-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 14410000-8 Кам’яна сіль (Сіль технічна для посипання доріг)
Завершена
1 050 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 10 500.00 UAH
Період оскарження:
08.02.2023 14:40 - 13.02.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Скасування визначення переможця торгів
Номер:
0366b1de7e4b438c9c78856bd29fd970
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-08-011060-a.c1
Назва:
Скасування визначення переможця торгів
Вимога:
Замовник обрав переможцем торгів ФОП "КОСИЛО ВІТАЛІЙ МИКОЛАЙОВИЧ". При поданні пропозиції ФОП "КОСИЛО ВІТАЛІЙ МИКОЛАЙОВИЧ" в електронній системі вказав ціну з ПДВ (що видно на майданчиках PROZORRO) а насправді він не є платником ПДВ, що свідчить з наданих ним документів. Такми чином він надав недостовірну інформацію, яка є важливою при визначенні переможця торгів. Крім того пропозиція нашого підприємства була позбавлена можливості конкурентної оцінки, так как запропонована нашим підприїмством ціна без врахування ПДВ є більш економічно вигідною а оцінка пропозицій проводилась не на конкурентній основі. Крім того ФОП "КОСИЛО ВІТАЛІЙ МИКОЛАЙОВИЧ" не надав підтвердження якості запропонованої їм продукції і відповідності її вимогам ДСТУ 4246:2003. Вимогаємо відхилити пропозицію ФОП "КОСИЛО ВІТАЛІЙ МИКОЛАЙОВИЧ" і перейти до розгляду наступної більш економічно-вигідної пропозиції.
Пов'язані документи:
Замовник
- пр. рішення 1 у_pdf.pdf 23.02.2023 10:31
Дата подачі:
20.02.2023 16:10
Вирішення:
Згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» учасником процедури закупівлі може бути фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Жодних обмежень щодо того на якій системі оподаткування перебуває Учасник Законом не встановлено. Окрім цього, Замовник самостійно приймає рішення щодо того включати в очікувану вартість ПДВ чи ні та прописує дану норму у Тендеру документацію.
Наголошуємо, що при проведені закупівлі Замовник керувався виключно Законом України «Про публічні закупівлі» та дотримувався принципів здійснення публічних закупівель, визначених ст.5 Закону, а саме:
1) добросовісної конкуренції серед учасників;
2) максимальної економії, ефективності та пропорційності;
3) відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі;
4) недискримінації учасників та рівного ставлення до них;
5) об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі;
6) запобіганню корупційним діям і зловживанням.
Замовником забезпечено вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю,
та не встановлено жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Під час оголошення закупівлі електронна система закупівель (далі — ЕСЗ) дає можливість Замовнику самостійно зазначити, чи враховує очікувана вартість закупівлі ПДВ чи ні. При цьому зазначена функція в ЕСЗ жодним чином не пов’язана з фактом оподаткування відповідного товару/ роботи/послуги чи операції з їх постачання податком на додану вартість відповідно до законодавства. Тобто, згідно з функціоналом ЕСЗ, саме Замовник робить вибір: оголошувати закупівлю з ПДВ чи без нього.
Як показує судова практика Верховного Суду: Проблемність укладення договору без ПДВ при оголошенні закупівлі з ПДВ в основному виникає через недосконалу технічну реалізацію даного питання в ЕСЗ. Якщо замовник оголосив закупівлю з ПДВ, то на сторінці оголошення в ЕСЗ пропозиції всіх учасників будуть відображатися з поміткою «з ПДВ» незалежно від того, чи включено насправді ПДВ до ціни тендерної пропозиції. Тобто пропозиції учасників, які не є платниками ПДВ, а отже подають тендерні пропозиції без урахування цього податку, на сторінці оголошення в ЕСЗ все одно будуть відображені з поміткою «з ПДВ». При цьому відмітка «з ПДВ» залишиться у всіх документах (їх рядках), що формує (заповнює) система автоматично. Така ситуація створює непорозуміння серед учасників.
Оскільки предмет закупівлі є об`єктом оподаткування ПДВ, при визначенні ціни продажу товару, Замовник включив до неї передбачені законодавством податки й збори (ПДВ), відповідно в оголошенні про закупівлю очікувана вартість предмета закупівлі визначена Замовником із врахуванням ПДВ. При цьому в тендерній пропозиції Учасник ФОП Косило В.М. зазначив ціну за одиницю продукції та загальну вартість без ПДВ, оскільки відповідно до витягу із реєстру платників єдиного податку ФОП є платником єдиного податку зі ставкою 5 відсотків, тобто не є платником ПДВ.
Судова практика зазначає, що при здійсненні оцінки пропозицій учасників потрібно приймати методику порівняння повних відпускних цін учасників, незалежно від того, який режим оподаткування застосовує Учасник. У рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 40-р/пк-пз від 10.06.2016 визначено позицію щодо методики оцінки цінової пропозиції, а саме зазначено, що в разі якщо учасник торгів, який надав найменшу цінову пропозицію, не є платником ПДВ, то тендерний комітет приймає для оцінки цінові пропозиції наступних учасників без врахування ПДВ. Спроби застосовувати при розгляді тендерних пропозицій різний підхід до оцінки учасників, які є або не є платниками ПДВ, є дискримінаційними. При цьому, незалежно від того, чи є переможець процедури закупівель платником ПДВ, чи обкладається предмет закупівлі ПДВ, у звіті про результати процедури закупівлі буде відображатись ціна з ПДВ, якщо замовник при формуванні закупівлі і в оголошенні визначив предмет закупівлі з ПДВ.
Отже, керуючись вищезазначеним та висновком від Верховного Суду: неплатники ПДВ при поданні тендерної пропозиції вказують ціни без ПДВ навіть у випадку, якщо тендер оголошено з відміткою «з ПДВ». За результатами закупівлі, оголошеної «з ПДВ», може бути укладено договір з неплатником ПДВ за ціною, що не включає ПДВ.
Стосовно не надання Учасником ФОП Косило В.М. підтвердження якості запропонованої ним продукції і відповідності її вимогам ДСТУ 4246:2003 повідомляємо наступне:
Згідно п. 4 Додатку № 2 ТЕХНІЧНОЇ СПЕЦИФІКАЦІЇ передбачено, що Учасник в складі своєї тендерної пропозиції повинен надати Замовнику гарантійний лист на продаж (реалізацію) Товару у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни, який наданий на закупівлю із зазначенням Замовника та номером оголошення, що оприлюднене на Веб-порталі з питань державних закупівель – PROZORRO.
У файлі «Додаток 2 Технiчна специфiкацiя 08.02.23_docx.pdf» , завантаженого Учасником ФОП Косило В.М. 14 лютого о 13:49 год. в електронну систему закупівель міститься Гарантійний лист за № 3 від 13.02.2023р. щодо продажу (реалізації) Товару у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни, наданий на закупівлю із зазначенням Замовника та номеру оголошення, що оприлюднене на Веб-порталі з питань державних закупівель – PROZORRO, тому Учасником виконано вимогу Замовника у повному обсязі. Жодних вимог щодо підтвердження якості запропонованої їм продукції і відповідності її вимогам ДСТУ 4246:2003 у тендерній документації по закупівлі «Сіль технічна для посипання доріг» не міститься.
Статус вимоги:
Відхилено