• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

послуги з технічного обслуговування та виведення сигналу на пульт цілодобового спостереження системи автоматичної пожежної сигналізації, системи оповіщення та управління евакуацією людей

Завершена

385 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 925.00 UAH
Період оскарження: 27.01.2023 17:09 - 03.02.2023 00:00
Вимога
Вирішена

Дискримінація учасників

Номер: 6ebdafffd06b40d2937d570000f9be52
Ідентифікатор запиту: UA-2023-01-27-016975-a.c1
Назва: Дискримінація учасників
Вимога:
Замовник під час проведення закупівлі порушує основні принципи закупівель, що визначені в cт.5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасника, рівне ставлення до них та запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовник висунув наступні вимоги у ТД. У Технічних вимогах замовник вимагає надання: - Сертифікату системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 9001:2018 - Сертифікату ISO 37001:2016 «Системи менеджменту щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» - Сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління» - Сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)» - Сертифікату SA 8000:2014 “Соціальна відповідальність». Зазначаємо, що сертифікація ISO не є обов’язковою на території України. Вважаємо дану вимогу дискримінаційною, що звужує коло учасників та суперечить вимогам законодавства в сфері публічних закупівель, позбавляє права учасників на добросовісну конкуренцію та недискримінацію учасників. Оскільки саме такі вимоги і є обмеженням здорової конкуренції і обмежують коло учасників єдиним виробником або з суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з ним у монопольних відносинах, внаслідок чого обмежується право інших учасників на участь у процедурі закупівлі. Тим самим ставлячи під сумнів прозорість самої закупівлі. ISO 9001 – це система управління якістю, сертифікація за якою гарантує, що підприємство може випускати продукцію на стабільному рівні якості та постійно його підвищувати. В Україні аналогом цього стандарту є ДСТУ ISO 9001:2015. Робота за принципами ISO 9001 означає, що компанія контролює якість на виробництві. Але ж закупка проводиться не на виробництво товарів, а на здійснення послуг з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів та послуг з технічного обслуговування та виведення сигналу на пульт цілодобового спостереження системи автоматичної пожежної сигналізації, системи оповіщення та управління евакуацією людей. ISO 37001 Протикорупційні системи менеджменту, містить низку заходів щодо запобігання та виявлення випадків хабарництва. При поданні тендерної пропозиції учасник підтверджує відсутність проявлення випадків хабарництва, та інших противоправних вчинків. Стандарт ISO 14001:2015 не встановлює екологічні вимоги до підприємств. Він містить основні правила, яким організація може слідувати для підвищення ефективності своєї діяльності. Сертифікат на систему менеджменту ISO 14001 найбільш затребуваний, наприклад, в нафтогазовидобувній та хімічної галузі, у будівництві та виробництві будівельних матеріалів, металургії та машинобудуванні тощо. На разі, цей сертифікат повинен буди у замовника, тому що усі послуги з ремонту і технічного обслуговування будуть безпосередньо проводитися на території замовника. Також наголошуємо, що для проведення послуг спостереження цей сертифікат не потрібен. Стандарт ISO 45001 це стандарт ISO для систем управління охороною праці та промислової безпеки. Найбільш затребуваною сертифікація за цим стандартом є у галузях з високими професійними ризиками – гірничо-металургійному комплексі, хімічної промисловості, лісозаготівлі та деревообробці, будівництві та в установах, де життєважливо дотримання вимог безпеки та гігієни — наприклад, медичні лабораторії та заклади охорони здоров’я. Також повідомляємо, що замовник вимагає надання «копії особових медичних книжок всіх працівників Учасника, що вказані в довідці, що матимуть безпосереднє відношення до виконання договору нової форми первинної облікової документації №1-ОМК «Особиста медична книжка», затверджена наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21 лютого 2013 року №150», що також є дискримінаційною вимогою, тому що цей документ не повинно мати підприємство, яке займається протипожежним спостереженням та яке проводить технічне обслуговування, згідно переліку постанови від 23 травня 2001 р. № 559. «Особисту медичну книжку» повинні мати всі люди, які працюють: • на підприємствах харчової промисловості; • На підприємствах громадського харчування та торгівлі (магазини, їдальні, кафе, ресторани, аптеки та інші); • на підприємствах водопровідних споруд; • У лікувально-профілактичних, дошкільних та навчально-виховних закладах; • на об'єктах комунального обслуговування; • Люди, професійна діяльність яких законодавчо передбачає проведення медоглядів під час вступу працювати і періодичні медогляди надалі. SA 8000 SocialAccountability (Соціальна відповідальність) – міжнародний стандарт, основною метою впровадження якого є забезпечення сталого розвитку організації, етичного походження продукції у всьому ланцюзі її постачання та виробництва. SA 8000 висуває вимоги до наступних аспектів: дитячої та примусової праці; здоров'ю та безпеці праці; свободі об'єднань та праву ведення колективних переговорів; дискримінації та дисциплінарній практиці; часу роботи та оплати праці, чинній системі менеджменту організації. При поданні тендерної пропозиції учасник підтверджує відсутність усіх корисних мотивів, та відсутність дитячої та примусової праці, згідно ст. 17 Закону про публічні закупівлі. Таким чином вимоги щодо наявності даних сертифікатів не передбачені законодавством та є дискримінаційними, оскільки суттєво зменшують коло можливих учасників аукціону, а наявність таких чи подібних сертифікатів в того чи іншого учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні послуг з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів та послуг з технічного обслуговування та виведення сигналу на пульт цілодобового спостереження системи автоматичної пожежної сигналізації, системи оповіщення та управління евакуацією людей. Також наголошуємо, шо технічне обслуговування пристроїв та спостереження буде виконується згідно вимог ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту», п. 2.4. та 11.3 додатку Ж ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту», розділу 11 ДСТУ-Н CEN/TS 54-14:2009 «Системи пожежної сигналізації та провіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування (CEN/TS 54-14:2004, IDT)». Враховуючи вищевикладене, вищезазначені вимоги є дискримінаційними, тому вбачається корупційна складова в даних вимогах, які висунута під конкретного учасника. Вимагаємо, дотримуючись принципу недискримінації учасників виключити данні дискримінаційні вимоги за тендерної та технічної документації до закупівлі (Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-01-27-016975-a) Послуг ДК 021:2015 50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (послуги з технічного обслуговування та виведення сигналу на пульт цілодобового спостереження системи автоматичної пожежної сигналізації, системи оповіщення та управління евакуацією людей).
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Доброго дня. Тендерна документація є ключовим документом, який готує замовник під час проведення процедури закупівлі. Основні вимоги щодо змісту та складу тендерної документації визначено частиною другою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація повинна містити, зокрема: - інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент». Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Одним із доказів необхідного рівня якості послуг є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик товару/послуг загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації. В чинному законодавстві України відсутній вичерпний перелік необхідних документів, які Замовник повинен або має право вимагати від учасників щодо закупівлі. Тому, Замовник самостійно формує умови оголошення про закупівлю з метою отримання якісних послуг. Отримати необхідні сертифікати відповідності встановленим вимогам може будь-який суб’єкт господарювання, незалежно від організаційно-правової форми власності за умови його відповідності стандартам якості. Сертифікат є документом, що передбачений чинним законодавством України – відповідним ДСТУ. Враховуючи те, що технічне обслуговування, підтримання працездатності систем протипожежного захисту та їх пультове спостереження є ключовим етапом працездатності систем, та як найскорішим реагуванням пожежних підрозділів, вимога наявності у потенційного виконавця послуг усіх необхідних ліцензій, дозволів, посвідчень, тощо, є обов’язкова та дає замовнику додаткову впевненість в кваліфікації та спроможності надання послуг виконавцем. Таким чином у замовника відсутні підстави, щодо внесення змін. Враховуючи вищевикладене, Замовником дотримано усіх вимог Закону та принципів здійснення публічних закупівель.
Статус вимоги: Задоволено