• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

М'ясо курей (код за ДК 021:2015 «15110000-2 М’ясо» (15112130-6 -Курятина))

Завершена

2 112 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 560.00 UAH
Період оскарження: 03.02.2023 15:17 - 23.02.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги що містяться в тендерній документації

Номер: 50ff2017f8dd469886218a74631395f4
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-03-012971-a.c1
Назва: СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги що містяться в тендерній документації
Скарга:
03.02.2023 р. Комунальним підприємством "Полтавська обласна клінічна лікарня ім.М.В.Скліфосовського Полтавської обласної ради" (далі «Замовник»), було оголошено закупівлю за процедурою відкриті торги з особливостями за предметом закупівлі: М'ясо курей (код за ДК 021:2015 «15110000-2 М’ясо» (15112130-6 -Курятина) (Ідентифікатор закупівлі UA-2023-02-03-012971-a, ID 351c28e24319476ab59f0efbf1052e38 ). До зазначеного оголошення було опубліковано Тендерну документацію, затверджену Уповноваженою особою КП «ПОКЛ ім. М.В.Скліфосовського ПОР» Тетяною СИМОНЕНКО Протокол № 64 від 03.02.2023р. разом із додатками (далі «Тендерна документація»). Кінцевий термін подання пропозицій 11.02.2023 року. Керуючись ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон») та п.56 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – «Особливості») затверджених Постановою № 1178 від 12 жовтня 2022 р., Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Згідно п.52 Особливостей, оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Статтею 5 Закону визначені принципи здійснення публічних закупівель, в тому числі: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Ознайомившись з умовами тендерної документації, Товариство з обмеженою відповідальністю «ФУДГРАНД» (далі - «ТОВ «ФУДГРАНД»») виявило умови, які обмежують права ТОВ «ФУДГРАНД» на участь у цій закупівлі та порушують принципи недискримінації учасників. 1. Згідно із п 9. Додатку № 4 до тендерної документації, Замовник зазначив: Для можливості вчасно та якісно надавати послуги учасник повинен мати досвід роботи на ринку не менше 5 років. Дана інформація підтверджується наданням в складі пропозиції довідки в довільній формі, з описом досвіду роботи та копією виписки/витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Вказана вимога є дискримінаційною та такою, що порушує права ТОВ «ФУДГРАНД» на участь у закупівлі, умови якої оскаржуються. Наше підприємство ТОВ «ФУДГРАНД» зареєстровано 26.07.2022 року, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, який надається, як доказ до скарги. А тому, маючи на меті прийняти участь у цій процедурі закупівлі та маючи досвід постачання аналогічних товарів, ми позбавлені такого права через наявність дискримінаційного критерію - досвід роботи на ринку не менше 5 років. Встановлена Замовником вимога, що учасники повинні мати досвід роботи на ринку не менше 5 років, що підтверджується наданням в складі пропозиції довідки в довільній формі, з описом досвіду роботи та копією виписки/витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є незаконною та дискримінаційною до учасника ТОВ «ФУДГРАНД», оскільки наше підприємство існує менше 5 років, тому не зможе надати довідку в довільній формі, з описом досвіду роботи та копію виписки/витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Основним видом господарської діяльності ТОВ «ФУДГРАНД» є Оптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними та молюсками (основний). Також одним із видів господарської діяльності нашого товариства є Оптова торгівля м'ясом і м'ясними продуктами. З моменту реєстрації ( з 26.07.2022 року) по даний час наше Товариство заключило дуже багато договорів з постачання продуктів харчування, в тому числі м'яса, м'ясних продуктів (в тому числі і курятини) (що є предметом закупівлі, умови якої оскаржуються) та набуло досвіду постачання продуктів харчування як приватним покупцям, так і комунальним підприємствам, закладам освіти, дошкільним закладам, центрам соціально-психологічної реабілітації дітей, соціально-гуманітарним відділам, медичним реабілітаційним центрам, лікарням, державним підприємствам та іншим закладам (копії договорів додаємо). Наше підприємство дотримується всіх вимог щодо контролю якості харчових продуктів та безпечності його зберігання та транспортування, на підтвердження чого на підприємстві були розроблені та запроваджені відповідні програми-передумови, на підставі яких були отримані сертифікати: на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018,IDT), на систему управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015,IDT), про відповідність системи екологічного управління вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015,IDT) (копії надаються як доказ до скарги). Також, на підтвердження дотримання вимог законодавства про харчові продукти були проведені заходи державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, за результатами яких були отримані відповідні Акти з відмітками про відсутність порушень вимог законодавства (копії надаються як доказ до скарги). Також ТОВ «ФУДГРАНД» дотримується гігієнічних вимог при зберіганні, транспортуванні продуктів харчування, а саме: проводиться дезінфекція, дезінсекція, дератизація транспортного засобу, яким буде здійснюватися поставка товару та приміщень для зберігання продуктів харчування (копії надаються як доказ до скарги). Працівники пройшли теоретичний та практичний курс на тему: «Вирішення питань гігієни та розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів так контролю у критичних точках (НАССР) на підприємствах харчової промисловості та громадського харчування, при здійсненні діяльності зі складування, транспортування та оптової торгівлі харчовими продуктами відповідно до вимог чинних в Україні нормативно-правових актів» та отримали відповідні сертифікати (копії надаються як доказ до скарги). Незважаючи на те, що наше підприємство зареєстроване у важкий час, а саме у період воєнного стану в Україні, ТОВ «ФУДГРАНД» успішно, якісно та у відповідності до чинного законодавства здійснює свою діяльність. Вважаємо, щоб вчасно, якісно виконувати умови договору та безперебійно постачати продукти харчування зовсім необов’язково мати досвід роботи на ринку не менше 5 років. Адже деякі підприємства, які мають досвід роботи на ринку не менше 5 років можуть не дотримуватися основних принципів та вимог до безпечності та якості харчових продуктів. До того ж, довідка в довільній формі, з описом досвіду роботи та копія виписки/витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (як вимагає Замовник надати у складі пропозиції) не гарантує та не підтверджує вчасне, якісне та безперебійне постачання продуктів харчування. Вважаємо, що досвід роботи на ринку не менше 5 років не гарантує виконання встановлених Замовником вимог щодо постачання продуктів харчування. Враховуючи вищевикладене, ТОВ «ФУДГРАНД» успішно, якісно та у відповідності до чинного законодавства здійснює свою діяльність, має значний досвід успішного виконання аналогічних договорів, проте зареєстроване тільки 26.07.2022 р., а отже, має досвід роботи на ринку менше 5 років. За таких умов ТОВ «ФУДГРАНД» не зможе взяти участь в закупівлі, оскільки має Досвід роботи на ринку менше 5 років. Таким чином, обмежується право ТОВ «ФУДГРАНД» на участь в даній закупівлі. З огляду на зазначене просимо зобов’язати Замовника усунути дискримінаційну вимогу та внести зміни у Тендерну документацію, виключивши з Додатку № 4 до тендерної документації вимогу про наявність досвіду роботи на ринку не менше 5 років та надання в складі пропозиції довідки в довільній формі, з описом досвіду роботи та копії виписки/витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. 2. Згідно із п 4. Розділу VI. тендерної документації, Замовник зазначив: Істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору про закупівлю. Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків визначених пунктом 19 Особливостей. Учасник процедури закупівлі у складі своєї тендерної пропозиції надає гарантійний Лист щодо погодження з Істотними умовами договору та можливістю їх включення до договору про закупівлю у разі перемоги в торгах. У разі незгоди учасника з істотними умовами договору, а саме відсутності гарантійного листа щодо погодження з істотними умовами договору, пропозиція такого учасника відхиляється як така, що не відповідає вимогам тендерної документації. Відповідно до п. 40. Особливостей (надаємо як доказ до скарги) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. ПІДСТАВА ДЛЯ ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ - відсутність гарантійного листа щодо погодження з істотними умовами договору є незаконною та суперечить чинному законодавству, оскільки у разі відсутності інформації та/або документів, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, Замовник повинен розмістити у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Таким чином, якщо ТОВ «ФУДГРАНД» (яке планує прийняти участь у даній закупівлі) у складі пропозиції не надасть гарантійного листа щодо погодження з істотними умовами договору, його пропозиція буде відхилена без надання Замовником можливості усунення невідповідностей в тендерній пропозиції. Отже, зазначивши підставу – при відсутності гарантійного листа пропозиція учасника буде відхилена, Замовник порушує права Учасника на усунення невідповідностей, таким чином порушує вимоги чинного законодавства. Підсумовуючи вищевикладене, вважаємо що Замовник допустив порушення законодавства з питань публічних закупівель при проведенні процедури закупівлі, що оскаржується. Зазначене спричиняє і недотримання Замовником принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», тому просимо зобов’язати Замовника усунути порушення та внести зміни у Тендерну документацію, виключивши з п 4. Розділу VI. тендерної документації, умову, що у разі незгоди учасника з істотними умовами договору, а саме відсутності гарантійного листа щодо погодження з істотними умовами договору, пропозиція такого учасника відхиляється як така, що не відповідає вимогам тендерної документації. 3. Згідно із п 9. Підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі (для переможців) Додатку № 3 до тендерної документації, Замовник зазначив: № п/п Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі Спосіб підтвердження* 9 у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини 2 статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (крім нерезидентів) (пункт 9 частини 1 статті 17 Закону) На момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань є обмеженим, тому відповідно до пункту 44 Особливостей переможець процедури закупівлі має надати витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, в який містить інформацію про те, що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань наявна інформація про переможця, передбачена пунктом 9 частини 2 статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (крім нерезидентів). * Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. У разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону або надав документи, які не відповідають вимогам, визначеним у тендерній документації або надав їх з порушенням строків, визначених Особливостями замовник відхиляє його на підставі абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Особливостей, а саме: переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей. Відповідно до п.44. Особливостей, Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону). Замовник не перевіряє переможця процедури закупівлі на відповідність підстави, визначеної пунктом 13 частини першої статті 17 Закону, та не вимагає від учасника процедури закупівлі/переможця процедури закупівлі підтвердження її відсутності. Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. 27.12.2022 р. набрала чинності ПОСТАНОВА Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2022 р. №1422 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України у сферах нотаріату та державної реєстрації» (додається як доказ до скарги), згідно якої Кабінет Міністрів України постановив: 1. Внести до постанов Кабінету Міністрів України у сферах нотаріату та державної реєстрації зміни (далі – «Зміни»), що додаються. 2. Технічному адміністратору Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань протягом двох місяців вжити заходів, необхідних для забезпечення ідентифікації особи, що бажає отримати відомості із зазначеного реєстру, з використанням засобів електронної ідентифікації із середнім або високим рівнем довіри. 3. Ця постанова набирає чинності з 26 грудня 2022 року. Згідно п.11 вищезгаданих Зміни відомості з Єдиного державного реєстру в електронній формі надаються виключно за умови ідентифікації особи, яка бажає отримати такі відомості, з використанням засобів електронної ідентифікації з середнім або високим рівнем довіри;". Таким чином, з 27 грудня 2022 року доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань не є обмеженим. Оскільки процедура закупівлі оголошена 03.02.2023 р., відповідно до пункту 44 Особливостей Замовник не повинен вимагати надання документів для переможця процедури закупівлі, таких як: витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, так як інформація (що зазначена у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань) міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним та Замовник може самостійно перевірити інформацію на сайті Міністерства юстиції України за посиланням: https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search До того ж, згідно із п 9. Підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі (для переможців) Додатку № 3 до тендерної документації Замовник вимагає надати витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, в який містить інформацію про те, що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань наявна інформація про переможця, передбачена пунктом 9 частини 2 статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (крім нерезидентів), а відповідно до примітки * Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Таким чином, одна вимога в документації суперечить іншій. Оскільки залишається незрозумілим, чи переможець повинен надати тільки документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, чи переможець також повинен надати витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань згідно 9. Підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі (для переможців) Додатку № 3 до тендерної документації? З огляду на викладене, вважаємо що Замовник допустив порушення законодавства з питань публічних закупівель при проведенні процедури закупівлі, що оскаржується, тому просимо зобов’язати Замовника усунути порушення та внести зміни у Тендерну документацію, виключивши з п 9. Підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі (для переможців) надати витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Отже, Замовник використовує дискримінаційний підхід, для вибору потенційного постачальника товару, та застосовує дискримінаційні вимоги у тендерній документації та унеможливлює участь Учасника ТОВ «ФУДГРАНД» та зазначає в Тендерній документації умови, що суперечить положенням Закону та Особливостям, чим порушує законодавство з питань публічних закупівель при проведенні процедури закупівлі товару: М'ясо курей (код за ДК 021:2015 «15110000-2 М’ясо» (15112130-6 -Курятина) за номером UA-2023-02-03-012971-a.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 16.02.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.02.2023 15:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.02.2023 16:43
Дата виконання рішення Замовником: 21.02.2023 15:40
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконання вимоги АМКУ
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФУДГРАНД", Хубова Наталія 380992721950 foodgrand@ukr.net