Засоби індивідуального захисту, ДК 021:2015:35110000-8 - Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання (номенклатура 35113400-3 захисний одяг)
Закупівля здійснюється відповідно до норм Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (зі змінами та доповненнями, в редакції, чинній на час дії правового режиму воєнного стану), постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Вид забезпечення тендерних пропозицій: не передбачено. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: не передбачено. На виконання вимог Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року № 1082. Назва предмета закупівлі: Засоби індивідуального захисту, ДК 021:2015:35110000-8 - Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання (номенклатура 35113400-3 захисний одяг)
Завершена
257 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 285.00 UAH
Період оскарження:26.01.2023 11:04 - 31.01.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога про усунення порушень законодавства про публічні закупівлі
Номер:59cf59a3a55543d8954ee9816d413a3f
Пов'язаний елемент:Лот Засоби індивідуального захисту, ДК 021:2015:35110000-8 - Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання (номенклатура 35113400-3 захисний одяг)
Ідентифікатор запиту:UA-2023-01-26-003314-a.a1
Назва:Вимога про усунення порушень законодавства про публічні закупівлі
Вимога:
Доброго дня. У детальному описі до предмета закупівлі Технічної специфікації Замовником встановленого вимогу про те, що товар, який є предметом закупівлі, повинен виготовлятися з сучасного матеріалу – просвинцьованого вінілу. Потрібно розуміти, що Замовник при підготовці медико-технічних вимог повинен керуватися функціональними характеристиками товару (свинцевий еквівалент, розмір, вага, термін експлуатації і т. д.), а не з чого він виготовлений. Крім того, Замовник повинен усвідомлювати, що на ринку України виробник рентгензахисного одягу з просвинцеваного вінілу тільки один, що автоматично робить його монополістом. Отже наперед відомо, що переможе товар ТМ «Оніко». Тобто, цією умовою Ви усуваєте конкурентів цього виробника.
Також доводимо до Вашого відома, що на ринку України присутні безсвинцевий рентгензахисний одяг та одяг з просвинцьованої гуми. Встановлюючи вимогу про те, що товар повинен бути виготовлений з просвинцьованого вінілу Замовник позбавляє можливості отримати більш якісний та безпечний товар з кращими екологічними та іншими характеристиками. Просвинцьована гума, що використовується для пошиття рентгенозахисного одягу містить спеціальні зміцнюючі, еластичні добавки, які успішно використовуються в країнах ЄС та Азії. На рентгензахисний одяг, виготовлений з просвинцьованої гуми, наявні усі необхідні документи, що засвідчують його якість та безпеку, аналогічні тим, які є у виробника, що виготовляє такий одяг з про свинцьованого вінілу.
Термін експлуатації просвинцьованого вінілу та просвинцьованої гуми з наповнювачами для еластичності та міцності є однаковим та складає 5 років.
Відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вказана вимога обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, які виготовляють товар, що є предметом закупівлі, з іншого матеріалу.
Відповідно до частини 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Отже, вимоги до товару, закріплені у Технічній специфікації необхідно привести у відповідність до Закону України «Про публічні закупівлі».
На підставі викладеного вище, вимагаємо :
змінити вимоги до предмета закупівлі;
передбачити можливість подання пропозицій щодо постачання рентгензахисного одягу, який є предметом закупівлі, з іншого захисного матеріалу.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:30.01.2023 10:57
Вирішення: Доброго дня, шановний Учаснику!
Ознайомившись з Вашою вимогою про усунення порушень законодавства «Про публічні закупівлі» повідомляємо наступне: відповідно до частини 2 пункту 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей Замовник у тендерній закупівлі зазначає інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), також технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися Замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. В свою чергу у Додатку 1 до тендерної документації Замовник зазначає детальний опис предмету закупівлі у відповідності до Закону.
Щодо заяви про те, що на ринку України виробник рентгенозахисного одягу з просвинцеваного вінілу тільки один – ТМ «Оніко», то, провівши аналіз сучасного ринку засобів індивідуального захисту в області рентгенографії в Україні та актуальну інформацію на порталі PROZORRO (prozorro.gov.ua), така заява повністю спростовується відомостями з відповідних відкритих джерел, згідно яких існує щонайменше два виробники, продукція яких відповідає вищезгаданій вимозі щодо матеріалу виробу – просвинцьований вініл.
Також, Замовник виконав вимоги частини 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», вказавши у Додатку 1 до тендерної документації, що у разі, коли технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва до кожного посилання слід вважати доданим вираз «або еквівалент».
Враховуючи викладене вище, нашим підприємством в даній процедурі закупівлі жодним чином не порушуються загальні принципи здійснення закупівель, не встановлено вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а відтак відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.