-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Основні неорганічні хімічні речовини (Гіпохлориту натрію, коагулянту гідроксихлорид алюмінію)
Завершена
1 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 000.00 UAH
Період оскарження:
07.02.2023 08:11 - 12.02.2023 00:00
Скарга
Відхилено
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Номер:
697b4078b7814a808c7651532e435073
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-06-015973-a.a1
Назва:
СКАРГА
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
(у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скарга:
07.02.2023 КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЧОПСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ "ВОДОКАНАЛ ЧОП" (далі — Замовник) оголосило процедуру закупівлі за ДК 021:2015-24310000-0- – Основні неорганічні хімічні речовини (Гіпохлориту натрію, коагулянту гідроксихлорид алюмінію) (далі — Процедура закупівлі).
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 15.02.2023.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники:
— Товариство з обмеженою відповідальністю “ХІМЕФЕКТ”
— Товариство з обмеженою відповідальністю “ГІДРОХІМ”.
22.02.2023 Замовник додав Протокольне рішення № 57 про відхилення тендерної пропозиції скаржника з приписом - “не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;; не відповідає вимогам, встановленим в тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону”.
В протокольному рішенні Замовник виявив невідповідність Тендерної документації та технічних показників предмету закупівлі по чотирьом причинам. Скаржник не може погодитися з причинами відхиленням бо знаходить їх дискримінаційними та такими що суперечать діючому Законодавству України.
Причина перша дискваліфікації:
Замовник закупівлі зазначив наступне:
Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на гіпохлорит натрію марки А та Б №12.2-18-1/13273 від 17.06.2020р., заявник експертизи: ТОВ «Аульська хлоропереливна станція». Вимога Додатку 2 тендерної документації: копія висновку Державної санітарно епідеміологічної експертизи на Товар, що пропонується Учасником (гіпохлорит натрію 150 г/л), для підтвердження можливості його застосування для знезараження в системі питного водопостачання, виданий на Учасника. Виходячи зі змісту вищевказаного документу, він не відповідає зазначеній вимозі, а саме: надано висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи виданий не на Учасника.
Скаржник відповідає, що додав до тендерної документації видаткові накладні та договір з ТОВ «Аульська хлоропереливна станція» про закупівлю гіпохлорита натрію Марка А. Згідно з наказом Міністерства охорони здоров'я України від 9 жовтня 2000 р. N 247 ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ САНІТАРНО-ЕПІДЕМІОЛОГІЧНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ в пункті 3.6 вказано, що у разі, якщо висновок експертизи видано виробнику продукції, її постачальник не зобов'язаний замовляти повторну експертизу цієї продукції і несе відповідальність за дотримання вимог висновку.
Скаржник надав висновок згідно умов замовника та згідно чинного законодавства. ТОВ “ХІМЕФЕКТ” надавав дійсний на даний момент висновок виробника продукції, що не порушує чинного законодавства, а також документи, що підтверджують придбання товару у виробника.
Знаходимо дискваліфікацію за даним критерієм абсурдною.
Друга причина дискваліфікації:
Карта даних небезпечного фактора на натрію гіпохлорит. Вимога Додатку 2 тендерної документації: паспорт безпеки на запропонований до закупівлі товар. Виходячи зі змісту вищевказаного документу, він не відповідає зазначеній вимозі, а саме: надано не паспорт безпеки на запропонований товар, а карта даних небезпечного фактора.
Скаржник повідомляє що паспорт безпеки оформляє безпосередньо виробник та цей паспорт безпеки чинний тільки для данного підприємства. Карта даних небезпечного фактору має ті самі характеристики, але розробляється та затверджується Державним Підприємством “Комітет з питань гігієнічного регламентування міністерства охорони здоров’я” та має вищий пріоритет.
Дана причина є недопустима для дискваліфікації
Третя причина дискваліфікації:
Сертифікат якості №45 від 26.04.2022р. Вимога Додатку 2 тендерної документації: копія сертифікату/паспорту якості/декларації відповідності тощо на гіпохлорит натрію від заводу виробника, що засвідчує якість продукції Виходячи зі змісту вищевказаного документу, він не відповідає зазначеній вимозі, а саме: зазначені у сертифікаті якості №45 від 26.04.2022р. технічні характеристики не відповідають заявленим замовником.
Натомість Замовник у додатку 2 до Тендерної Документації вимагає показники Гіпохлориту натрію марка А згідно з стандартом європейської норми EN 901, який на даний момент не ратифікований на території України, та є не дійсним. Дана вимога Замовника не відповідає жодному нормативу українського законодавства. Якщо уважно прочитати європейську норму EN 901 (вимоги до гіпохлориту натрію) в самому тексті стандарту жодним чином не вказана Марка А, що суперечить вимогам самого Замовника, який посилається на Марку А, яка є в Наказі № 18 від 18.05.2007 про затвердження інструкції із застосування гіпохлориту натрію для знезараження води в системах централізованого питного водопостачання та водовідведення.
Показники надані Товариством з обмеженою відповідальністю “ГІДРОХІМ” не відповідають чинному Наказу № 18 від 18.05.2007 про затвердження інструкції із застосування гіпохлориту натрію для знезараження води в системах централізованого питного водопостачання та водовідведення. За наступними показниками: масова концентрація активного хлору має бути не менше 190г/л, а ТОВ “ГІДРОХІМ” надав паспорт з відсутністю такого показника як коефіцієнт світлопропускання та масова концентрація активного хлору не менше 190 г/д3 , що суперечить затвердженій інструкції якої має дотримуватися “ВОДОКАНАЛ ЧОП”
В додатку 2 тендерної документації Замовник чітко прописав “Гіпохлорит натрію марка А” при цьому відбувається посилання на не дійсний в Україні стандарт EN 901 .
Ознайомившись зі стандартом EN 901 технічні вимоги та хімічні характеристики п.3.2. п.3.3 та хімічні показники п.4.4. в жодному з цих пунктів не перелічені вимоги до масової концентрації лугу (NaOH) та масова концентрація заліза, що вимагає Замовник.
На даний момент в Україні дійсна інструкція із застосування гіпохлориту натрія для знезараження води в системах централізованого питного водопостачання та водовідведення. Наказ №18 від 18.05.2007 затверджено Міністерством регіонального розвитку, будівництва житлово-комунального господарства. Ця Інструкція встановлює порядок використання розчинів гіпохлориту натрію для знезараження питних вод в системах централізованого питного водопостачання та знезараження стічних вод з метою дотримання нормативних вимог до якості знезараженої води та безпеки обслуговувального персоналу і навколишнього природного середовища. Згідно пункту 1 абзацу 3 інструкція поширюється на:
суб'єктів господарювання, що виконують роботи із знезараження питної води і стічних вод або дезінфекції водопровідних мереж і споруд та здійснюють виробничий контроль за якістю питної води;
центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення, та його територіальні органи під час здійснення державного санітарно-епідеміологічного нагляду.
В пункті 2 абзацу 3 інструкції чинного Наказу №18 від 18.05.2007 затверджено Міністерством регіонального розвитку, будівництва житлово-комунального господарства вказана характеристика розчину Гіпохлориту натрію марки А для знезараження питної води.
Гіпохлорит натрію марки А:
випускається у вигляді водного розчину зеленувато-жовтого кольору.:
коефіцієнт світлопропускання, %, не менше
20;
масова концентрація активного хлору, г/дм3, не менше
190;
масова концентрація лугу в перерахунку на NaOH, г/дм3
10 - 20;
масова концентрація заліза, г/дм3, не більше
0,02.
Скаржник подав пропозицію на предмет закупівлі згідно з чинними затвердженими нормами України.
Гіпохлорит марки А містить ті технічні характеристики які надав скаржник. Замовник же тендерної закупівлі вимагає по найменуванню Гіпохлорит натрію марка А, але технічна характеристика предмету закупівлі виставленого замовником не відповідає затвердженій діючій інструкції Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.
Показники Гіпохлориту натрію Марки А Замовника “ВОДОКАНАЛ ЧОП” показані в таблиці.
В пункті 3.3 Стандарту EN 901:2013 є перелічені фізичні вимоги до Гіпохлориту натрію, при цьом жодним чином не вказані параметри за якими було дискваліфіковано Скаржника ТОВ “ХІМЕФЕКТ”.
Згідно пункту 4.4 технічних характеристик Стандарту EN 901:2013 не передбачено визначення гідрокси вмісту заліза в гіпохлориті натрію.
На теперішній час В НАКАЗІ №18 від 18.05.2007 року пункті 1 абзацу 3 прописано що дана інструкція є обов’язковою для виконання на водоканалах України.
Четверта причина дискваліфікації
Довідка про наявність транспортного засобу від 14.02.2023р. №73. Договір від 03.09.2018р. №0309-4 на транспортно-експедиційне обслуговування та перевезення вантажів автомобільним транспортом в міжнародному та міжміському сполученні. Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу з реєстраційним номером АЕ6783ОЕ. Вимога Додатку 2 тендерної документації: постачальник повинен надати довідку про наявність спеціалізованого автотранспорту для перевезення гіпохлориту натрію, що має обладнання та комутаційну апаратуру для перекачування реагенту до сховищ Замовника (на підтвердження наявності автотранспорту Учасник надає свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу – у разі, якщо транспорт знаходиться у власності Учасника; або договір оренди або договір перевезення тощо – у разі користування транспортним засобом третьої особи, Учасник також надає свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу) Виходячи зі змісту вищевказаних документів, вони не відповідають зазначеній вимозі, а саме: у довідці зазначено транспортний засіб з реєстраційним номером АЕ6783ОЕ, а свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу на Чекмарьова Володимира Васильовича, договір перевезення, який діяв до 31.12.2018, укладено з ТОВ «Спецхімлогістік». Таким чином, не підтверджено право Учасника або третьої особи – перевізника на користування зазначеним у довідці транспортом.
Згідно діючого договору №0309-4 від 03 вересня 2018 ТОВ «Спецхімлогістік» є нашим діючим контрагентом. В пункті № 7 про Строк дії договору вказано, що “За відсутності до спливання строку дії цього Договору пропозиції сторін, щодо його розірвання він вважається пролонгованим на наступний рік ”. З попередньої інформації видно що даний договір дійсний на сьогоднішній день.
Якщо на думку Замовника цього не достатньо, то Відповідно до приписів частини 9 статті 26 Закону № 922 Про публічні закупівлі Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Чекмарьов Володимир Васильович є чинним директором ТОВ “Спецхімлогістик”, так як транспортний засіб з реєстраційним номером АЕ6783ОЕ є дійсно власністю Чекмарьова Володимира Васильовича. Було укладено договір між приватною особою Чекамарьовим В.С. та ТОВ “Спецхімлогістик” про оренду даного транспортного засобу. Договір додається.
Скаржник не отримав вимоги передбаченої Законом Про публічні закупівлі.
Право Скаржника на прозору участь в тендерній закупівлі відсутні.
Перелічені порушення які вбачає замовник є необґрунтованими та такими що суперечать - основному принципу Статті 3 Публічних Закупівель від 25.12.2015 № 922-VIII.
ТОВ «ХІМЕФЕКТ» запропонував продукцію українського виробництва, яка відповідає усім затребуваним технічним нормам, та виставив найнижчу вартість за предмет закупівлі. Ці фактори, напевно, не є вирішуючим для тендерної комісії.
При цьому ТОВ “ГІДРОХІМ” надав паспорт якості на Гіпохлорит натрію не вказавши марку продукту, хоча Замовник в Додатку 2 вказав її.
Не вказано показник світлопропускання
Масова частка активного хлору має бути не менше ніж 190г/дм3 , а ТОВ “ГІДРОХІМ” надав паспорт якості з вмістом 164,1 г/дм3, що суперечить чинній інструкції із застосування гіпохлориту натрія для знезараження води в системах централізованого питного водопостачання та водовідведення. Наказ №18 від 18.05.2007 затверджено Міністерством регіонального розвитку, будівництва житлово-комунального господарства
Скаржник вважає, що робоча група тендерної комісії Замовника упереджено ставиться до ТОВ “ХІМЕФЕКТ” та порушує:
Наказ Міністерства охорони здоров'я України від 9 жовтня 2000 р. N 247 ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ САНІТАРНО-ЕПІДЕМІОЛОГІЧНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ пункт 3.6.
Наказ Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 18 травня 2007 року N 18.
частину 9 статті 26 Закону № 922 Про публічні закупівлі.
Статтю 3 Публічних Закупівель від 25.12.2015 № 922-VIII.
ПРОШУ
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати рішення Замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЧОПСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ "ВОДОКАНАЛ ЧОП" неправомірним, тобто прийнятими з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
3. Скасувати рішення Замовника стосовно обрання переможцем закупівлі UA-2023-02-06-015973-a
4. Зобов’язати Замовника прийняти нове рішення, згідно з яким ТОВ “ХІМЕФЕКТ” буде обрано переможцем закупівлі. Адже продукція відповідає усім технічним нормам Українського Законодавства. Вартість тендерної пропозиції Скаржника є найменшою. Метою Публічних Закупівль є придбання кваліфікаційного товару за найменшу вартість.
Додаток: До скарги додаються: Додаток 2 тендерної документації, Договір про перевезення з ТОВ “СПЕЦХІМЛОГІСТИК”, видаткові з ТОВ “СПЕЦХІМЛОГІСТИК” за період 2022 р., щоб не було сумнів з приводу кваліфікованого перевізника, договір оренди транспортного засобу
Пов'язані документи:
Учасник
- Договор оренди 1.pdf 03.03.2023 15:53
- ДОДАТОК 2.docx 03.03.2023 15:53
- Договір про надання транспортних послуг Спецхімлогістік.pdf 03.03.2023 15:53
- Акт виконаних послуг 2022 рік з перевізником 1.1.pdf 03.03.2023 15:53
- Чоп скарга .pdf 03.03.2023 15:53
- Акт виконаних послуг 2022 рік з перевізником.pdf 03.03.2023 15:53
- Карта Гіпохлориту.pdf 03.03.2023 16:32
- рішення від 07.03.2023 № 2698.pdf 07.03.2023 16:08
- інформація про перенеcення розгляду скарги від 14.03.2023 № 239.pdf 14.03.2023 17:04
- інформація про резолютивну частину рішення від 22.03.2023 № 3563.pdf 23.03.2023 11:21
- рішення від 22.03.2023 № 3563.pdf 27.03.2023 11:32
- Пояснення по суті скарги (Водоканал Чоп).pdf.asice.zip 09.03.2023 22:38
- Пояснення по суті скарги (Водоканал Чоп).pdf 09.03.2023 22:38
- Пояснення по суті скарги (Водоканал Чоп).docx 09.03.2023 22:38
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.03.2023 15:58
Дата розгляду скарги:
14.03.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.03.2023 16:09
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
27.03.2023 11:33