• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Соки фруктові та овочеві в асортименті

Торги не відбулися

618 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 091.00 UAH
Період оскарження: 08.02.2023 16:12 - 13.02.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКО-СФЕРА"

Номер: dadf3af6a30843cf8e327c1b8480d135
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-08-014473-a.c1
Назва: СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКО-СФЕРА"
Скарга:
СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКО-СФЕРА" Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕКО-СФЕРА" змушене звертатись до Антимонопольного комітету України у зв’язку з порушенням Управлінням освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації (надалі-Замовник) наших прав та охоронюваних законом інтересів під час проведення процедури закупівлі UA-2023-02-08-014473-a. 08 лютого 2023 року Замовник оприлюднив процедуру закупівлі UA-2023-02-08-014473-a. В вищезазначеній закупівлі взяли участь наступні учасники: Найменування учасника Ідентифікаційний код учасника в ЄДР Дата та час подання тендерної пропозиції/пропозиції Товариство з обмеженою відповідальністю “Гранат” 21620913 14 лютого 2023 17:34 Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕКО-СФЕРА" 32320552 16 лютого 2023 03:02 Пропозиція Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕКО-СФЕРА" визнана найбільш економічно вигідною. Однак, рішенням Замовника пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКО-СФЕРА" дискваліфіковано. Рішення Замовника мотивовано тим, що тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКО-СФЕРА" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, оскільки Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕКО-СФЕРА" не завантажило : • Атестат акредитації, виданий Національним агентством з акредитації України, зі сферою акредитації органу сертифікації, який видав вказаний сертифікат ДСТУ ІБО 14001:2015 (ІБО 14001:2015,ПТ>) (п. 4.3. Дод. 2 ТД (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ) • Скан-копію останнього плану аудиту, щодо перевірки системи управління безпечністю харчових продуктів, що відповідає вимогам ДСТУ ІБО 14001:2015 (п. 4.3. Дод. 2 ТД (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ) • Скан-копію останнього звіту за результатами сертифікаційної перевірки та оцінки системи управління, на підставі якого було видано/підтверджено сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів, який відповідає вимогам ДСТУ 180 14001:2015 (п. 4.3. Дод. 2 ТД (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ. Вважаємо рішення Замовника про відхилення пропозиції Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕКО-СФЕРА" протиправним у зв’язку з наступним. За абзацом 1 пункту 31 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон), крім положень частин 4, 6 та 7 статті 26 Закону. Згідно з частиною 1 статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Тому, якщо це визначено умовами тендерної документації, учасник повинен надати в складі тендерної документації документи чи інформацію, що підтверджують відповідність його тендерної пропозиції визначеним технічним вимогам до предмета закупівлі (технічній специфікації). У випадку ненадання відповідних документів чи інформації або невідповідності пропозиції учасника технічним вимогам тендерна пропозиція вважатиметься такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, і підлягатиме відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей. Пунктом 40 Особливостей визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕКО-СФЕРА" завантажило в складі тендерної пропозиції оригінал дійсного сертифікату на систему екологічного керування ДСТУ ІБО 14001:2015 виданий на ім’я Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕКО-СФЕРА" (реєстраційний номер сертифікату 441042100009 , звіт про аудит №210009 чинний від 02.08.2021 року до 01.08.2024 року). Стосовно не завантаження в складі тендерної пропозиції атестату акредитації, скан-копії останнього плану аудиту, скан-копії останнього звіту за результатами сертифікаційної перевірки та оцінки системи управління, на підставі якого було видано/підтверджено сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів, який відповідає вимогам ДСТУ 180 14001:2015 вважаємо, що ці документи, які відсутні у тендерній пропозиції за своєю природою не є такими документами, що повинні містити інформацію про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі(ISO 14001:2015 -це виконання норм охорони навколишнього середовища). Дане твердження обґрунтовується наступним. З огляду на норму пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) у тендерній документації в обов’язковому порядку зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби — плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною 4 статті 5 Закону. Відповідно до пункту 33 частини 1 статті 1 Закону технічна специфікація до предмета закупівлі — встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проєктування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги. За частиною 1 статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). У свою чергу, абзацом 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), встановлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Крім того, пунктом 40 Особливостей передбачено якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. У додатку № 2 до тендерної документації «4. Інші документи, які Учасник подає у складі тендерної пропозиції» міститься перелік документів, які повинен надати учасник у складі пропозиції та які за своєю природою не є такими документами, що повинні містити інформацію про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. Таким чином, вбачається, що хоча умови щодо надання вищезазначених документів, встановлені в технічних вимогах до предмета закупівлі, проте оскільки ці документи не є такими, що підтверджують технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, їх невідповідність не можна вважати невідповідністю технічній специфікації та, в свою чергу, на них поширюється дія пункту 40 Особливостей. З цих підстав, Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕКО-СФЕРА" вважає рішення Замовника про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКО-СФЕРА" таким, що не відповідає вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178. В даній ситуації, Замовник виявивши невідповідність в документах, подання яких передбачалося тендерною документацією, повинен був розмістити у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Тим паче, що Товариством з обмеженою відповідальністю "ЕКО-СФЕРА" завантажено оригінал дійсного сертифікату на систему екологічного керування ДСТУ ІБО 14001:2015, відсутні в складі пропозиції лише атестат акредитації, скан-копії останнього плану аудиту, скан-копії останнього звіту за результатами сертифікаційної перевірки та оцінки системи управління, на підставі якого було видано/підтверджено сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів, який відповідає вимогам ДСТУ 180 14001:2015. Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕКО-СФЕРА" завантажить вищеозначені документи після розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Окрім того, Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕКО-СФЕРА" звертає увагу Комісії на помилку в тендерній документації Замовника, а саме вимагаючи в п. 4.3. Оригінал дійсного сертифікату на систему екологічного керування ДСТУ ІБО 14001:2015 (ІБО 14001:2015,ГГО), виданий на ім’я Учасника органом сертифікації, акредитованим Національним агентством з акредитації України, до вказаного сертифікату Замовник вимагає скан-копію останнього плану аудиту, щодо перевірки системи управління безпечністю харчових продуктів, що відповідає вимогам ДСТУ ІБО 14001:2015; - скан-копію останнього звіту за результатами сертифікаційної перевірки та оцінки системи управління, на підставі якого було видано/підтверджено сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів, який відповідає вимогам ДСТУ 180 14001:2015. ДСТУ ISO 14001:2015 “Системи екологічного управління» немає відношення до системи управління безпечністю харчових продуктів. Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕКО-СФЕРА" приймаючи участь з закупівлі, має право розраховувати на те, що дії Замовника будуть відповідати обов’язковим для всіх вимогам Закону. Проте Замовник, нехтуючи своїм обов’язком по неупередженій оцінці пропозицій учасників, позбавляє наше підприємство впевненості у відкритості та прозорості процедури закупівлі, недискримінації учасників, запобіганні корупційним діям та зловживанням. Вважаємо, що права нашого підприємства можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКО-СФЕРА" та скасування рішення про намір укласти договір про закупівлю з Товариство з обмеженою відповідальністю “Гранат” Згідно з ч. 1 ст. 1 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», АМКУ є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері державних закупівель. Відповідно до ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», АМКУ, як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав та законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює постійно діючу адміністративну колегію (колегії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Рішення постійно діючої адміністративної колегії приймаються від імені АМКУ. Порядок оскарження процедур закупівлі визначений ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищезазначене, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»,- ПРОШУ: 1. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі UA-2023-02-08-014473-a 1. Зобов’язати Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКО-СФЕРА" в закупівлі UA-2023-02-08-014473-a 2. Зобов’язати Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації скасувати рішення про визначення переможця та намір укласти договір про закупівлю з Товариство з обмеженою відповідальністю “Гранат” в закупівлі UA-2023-02-08-014473-a Директор ТОВ «ЕКО-СФЕРА» Єгорова Ніна Василівна
Дата розгляду скарги: 15.03.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.03.2023 14:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.03.2023 17:13
Дата виконання рішення Замовником: 21.03.2023 14:00
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовник згідно рішення АМКУ № 3207-р/пк-пз від 15.03.2023, скасував рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКО-СФЕРА" та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "Гранат" переможцем процедури закупівлі — «Соки фруктові та овочеві» код 15320000-7 ДК 021:2015 (соки фруктові та овочеві в асортименті), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-02-08-014473-a.
Автор: Товариство з обмеженною відповідальністю "ЕКО-СФЕРА", Михай Влад Ві 380684132113 mihvo85@gmail.com