-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Лісовогринівецької сільської ради
Завершена
263 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 315.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 315.00 UAH
Період оскарження:
01.02.2023 11:29 - 13.02.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
1378ab8420ca4177a7136151ef83c92f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-01-005663-a.c2
Назва:
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовнику, після ознайомлення з вимогами тендерної документації маємо до Вас наступні вимоги:
1. У п.п.1.1 п.3.5.1. ч.5 Розділу III тендерної документації Замовником встановлена вимога: надати довідку в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої (посадової) особи Учасника та завірена печаткою (в разі наявності), що містить інформацію про наявність в Учасника (на підставі права володіння, користування, або іншого правового статусу) обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання договору про закупівлю послуг, а саме:
«- ліцензійне програмне забезпечення, функціонал якого дозволяє створювати у своєму програмному середовищі файлові бази геоданих, а також здійснювати графічне відображення, систематизацію та аналіз просторових даних, функціонал якого дозволяє публікацію геоданих в мережі Інтернет».
Вважаємо зазначену вимогу Замовника дискримінаційною та такою, що унеможливлює прийняття участі досвідчених виконавців робіт, з огляду на наступне.
Відповідно до Технічного завдання, викладеного у Додатку №2 до тендерної документації, Виконавець повинен буде надати послугу з розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Лісовогринівецької сільської ради. Додатково зазначаємо, що маємо успішний досвід надання аналогічних послуг, що були виконані за допомогою виключно ліцензійного програмного забезпечення Digitals, яке має весь необхідний функціонал та придатне для виконання аналогічних робіт.
Наявність саме такого програмного забезпечення, яке вимагається Замовником, призводить до дискримінації потенційних Учасників, які мають інше програмне забезпечення, функціонал та можливості якого дозволяють надати послуги, що є предметом даної закупівлі, якісно та у повному обсязі.
Наголошуємо, що зазначене питання вже розглядалося Органом оскарження у закупівлі з ідентифікатором UA-2021-05-27-001927-c, де Замовником була встановлена дискримінаційність вимоги щодо наявності чітко визначеного програмного забезпечення (рішення від 23.06.2021 № 14151-р/пк-пз – додається).
З огляду на зазначене, просимо усунути дискримінаційні положення ТД, внести до неї зміни та викласти вимогу щодо наявності ліцензійного програмного забезпечення у наступній редакції:
«- ліцензійне програмне забезпечення, функціонал якого передбачений виробником для технологічного процесу виконання робіт із землеустрою».
2. Відповідно до пп. 3.1 п.3.5.1. ч.5 Розділу III тендерної документації Замовником визначено наступне поняття «аналогічного договору»:
«* - Аналогічним договором, в розумінні тендерної документації, є договір на розроблення технічної документації із нормативної грошової оцінки земель населених пунктів».
Вважаємо, що Вимога Замовника щодо надання аналогічних договорів, предметом яких є розроблення технічної документації із нормативної грошової оцінки земель САМЕ населеного пункту, є дискримінаційною, антиконкурентною та такою, що звужує коло потенційних учасників. Вказане обґрунтовуємо наступним.
Порядок розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок врегульований Методикою нормативної грошової оцінки земельних ділянок, затвердженою Постановою КМУ від 3 листопада 2021 р. № 1147 (далі – Методика).
Ця Методика встановлює методологічні засади проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок, яка застосовується у випадках, визначених Законом України «Про оцінку земель».
Об’єктом нормативної грошової оцінки, відповідно до Методики, є земельні ділянки усіх категорій та форм власності в межах території територіальної громади (або її частини), що цілком відповідає визначеному Замовником предмету закупівлі.
Так, чинним законодавством не розрізняється здійснення окремо нормативно грошової оцінки земельних ділянок населених пунктів та за межами території населених пунктів.
За таких обставин у Замовника немає жодної потреби та жодних підстав вимагати від учасників договори по наданню послуг з нормативно грошової оцінки земельних ділянок саме населеного пункту. Цілком достатньо досвіду надання таких послуг незалежно від місцезнаходження земельних ділянок.
Звертаємо вашу увагу, що Антимонопольним комітетом також підтверджувалася надлишковість, необґрунтованість та дискримінаційність вимог Замовника щодо наявності аналогічного досвіду з нормативно-грошової оцінки земель саме населених пунктів. Зокрема, рішення АМКУ від 02.09.2022 №5666-р/пк-пз (додається до вимоги).
З огляду на зазначене, просимо усунути дискримінаційні положення ТД, внести до неї зміни та викласти поняття «аналогічного договору» у наступній редакції:
«* - Аналогічним договором, в розумінні тендерної документації, є договір на розроблення технічної документації із нормативної грошової оцінки земель».
3. Відповідно до пп. 3.1 п.3.5.1. ч.5 Розділу III тендерної документації Замовником встановлена вимога до учасників:
«Для підтвердження відповідності кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції наступні документи: довідка в довільній формі за підписом службової (посадової) особи Учасника та підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) завірена печаткою (в разі наявності), із зазначенням аналогічних договорів* (В КІЛЬКОСТІ – НЕ МЕНШЕ 2 (ДВОХ) за 2019-2021 рр.), найменування організації (замовника) з адресою та контактним телефоном, найменування наданих послуг, суми договорів та стану виконання, в тому числі своєчасності виконання договорів, дату укладення та дату завершення виконання, а також копії виконаних договорів, що зазначені в довідці та документів, що підтверджують їх виконання (акти виконаних робіт (наданих послуг)».
Згідно з ч. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право встановити кваліфікаційний критерій до учасників «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору». Формулювання закону передбачає необхідність надання учасниками інформації та документів на підтвердження наявності досвіду виконання щонайменше ОДНОГО аналогічного договору.
Органом оскарження неодноразово задовольнялися на користь скаржника скарги щодо кількості аналогічних договорів на підтвердження наявності аналогічного досвіду. Колегією АМКУ визнавалося, що вимоги щодо надання більше 1-го аналогічного договору є необґрунтованими, дискримінаційними та таким, що порушують конкуренцію. Замовників було зобов’язано усунути порушення, викладені у скаргах, та привести тендерну документацію у відповідність до приписів Закону України «Про публічні закупівлі».
Звертаємо увагу, зокрема, на рішення Антимонопольного комітету України за результатами розгляду подібних скарг щодо кількості аналогічних договорів: рішення АМКУ від 14.03.2017 №1207-р/пк-пз, рішення АМКУ від 15.02.2022 №3140-р/пк-пз, рішення АМКУ від 02.09.2022 №5666-р/пк-пз (додаються до вимоги).
Враховуючи викладене, просимо Замовника усунути порушення та викласти п.п.3.1 п.3.5.1. ч.5 Розділу III тендерної документації в наступній редакції:
«Для підтвердження відповідності кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції наступні документи: довідка в довільній формі за підписом службової (посадової) особи Учасника та підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) завірена печаткою (в разі наявності), із зазначенням аналогічних договорів* (В КІЛЬКОСТІ – НЕ МЕНШЕ 1 (ОДНОГО) за 2019-2021 рр.), найменування організації (замовника) з адресою та контактним телефоном, найменування наданих послуг, суми договорів та стану виконання, в тому числі своєчасності виконання договорів, дату укладення та дату завершення виконання, а також копії виконаного (-их) договору (-ів), що зазначений (-і) в довідці та документів, що підтверджують його (ї)х виконання (акти виконаних робіт (наданих послуг)».
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 4 - Рішення від 02.09.2022 №5666 07.02.2023 13:19
- Додаток 3 - Рішення від 15.02.2022 №3140 07.02.2023 13:19
- Додаток 2 - Рішення від 14.03.2017 р. №1207 07.02.2023 13:19
- Додаток 1 - Рішення від 23.06.2021 № 14151 07.02.2023 13:19
- Протокол 08.02.2023 14:42
Дата подачі:
07.02.2023 13:19
Вирішення:
Внесено зміни до Тендерної документації
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Кваліфікаційні критерії
Номер:
b9917103f1c74f958807444f322fd8c3
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-01-005663-a.c1
Назва:
Кваліфікаційні критерії
Вимога:
Доброго дня, п. 3.5.1. розділу ІІІ містить таку вимогу:
«відгук, виданий замовником послуг не раніше дати оголошення даних торгів, із зазначенням дати і номеру договору (щодо кожного договору, що зазначений в довідці та копію якого надано у складі пропозиції) та інформації про належне виконання договору стосовно якості і строків);».
Вважаємо дану вимогу тендерної документації дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію з огляду на наступне.
Замовником вимагається підтвердження аналогічного досвіду за період із 2019 - 20221 рр., проте лист-відгук повинен бути датований не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі, тобто 01.02.2023.
Жоден Замовник робіт/послуг взагалі не зобов’язаний надавати виконавцеві лист-відгук після виконання договору, а тим паче надавати його неодноразово, під кожну окрему закупівлю та новою датою.
Надання листа-відгуку є ПРАВОМ Замовника. Зазвичай, даний документ отримується Виконавцем робіт/послуг одразу після виконання відповідного договору із змістом на розсуд Замовника, і датований буде 2019-2022 роками, як це вимагається для аналогічного договору.
Звертаємо вашу увагу, що Рішеннями АМКУ неодноразово вимоги щодо дати листа-відгуку визнавалися такими, що порушують норми частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Наприклад, Рішення АМКУ від 14.05.2020 № 9409 та рішення від 20.10.2020 № 19595, закупівля UA-2021-08-06-003238-a. Замовників було зобов’язано внести зміни до тендерної документації з метою усунення дискримінаційних положень та порушень вимог Закону.
З огляду на вище зазначене, вимагаємо усунути дискримінаційну вимогу ТД щодо надання листа-відгуку.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол внесення змін 03.02.2023 14:59
Дата подачі:
01.02.2023 15:20
Вирішення:
Внесено зміни до Тендерної документації
Статус вимоги:
Задоволено