• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

БРИКЕТИ ТОРФОВІ

Завершена

396 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 980.00 UAH
Період оскарження: 31.01.2023 12:17 - 15.02.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Порушення законодавства

Номер: ca7b14651c87474796a556c6b74b7307
Ідентифікатор запиту: UA-2023-01-31-006672-a.c1
Назва: Порушення законодавства
Вимога:
1. Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закон України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі – ЗУ «Про публічні закупівлі») замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Згідно з ч. 2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Однак, пунктом 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 р. (далі - Особливості), установлено, що, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Проте, тендерна документація містить вимоги, які не повинні застосовуватись до Учасника в силу приписів п. 29 Особливостей здійснення публічних закупівель, оскільки їх витребування Є ПОРУШЕННЯМ ВИМОГ ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ. Враховуючи вищезазначене, ПРОСИМО ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ, ШЛЯХОМ ВИКЛЮЧЕННЯ З ОСТАННЬОЇ ТАКИХ ВИМОГ: 1. «4.Інша інформація. Інші документи від Учасника та вимоги до Учасника: 11. - Копія документу, який підтверджує відносини з виробником (дистриб’ютором, дилером, тощо) на продукцію, яка є предметом закупівлі (дилерська угода та/або дистриб’юторський договір та/або договір поставки, тощо) дійсний впродовж 2023 року. Дійсність договорів що пролонгуються підтверджуються гарантійним листом виробника. - Інформація про наявність в учасника власних або орендованих вантажних автотранспортних засобів, підтверджена відповідними документами (копії документів, що підтверджують право власності чи користування, або копія договору на вантажоперевезення з копіями свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів) для гарантованого виконання договору про закупівлю. - Лист-інформацію щодо алгоритму методів здійснення доставки (наприклад: доставка до закладів загальної середньої освіти від пункту А (адреса виробництва) буде здійснюватися власним (орендованим) автотранспортом. Якщо доставка буде здійснюватися за допомогою залізничного транспорту (розписати як буде здійснюватися доставка від пункту А (наприклад, адреса виробництва) до пунтку Б (залізнична станція ) до закладів загальної середньої освіти). Документальне Підтвердження права власності/оренди на транспортні засоби, договір з компанією, яка надає послуги з перевезення вантажів залізничним транспортом обов’язкове.» 2. ДОДАТОК 2 до тендерної документації «2. Вимоги щодо постачання продукції: … Обов'язковим є наявність в учасника можливості забезпечити при поставці твердого палива зважування на авто вагах з дійсною сертифікацією (повіркою) (надаються копії документів, що засвідчують право власності учасника на встановлені ваги або копія договору про надання послуг по зважуванню та таруванню автомашин, ін.). До зазначених документів обов’язково додається копія документу, що засвідчує сертифікацію (повірку) ваг, дійсного на момент подання пропозицій учасником та копія документа (технічний паспорт, свідоцтво про реєстрацію, тощо)) на ваги із зазначенням власника, яка буде задіяна учасником для виконання договору, завірені підписом та печаткою учасника). У зв'язку з відсутністю у Замовника достатньої кількості складських приміщень, та з метою оперативного підвезення твердого палива для недопущення зриву опалювального сезону обов'язковим є наявність в учасника складських приміщень (надаються копії документів, що засвідчують право власності учасника на складські приміщення або копія договору про надання послуг складування чи договору оренди, ін..) У випадку, якщо Учасник не є власником, а користується чи орендує складські приміщення в іншого суб'єкта господарювання, потрібно надати копії документів, що засвідчують право власності такого суб'єкта господарювання на складські приміщення.» 2. Просимо виключити наступне положення тендерної документації: У ДОДАТКУ 2 до тендерної документації «2. Вимоги щодо постачання продукції» … До зазначених документів обов’язково додається копії дійсних атестатів акредитації та сфери акредитації установи, яка видала документ що підтверджує якісні та технічні показники на товар, завірені «мокрою» печаткою цієї установи...». Неправомірно встановлено зазначені вимоги, в порушення п. 29 Особливостей, згідно яких, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Якщо учасник не є виробником товару, то дана вимога є дискримінаційною. До прикладу, в разі відповідності продукції державним стандартам та нормам Українською інспекцією по контролю якості торф’яної продукції і паливних брикетів «Укрінспаливо» видається сертифікат якості встановленого зразка. Державними стандартами України (ДСТУ 2042-92 «Брикети торф’яні на комунально-побутові потреби», ДСТУ 2043-92 «Торф фрезерний для виробництва брикетів», ТУ 1297-82 «Полубрикеты торфяные») передбачено обов’язковий прийомний контроль торфопродукції Українською інспекцією по контролю якості торф’яної продукції і паливних брикетів «Укрінспаливо». Учасник не має права втручатись у діяльність іншої особи, перевіряти її діяльність. Учасник також не є контролюючим органом, щоб витребувати та перевіряти (та мати право на здійснення таких дій) документи виробника, що стосуються його діяльності, а саме: вимагати копії дійсних атестатів акредитації та сфери акредитації установи, яка видала документ, що підтверджує якісні та технічні показники на товар, завірені «мокрою» печаткою цієї установи. Дана вимога є незаконною та такою, що обмежує коло потенційних учасників, адже виконати вимогу зможе лише учасник, що є виробником, а учасник, що не є виробником не зможе виконати вимогу, адже не виробляє товар та не має відповідних копій дійсних атестатів акредитації та сфери акредитації установи. Тому, ПРОСИМО ЗАМОВНИКА ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ, ШЛЯХОМ ВИКЛЮЧЕННЯ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ: У ДОДАТКУ 2 до тендерної документації «2. Вимоги щодо постачання продукції» … До зазначених документів обов’язково додається копії дійсних атестатів акредитації та сфери акредитації установи, яка видала документ що підтверджує якісні та технічні показники на товар, завірені «мокрою» печаткою цієї установи...». В іншому разі будемо змушені звернутися до АМКУ для оскарження положень, що суперечать чинному законодавству України. 3. Зазначаємо, що питання щодо необхідності видачі посвідчень про перевірку знань з питань охорони праці на підприємстві або необхідності працівникам мати їх при собі під час виконання трудових обов’язків вирішується роботодавцем. Відповідно до п. 3.14. Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною небезпекою, затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці № 15 від 26.01.2005 (далі – Типове положення), працівникам, які проходять навчання і перевірку знань з питань охорони праці на своєму підприємстві, видача посвідчень є обов'язковою лише тим, хто виконує роботи підвищеної небезпеки. Якщо працівники проходять навчання і перевірку знань з питань охорони праці на своєму підприємстві, ВИДАВАТИ ПОСВІДЧЕННЯ В ОБОВ’ЯЗКОВОМУ ПОРЯДКУ ПОТРІБНО ЛИШЕ ТИМ, ХТО ВИКОНУЄ РОБОТИ ПІДВИЩЕНОЇ НЕБЕЗПЕКИ. Отже, якщо учасник не виконує роботи підвищеної небезпеки, то не може взяти учать у відкритих торгах, оскільки не матиме посвідчення навчання з питань охорони праці. Разом з цим, відповідно до п. 3.9. Типового положення до складу комісії підприємства входять спеціалісти служби охорони праці, представники юридичної, виробничих, технічних служб, представник профспілки або уповноважена найманими працівниками особа з питань охорони праці. Таким чином, дана вимога є такою, що обмежує коло потенційних учасників, адже виконати вимогу зможе лише учасник, що має у складі підприємства спеціалістів служби охорони праці, представників юридичної, виробничих, технічних служб, представників профспілки або уповноважену найманими працівниками особу з питань охорони праці. Тобто, учасник не зможе виконати вимогу тендерної пропозиції щодо надання виписки з протоколу засідання кваліфікаційної комісії з питань охорони праці. Отже, ДАНІ УМОВИ ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ЗВУЖУЮТЬ КОЛО ПОТЕНЦІЙНИХ УЧАСНИКІВ. Тому, ПРОСИМО ЗАМОВНИКА ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ, ШЛЯХОМ ВИКЛЮЧЕННЯ ВИМОГИ: Розділ ІІ. Порядок унесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації 1. Процедура надання роз’яснень щодо тендерної документації «1.2 … Учасник для підтвердження можливості створення комісії з перевірки знань з питань охорони праці працівників підприємства, у складі пропозиції повинен надати посвідчень навчання з питань охорони праці та виписку з протоколу засідання кваліфікаційної комісії з питань охорони праці що є дійсними на дату розкриття пропозицій конкурсних торгів». В іншому разі будемо змушені звернутися до АМКУ за для оскарження положень, що суперечать чинному законодавству України. 
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Повідомляємо, що в порядку пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 р. (далі - Особливості), установлено, що, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. На виконання зазначених вимог, умовами тендерної документації, Замовником не вимагається подання документів кваліфікаційної частини, щодо наявності матеріально-технічної бази учасника, а також наявності працівників, відповідної кваліфікації, що необхідні для постачання зазначеного товару. Документи, які вимагаються тендерною документацією, є частиною технічної частини, які підтверджують можливість учасника поставити зазначений товар, у необхідній кількості і якості, як вимагає Замовник. Зазначені у документації вимоги не є дискримінаційними, адже, учасники, які здійснюють зазначену діяльність, на регулярній основі, мають документи, та відповідають вимогам, встановленими зазначеною тендерною документацією.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 18.02.2023 00:03