-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Сир твердий жирністю не менше 50%; сир кисломолочний (творог) жирністю не менше 9%
ДК 021:2015, код 15540000-5 – Сирні продукти (Сир твердий жирністю не менше 50%; сир кисломолочний (творог) жирністю не менше 9%)
Торги не відбулися
1 097 207.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 486.04 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 486.04 UAH
Період оскарження:
05.12.2017 11:49 - 17.12.2017 00:00
Скарга
Виконана замовником
Не згода з рішенням про переможця
Номер:
69e0347054b84b3abb887ef52897aa5c
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-12-05-001376-c.b2
Назва:
Не згода з рішенням про переможця
Скарга:
СКАРГА
на Рішення про переможця учасника закупівлі товарів по процедурі відкриті торги через систему електронних закупівель від 27.12.2017р.
(оголошення UA-2017-12-05-001376-c)
(в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
05 грудня 2017 року Управління освіти виконавчого комітету Новомосковської міської ради в порядку ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) на веб-порталі Уповноваженого органу було оприлюднене оголошення UA-2017-12-05-001376-c щодо проведення процедури відкритих торгів із закупівлі послуг – код за ДК 021:2015:15540000-5 – Сирні продукти (Сир твердий жирністю не менше 50%; сир кисломолочний (творог) жирністю не менше 9%) та затверджено тендерну документацію.
Частиною першою статті 18 Закону роз’яснено, що скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Відповідно до абзацу другого частини другої статті 18 Закону Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, але до дня укладення договору про закупівлю.
Користуючись правом, гарантованим статтею 18 Закону вважаємо за необхідне звернутись до постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель із скаргою щодо Рішення про переможця учасника закупівлі товарів по процедурі відкриті торги через систему електронних закупівель від 27.12.2017р. (оголошення UA-2017-12-05-001376-c) з приводу наступного:
По-перше, в пункті 1 розділу ІІІ Тендерної документації Замовником були установлені Кваліфікаційні крітерії на підтвердження ст. 16 ЗУ “Про публічні закупівлі”: Наявність обладнання та матеріально-технічної бази та зазначено, що до інформаційної довідки (сторінка 7 Тендерної документації) додаються:
- сканкопія з оригіналу санітарного паспорту на зазначені транспортні засоби та/або акт санітарно-епідеміологічного обстеження об’єкта (автотранспорту), що виданий не раніше 2017 року;
Проте визначений переможцем відповідно до Рішення про переможця учасника закупівлі товарів по процедурі відкриті торги через систему електронних закупівель від 27.12.2017р. (оголошення UA-2017-12-05-001376-c), ФОП Погрібний О.І. зазначених в даному пункті документів не надав, про що свідчить відсутність таких документів у відкритому доступі в реєстрі пропозицій на веб-порталі Уповноваженого органу.
Відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», в якій зазначено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною 2 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Відповідно до частини 5 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно якої доступ до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується на веб-порталі Уповноваженого органу безоплатно через авторизовані електронні майданчики.
Відповідно до пункту 1.5. Наказу про затвердження Порядку складання та вимоги до санітарно-гігієнічних характеристик умов праці № 614 від 13.12.2004 підставою для складання санітарно-гігієнічної характеристики є акт санітарно-епідеміологічного обстеження об'єкта за формою 315/0, затвердженою наказом МОЗ України від 11.07.2000 N 160 «Про затвердження форм облікової статистичної документації, що використовується в санітарно-епідеміологічних закладах».
Таким чином, у зв’язку з ненаданням акту санітарно-епідеміологічного обстеження об’єкта (автотранспорту), що виданий не раніше 2017 року відсутнє підтвердження відповідності автотранспортних засобів вимогам статті 44 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», а саме:
Оператори ринку використовують лише транспортні засоби, що відповідають таким вимогам транспортні засоби та/або контейнери, що використовуються для перевезення харчових продуктів, є чистими, утримуються у належному стані, що забезпечує захист харчових продуктів від забруднення, та мають таку конструкцію, що забезпечує результативне чищення та/або дезінфекцію.
Крім того, відповідно до пункту 1 частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону, а також пункту 4 частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином, Управління освіти виконавчого комітету Новомосковської міської ради повинно було відхилити тендерну пропозицію ФОП Погрібного О.І., оскільки останнім не були надані всі необхідні документи, перелік яких зазначено в умовах тендерної документації, тому він не відповідає кваліфікаційним крітеріям та умовам Тендерної документації.
По-друге, уважно проаналізувавши тендерну документацію, слід звернути увагу на той факт, що в пункті 4 розділу ІІІ міститься інформація про те, що «тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 днів з дня розкриття тендерних пропозицій. До закінчення цього строку замовник має право вимагати від учасників продовження строку дії тендерних пропозицій».
Відповідно до пункту 10 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що тендерна документація повинна містити строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше ніж 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій.
Проте фізична особа-підприємець Погрібний Олександр Іванович в пункті 2 Форми «Тендерна пропозиція» зазначає, що:
«2. Ми погоджуємося дотримуватися умов цієї пропозиції протягом_90___ календарних днів з дня визначення переможця тендерних пропозицій»
Таким чином, Форма «Тендерна пропозиція» фізичної особи-підприємця Погрібного Олександра Івановича не відповідає зазначеним умовам тендерної документації.
Так, Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Частиною другою статті 22 Закону визначено перелік складових, які повинна містити тендерна документація. Згідно з частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону).
Таким чином, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому.
Виходячи зі змісту пункту 30 частини першої статті 1 Закону, учасник подає замовнику тендерну пропозицію щодо предмета закупівлі або його частини (лота), відповідно до вимог тендерної документації.
Перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій визначений частиною першою статті 30 Закону та є вичерпним.
Зокрема відповідно до пункту четвертого частини першої статті 30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Таким чином, Управління освіти виконавчого комітету Новомосковської міської ради повинно було відхилити тендерну пропозицію ФОП Погрібного О.І., оскільки Форма «Тендерна пропозиція» ФО-П Погрібного О.І. не відповідає визначеним умовам тендерної документації та визначити переможцем торгів наступного участника ТОВ “Крайт”.
По-третє, в пункті 2 розділу V зазначено, що до інших вимог учасників належить:
- інформаційна довідка про державну реєстрацію потужностей оператора ринку щодо виробництва та/або обігу харчових продуктів із зазначенням реєстраційного номера потужності згідно Порядку проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб'єктам або лист-пояснення щодо відсутності законодавчих вимог про отримання таких документів із посиланням на норми діючого законодавства;
Проте визначений переможцем відповідно до Рішення про переможця учасника закупівлі товарів по процедурі відкриті торги через систему електронних закупівель від 27.12.2017р. (оголошення UA-2017-12-05-001376-c), ФОП Погрібний О.І. зазначених в даному пункті документів не надав, про що свідчить відсутність таких документів у відкритому доступі в реєстрі пропозицій на веб-порталі Уповноваженого органу.
Відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», в якій зазначено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною 2 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Відповідно до частини 5 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно якої доступ до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується на веб-порталі Уповноваженого органу безоплатно через авторизовані електронні майданчики.
Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Відповідно до частини 1 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Відповідно до частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність обладнання та матеріально-технічної бази.
Крім того, відповідно до пункту 4 частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Отже, відсутність зазначених в даному пункті документів суперечить як вимогам законодавства, так і умовам тендерної документації.
Таким чином, Управління освіти виконавчого комітету Новомосковської міської ради повинно було відхилити тендерну пропозицію ФОП Погрібного О.І., оскільки останнім знову ж таки не було надано всі необхідні документи, перелік яких визначено в умовах тендерної документації, та розглянути пропозицію наступного учасника, яким є ТОВ “Крайт”.
Наступною Тендерною пропозицією за ціною, є тендерна пропозиція ТОВ “Крайт”, яка повінна була бути розглянута Замовником після відхилиння попередньої тендерної пропозиції та переможцем цієї процедури закупівлі повинен був бути визначений учасник ТОВ “Крайт”.
Саме ці обставини порушують інтереси ТОВ “Крайт”.
Враховуючи вищевикладене, керуючись Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», частиною дев’ятою статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі». –
ПРОШУ:
1. Встановити порушення порядку проведення процедури закупівлі послуг – код за ДК 021:2015:15540000-5 – Сирні продукти (Сир твердий жирністю не менше 50%; сир кисломолочний (творог) жирністю не менше 9%), оприлюднену Управлінням освіти виконавчого комітету Новомосковської міської ради 05.12.2017р., номер оголошення про проведення процедури закупівлі - UA-2017-12-05-001376-c.
2. Зобов’язати Управління освіти виконавчого комітету Новомосковської міської ради скасувати Рішення про переможця учасника закупівлі товарів по процедурі відкриті торги через систему електронних закупівель від 27.12.2017р. (оголошення UA-2017-12-05-001376-c), оприлюднене 27.12.2017р.
3. Зобов’язати Управління освіти виконавчого комітету Новомосковської міської ради розглянути наступну тендерну пропозицію.
Додатки:
1. Платіжне доручення № 1635 від 05.01.2018 року.
05» січня 2018р.
Генеральний директор
О.І. Кізенко
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга _2_.PDF 06.01.2018 18:31
- платіжне доручення.PDF 06.01.2018 18:31
- Рішення від 11.01.2018 № 202+лист Замовнику.pdf 11.01.2018 19:07
- Інформація про резолютивну частину рішення від 23.01.2018 № 593.pdf 24.01.2018 21:16
- Рішення від 23.01.2018 № 593.pdf 26.01.2018 20:01
- пояснення (2).pdf 18.01.2018 09:07
- Протокол 21 (сир).pdf 29.01.2018 17:28
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.01.2018 18:31
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.01.2018 20:03
Дата виконання рішення Замовником:
29.01.2018 17:28
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Тендерна пропозиція ФОП "Погрібний Олександр Іванович" не відповідає вимогам тендерної документації, а отже, підлягає відхиленню згідно положень частини 1 статті 30 Закону: тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Відтак, рішення про ви-значення переможцем закупівлі ФОП "Погрібний Олександр Іванович" скасовується.
Вимога
Вирішена
Вимога замовнику щодо дискримінаційних та незаконних вимог у тендерній документації
Номер:
de42c2f47a65424ea72378bbdd64f87e
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-12-05-001376-c.c1
Назва:
Вимога замовнику щодо дискримінаційних та незаконних вимог у тендерній документації
Вимога:
Вимоги міститься у прикріпленому файлі
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога Новомосковськ.docx 10.12.2017 18:54
Дата подачі:
10.12.2017 18:54
Вирішення:
Вимога прийнята на розгляд тендерним комітетом
Статус вимоги:
Задоволено