• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

пропан, бутан (09122000-0 - Пропан і бутан)

дана закупівля проводиться у відповідності до особливостей, які визначені постановою КМУ від 12.10.2022 року №1178

Завершена

675 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 750.00 UAH
Період оскарження: 09.02.2023 10:14 - 14.02.2023 00:00
Вимога
Є відповідь

Вимога щодо неправомірної дискваліфікації пропозиції

Номер: 310aed45ad8a41babfdcc27799b28142
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-09-002625-a.b2
Назва: Вимога щодо неправомірної дискваліфікації пропозиції
Вимога:
Шановний Замовник! У відповідь на нашу ВИМОГУ Ви зазначаєте, що «Товар повинен бути виготовлений у відповідності зі стандартами, показниками і параметрами, що діють на території України ДСТУ та ТУ, затвердженими на вид Товару, який є предметом даної закупівлі. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля та відповідати вимогам ДСТУ EN 27941:2010;Пропан та бутан технічні. Аналізування методом газової хроматографії; (EN 27941:1993, IDT), які повинні підтверджуватись документами, що надаються уповноваженими на те органами (підприємствами або організаціями). У разі виявлення Замовником невідповідності запропонованого товару визначеним вимогам в технічному завданні, або запропонований товар не може використовуватись за призначенням, така пропозиція учасника за рішенням Замовника може відхилитись, як така що не відповідає вимогам Замовника визначеним в тендерній документації, зокрема в технічній частині предмета закупівлі.» Також, у вашій відповіді на вимогу та в Тендерній документації зазначено також, що «Положеннями Розділу ІІ Додатку 5 до тендерної документації, передбачено подання учасниками процедури закупівлі копія протоколу вимірювання якості газу (пропану) (не більше місячної давнини відносно дати кінцевого строку подання пропозиції за даною процедурою закупівлі), або іншого документу підтверджуючого якість та відповідність запропонованого товару вимогам Замовника». В тендерній документації не зазначено якого саме «іншого» документу, та за яким саме ДСТУ, зазначено лише, що «Товар повинен бути виготовлений у відповідності зі стандартами, показниками і параметрами, що діють на території України ДСТУ та ТУ, затвердженими на вид Товару, який є предметом даної закупівлі». На підтвердження даної вимоги нами у складі пропозиції надано паспорт якості №35/1, в якому зазначено стандарт ДСТУ 4047-2001 «Гази вуглеводневі скраплені паливні для комунально-побутового споживання. Технічні умови». Даний ДСТУ встановлює вимоги до вуглеводневих скраплених газів, призначених для використання, як паливо для комунально-побутового споживання, а також для промислових цілей. Вимоги цього стандарту поширюються на підприємства, що функціонують на території України і здійснюють: виробництво, зберігання, транспортування, газопостачання, переробку скраплених газів, а також їх використання, за призначенням, іншими спеціалізованими підприємствами (Розділ 1 стандарту СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ). Жодним нормативним документом України не встановлено, що газ скраплений, виготовлений за ДСТУ 4047-2001 «Гази вуглеводневі скраплені паливні для комунально-побутового споживання. Технічні умови», не можна використовувати для заправки автомобілів на АЗС. Також, ви зазначили у своїй відповіді, що «Газ для комунально-побутового споживання та автомобільний газ відрізняються складом, стандартами якості, ціною та використанням. Газ для комунально-побутового споживання має більш наближений до природного газу, тобто містить більше метану. Автогаз же складається переважно з пропану та бутану. Автогаз повинен відповідати спеціальним вимогам, щоб забезпечити безпечне та ефективне використання в автомобільному двигуні.» Це ствердження не підтверджено жодними вимогами або документами у тендерній документації, отже не є підставою для відхилення пропозиції. Ще раз наголошуємо, що ДСТУ EN 27941:2010; Пропан та бутан технічні. Аналізування методом газової хроматографії; (EN 27941:1993, IDT) на який ви посилаєтесь встановлює вимоги до МЕТОДУ ВИПРОБУВАННЯ ТА АНАЛІЗУВАННЯ ГАЗУ СКРАПЛЕНОГО, але не встановлює вимог до ВИРОБНИЦТВА, ЗБЕРІГАННЯ, ТРАНСПОРТУВАННЯ, ГАЗОПОСТАЧАННЯ, ПЕРЕРОБКУ СКРАПЛЕНИХ ГАЗІВ, А ТАКОЖ ЇХ ВИКОРИСТАННЯ. ТОБТО ЗА ДСТУ EN 27941:2010 НЕ МОЖЕ БУТИ ВИГОТОВЛЕНИЙ ГАЗ СКРАПЛЕНИЙ (пропан-бутан). Вимагати надання Документу, за яким виготовлений Товар за ДСТУ EN 27941:2010, який встановлює вимоги до випробування та аналізування, є неправомірним і нелогічним. Враховуючи вищевикладене, ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОТРАНС-ОЙЛ» вимагає скасувати рішення про дискваліфікацію найбільш економічно вигідної пропозиції Учасника ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОТРАНС-ОЙЛ» та визнати ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОТРАНС-ОЙЛ» ПЕРЕМОЖЦЕМ. Нагадуємо Вам, що публічні закупівлі можуть бути перевірені органами Держаудитслужби на дотримання Замовником та Учасниками вимог законодавства. Наявність скарг на рішення Замовника є одним із індикаторів ризику для ініціювання проведення моніторингу закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Уповноважена особа з питань публічних закупівель, уважно розглянувши вимогу про усунення порушення від 24.02.2023 року, повідомляє наступне. Якість автомобільного газу регулюється відповідними стандартами. До 1 лютого 2018 р. формально в Україні діяв ще радянський ГОСТ 27578-87, який було замінено стандартом ЄС EN-589. На ринку присутні різноманітні пропан-бутанові суміші, якість яких регламентується стандартом для паливних сумішей — ДСТУ 4047-2001 "Гази вуглеводневі скраплені паливні для комунально-побутового споживання". ДСТУ 4047-2001 визначає вимоги до складу та якості газів вуглеводневих скраплених палив для комунально-побутового споживання, а також встановлює методи контролювання якості цих палив. EN-589, з іншого боку, встановлює технічні вимоги до складу та якості газу нафтового скрапленого як палива для автомобільних двигунів. Цей стандарт встановлює межі для фізико-хімічних властивостей палива, таких як вміст метану, етану, пропану та бутану, домішки, вміст сірки та ін. Стандарт ДСТУ 4047-2001 «Гази вуглеводневі скраплені паливні для комунально-побутового споживання. Технічні умови» - поширюється на вуглеводневі зріджені гази, призначені для використання в якості палива для комунально-побутового споживання та для промислових цілей. Ним регламентується використання таких технічних газових сумішей: -Пропан технічний (ПТ); -Суміш пропану технічного та бутану технічного (СПБТ); -Бутан технічний (БТ). Стандарт EN 589:2017 «Палива автомобільні. Газ нафтовий скраплений. Технічні вимоги та методи контролювання», описує властивості і застосування видів газового палива: -Пропан автомобільний (ПА); -Пропан-бутан автомобільний (ПБА) Згідно з ДСТУ 4047-2001 об'ємна частка рідкого залишку не має перевищувати 1,6% пропан-бутанової суміші та 0,7% — для технічного пропану. Згідно ж зі стандартом EN-589 частка рідкого залишку в автомобільному паливі не повинна перевищувати 0,006÷0,01%. Згідно із стандартом EN-589 кількість сполук сірки після одорування має бути не більш як 50 мг/кг продукту. Відповідно до ДСТУ 4047-2001 гранична межа становить 130 мг/кг, а за ГОСТ 27578-87 — 100 мг/кг. Цей факт свідчить про те, що ДСТУ 4047-2001 не є відповідним стандартом для газу, який використовується в транспорті, тому що він не містить вимог, необхідних для забезпечення безпеки та ефективності використання газу в автомобілях. Відповідно до пункту 51 Постанови КМУ "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" від 12 жовтня 2022 р. № 1178, фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Учасник не скористався наданим правом.
Статус вимоги: Не задоволено
Вимога
Є відповідь

Вимога щодо неправомірної дискваліфікації пропозиції

Номер: 4c7b41acf460435fa43aed90e6c61edb
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-09-002625-a.a1
Назва: Вимога щодо неправомірної дискваліфікації пропозиції
Вимога:
Шановний замовник! Згідно протоколу №13 від 20.02.2023р. Вами було неправомірно дискваліфіковано найбільш економічно вигідну пропозицію ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОТРАНС-ОЙЛ» (код ЄДРПОУ 36324681). У протоколі стверджується, що ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОТРАНС-ОЙЛ» не виконано умови п.4 Розділу I Додатку 5 Тендерної Документації, яким передбачено наступне: «Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля та відповідати вимогам ДСТУ EN 27941:2010 "Пропан та бутан технічні. Аналізування методом газової хроматографії" (EN 27941:1993, IDT), які повинні підтверджуватись документами, що надаються уповноваженими на те органами (підприємствами або організаціями).» Зазначений стандарт ДСТУ EN 27941:2010 "Пропан та бутан технічні. Аналізування методом газової хроматографії" (EN 27941:1993, IDT) установлює метод газової хроматографії для кількісного визначення вуглеводнів у газі нафтовому скрапленому. Метод призначений для визначення вуглеводнів, концентрації яких не нижче ніж 0,1% мас. Метод використовується для аналізування пропану, бутану, а також їх технічних сумішей, які можуть містити насичені і ненасичені вуглеводні – С2, С3, С4, С5. Метод не придатний для хроматографічного аналізування в оперативному режимі. (Розділ 1 стандарту СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ). Учасником ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОТРАНС-ОЙЛ», на підтвердження вимоги, встановленої у п.4 Розділу I Додатку 5 Документації, а саме: «Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля та відповідати вимогам ДСТУ EN 27941:2010 "Пропан та бутан технічні. Аналізування методом газової хроматографії" (EN 27941:1993, IDT), які повинні підтверджуватись документами, що надаються уповноваженими на те органами (підприємствами або організаціями)», у складі пропозиції надано паспорт якості №35/1, в якому зазначено стандарт ДСТУ 4047-2001. Даний ДСТУ встановлює вимоги до вуглеводневих скраплених газів, призначених для використання, як паливо для комунально-побутового споживання, а також для промислових цілей. Вимоги цього стандарту поширюються на підприємства, що функціонують на території України і здійснюють: виробництво, зберігання, транспортування, газопостачання, переробку скраплених газів, а також їх використання, за призначенням, іншими спеціалізованими підприємствами (Розділ 1 стандарту СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ). Тобто ДСТУ 4047-2001 встановлюються ВИМОГИ ДО ВИРОБНИЦТВА, ЗБЕРІГАННЯ, ТРАНСПОРТУВАННЯ, ГАЗОПОСТАЧАННЯ, ПЕРЕРОБКУ СКРАПЛЕНИХ ГАЗІВ, А ТАКОЖ ЇХ ВИКОРИСТАННЯ. Натомість, ДСТУ EN 27941:2010 (на який Замовник посилається у п.4 Розділу I Додатку 5 Тендерної Документації) встановлює МЕТОД ВИПРОБУВАННЯ ТА АНАЛІЗУВАННЯ ГАЗУ СКРАПЛЕНОГО. Посилання на метод випробування за ДСТУ EN 27941:2010 прямо зазначається у табличній частині паспорту якості №35/1, в першій строчці (Метод випробування за ДСТУ EN 27941:2010). Також, Учасником у складі пропозиції надано скан-копію стандарту ДСТУ EN 27941:2010, в якому чітко зазначено СФЕРУ ЗАСТОСУВАННЯ даного стандарту (сторінка 5 PDF файлу «Стандарт ДСТУ 27941-2010»). Вказане вище свідчить про те, що Учасником ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОТРАНС-ОЙЛ» В ПОВНОМУ ОБСЯЗІ ВИКОНАНО умову Документації, визначену п.4 Розділу I Додатку 5 Документації, тобто тендерна пропозиція Учасника ВІДПОВІДАЄ умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі. Отже, зазначене в протоколі №13 від 20.02.2023р. ствердження Замовника про начебто невиконання ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОТРАНС-ОЙЛ» умов п.4 Розділу I Додатку 5 Тендерної Документації не відповідає дійсності та підтверджується всіма наявними матеріалами та документами доданими до тендерної пропозиції. Враховуючи вищевикладене, ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОТРАНС-ОЙЛ» вимагає скасувати рішення про дискваліфікацію найбільш економічно вигідної пропозиції Учасника ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОТРАНС-ОЙЛ» та визнати ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОТРАНС-ОЙЛ» ПЕРЕМОЖЦЕМ. В іншому випадку ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОТРАНС-ОЙЛ» буде змушене звернутись для захисту своїх прав до Антимонопольного комітету України як до органу оскарження в публічних закупівлях відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з відповідною скаргою.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Уповноважена особа з питань публічних закупівель, уважно розглянувши вимогу про усунення порушення від 22.02.2023 року, повідомляє наступне. Умовами, які викладені у Додатку 5 до тендерної документації на пропан, бутан, передбачено загальні вимоги до предмету закупівлі. Товар повинен бути виготовлений у відповідності зі стандартами, показниками і параметрами, що діють на території України ДСТУ та ТУ, затвердженими на вид Товару, який є предметом даної закупівлі. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля та відповідати вимогам ДСТУ EN 27941:2010 "Пропан та бутан технічні. Аналізування методом газової хроматографії" (EN 27941:1993, IDT), які повинні підтверджуватись документами, що надаються уповноваженими на те органами (підприємствами або організаціями). У разі виявлення Замовником невідповідності запропонованого товару визначеним вимогам в технічному завданні, або запропонований товар не може використовуватись за призначенням, така пропозиція учасника за рішенням Замовника може відхилитись, як така що не відповідає вимогам Замовника визначеним в тендерній документації, зокрема в технічній частині предмета закупівлі. Положеннями Розділу ІІ Додатку 5 до тендерної документації, передбачено подання учасниками процедури закупівлі копія протоколу вимірювання якості газу (пропану) (не більше місячної давнини відносно дати кінцевого строку подання пропозиції за даною процедурою закупівлі), або іншого документу підтверджуючого якість та відповідність запропонованого товару вимогам Замовника. Учасником ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОТРАНС-ОЙЛ» (код ЄДРПОУ 36324681) на відповідність вимогам п.1, п.4 Розділу I., п.1 Розділу II. Додатку 5 тендерної документації у складі пропозиції надано Паспорт якості №35/1 (файл формату pdf «Паспорт якості на газ»), Сертифікат відповідності (файл формату pdf «СЕРТИФІКАТ відповідності»), Національний стандарт України «Пропан та бутан технічні. Аналізування методом газової хроматографії (EN 27941:1993, IDT) ДСТУ EN 27941:2010» (файл формату pdf «Стандарт ДСТУ 27941-2010»), Лист №12582-К від 15.02.2023 р. (файл формату pdf «Відповідність Товару вимогам ДСТУ»). Однак у Паспорті якості №35/1, Сертифікаті відповідності зазначено ДСТУ 4047-2001 «Гази вуглеводневі скраплені паливні для комунально-побутового споживання. Технічні умови.». ДСТУ 4047-2001 «Гази вуглеводневі скраплені паливні для комунально-побутового споживання. Технічні умови.» є стандартом України, який встановлює вимоги до якості та поставки скрапленого газу для комунально-побутового споживання. Цей стандарт регулює якість скрапленого газу, який використовується для опалення та приготування їжі в житлових будинках, громадських будівлях, промислових підприємствах та інших об’єктах комунального побутового споживання. Таким чином, ДСТУ 4047-2001 регулює якість скрапленого газу для комунально-побутового споживання і має застосування в житловому та комунальному будівництві, а також в промисловості. Газ для комунально-побутового споживання та автомобільний газ відрізняються складом, стандартами якості, ціною та використанням. Газ для комунально-побутового споживання має більш наближений до природного газу, тобто містить більше метану. Автогаз же складається переважно з пропану та бутану. Автогаз повинен відповідати спеціальним вимогам, щоб забезпечити безпечне та ефективне використання в автомобільному двигуні. У табличній частині Паспорту якості №35/1, в першій строчці (Метод випробування за ДСТУ EN 27941:2010) зазначається посилання на метод випробування за ДСТУ EN 27941:2010, однак метод випробувань у паспорті якості не є сам по собі показником якості продукту. Він є лише описом того, які конкретні методи використовувалися для вимірювання тих показників якості, які важливі для даного продукту. Метод випробувань не може бути самостійним показником якості продукту, він є елементом паспорта якості, який допомагає описати ті показники якості, що були виміряні, а також детально описати методи, за допомогою яких вони були виміряні. Таким чином, метод випробувань у паспорті якості є необхідною інформацією для визначення якості продукту, але не є показником сам по собі. Виходячи з вищезазначеного, пропозиція Учасника не відповідає вимогам визначеним у технічному завданні. У разі виявлення Замовником невідповідності запропонованого товару визначеним вимогам в технічному завданні, або запропонований товар не може використовуватись за призначенням, така пропозиція учасника за рішенням Замовника може відхилитись, як така що не відповідає вимогам Замовника визначеним в тендерній документації, зокрема в технічній частині предмета закупівлі.
Статус вимоги: Не задоволено