• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Страхування відповідальності перевізника. Добровільне страхування відповідальності перед третіми особами під час проведення господарської діяльності юридичними або фізичними особами – підприємцями та добровільного страхування майна

Торги відмінено

3 150 250.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 31 502.50 UAH
Період оскарження: 26.01.2023 13:17 - 03.02.2023 00:00
Вимога
Є відповідь

Дискримінаційні вимоги.

Номер: 250b719220f74caa9c9b885a39babf15
Ідентифікатор запиту: UA-2023-01-26-007026-a.c1
Назва: Дискримінаційні вимоги.
Вимога:
ВИМОГА: Ознайомившись зі змістом Тендерної документації щодо закупівлі, що Замовник встановив умови, які суперечать законодавству України у сфері публічних закупівель, а також порушують права та законні інтереси потенційних Учасників. Так, тендерна документація містить наступну вимогу: - Ризики, пов’язані з здійсненням ОСЦПВВНТЗ повинні бути перестраховані у перестраховика – нерезидента (за виключенням будь-якого перестрахування та/або ретроцесії у страховиків/перестраховиків Російської Федерації) із рівним рейтингу за класифікацією одного з нижче наведених міжнародних рейтингових агентств, що відповідає або не нижчий ніж «Moody’s Investors Servise» (США)-«А», «Standard and Poor`s» (США) – «А», «Fitch Ratings» (Великобританія) – «А» (надати довідку за особистим підписом керівника Учасника про існуюче перестрахування, в якій зазначити найменування Перестрахувальника та його контактні дані). Згідно ЗУ «Про страхування», перестрахуванню підлягають страхові ризики, якщо страхова сума за окремим предметом договору страхування перевищує 10 відсотків суми сплаченого статутного капіталу і сформованих вільних резервів та страхових резервів, страховик зобов’язаний укласти договір перестрахування. Тобто чинним законодавством не передбачено обов‘язкове перестрахування даного виду ризиків. За окремим предметом договору страхування зі страхування ОСЦПВВНТЗ максимальна страхова сума не перевищує 10 відсотків суми сплаченого статутного капіталу в жодного страховика-потенційного учасника. Також НБУ логічно став запроваджувати обмеження на перерахування грошей за кордон, щоб захистити економіку України та підвищити ефективність допомоги від наших іноземних партнерів. Крім того, дана вимога суттєво обмежує коло страховиків, а отже не всі учасники можуть приймати участь у торгах. Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (Закон) передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно з ч. 3 ст. 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. На підставі вищезазначеного, вважаємо вищезазначені вимоги вимогу Замовника такими, що створюють дискримінацію для всіх потенційних учасників – Страхових компаній у закупівлі та передбачуване відхилення Замовником його пропозиції. Наголошуємо, що вимоги Замовника у Тендерній документації не передбачені (не встановлені) положеннями Законів та нормативно-правових актів, що регулюють страхову діяльність в Україні, та за дотримання (або не дотримання) яких страховикам надавалось би (або обмежувалось би) право укладати зі страхувальниками договори обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Вважаємо, що Замовник свідомо встановив вищезазначені вимоги до учасників Процедури закупівлі, які є надмірними порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору страхування. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи іншим страховикам, які спроможні виконати умови договору страхування, що є предметом Процедури закупівлі, взяти участь у конкурсі. (було проналізовано попередні закупівлі Замовника за аналогічним предеметом закупівлі). Враховуючи викладене, вважаємо, що встановлюючи наведені вимоги у Тендерній документації, Замовник порушує норму частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), якою передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи. Разом з тим, Замовник вчиняє дії щодо необґрунтованого обмеження кількості учасників торгів з метою надання переваги окремим потенційним учасникам закупівлі, чим порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників під час проведення Процедури закупівлі, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вважаємо, що дії Замовника щодо встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону, вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників. Відтак, просимо внести Замовника відповідні зміни до Тендерної документації з метою приведення її у відповідність із вимогами Закону, а саме: виключити з Тендерної документації вимоги обов‘язкового перестрахування ризиків, пов’язаних з здійсненням ОСЦПВВНТЗ у перестраховика – нерезидента та про надання довідки про існуюче перестрахування, в якій зазначити найменування Перестрахувальника та його контактні дані.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовник при закупівлі тих чи інших послуг та формуванні умов тендерної документації в першу чергу враховує те, що кошти компанії мають витрачатися виключно на ті послуги, отримання яких в повній мірі задовольнить вимоги Замовника, зокрема, Замовник має бути впевненим в тому, що при настанні страхового випадку потерпіла особа отримає страхове відшкодування в повному обсязі у відповідні строки. Законом України «Про страхування» визначено, що страхування – це вид цивільно-правових відносин щодо захисту майнових інтересів фізичних осіб та юридичних осіб у разі настання певних подій (страхових випадків), визначених договором страхування або чинним законодавством, за рахунок грошових фондів, що формуються шляхом сплати фізичними особами та юридичними особами страхових платежів (страхових внесків, страхових премій) та доходів від розміщення коштів цих фондів. Керуючись законодавством України та забезпечуючи захист своїх інтересів, Замовник в тендерній документації визначає «обов‘язкове перестрахування ризиків, пов’язаних з здійсненням ОСЦПВВНТЗ у перестраховика – нерезидента та про надання довідки про існуюче перестрахування, в якій зазначити найменування Перестрахувальника та його контактні дані». Зазначена умова дає можливість Страхувальнику, укладаючи договір ОСЦПВВНТЗ з страховою компанію, що перестраховує свою відповідальність , обрати не просто страхову компанію, яка буде не компенсувати збитки, але й яка має перестрахове покриття. Тобто, враховуючи ситуацію в країні, вторгнення країна-агресора на її територію, згортання діяльності страхових компаній, вимог Національного банку України (в тому числі і ліцензійних вимог до страховиків передбачених Постановою №153 (зі змінами)) Замовник має врахувати, що у випадку настання страхової події, при умові дотримання умов договору, потерпілій особі буде виплачене страхове відшкодування. Враховуючи, що ОСЦПВВНТЗ є обов’язковим видом страхування, а тарифна політика у страхових компаній визначена законодавчо, відповідно й платежі мають бути однакові, а отже договір на ОСЦПВВНТЗ із страховою компанією, що має перестрахове покриття, є безкоштовним бонусом та значною сервісною перевагою при тій самій ціні полісу. При цьому МТСБУ жодним чином не обмежує права страхових компаній, які бажають укласти договори перестрахування. Враховуючи викладене, вимога щодо надання учасником обов‘язкового перестрахування ризиків, пов’язаних з здійсненням ОСЦПВВНТЗ у перестраховика – нерезидента та про надання довідки про існуюче перестрахування, в якій зазначити найменування Перестрахувальника та його контактні дані не суперечить чинному законодавству (ст. 5 Закону), є доцільною, такою, що гарантує отримання Замовником якісних послуг, а Замовником дотримано всіх вимог Закону, зокрема і ст. 22 Закону. З викладеного випливає, що тендерна документація відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», а вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено