• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 44620000-2: Радіатори і котли для систем центрального опалення та їх деталі (Котел на твердому паливі типу Hidromix 200 кВт та котел на твердому паливі Hidromix 80 кВт (або еквівалент))

Завершена

382 700.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 827.00 UAH
Період оскарження: 06.02.2023 19:33 - 11.02.2023 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга - оскарження вимог тендерної документації

Номер: 3de8c5b3640e4a6cb900879f159bd627
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-06-016143-a.a7
Назва: Скарга - оскарження вимог тендерної документації
Скарга:
Ми, як потенційний учасник закупівлі, не мамо можливості участі в закупівлі взвязку з дискримінаційними вимогами. Пояснення з приводу додаються.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 22.02.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.02.2023 16:09
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 24.02.2023 10:40
Автор: ТОВ "А№8", Валентина Воєдило +380633669139 voedilo16@gmail.com
Скарга
Залишено без розгляду

Скарга щодо порушень Замовником законодавства у сфері публічних закупівель в процесі закупівлі UA-2023-02-06-016143-a ( оскарження дискимінаційних вимог технічної специфікації тендерної документації)

Номер: 708528d3e68e400f959d2cb189b8888d
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-06-016143-a.a6
Назва: Скарга щодо порушень Замовником законодавства у сфері публічних закупівель в процесі закупівлі UA-2023-02-06-016143-a ( оскарження дискимінаційних вимог технічної специфікації тендерної документації)
Скарга:
Волоківська сільська рада Чернівецького району Чернівецької області (далі – Замовник) проводить відкриті торги (з особливостями) № у Prozorro: UA-2023-02-06-016143-a. Предмет закупівлі: ДК 021:2015: 44620000-2: Радіатори і котли для систем центрального опалення та їх деталі (Котел на твердому паливі типу Hidromix 200 кВт та котел на твердому паливі Hidromix 80 кВт (або еквівалент)). Протоколом уповноваженої особи Замовника Кулюк А.Г. (протокол від 06.02.2023 року) затверджено Тендерну документацію по процедурі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю товару ДК 021:2015: 44620000-2: Радіатори і котли для систем центрального опалення та їх деталі (Котел на твердому паливі типу Hidromix 200 кВт та котел на твердому паливі Hidromix 80 кВт (або еквівалент)) (далі – Тендерна документація). Детально проаналізувавши тендерну документацію, було встановлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують наше право та право інших учасників брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку. Згідно ст. 23 п. 4 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретну марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкту господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент»». Але Замовник не обґрунтував необхідність посилання саме на конкретну марку Котел на твердому паливі типу Hidromix 200 кВт та котел на твердому паливі Hidromix 80 кВт чим порушив ст.23 п.4. Котли які виготовляють велика кількість підприємств України такої ж потужності не є гіршими, а в більшості випадків є кращими за своїми технічними характеристиками щодо ККД (коефіціент корисної дії). Котли на твердому паливі таких визнаних українських торгівельних марок як ALTEP, RETRA, Вітязь, ZUBR, КЗОТ та інші, виходячи з занадто деталізованої технічної специфікації Замовника, не можуть бути надані в процесі закупівлі, хоча їх якість підтверджена роками та без лічу позитивних відгуків покупців. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дискримінаційними умовами є вимоги замовника до предмета закупівлі, які є занадто деталізованими у порівнянні з тими, які висувають зазвичай та є об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 5, ч.4 ст.22, ст.18, Закону України «Про публічні закупівлі» подана скарга, прикріплена в документі.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 10.02.2023 15:01
Автор: ТОВ "А№8", Валентина Воєдило +380633669139 voedilo16@gmail.com
Вимога
Вирішена

Дискримінація та суперечність технічним характеристикам.

Номер: b3f7931d79ff443e9c24dda2dbb3b5e3
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-06-016143-a.b5
Назва: Дискримінація та суперечність технічним характеристикам.
Вимога:
Шановний Замовнику! Вивчивши Ваші відповіді на вимоги в тендерній закупівлі ДК 021:2015: 44620000-2: Радіатори і котли для систем центрального опалення та їх деталі (Котел на твердому паливі типу Hidromix 200 кВт та котел на твердому паливі Hidromix 80 кВт (або еквівалент)) та саму тендерну документацію по процедурі відкриті торги (з особливостями), треба заначити, що Замовник наполягає, що ніби то проведено підготовку підключення системи опалення, з якої випливає необхідність відповідності предмету закупівлі наведеним у Додатку 2 графічним зображенням, але виникає технічне запитання, яким чином відповідний внутрішний конструктив та розміщення всіх елементів в середині впливає на розміри елементів підключення самого котла?
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Звертаємо Вагу увагу, що предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом; згідно статті 22 вказаного Закону: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі, якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Враховуючи попередню відповідь, ви можете запропонувати еквівалент предмету закупівлі, іншого кольору, будь-якого виробника та назви, з який в повній мірі відповідає технічній специфікації та характеристикам закупівлі. Замовник не може розглядати еквіваленти та аналоги в розрізі вимог та параметрів згідно всіх скарг та вимог потенційних учасників, які виробляють твердопаливні котли, таким чином Ви можете запропонувати котли які відповідають вимогам та потребам Замовника. Крім того наголошуємо, що не спроможність виконання Вами вимог до учасників не є ознакою дискримінації, а свідчить про невідповідність технічним вимогам. Звертаємо увагу, що всі учасники можуть придбати товар у офіційних виробників, представників, філії, дилера, дистриб'ютора, посередників, згідно технічних вимог та поставити його.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Дискримінація Учасників

Номер: 7b8ddcfbb70543a6b33aac51fb911e77
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-06-016143-a.b4
Назва: Дискримінація Учасників
Вимога:
Доброго дня. Вивчивши уважно тендерною документацію до закупівлі, стає очевидним, що своїм технічним завданням Замовник порушує ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", Добросовісна конкуренція серед учасників. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, ч.4 ст.22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Тому просимо Замовника надати документи, які підтверджують наявність щонайменше двох виробників, продукція яких відповідає умовам технічної документації ( а саме Додатку 2 до тендерної документації та рис.1,рис.2 наведених в ній).
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учасник, стосовно очевидності порушення Замовником принципів добросовісної конкуренції повідомляємо, що в попередніх відповідях Замовник змістовно з посиланням на законодавчі підстави надав аргументовану відповідь щодо застосування поняття еквівалент. Питання щодо встановлених технічних вимог до предмету закупівлі його розміру, потужності та зовнішнього вигляду обумовлюється фактичною потребою Замовника. Щодо кількості можливих виробників, повідомляємо, що участь у закупівлях мають право прийняти будь-який зареєстрований на офіційному майданчику учасник, що в повній мірі подав документальну пропозицію згідно вимог Тендерної документації та вимог Закону України "Про публічні закупівлі", а саме: учасники всіх форм власності юридичні чи фізичні особи, за різними видами діяльності відповідно від виду здійснення господарської діяльності, як приклад (офіційні виробники, представництва, філії, дилери, дистриб'ютори, торгові посередники, тощо). Наголошуємо, що Закон не зобов’язує Замовника проводити аналіз наявності або відсутності товару з такими характеристиками у одного чи декількох постачальників. На нашу думку, дискримінаційні вимоги мають більш радикальні вимоги до учасників. З огляду на зазначене вище Ваша Вимога не може бути задоволена. Додатково, враховуюче Ваше посилання на дотримання вимог ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», щодо добросовісної конкуренції серед учасників, Замовник вважає за необхідним наголосити про необхідність дотримання діючого законодавства з питань публічних закупівель не тільки Замовниками а й учасниками. Зокрема ст. 5 Закону передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Стосовно добросовісної конкуренції повідомляємо, що п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», встановлено, що антиконкурентними узгодженими діями, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів. Наголошуємо, що Ви як потенційний учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "А№8" та ФОП "Рудник Павло Володимирович", під час участі у процедурах публічних закупівель оголошених Замовниками за бюджетні кошти відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (UA-2022-09-29-005621-a, UA-2022-10-12-006793-a, UA-2022-11-07-007222-a та інші відкриті торги) повинні дотримуватись всіх принципів публічних закупівель, а також не вжиття заходів з порушення діючого законодавства України, зокрема добросовісної конкуренції серед учасників, пов’язаності учасників державних закупівель, внесення завідомо неправдивих відомостей до документів поданих у складі пропозиції учасників на виконання п. 7 ч. 1 ст. 17 Закону щодо пов’язаності особи з іншими учасниками процедури закупівлі, що може мати ознаки вчинення кримінального правопорушення ст. ст. 358, 366 Кримінального кодексу України та можливе скоєння адміністративне правопорушення вимог передбачених п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» в результаті чого вищезазначеними учасниками можливо незаконно отримано бюджетні кошти.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Схема підключення системи опалення

Номер: a049149ec91e4737acfbe97d8ad6ed77
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-06-016143-a.a3
Назва: Схема підключення системи опалення
Вимога:
Доброго дня, Шановний Замовник! Ознайомившись з Вашою відповідью на вимогу, в якій Ви зазначаєте :"Учасник повинен запропонувати предмет закупівлі який в повній мірі відповідає технічним вимогам та встановленим характеристикам до предмету закупівлі, крім того встановленому графічному зображенню наведеному в рис. 1 та рис. 2, ця умова передбачена проведеною підготовною підключення системи опалення". Тому надайте будь-ласка проект (схему) підключення системи опалення, з якої б виходила необхідність встановлення котла саме такого, як наведений на рис.1, 2. Ви ж, при підготовці тендерної документаціії, а саме Додатку 2 вивчали її, для формування технічної необхідності наведених вище малюнків.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику, повідомляємо, що відповідно Закону України “Про публічні закупівлі”, Замовник самостійно визначає товар з відповідними кількісними та якісними характеристиками, який планує придбати, відповідно до нагальної потреби. При цьому Замовник має чіткий перелік документів, які необхідні бути у тендерній пропозиції, та залишає за собою право, відповідно потреби, вимагати інші документи, які визначаються виключно у тендерній документації закупівлі. В такому разі, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Даним вказаним вище законом, Замовник реалізує своє право на придбання якісного товару, що не суперечить ст. 6 ЗУ “Про захист прав споживачів”, а тому продукції можливе лише за умови чіткого визначення її параметрів. Слід зазначити, що відповідно ст. 44 ГКУ, Ви як Учасник процедури, маєте вільне право вступати у господарські відносити з будь-якими виробниками товарів, або бути їх офіційними представникам, у свою чергу, відповідно співпраці з даними виробниками та представниками, на вільній основі отримувати листи підтвердження з копіями інших документів, щодо офіційної співпраці та представництва. Враховуючи вищезазначене, вважаємо, що вимоги замовника, визначені у тендерній документації не є дискримінацією учасників закупівлі та наголошуємо, що даний факт не створить вам перешкод у підготовці та подачі тендерної пропозиції. Дякуємо та чекаємо вашої тендерної пропозиції на аукціоні.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Розяснення щодо графічного зображення

Номер: 3e13ed91f7e6458dabf6ce8ead8457ce
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-06-016143-a.c2
Назва: Розяснення щодо графічного зображення
Вимога:
Доброго дня. Просимо дати розяснення з приводу рис.1 в Додатку 2 до тендерної документації : що саме, на Вашу думку, безумовно повинно відповідати малюнкові (колір, логотип, конструктив чи саме точне розміщення всіх елементів на малюнку).
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: За результатами розгляду Вашого звернення (вимоги) повідомляємо, що в Додатку 2 до Тендерної документації встановлені технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, яким передбачено технічні вимоги до предмета закупівлі. В тендерній документації зазначено, що обґрунтування необхідності закупівлі даного виду товару встановлено з урахуванням фактичної потреби Замовника, оскільки він за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше вимогам Замовника. На підставі викладеного запропонований учасниками предмет закупівлі повинен в повній мірі відповідати технічним вимогам згідно Додатку № 2 до Тендерної документації. Стосовно Вашого уточнення, повідомляємо, що закупівля здійснюється з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості). Згідно Додатку № 2 до Тендерної документації встановлено, що у місцях, де технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, вважати вираз «або еквівалент». У місцях, де технічна специфікація містить посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, біля кожного такого посилання вважати вираз «або еквівалент». Таким чином, вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент. Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, додатково у складі тендерної пропозиції Учасник надає таблицю, складену в довільній формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується Учасником. При цьому якість запропонованого еквівалента товару має відповідати якості, що заявлена в технічній специфікації Замовника. У разі, якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів, у разі встановлення вимог щодо надання учасником маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів, і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Таким чином, учасник повинен запропонувати предмет закупівлі який в повній мірі відповідає технічним вимогам та встановленим характеристикам до предмету закупівлі, крім того встановленому графічному зображенню наведеному в рис. 1 та рис. 2, ця умова передбачена проведеною підготовною підключення системи опалення. Стосовно кольору та логотипу, учасник може запропонувати еквівалент, але конструктив та розміщення всіх елементів повинно відповідати зображенням наведеним в Додатку № 2.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Уточнення розуміння технічних характеристик предмету закупівлі

Номер: 349e60dfadae42c3b59256574b6dcbf0
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-06-016143-a.a1
Назва: Уточнення розуміння технічних характеристик предмету закупівлі
Вимога:
Доброго дня, Шановний Замовник! Просимо уточнити, що у Вашому розумінні є "пропозиція "еквіваленту" з не гіршими показниками" по кожній технічній характеристиці котлів ( Додатку 2 до тендерної документації) з застосувнням до кожного параметру уточнення "не більше", "не менше", щоб правильно зрозуміти Ваші потреби до предмету закупівлі та запропонувати відповідний аналог.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: За результатами розгляду Вашого звернення (вимоги) повідомляємо, що в Додатку 2 до Тендерної документації встановлені технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, яким передбачено технічні вимоги до предмета закупівлі. В тендерній документації зазначено, що обґрунтування необхідності закупівлі даного виду товару встановлено з урахуванням фактичної потреби Замовника, оскільки він за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше вимогам Замовника. На підставі викладеного запропонований учасниками предмет закупівлі повинен в повній мірі відповідати технічним вимогам згідно Додатку № 2 до Тендерної документації. Стосовно Вашого уточнення, повідомляємо, що закупівля здійснюється з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості). Згідно Додатку № 2 до Тендерної документації встановлено, що у місцях, де технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, вважати вираз «або еквівалент». У місцях, де технічна специфікація містить посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, біля кожного такого посилання вважати вираз «або еквівалент». Таким чином, вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент. Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, додатково у складі тендерної пропозиції Учасник надає таблицю, складену в довільній формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується Учасником. При цьому якість запропонованого еквівалента товару має відповідати якості, що заявлена в технічній специфікації Замовника. У разі, якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів, у разі встановлення вимог щодо надання учасником маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів, і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Таким чином, учасник повинен запропонувати предмет закупівлі який в повній мірі відповідає технічним вимогам та встановленим характеристикам до предмету закупівлі, зокрема Замовником не розглядається еквівалент в розрізі відхилення не більше не менше від встановлених технічних характеристик до предмету закупівлі. На підставі викладеного запропонований учасником предмет закупівлі повинен відповідати конкретним характеристикам згідно Додатку № 2, як приклад Номінальна потужність котла не більше 200 кВт та не менше 200 кВт, тощо. Учасник може запропонувати еквівалент, в розрізі торговою марки, марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва.
Статус вимоги: Задоволено