• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин А-95; дизельне паливо (ДК:021:2015р. - 09130000-9 Нафта і дистиляти)

Завершена

1 115 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 575.00 UAH
Період оскарження: 27.01.2023 20:49 - 01.02.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога щодо усунення порушень законодавства під час проведення державних закупівель

Номер: 6774f14222754f50ad210636a60e5db7
Ідентифікатор запиту: UA-2023-01-27-018216-a.c1
Назва: Вимога щодо усунення порушень законодавства під час проведення державних закупівель
Вимога:
Відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. При цьому, Замовником у Тендерній документації встановлені такі вимоги, які порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону (зокрема, – недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням) та положення ч. 4 ст. 22 Закону, а також права та законні інтереси Учасника, що призвело до порушення норм законодавства. Товариство вважає, що дискримінаційними (по відношенню до себе) та такими, що обмежують конкуренцію, порушують законодавство та перешкоджають Учаснику взяти участь у процедурі закупівлі на рівні з іншими учасниками, є нижченаведені умови Тендерної документації, у зв’язку з цим, звертається з вимогою про їх усунення. Вважаємо вимогу щодо розміщені на відстані не більшій ніж 5 км. від місця розташування Замовника АЗС переможця, що передбачена п. 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛ» дискримінаційною. Відповідно до відкритих джерел, відповідність АЗС таким критеріям наявна лише в 1-2 учасника ринку. Таким чином, інші потенційні учасники не зможуть взяти учать в закупівлі та надати свої пропозиції, що призведе до порушення економічної конкуренції та обмеження кола учасників. Встановлення такого бар’єру як значна відстань може свідчити лише про застосування непрозорого підходу під час формування умов Тендерної документації, що дозволить «відсіяти» інших потенційних учасників та обрати переможцем учасника під якого було заздалегідь прораховано відповідні кваліфікаційні критерії. Антимонопольний комітет України в своїх рекомендаціях № 17-к від 09.04.2020 року «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» в п.п. 32-33 зазначив, що: «Замовники визначають у тендерній документації вимоги щодо відстані розташування АЗС потенційних учасників, на яких буде здійснюватися заправка автотранспорту замовника, наприклад, не більше 7 км, або не більше 1 км тощо без належного обґрунтування таких умов (рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 25.01.2019 № 807, від 21.10.2019 № 15085). (33) Як встановлено під час розгляду скарг, зазвичай у межах визначеної території наявні АЗС, як правило, одного власника та/або афілійованих із ним суб'єктів господарювання. Зазначене призводить до звуження кола потенційних учасників торгів, відтак встановлення замовником наведених вище умов тендерної документації без належного обґрунтування порушує один із принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону про закупівлі, а саме недискримінацію учасників. Отже, визначені в тендерній документації вимоги до розташування АЗС потенційних учасників мають, як і відповідати обґрунтованим потребам Замовника, так і забезпечувати можливість конкуренції між учасниками під час проведення процедури закупівель. Саме через заздалегідь відому інформацію про мережу АЗС, яка потенційно зможе задовільнити вимоги Тендерної документації в чинній редакції, буде порушена економічна конкуренція і ціни закупівлі можуть бути значно завищені. При цьому Замовник отримає ту саму якість, яку б отримав, якщо б не звужував коло учасників вищевказаними умовами Тендерної документації. Просимо внести зміни в Тендерну документацію, усунувши дискримінаційні вимоги щодо наявності АЗС переможця на відстані не більшій ніж 5 км. від місця розташування Замовника. Також повідомляємо про свій намір звернутись за захистом наших прав та законних інтересів до Колегії АМКУ, у разі ігнорування та/або незадоволення цієї вимоги, а також повідомлення ДАСУ про вищевказані порушення законодавства.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відхилити вимогу, що була оприлюднена в електронній системі закупівель 31.01.23, 23:51, щодо усунення порушень законодавства під час проведення державних закупівель, за предметом закупівлі: Бензин А-95; дизельне паливо (ДК:021:2015р. - 09130000-9 Нафта і дистиляти) з наступних підстав: Враховуючи, що КНП «Клеванська лікарня імені Михайла Вервеги» Клеванської селищної ради відноситься до об’єктів критичної інфраструктури та надає медичну допомогу мешканцям населених пунктів Рівненського району, що знаходяться на великій відстані від обласного центру важливою умовою для замовника є розташування АЗС не далі 5 кілометрів від місця розташування лікарні. Дана умова зазначена з врахуванням економічної доцільності та законних інтересів замовника, оскільки в межах 5 кілометрів наявні дві АЗС, а інші АЗС знаходяться на відстані 20-25 кілометрів, що призводить до додаткових витрат на заправку та перевезення паливно-мастильних матеріалів, які складають близько 20% від загальної вартості постачання ПММ за рік. Разом з тим повідомляємо, що відповідно до Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів» бензин моторний і дизельне паливо відносяться до Переліку небезпечних вантажів, перевезення яких повинно бути виконане згідно низки вимог, в тому числі за наявності відповідного спецтранспорту, який відсутній в лікарні, а також відсутні необхідні умови для зберігання небезпечних речовин (горючих, легкозаймистих рідин) таких як дизельне паливо та бензини моторні. Враховуючи вищевикладене та з метою дотримання одного з принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею з Закону України «Про публічні закупівлі», а саме максимальної економії та ефективності, а також врахуванням воєнного стану та економічної ситуації в країні замовником прийнято рішення відхилити дану вимогу. Просимо віднестись з розумінням.
Статус вимоги: Відхилено