірно. Акт огляду складається для усвідомлення та ознайомлення підрядної організації з місцем та об’єктом роботи, розміщенням об’єкту, технічного стану об’єкта та можливих перешкод на земельній ділянці, та іншими можливими проблемними питаннями, які можуть виникнути під час надання послуг. Обстеження об’єкта дозволяє учаснику здійснити попередній моніторинг окремих показників його технічного стану, що має слугувати своєрідною інформаційною базою для формування учасником раціонального та об’єктивного плану виконання Послуги з благоустрою територій (облаштування гумового покриття, відновлення бетонування), розташованих за адресою: м. Дніпро, шосе Донецьке, буд. 15 з урахуванням встановлених замовником строків. Вважаємо вимогу закупівлі про обстеження об’єкту законною та обґрунтованою. Замовник ніяким чином не порушив вимоги частини першої статті 5 Закону, оскільки забезпечив вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбачену Законом, не обмежував право жодного учасника на обстеження об’єкту.
Статус вимоги: Відхилено