-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Підгузки для дорослих
Торги відмінено
245 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 450.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 450.00 UAH
Період оскарження:
08.02.2023 14:27 - 14.02.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог
Номер:
d36da6a4c84a4a3294c548bce834ef64
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-08-010543-a.a1
Назва:
Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику, детально вивчивши тендерну документацію на закупівлю ДК 021:2015:33750000-2 Засоби для догляду за малюками (ідентифікатор закупівлі UA-2023-02-08-010543-a), а саме в Додатку 1 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» вами встановлені дискримінаційні вимоги в технічних характеристиках та технічному описі до товару.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону України «Про Публічні закупівлі» (надалі – Закон) Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Також, відповідно до частини 4 статті 22 Закону Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Частинами 3 і 4 ст. 23 Закону встановлено, що Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
В Додатку 1 до тендерної документації зазначені наступні медико-технічні вимоги:
Тобто, із зазначених Вами технічних характеристик та технічного опису до товару, вбачається чіткий діапазон обхвату талії (без зазначення можливого відхилення). Також, незважаючи на наявність формального виразу «або еквівалент», обмежується коло потенційних учасників закупівлі.
Зауважуємо, що параметри обхвату талії на Підгузки для дорослих «Тena Slip Plus Large» №30, обхват талії 90-150 см, Підгузки для дорослих «Тena Slip Plus Medium» №30, обхват талії 70-120 см, та Підгузки для дорослих «Tena Slip Plus Small» №30, обхват талії 60-90 см, прописані лише під одного виробника.
Також хочемо зауважити, що вимога - «Поглинання, крапель: 6» є виключно маркетинговою ознакою. Показник крапель є орієнтовним символом для споживача і у кожного виробника означає свою ступінь поглинання. Стандарти виміру поглинання встановлюються відповідно до ДСТУ ISO 11948-1-2002 Засоби сечопоглинальні.
Окрім цього зауважуємо, що вимога щодо конкретних показників обхвату стегон є дискримінаційною. Зазначення конкретного показника обхвату, без можливої похибки, чітко вказує на наміри закупівлі Підгузок у конкретного постачальника. Пропозиція еквівалентної продукції вищої якості та за меншу ціну не представляється можливою.
Обмеження конкуренції між Учасниками тягне за собою перевитрату бюджетних коштів, оскільки унеможливлює подання «еквіваленту» такої ж та кращої якості, але за меншу ціну. Таким чином порушується основні принципи державних закупівель: максимальна економія, ефективність та пропорційність, що передбачений ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Технічні вимоги, викладені Вами в Додатку №1, розроблені під конкретного виробника та обмежене коло учасників, що в свою чергу робить неможливим нашу участь та протирічить принципам максимальної економії бюджетних коштів.
Таким чином, встановлені Вами в тендерній документації технічні вимоги до предмету закупівлі не відповідають законодавству України, при цьому порушують законні права та інтереси потенційних учасників зазначених торгів створюючи дискримінаційні умови, а також встановлюють умови (переваги) для перемоги конкретного учасника торгів.
Під час здійснення закупівель Замовники повинні дотримуватись принципів, які визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3. відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4. недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6. запобігання корупційним діям і зловживанням.
З огляду на вищевикладене
ВИМАГАЄМО:
1. Внести зміни до Додатку 1 тендерної документації та усунути вимоги, які є дискримінаційними і не дають можливості постачальникам надати свої пропозиції для участі в закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог.docx 09.02.2023 17:59
Дата подачі:
09.02.2023 17:59
Вирішення:
Закупівля скасовується
Статус вимоги:
Задоволено