• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Заправка та ремонт картриджів та техніки

Заправка та ремонт картриджів та техніки згідно технічного завдання

Завершена

250 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 500.00 UAH
Період оскарження: 30.01.2023 14:12 - 05.02.2023 00:00
Вимога
Вирішена

Дискримінаційна вимога

Номер: 5ea750ff1d2741108efc538cb3df3f16
Ідентифікатор запиту: UA-2023-01-30-010501-a.b2
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику, під час аналізу Тендерної документації нами було виявлено дискримінаційну вимогу, а саме: відповідно до Додатку 3 тендерної документації « Для забезпечення протидії поширенню СOVID-19 на території Замовника для безпечності надання послуг, учасник повинен надати діючий сертифікат у складі тендерної документації, який підтверджує, що компанія учасника відповідає вимогам стандарту: SIC.COVID-FREE: 2020 (система протидії COVID-19. Спеціальні вимоги для організацій)». З такою вимогою Тендерної документації не погоджуємось, вважаємо її дискримінаційною, необґрунтованою, протиправною та такою, що порушує положення Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року. Умову Тендерної документації щодо надання «сертифікату, який підтверджує, що компанія учасника відповідає вимогам стандарту: SIC.COVID-FREE: 2020 (система протидії COVID-19. Спеціальні вимоги для організацій») не можна віднести до технічної вимоги, оскільки цей стандарт не регулює технічні, функціональні, якісні, експлуатаційні, екологічні вимоги щодо послуг. Вона є зайвою та дискримінаційною щодо постачальників, які пройшли перевірки акредитованими органами та мають сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги» та сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», так як виконання вимог даних стандартів учасником забезпечує належну якість та екологічність послуг, що має більше відношення до технічної специфікації (технічних вимог до послуг) в розумінні ст. ст. 22, 23 Закону. Зверніть також увагу, що отримання будь якого сертифікату, зокрема і «сертифікату, який підтверджує, що компанія учасника відповідає вимогам стандарту: SIC.COVID-FREE: 2020 (система протидії COVID-19. Спеціальні вимоги для організацій)» не являється швидкою та простою, бо це довготривалий процес, що потребує підготовки (близько 30 робочих днів і більше), у зв’язку з чим ми не маємо змоги вчасно отримати документ та взяти участь в торгах. Таким чином, вимога надати «сертифікат, який підтверджує, що компанія учасника відповідає вимогам стандарту: SIC.COVID-FREE: 2020 (система протидії COVID-19. Спеціальні вимоги для організацій)», обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, оскільки встановивши її, можна припустити, що Замовник лобіює інтереси одного учасника, який взмозі надати такий документ. Крім того, всі працівники, що будуть задіяні для надання послуг заправки, відновлення картриджів та ремонту принтерів, пройшли повний курс вакцинації та отримали сертифікати. Саме це і тільки це може забезпечити протидію поширенню СOVID-19 на території Замовника. Враховуючи викладене вище вимагаємо виключити дискримінаційну вимогу з Додатку №3 до Тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Дякуємо за вимогу. Найближчим часом будуть внесені зміни до ТД.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: a42c5da06e0a492ba00d7d06fcd7de52
Ідентифікатор запиту: UA-2023-01-30-010501-a.b1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику, під час аналізу Тендерної документації нами було виявлено вимогу, яка обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року), а саме: відповідно до Додатку 3 тендерної документації Учасник повинен надати у складі пропозиції «Копію атестата виробництва послуг з заправки та відновлення картриджів до фотокопіювального та друкуючого обладнання, технічного обслуговування та ремонту фотокопіювального та друкуючого обладнання» Дана вимога тендерної документації обмежує право на участь у торгах учасників, які пропонують імпортні витратні матеріали та/або не є їх виробниками. Так особа, що не є виробником відповідних витратних матеріалів, комплектуючих, а придбає їх вже введеними в обіг в Україні для надання послуг, що є предметом закупівлі не зобов’язана мати атестат виробництва та технічні умови на виробництво таких витратних матеріалів, комплектуючих (вітчизняних або імпортних) – отже, незважаючи на те, що предметом закупівлі є послуги, а не товар, від участі в Торгах внаслідок дискримінації усуваються учасники, що можуть якісно надати послуги з заправки та відновлення картриджів, однак не мають власного виробництва витратних матеріалів, комплектуючих. Зверніть також увагу, що чинним законодавством України не встановлено будь-яких обмежень щодо кола осіб, які мають право здійснювати продаж витратних матеріалів чи надавати послуги шляхом використання відповідних товарів. При цьому атестат виробництва є документом, що отримується безпосередньо виробником товару, та підтверджують технічні можливості підприємства-заявника щодо забезпечення стабільного випуску продукції/надання послуг, які відповідають вимогам нормативних документів, а також встановлюють внутрішні технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, процес або послуга. Таким чином, у разі відсутності будь яких відносин з виробником товару, що буде використовуватися при наданні послуг, учасник позбавляється можливості надати копію відповідного документу (атестату виробництва), що є дискримінацією по відношенню до потенційних учасників торгів. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, розглянувши скаргу No UA-2020-05-05-003993-b.b3 від 15.05.2020 року, ухвалила Рішення № 10546-р/пк-пз від 28.05.2020 року. Предметом оскарження була вимога Замовника надання у складі пропозиції документів (серед яких «копії дійсного на момент подання пропозицій атестату виробництва, виданого виробнику витратних матеріалів (тонерних картриджів, фотобарабанів, чіпів та магнітних валів), який засвідчує відповідність процесу виробництва» та «зареєстрованих та затверджених відповідно до законодавства, технічних умов, відповідно до яких виробляються витратні матеріали (картриджі тонерні, фотобарабани, чіпи та магнітні вали), надається засвідчена виробником копія(ї) їх титульної(их) сторінки(ок) із зазначенням строку дії, органу, який провів реєстрацію та реквізитів реєстрації»), які стосуються саме «фото барабанів», «чіпів», «магнітних валів», «інших витратних матеріалів для друкуючих пристроїв», що не є предметом закупівлі, а тому спричиняють порушення положень статей 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», так як Замовник має право встановлювати вимоги лише щодо необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі. Колегія в Рішенні No UA-2020-05-05-003993-b.b3 від 15.05.2020 року дійшла наступного висновку «Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації саме у наведеній редакції.» Також хочемо зауважити що виробляти можливо лише товар тобто товаро-матеріальні цінності, а не послуги. Послуги надаються і ніяким чином не виробляються, так як не являються чимось матеріальним. Тому таке трактування Атестату є не вірним і спотвореним! А отже дана вимога створена виключно для «відсіювання» інших учасників які можуть надати якісні послуги за значно меншу ціну. Відкриті торги з подібними вимогами не викликають незручностей в українських постачальників, проте їх метою є залучення й іноземних учасників, що стимулює підвищення рівня конкуренції, внаслідок чого, зростає якість отриманих послуг. Однак, оскільки іноземні підприємства не зобов’язані мати атестат виробництва та технічні умови, а також проводити реєстраційні дії щодо них в Україні, то вони не можуть брати участь у цих торгах самостійно, а учасники, які пропонують їх товари, внаслідок дискримінації за ознакою «українського виробництва», позбавлені можливості використовувати дані витратні матеріали під час надання послуг. Також, дана вимога є надмірною та непотрібною з огляду на те, що згідно вимог до Тендерної документації учасники повинні копію сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001:2015, IDT «Системи менеджменту якості. Вимоги») стосовно послуг по заправці та відновленню картриджів, комплексного обслуговування техніки для друку, ремонту офісної та оргтехніки, копії висновків державної санітарно – епідеміологічної експертизи на підтвердження того, що тонер та основні комплектуючі (фотобарабани, очищувальні леза/чистячі леза, дозуючі леза, магнітні вали, вали заряду/вали первинного заряду), які використовуються при наданні послуг з заправки/відновлення картриджів є безпечними для застосування за призначенням, та оточуючого персоналу, дійсні на момент розкриття пропозицій. Перелічені вище документи (сертифікат ISO та Висновок санітарно – епідеміологічної експертизи) повністю регламентують систему управління якістю та екологічну безпеку учасника, та є достатніми для підтвердження відповідності учасника технічним та якісним вимогам. Наявність у учасника закупівлі запроваджених зазначених систем контролю якості ДСТУ ISO підтверджує належну якість послуг, а тому отримання зайвих документів, як то атестатів виробництва або технічних умов, несе в собі виключно необґрунтовані витрати, і по суті не покращує якість послуг, але використовується недобросовісними замовниками/учасниками для обмеження конкуренції між учасниками Торгів. Враховуючи викладене вище вимагаємо виключити з Тендерної документації дискрімінаційну вимогу.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Атестація виробництва – це процедура оцінки технічних можливостей підприємства-заявника щодо забезпечення стабільного випуску продукції/надання послуг, які відповідають вимогам нормативних документів (національних стандартів, стандартів підприємств та ін.) Атестацію може пройти будь-яка компанія, яка працює в Україні. Ми, як покупець послуг, зацікавлені, щоб ці послуги надавала компанія, яка не тільки надасть найменшу ціну, а що вона здатна надавати їх із стабільною якістю відповідно до вимог ДСТУ, СОУ, Технічних умов (ТУ), ГОСТ, регламентів, інструкцій, технічних завдань,та інших нормативних документів, які пред’являють вимоги до надання цих послуг. Будь-яка компанія може може атестувати своє виробництво. .
Статус вимоги: Відхилено