-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015:42410000-3 - Підіймально-транспортувальне обладнання (Ліфти пасажирські)
Торги відмінено
13 800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 69 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 69 000.00 UAH
Період оскарження:
31.01.2023 16:52 - 17.03.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА що стосується тендерної документації
Номер:
ec5bb065d5fb4ebf9a2e300b1e10c6bc
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-31-015007-a.b3
Назва:
СКАРГА
що стосується тендерної документації
Скарга:
Комунальне некомерційне підприємство «Міська клінічна лікарня №4» Дніпровської міської ради (далі по тексту – Замовник) в електронній системі закупівель оприлюднено оголошення про закупівлю робіт: ДК 021:2015:42410000-3 - Підіймально-транспортувальне обладнання (Ліфти пасажирські) (далі – Предмет закупівлі). Очікувана вартість Предмету закупівлі – 13 800 000,00 грн. з ПДВ.
Закупівля здійснюється за процедурою відкритих торгів з особливостями, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі по тексту – Постанова № 1178, Особливості).
Підстава подання скарги.
Ознайомившись з умовами тендерної документації зі змінами, затвердженими рішенням уповноваженої особи протокол № 49 від 04.02.2023 року, ТОВАРИСТВО 3 ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВК «ІНТЕРБУД»», ( далі – Суб’єкт оскарження ) виявило умови, які обмежують конкуренцію серед учасників, порушують принципи здійснення публічних закупівель з урахуванням особливостей та недискримінації учасників, що обмежує право ТОВ «ВК «ІНТЕРБУД» на участь у цій закупівлі, зокрема
1. Тендерна документація, а саме: п.п. 13, 14 пункт 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» міститься вимоги: «…13. дійсний на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій Сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ISO 45001:2018 щодо поставки і встановлення ліфтів, виданий на імʼя учасника, або дійсний на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій Сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ISO 45001:2018 щодо надання послуг з інших будівельно-монтажних робіт, код КВЕД 43.29, напрямок галузі економіки №28 – будівництво, виданий на імʼя учасника; 14. дійсний на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій Сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці, що посвідчує відповідність вимогам ISO/PAS 45005:2020 Управління охороною здоров’я та безпекою праці. Загальні рекомендації щодо безпечної роботи під час пандемії COVID-19, виданий на імʼя учасника;»
Дана умова документації є дискримінаційною, виходячи з наступного
В Україні взагалі не існує і не видаються «сертифікати ISO 45001:2018, ISO/PAS 45005:2020», а видаються сертифікати на відповідність вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування, ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування з урахуванням ISO/PAS 45005:2020 «Управління охороною здоров’я та безпекою праці. Загальні рекомендації щодо безпечної роботи під час пандемії COVID-19», відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 26.12.2019 року № 502.
Вище наведена вимога Замовника унеможливлює виконання ЖОДНИМ з учасників, в тому числі і Скаржника, та порушує права та законні інтереси всіх потенційних Учасників та Скаржника зокрема.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які нададуть саме сертифікати ISO 45001:2018, ISO/PAS 45005:2020, що не узгоджується з вимогами законодавства.
Разом з тим, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
Додатково, хочемо зауважити, що Постійна діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель своїм рішенням № 6543-р/пк-пз від 01.11.2022 року визнала вище наведену вимогу як дискримінаційною.
2. п.п. 16 пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» замовник зазначив наступну вимогу: «Документ (довідка або лист) з інформацією про відкриті у банках (банківських установах) рахунки учасника, виданий учаснику Державною податковою службою України (далі - ДПС) або органом ДПС або територіальним органом ДПС. Даний документ (довідка або лист) має бути виданий не раніше тридцяти днів відносно дати оприлюднення оголошення про проведення даної закупівлі (торгів)»
Дана умова Документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних Учасників процедури закупівлі, встановши таким чином додаткові бар’єри для участі у процедурі закупівлі.
Слід зазначити, що зазначена вимога була внесена Замовником до нової редакції тендерної документації (Додається), яка затверджена рішенням уповноваженої особи протокол № 49 від 04.02.2023 року.
Період з дати оприлюднення змін до Тендерної документації (04.02.2023 р.) до граничної дати подання тендерних пропозицій (09.02.2023 р.) складає 4 робочі дні.
При цьому, термін розгляду запиту на інформацію зазвичай складає 10 робочих днів з дати його отримання.
Виходячи з вищевикладеного, з огляду на те, що отримати довідку або лист про відкриті у банках рахунки до граничної дати подання тендерних пропозицій (09.02.2023 р.) неможливо, вимога Замовника є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних Учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
3. п. 6 ЗАГАЛЬНИХ ВИМОГ Додатку 2 до тендерної документації Замовником вимагається: «…6. Пропонована учасником система контролю доступу, яка буде знаходитись на об’єкті Замовника (постачатись згідно технічних вимог цього додатку до тендерної документації), повинна пройти оцінку відповідності згідно Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1077 від 16.12.2015 (Модуль А), що підтверджується наданням учасником процедури закупівлі (у складі своєї пропозиції) декларації про відповідність, виданої акредитованим НААУ (Національним агентством з акредитації України) органом з оцінки відповідності, у підтвердження чого учасником процедури закупівлі також надається сканована копія дійсного атестата про акредитацію (без надання додатку/додатків до цього атестату). Також учасник має надати дійсний сертифікат відповідності на пропоновану учасником систему контроля доступу, виданий учаснику органом з сертифікації на підставі протоколу сертифікаційних випробувань, про що має бути зазначено у даному сертифікаті відповідності».
Зазначеною вимогою Замовник порушує принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Слід зазначити, що Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 р. № 1077 «Про затвердження Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання» (далі – Технічний регламент, додається), посилання на офіційне джерело https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1077-2015-%D0%BF#Text, визначено;
«… П. 1 Додатку 2 до Технічного регламенту (МОДУЛЬ А) зазначено про те, що внутрішній контроль виробництва є процедурою оцінки відповідності, за допомогою якої виробник виконує обов’язки, визначені у пунктах 2-5 цього додатка, та гарантує і заявляє під свою виключну відповідальність, що відповідна апаратура відповідає вимогам Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання (далі - Технічний регламент), які застосовуються до зазначеної апаратури.
П. 2. Виробник проводить оцінку електромагнітної сумісності апаратури на основі відповідних явищ з метою забезпечення відповідності суттєвим вимогам, визначеним у пункті 1 додатка 1 до Технічного регламенту.
П 5. Виробник наносить знак відповідності технічним регламентам на кожну окрему одиницю апаратури, що відповідає вимогам Технічного регламенту, які застосовуються до зазначеної апаратури.
Виробник складає письмову декларацію про відповідність для певної моделі апаратури та зберігає її разом з технічною документацією для надання на запити органів державного ринкового нагляду протягом 10 років після введення апаратури в обіг. У декларації про відповідність повинна бути ідентифікована апаратура, для якої її було складено.
Копія декларації про відповідність надається відповідним органам державного ринкового нагляду за їх запитами.
Також, п. 6 Додатку 2, обов’язки виробника, визначені в пункті 5 цього додатка, можуть бути виконані його уповноваженим представником за умови визначення таких обов’язків у дорученні…»
Отже, відповідно до вимог Технічного регламенту, декларація про відповідність (Модуль А) складається лише ВИРОБНИКОМ.
Вимога про надання Декларації відповідності (Модуль А), виданої акредитованим НААУ (Національним агентством з акредитації України) - органом з оцінки відповідності, суперечить вимогам чинного законодавства України, та такою що не може бути виконана жодним з учасників процедури закупівлі, в тому числі Скаржником.
Вважаємо, що дії Замовника направлені на умисне встановлення дискримінаційних вимог з метою обмеження кола учасників та надання протиправних переваг окремим учасникам.
Виходячи з вищевикладеного, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень умов процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:
1. Тендерна документація зі змінами від 04.02.2023р. на 37 арк.
2. Перелік змін до тендерної документації на 3 арк.
3. Постанова КМУ № 1077 від 16.12.2015р. на 25 арк.
Директор
ТОВ "ВК "ІНТЕРБУД" Івашков М.Ю.
Пов'язані документи:
Учасник
- Постанова КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ № 1077.pdf 05.02.2023 16:31
- СКАРГА.pdf 05.02.2023 16:31
- Тендерна документація_ліфти 2023 зі змінами.doc 05.02.2023 16:31
- Перелік змін.docx 05.02.2023 16:31
- рішення від 07.02.2023 № 1325.pdf 07.02.2023 17:07
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.02.2023 № 1595.pdf 14.02.2023 12:40
- рішення від 13.02.2023 № 1595.pdf 15.02.2023 12:57
- Пояснення по суті скарги.PDF 10.02.2023 14:34
- Пояснення по суті скарги (doc).doc 10.02.2023 14:34
- Перелік змін_ліфти.docx 14.03.2023 10:55
- Протокол затвердження змін.PDF 14.03.2023 10:55
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.02.2023 16:32
Дата розгляду скарги:
13.02.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.02.2023 17:07
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.02.2023 12:57
Дата виконання рішення Замовником:
14.03.2023 10:55
Коментар замовника щодо усунення порушень:
РІШЕННЯ №1595 -р/пк-пз від 13.02.2023 виконане, встановлені порушення усунуті.
Вимога
Є відповідь
щодо робіт, які не входять в вартість предмету закупівлі, а саме ліфтів
Номер:
8864ca1a91e64ac699df8b6aea3ba9cd
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-31-015007-a.a2
Назва:
щодо робіт, які не входять в вартість предмету закупівлі, а саме ліфтів
Вимога:
Предметом закупівлі є ДК 021:2015:42410000-3 - Підіймально-транспортувальне обладнання (Ліфти пасажирські). Згідно Технічних вимог Додатку 3 до тендерної документації, в ціну товару (ліфтів) включені демонтажні роботи старих ліфтів, монтажні та пусконалагоджувальні роботи та введення в експлуатцію. А отже, незрозуміло чому Замовник вимагає надання плит футерованих поліуретоновим еластомером, що підтверджуються сертифікатом якості заводу-виробника цих плит, для улаштування ізоляції підлоги приямку ліфтів? Вимогаємо в складі документації надати проектну документацію (дефектні акти - об'єми робіт), затверджену відповідно до чинного законодавства України. У разі відсутності проектно-кошторисної документаці на улаштування ізоляції підлоги приямку ліфтів, вимогаємо внести зміни до тендерної документації (видалити вимогу щодо улаштування ізоляції пілоги приямку, роботи які не відносяться до предмету закупівлі), а саме: Додатку 3 до тендерної документації, УЛАШТУВАННЯ ІЗОЛЯЦІЇ ПІДЛОГИ ПРИЯМКУ ЛІФТА, зокрема: Плити футеровані поліуретановим еластомером, що є діелектричним покриттям, методом прямої заливки з армуванням керамічної маси (фракція коло Ø2-3мм) поліуретаном гарячого твердження, з послідуючим опіком у термо-шафі. Шільність керамічної маси не менше 260 одиниць на 1 м.кв. футерування, що підтверджується сертифікатом якості заводу-виробника, який має бути наданий учасником процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції. Вимога є дискримінаційною, та прописана замовником з метою лобіювання інтересів відповідних компаній, що є неприпустимим в складний для держави час.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.02.2023 12:11
Вирішення:
Дякуємо за ваше звернення. Технічні специфікації, що викладені у Тендерній документації, підготовлені на підставі та у відповідності до Робочого проекту. На цій стадії не можуть вноситись зміни до Робочого проекту. Предметом закупівлі є товар. Згідно п .34 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів. Тендерну документацію буде викладено у новій редакції.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Є відповідь
стосовно Сертифікату ДСТУ ISO 18878:2008
Номер:
9ade8ae26e814f53ac07c35c2ef0fc23
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-31-015007-a.a1
Назва:
стосовно Сертифікату ДСТУ ISO 18878:2008
Вимога:
Шановний замовник! Сертифіката ДСТУ ISO 18878:2008 немає. Є версії ДСТУ ISO 18878 2004 року та потім оновлена версія 2013 року. Вимогу виконати немає можливості, оскільки необхідного сертифіката просто немає. У стандарті ISO 18878:2013 представлені лише методи підготовки навчальних матеріалів та проведення стандартизованого навчання операторів (водіїв) мобільних підйомних робочих платформ (МПРП). Він застосовується до МПРП, як визначено в ISO 16368, призначеним для переміщення людей, інструментів та матеріалів у місця, де вони можуть виконувати роботу з робочої платформи. Відповідно, на цей стандарт сертифікати не видаються. Вимога стосовно надання Сертифікату ДСТУ ISO 18878:2008 є дискримінаційною та такою, що неможливо виконати. Вимогаємо привести в відповість, до чинного законодавства України, тендерну документацію.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.02.2023 11:59
Вирішення:
Дякуємо за ваше звернення. Тендерну документацію буде викладено у новій редакції.
Статус вимоги:
Задоволено