• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Фармацевтична продукція

Завершена

1 770 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 17 700.00 UAH
Період оскарження: 01.02.2023 13:18 - 06.02.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо закупівлі наркотиків разом із звичайними лікарськими засобами

Номер: c109a3d0704a4354a0fedaad0ea7b722
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-01-008848-a.c2
Назва: Щодо закупівлі наркотиків разом із звичайними лікарськими засобами
Вимога:
Прошу проводити закупівлю наркотичних лікарських засобів (необхідна додаткова ліцензія) окремо від звичайних лікарських засобів, будь-ласка. Детальніше - в прикріпленому файлі.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний потенційний учасник, у відповідь на вимогу хочемо звернути Вашу увагу на те, що зазначена вимога не є дискримінаційною до учасників, оскільки тендерна документація не містить вимог, направлених на надання переваг конкретному учаснику. Звертаю Вашу увагу, що правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг встановлені законом України "Про публічні закупівлі" (далі – Закону) та Постановою КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”. Відповідно до частини 1 статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Ви, при формуванні своєї вимоги, мотивуєтесь сприянням відкритості та прозорості публічних закупівель, недискримінації учасників, запобігання проявам корупції, недопущення спотворення конкуренції, без будь-якого посилання на норми чинного законодавства, які б забороняли Замовникам закупівель, об’єднувати в одну частину закупівель усі лікарські засоби. Більше того, слід звернути увагу, що Ваші посилання на Лист Мінекономрозвитку та МОЗ України від 19.12.2018 № 01.7/33810 є не обгрунтованими та такими, що не знайшли свого підтвердження з огляду на наступне. Відповідно до статті 117 Конституції України листи не є нормативно-правовим актом, який підлягає обов’язковому застосуванню на певний вид правовідносин, оскільки не був зареєстрований в встановленому порядку, а тому не може встановлювати правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт, послуг. Також, як убачається з абзацу 9 сторінки 2 вказаного Вами листа, з метою дотримання зазначених принципів при закупівлі лікарських засобів замовникам рекомендується дотримуватись наступних дій. Тобто, фактично Лист від 19.12.2018 №01.7/33810 носить рекомендаційний характер та не є обов’язковим до виконання. Крім цього, згідно з пунктом 6 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 09.06.2020 № 500/34783, який в силу положень статті 117 Конституції України є нормативно-правовим актом міністерства) запроваджено особливості визначення предмета закупівлі лікарських засобів, а саме: під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі — МНН). У разі якщо предмет закупівлі лікарських засобів містить два та більше лікарських засобів, замовником у дужках зазначається МНН кожного лікарського засобу. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за МНН, за формою випуску, за дозуванням, за обсягом та/або за місцем поставки лікарських засобів. Тобто, розподіляти предмет закупівлі на лоти є правом, а не обов’язком Замовника. Також, згідно з пунктом 22 частини 1 статті 1 Закону, предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Разом з тим, Порядком визначення предмета закупівлі не передбачено переліку випадків, коли саме Замовник може та має визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) у процедурі закупівлі, лікарських засобів та критерії такого поділу. З огляду на зазначене вбачається, що згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, Замовник закупівлі лікарських засобів самостійно формує предмет закупівлі в межах групи «Фармацевтична продукція», яка може включати в себе необмежену кількість видів лікарських засобів у межах визначених класів та категорій. Оскільки жодним нормативно-правовим актом не передбачено переліку випадків, коли Замовник може та має визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) в процедурі закупівлі лікарських засобів та критерії такого поділу, вимога розділити предмет закупівлі (специфікацію) на окремі лоти є, по суті, Вашим власним (суб’єктивним) бажанням та ніяким чином не порушує принципи здійснення публічних закупівель, оскільки Закон не зобов’язує, а залишає за Замовником торгів альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі, а у разі поділу предмета закупівлі на частини (лоти) залишає право за замовником на поділ предмета закупівлі на лоти відповідно до його потреб. Замовник, формуючи технічну специфікацію предмета закупівлі, в цілях максимальної ефективності та економії майбутньої поставки від одного учасника (постачальника) предмета закупівлі, характеристики якого визначені виходячи з функціональних потреб підприємства, керуючись принципами здійснення закупівлі, закріплених у ст. 5 Закону, не вважає критерії, викладені в тендерній документації, дискримінаційними, а навпаки на думку Замовника, закупівля цілісним предметом позитивно вплине на виконання договору про закупівлю, а також може зменшити ризики необґрунтованих оскаржень та відміни процедури в частині лотів. Також, однією із підстав не лотової закупівлі, є доцільність придбання даної продукції у одного постачальника, оскільки це позитивно впливає на формування цінової політики на зазначену продукцію (витрати по транспортуванню, підхід до цінової політики, тощо), на ритмічність і своєчасність здійснення поставок Замовнику та зменшує ризики відміни торгів. Одним з принципів здійснення закупівель відповідно до статті 3 Закону є максимальна економія та ефективність. Крім того, потрібно зауважити, що більшість компаній, що працюють на ринку фармацевтичної продукції, зазвичай, мають всі необхідні дозвільні документи на право провадження своєї діяльність. Співпраця саме з такими компаніями може забезпечити стабільне і безперебійне постачання медикаментів згідно з договором та якісне і своєчасне надання екстреної медичної допомоги населенню області. Враховуючи вище викладене, вимога щодо розподілу предмета закупівлі даної Процедури закупівлі на окремі лоти є необгрунтованою та не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Щдо гарантійних листів виробника

Номер: 357e9784ded84289b4627e52a119232c
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-01-008848-a.c1
Назва: Щдо гарантійних листів виробника
Вимога:
Добрий день! Звертаю Вашу увагу, що вимога: "У зв’язку з воєнним станом та бойовими діями в Україні, (в т.ч. припинення сполучення с іноземними державами), Учасники , які пропонують лікарські препарати кількість яких більше ніж 300 одиниць, у складі своєї пропозиції зобов’язані надати оригінал гарантійного листа виробника або заявника (представника, представництва, філії виробника або заявника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджується можливість поставки предмета закупівлі у кількості, відповідної якості та з відповідними строками придатності, строками поставки, визначеними цією тендерною документацію та тендерною пропозицією учасника торгів. Гарантійний лист повинен включати: назву замовника, назву учасника, назву предмету закупівлі згідно оголошення, номер закупівлі у системі PROZORRO)." (п. 4 Додатку №2 ТД); НЕ дозволяє мені, як Учаснику, взяти участь у закупівлі, хоча у мене є можливість забезпечити поставку вказаних у технічному завданні позицій по конкурентних цінах із дотриманням решти вимог тендерної документації. Відповідно, ця вимога є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ і порушує Закон "Про публічні закпівлі", а саме: "Стаття 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням." Умови воєнного стану не є підставою для роботи із порушеням вимог Законодавства! Прошу видалити дану вимогу та викласти тендерну документацію у новій редакції.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний потенційний учасник, у відповідь на вимогу хочемо звернути Вашу увагу на те, що зазначена вимога не є дискримінаційною до учасників, оскільки тендерна документація не містить вимог, направлених на надання переваг конкретному учаснику. Тобто, виробники та представники виробників не мають жодних обмежень щодо видачі таких листів будь-якому потенційному учаснику процедури закупівлі, який виявив бажання представляти їхню продукцію на процедурі закупівлі. Отже, у потенційного учасника немає жодних обмежень в отриманні листа від виробника або його представника. Звертаю Вашу увагу, що правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг встановлені законом України "Про публічні закупівлі" та Постановою КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”. Так частиною третьою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При цьому, частиною четвертою вищевказаної статті встановлено, що Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Із вищенаведеного вбачається, що стаття 22 Закону містить обов’язковий перелік інформації для включення до документації конкурсних торгів, який не є виключним. Тому, перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеній вимозі, визначається замовником самостійно з дотриманням законодавства та принципів, установлених Законом. Також, звертаю Вашу увагу, що інформація про можливість поставки предмета закупівлі у кількості, відповідної якості та з відповідними строками придатності, строками поставки, визначеними цією тендерною документацію та тендерною пропозицією учасника торгів, не є публічною та не оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», що в свою чергу надає право Замовнику зазначати в Тендерній документації, вимогу в частині надання Учасником гарантійного листа відповідно до пункту 4 Додатку № 2 Тендерної документації. Більше того, Замовник згідно Тендерної документації не вимагає щоб учасник торгів був виробником, заявником (офіційним представником виробника продукції, філією виробника та ін..), що в свою чергою є об’єктивною дискримінацію учасників, які не є такими суб’єктами. Для участі у вказаній процедурі достатньо надати документ виробника чи його офіційного представника, який підтверджує, що учасник уповноважений на реалізацію його продукції та має змогу здійснити поставку у відповідній кількості, відповідної якості та з відповідними строками придатності. Також, надання Учасником гарантійного листа відповідно до пункту 4 Додатку № 2 Тендерної документації, буде підтвердженням що останній, при участі в торгах та виконанні договору буде дотримуватись принципів ефективності, пропорційності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а ненадання Учасником такого документу, ставить під сумнів законність походження товару (його кількісні та якісні характеристики), що є предметом закупівлі. Замовник переконаний, що складнощів для отримання вище зазначених документів у добросовісного учасника, який має намір поставити якісний товар в повному обсязі, не виникне. Дана вимога тендерної документації є запорукою добросовісного партнерства та не призведе до загрози ненадання екстреної медичної допомоги населенню області згідно з програмою медичних гарантій. А отже, дана вимога Замовника не суперечить чинному Законодавству України. Таким чином, Замовник вважає, що не порушив чинне законодавство в частині дискримінації учасників а тендерна документація закупівлі відповідає вимогам ст.22 Закону, за якою тендерна документація не містить вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином, вимога щодо видалення вимог пункту 4 Додатку № 2 Тендерної документації та викладення тендерної документації у новій редакції, є необґрунтованою та не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено