-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Вугілля кам’яне
Завершена
2 681 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.4% або 11 410.00 UAH
мін. крок: 0.4% або 11 410.00 UAH
Період оскарження:
22.12.2017 16:11 - 04.01.2018 00:00
Вимога
Є відповідь
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції учасника з найнижчою ціною
Номер:
3d34557dbb6a430fb7d59011b2ab65c8
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-12-22-002475-a.c3
Назва:
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції учасника з найнижчою ціною
Вимога:
ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "ТЕПЛОЕНЕРГОСЕРВІС" (далі — Скаржник) щодо процедури закупівлі – відкриті торги: “ДК 021:2015 – 09110000-3. Тверде паливо (вугілля кам'яне: Лот №2. Вугілля кам'яне марки АО (25-70)” у відповідь на неправомірне відхилення скаржника Протоколом від 15 січня 2018р. повідомляє про свою незгоду та про те, що рішення замовника не має під собою правового підґрунтя з наступних причин.
1) Замовник зазначає про не виконання умови п. 6 Додатку №1 , п.6 розділу ІІІ , та п.10.1 додатку №2 до тендерної документації, основна / імперативна суть якої полягає в тому, щоб надати інформацію щодо найменування виробника (постачальника), рік виготовлення, гарантійний строк, технічні характеристики, технічний регламент або ТУ, або ТУ У, або ДСТУ, згідно якого виготовляється товар, що було виконано учасником та в повному обсязі надана необхідна інформація.
Найменування документу учасника («Гарантійний лист» замість «Довідка») у формі якого надана інформація (особливо якщо це була вимога довільної форми) пов’язане з оформленням тендерної пропозиції та не впливає на зміст пропозиції згідно п.1. розділу ІІІ тендерної документації та п. 3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» . Інформація яку вимагав замовник надана в повному обсязі, що не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції.
2) Всупереч твердженням замовника щодо ненадання учасником інформаційної довідки з наданням гарантій щодо відповідності товару встановленим вимогам ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "ТЕПЛОЕНЕРГОСЕРВІС" в складі тендерної пропозиції надано «Гарантійний лист про якісні, технологічні та фізико-механічні показники вугілля» за №04-01/3 від 04.01.2018р. (файл -технічна специфікація.pdf , с.35) на виконання вимог тендерної документації в частині п.6 розділу ІІІ, та надано всі необхідні документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, установленим замовником згідно Додатку №1 тендерної документації:
- копія дійсного сертифікату якості виданого не раніше 2017р. згідно п.1.1 Додатку 1 тендерної документації;
- копія договору оренди №1502-а від 15.02.2017р. завіреного печаткою орендодавця на вимогу п.1.2 Додатку 1 тендерної документації;
- гарантійний лист щодо спроможності поставити товар у строк згідно п.1.3 Додатку 1 тендерної документації;
- копія договору на підтвердження договірних відносин з виробником(постачальником) вугілля згідно п.1.4 Додатку 1 тендерної документації;
- Гарантійний лист про підтвердження відповідності характеристик предмета закупівлі
встановленим/зареєстрованим нормативним актам діючого законодавства які передбачають в ході виробництва застосування заходів із захисту довкілля згідно п.5 Додатку 1 тендерної документації;
- Інформацію щодо найменування виробника (постачальника), рік виготовлення, гарантійний строк, технічні характеристики, технічний регламент або ТУ, або ТУ У, або ДСТУ у вигляді Гарантійного листа про якісні, технологічні та фізико-механічні показники вугілля, згідно якого виготовляється товар згідно п.6 Додатку 1 тендерної документації;
3) Замовник в своєму протоколі безпідставно та неправомірно зробив висновки та заключення щодо недійсності наданого документу «Сертифікат про якість» на підставі того, що цей документ виданий Вуглехімічною лабораторією «Тандем» м.Торез.
По-перше наданий Сертифікат про якість був виданий вуглехімічною лабораторією Товариства з обмеженою відповідальністю «Тандем 2006», код ЄДРПОУ 34513163, що є юридичною особою (Місцезнаходження юридичної особи - м. Дніпро, вул. Героїв Севастополя, 160) яка абсолютно легально здійснює свою діяльність в рамках правового поля України на підставі виданого Міністерством економічного розвитку та торгівлі України Свідоцтва про метрологічне підтвердження вимірювальних можливостей №ВЛ-008-1/2016 від 06 липня 2016р та чинне до 06 липня 2020р. Частина потужних можливостей лабораторії ТОВ «Тандем 2006» знаходиться в м. Торез. Діяльність якої також здійснюється в рамках правового поля України, з необхідними та обов’язковими відрахуваннями всіх податків та зборів в бюджет України.
Те що м. Торез, як зауважив замовник, входить до Переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження згідно розпорядження КМУ від 07.11.2014р. №1085-р. ніяким чином не відноситься до діяльності ТОВ «Тандем 2006» що є юридичною особою та не відноситься до органів державної влади.
Відповідно до ст.3 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» на який посилається замовник визначено межі тимчасово окупованої території:
1. сухопутна територія Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, внутрішні води України цих територій;
2. внутрішні морські води і територіальне море України навколо Кримського півострова, територія виключної (морської) економічної зони України вздовж узбережжя Кримського півострова та прилеглого до узбережжя континентального шельфу України, на які поширюється юрисдикція органів державної влади України відповідно до норм міжнародного права, Конституції та законів України;
3. повітряний простір над вищезазначеними територіями.
Відповідно до статті 1 того ж закону тимчасово окупована територія України є невід'ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України. м.Торез як ми бачимо навіть не є тимчасово окупованою територією в розумінні цього закону.
До того ж ст.9 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» передбачено
1. Державні органи та органи місцевого самоврядування, утворені відповідно до Конституції та законів України, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території діють лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
2. Будь-які органи, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території та їх діяльність вважаються незаконними, якщо ці органи або особи створені, обрані чи призначені у порядку, не передбаченому законом.
3. Будь-який акт (рішення, документ), виданий органами та/або особами, передбаченими частиною другою цієї статті, є недійсним і не створює правових наслідків.
Тому твердження замовника не відповідають дійсності, а діяльність органів та службових осіб є незаконною в розумінні цього закону, тільки у випадку якщо ці органи створені, обрані чи призначені у порядку, не передбаченому законом, та ніяким чином це не відноситься до вуглехімічної лабораторії ТОВ «Тандем 2006».
Одже в замовника немає жодних правових підстав та повноважень кваліфікувати документ «Сертифікат про якість» як «недійсний».
Також вважаємо безпідставними твердження замовника про те, що зазначена інформація в тендерній пропозиції є недостовірною та створює підставу для відхилення пропозиції відповідно до ст.28 Закону України «Про публічні закупівлі».
На вимогу замовника у п.1 розділу ІІІ та додатку №3 до тендерної документації був наданий документ «тендерна пропозиція» із зазначенням всієї необхідної інформації та погодженням щодо предмету закупівлі, ціни та всіх умов викладених замовником у тендерній документації. Вказана в тендерній пропозиції як і в гарантійному листі про якісні, технологічні та фізико-механічні показники вугілля інформація про «найменування виробника, країна видобування - АТ «ДТЕК ТРЕЙДІНГ С.А.», ТОВ «Стиль-Кепітал», Україна.» відповідає дійсності- АТ «ДТЕК ТРЕЙДІНГ С.А.» є одним з найбільших підрядників державного вуглепрому. У сегмент збагачення та видобування вугілля компаній ДТЕК входить 7 шахт та 5 збагачувальних фабрик на території Донецької та Дніпропетровської області. Підприємства ДТЕК (виробничі потужності) і Корпоративний центр знаходяться як в Донецькій, Дніпропетровській, Запорізькій, Луганській, Львівській, Івано-Франківській, Вінницькій областях, Криму, місті Києві та у Ростовській області Росії. Тому видобуток здійснюється відповідно до встановлених законодавством норм, дозволів та заборон як на території України так і на території Росії.
Отже зазначена інформація повністю є достовірна, а зміст листа міністерства енергетики та вугільної промисловості від 19.06.2015 № 2/35-2062 наданий замовником не є повним в частині того, що крім того у вищезазначеному листі міністерство енергетики та вугільної промисловості зазначило, що воно не має інформації щодо постачання на територію України вугілля вказаних марок вугледобувними підприємствами недержавної форми власності.
Тому кваліфікувати надання інформації як «недостовірної» в цій частині учасником ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "ТЕПЛОЕНЕРГОСЕРВІС" неправомірно та не є підставою для відхилення його тендерної пропозиції відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та вимогам тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене вимагаємо скасувати рішення від 15 січня 2018р. щодо відхилення нашої пропозиції та діяти виключно відповідно до законодавства України та про публічні закупівлі дотримуючись основних принципів здійсненя публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол-РТП_Лот-1_(ТЕПЛОЕНЕРГОСЕРВІС)_15-01-2018.pdf 26.01.2018 17:15
- Протокол-РТП_Лот-2_(ТЕПЛОЕНЕРГОСЕРВІС)_15-01-2018.pdf 26.01.2018 17:15
Дата подачі:
23.01.2018 17:36
Вирішення:
Тендерний комітет ознайомився з вимогою UA-2017-12-22-002475-a.c2 та UA-2017-12-22-002475-a.c3 від 23 січня 2018 17:36 «Неправомірне відхилення тендерної пропозиції учасника з найнижчою ціною» (надалі — Вимоги), які подані ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "ТЕПЛОЕНЕРГОСЕРВІС" (далі — Скаржник) щодо процедури закупівлі – відкриті торги: “ДК 021:2015 – 09110000-3. Тверде паливо (вугілля кам'яне: Лот №1. Вугілля кам'яне марки АО (25-50); Лот №2. Вугілля кам'яне марки АО (25-70)" [оголошення в ЦБД: UA-2017-12-22-002475-a ● 2749c6517c4c4df292290724350710f3] та повідомляє, що дані Вимоги не мають під собою правового підґрунтя, оскільки:
18.01.2018 р. Верховна Рада України схвалила в цілому законопроект №7163 "Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України над тимчасово окупованими територіями в Донецькій та Луганській областях"
У статті 1 даного законопроекту зазначено, що у Донецькій та Луганській областях тимчасово окупованими територіями визнається сухопутна територія та її внутрішні води у межах окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей, де збройні сили Російської Федерації і окупаційна адміністрація Російської Федерації встановили та здійснюють окупаційну владу та загальний контроль Російської Федерації. Слід зазначити, що документи, що видані на окупованій території є недійсними і не створюють жодних правових наслідків, крім документів, що підтверджують факт народження або смерті особи на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, які додаються до заяви про державну реєстрацію народження особи та заяви про державну реєстрацію смерті особи відповідно.
Відповідно до чинного законодавства України - на тимчасово окупованій території забороняється діяльність, що підлягає держрегулюванню (ліцензування, отримання дозвільних документів, сертифікація та інша) господарська діяльність, ввезення та/або вивезення відповідних товарів, організація залізничних, автомобільних, морських, річкових, поромних, повітряних сполучень. Заборонено також користування державними ресурсами, в тому числі природними, фінансовими і кредитними, заборонено здійснення грошових переказів, а також фінансування або інше сприяння вищепереліченої діяльності.
У складі тендерної пропозиції Скаржником надано оригінал сертифікату, що завірений вуглехімічною лабораторією м. Торез, але нажаль, наразі м. Торез знаходиться на окупованій території.
У переміщенні вугілля в м. Торез для проведення його аналізу та видання лабораторією м. Торез (на окупованій території) за результатами такого аналізу сертифікату, - вбачається порушення чинного законодавства України.
А отже, Замовник не має права прийняти до розгляду документ, що завірений лабораторією, яка діє на окупованій території, та враховуючи вищевикладене, можемо прийти до висновку, що будь-які сертифікати, що видані на окупованій території України — є не дійсними та відповідно інформація, що міститься в них не може сприйматися як достовірна.
Вугілля марки АО (25-50 та 25-70) не видобувається на території підконтрольній українській владі, що наразі є загальновідомо, а тому інформація, що зазначена Скаржником у його тендерній пропозиції, зокрема про те, що вугілля АО 25-50 видобувається в Україні є недостовірною. Замовник не має права здійснити закупівлю вугілля, яке видобувається на окупованій території.
Окрім цього, зазначаємо, що це неєдина причина відхилення тендерної пропозиції Скаржника, оскільки тендерна пропозиція ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "ТЕПЛОЕНЕРГОСЕРВІС" відхилена відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 30 Закону України “Про публічні закупівлі” у зв'язку з наявними підставами, зазначеними у частині сьомій статті 28 цього Закону (зокрема виявленні факти зазначення учасником недостовірної інформації) та відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону України “Про публічні закупівлі” відхилена, як така, що не відповідає умовам / вимогам тендерної документації для процедури закупівлі – відкриті торги “ДК 021:2015 – 09110000-3. Тверде паливо (вугілля кам'яне: Лот №1. Вугілля кам'яне марки АО (25-50); Лот №2. Вугілля кам'яне марки АО (25-70))” [оголошення в ЦБД: UA-2017-12-22-002475-a ● 2749c6517c4c4df292290724350710f3], затвердженої рішенням тендерного комітету від «22» грудня 2017 року (надалі - тендерна документація або ТД), а саме:
1). п. 6 Додатку №1 до тендерної документації встановлено вимогу про надання учасником довідки у довільній формі з описом технічних та якісних характеристик запропонованого товару (довідка повинна містити найменування виробника (постачальника), рік виготовлення, гарантійний строк, технічні характеристики, технічний регламент або ТУ, або ТУ У, або ДСТУ, згідно якого виготовляється товар)
Натомість у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі надано скановану копію документу – Гарантійний лист за вих. № 04-01/3 від 04 січня 2018р. (див.: стр. №35 файлу від 08 січня 2018 12:32 – технична частина.pdf), який не відповідає вищезазначеним умовам, оскільки документ надано у формі Гарантійного листа, а не інформаційної Довідки.
• чим порушено умови / вимоги п. 6 Додатку № 1 до ТД, п. 1 та п. 6 Розділу ІІІ ТД, п. 10.1 Додатку № 2 до тендерної документації;
2). п. 6 Розділу ІІІ тендерної документації установлено вимогу до учасників процедури закупівлі, на виконання якого вони повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, згідно Додатку №1 до тендерної документації.
Натомість у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі надано скановану копію документу – Додаток №1 до ТД без будь-яких змін(див.: файл від 04 січня 2018 17:23 – технічна специфікація.pdf ), який просто є копією Додатка №1 до ТД та завірений печаткою, підписом учасника, але це не є інформаційною довідкою в якій би учасник підтверджував, гарантував, запевняв про відповідність товару встановленим вимогам чи пропонував відповідний товар, а є Додатком №1 до ТД в якому навпаки встановлені вимоги до учасників процедури закупівлі та предмету закупівлі, які вони зобов'язані виконати.
• чим порушено умови / вимоги п. 6 Розділу ІІІ ТД, п. 10.4 Додатку № 2 до тендерної документації;
3). п. 1.1 Додатку №1 до тендерної документації встановлено вимогу про надання учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції дійсного сертифікату на запропоновану вугільну продукцію відповідної марки, що становить предмет закупівлі за даними торгами виданого не раніше 2017р.
Натомість у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі надано скановану копію документу – СЕРТИФІКАТ ПРО ЯКІСТЬ від 05 /01-2018р. (див. файл від 05 січня 2018 12:28 – сертифікат якості АО 25-50_тес.jpg) та СЕРТИФІКАТ ПРО ЯКІСТЬ від 05 /01-2018р. (див. файл від 05 січня 2018 12:28 – АО 25-70_тес.jpg ), який не є дійсним, оскільки виданий Вуглехімічною Лабораторію “ТАНДЕМ” м. Торез, а м. Торез входить до Переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження, згідно до розпорядження Кабінету міністрів України від 7 листопада 2014 р. № 1085-р
Відповідно до чинного законодавства України - на тимчасово окупованій території забороняється діяльність, що підлягає держрегулюванню (ліцензування, отримання дозвільних документів, сертифікація та інша) господарська діяльність, ввезення та/або вивезення відповідних товарів, організація залізничних, автомобільних, морських, річкових, поромних, повітряних сполучень. Заборонено також користування державними ресурсами, в тому числі природними, фінансовими і кредитними, заборонено здійснення грошових переказів, а також фінансування або інше сприяння вищепереліченої діяльності.
А отже, Замовник не має права прийняти до розгляду документ, що завірений лабораторією, яка діє на окупованій території, та враховуючи вищевикладене, можемо прийти до висновку, що будь-які сертифікати, що видані на окупованій території України — є не дійсними та відповідно інформація, що міститься в них не може сприйматися як достовірна та відповідповідно сертифікат, який видано та завірено печаткою Вуглехімічною Лабораторією “ТАНДЕМ” м. Торез є недійсним.
• чим порушено умови / вимоги п. 1.1 Додатку № 1 до ТД, п. 1 Розділу ІІІ ТД, п. 10.1 Додатку № 2 до тендерної документації;
4). Окрім цього, слід зазначити, що відповідно до ч. 7 ст. 28 Закону України “Про публічні закупівлі”, замовник зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію у разі виявлення факту зазначення у ній учасником процедури закупівлі будь-якої недостовірної інформації. Такі факти були виявлені у документах, що надані у складі тендерної пропозиції ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "ТЕПЛОЕНЕРГОСЕРВІС", а саме у наданій учасником процедури закупівлі формі “Тендерна пропозиція” за вих. №11-01/1 вiд 11 сiчня 2018р. (див. файл: тендерна пропозиція.pdf від 04 січня 2018 17:23) де зазначено, що виробниками вугілля кам'яного АО (25-50) та АО (25-70) є - АТ «ДТЕК ТРЕЙДIНГ”, ТОВ«Стиль-Кепiтап» (які є українськими підприємствами), та країною видобування є Україна, що суперечить листу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 19.06.2015 №2/35-2062 зазначено, що “на території підконтрольній українській владі вугілля антрацитної групи не видобувається. Родовища вугілля, зокрема, марки А розташовані у частині Луганської та Донецької областей, яка контролюється незаконними збройними формуваннями.
15 березня 2017 року набрав чинності Указ президента України №62/2017 про введення в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 15 березня 2017 року "Про невідкладні додаткові заходи із протидії гібридним загрозам національній безпеці України". Вищезазначеним Рішенням Рада національної безпеки і оборони України вирішила тимчасово, до реалізації пунктів 1 і 2 Мінського "Комплексу заходів" від 12 лютого 2015 року, а також до повернення захоплених підприємств до функціювання згідно із законодавством України, припинити переміщення вантажів через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей. Тобто, постачання товарів, з непідконтрольній українській владі території, заборонено (Постанова Кабінету Міністрів “Про обмеження поставок. окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію” від 16.12.2015р. №1035 (зі змінами)). Родовища вугілля "антрацит" (марка А) на території України знаходяться у Луганській і Донецькій областях. На території, що контролюється Урядом України відсутні вугледобувних та вуглепереробних підприємств, які виробляють/збагачують вугілля марки А. Вищезазначене також відповідає листу державного підприємства "Вугілля України" від 28.01.2015 № 0125/05.
Ще раз, слід зауважити, що вугілля марки АО 25-50 та АО 25-70 не видобувається на території підконтрольній українській владі, що наразі є загальновідомо з відкритих джерел інформації (у т. ч. із ЗМІ) та кожен має вільний доступ до даної інформації та у разі потреби може звернутися із запитом до уповноваженого органу за підтвердженням.
Усе вищезазначене доводить недостовірність зазначеної інформації учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції, зокрема про те, що виробниками вугілля кам'яного АО (25-50, 25-70) є українські підприємства - АТ «ДТЕК ТРЕЙДIНГ”, ТОВ«Стиль-Кепiтап», та країною видобування є Україна
Детальніше: див. файл: тендерна пропозиція.pdf від 04 січня 2018 17:23 та наглядний приклад скріншот тендерної пропозиції наведено у протоколах засідання тендерного комітету від «15» січня 2018 року, що додаються.
5). Виявлене порушення у деяких документах ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "ТЕПЛОЕНЕРГОСЕРВІС", зокрема у документах, що містяться у файлах: технична частина.pdf, тендерна пропозиція за результатами аукціону.pdf, кваліфікаційна частина.pdf, тендерна пропозиція.pdf , які адресовані комітету з конкурсних торгів та в яких зазначається поняття“Комітету з конкурсних торгів (?!)”, що не відповідає умовам тендерної документації та Закону України “Про публічні закупівлі”, так як згідно п. 1 Розділу І ТД - тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон). Терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі, а поняття: “торги (конкурсні торги)” та “комітет з конкурсних торгів” відсутні у ТД та ч.1 ст. 1 Закону, а натомість визначене в Законі України «Про здійснення державних закупівель», який втратив свою чинність на підставі Закону № 922-VIII від 25.12.2015, ВВР, 2016, № 9, ст.89, а тому вищенаведені документи, що надані учасником процедури закупівлі не відповідають вимогам/умовам ТД та Закону України “Про публічні закупівлі”
- чим порушено умови / вимоги п. 1 Розділу І ТД, Закону України “Про публічні закупівлі”;
6). Не надано пояснення щодо відсутності / ненадання у складі тендерної пропозиції документів, які вимагалися тендерною документацією.
(Згідно абз. 5 Приміток до Додатку № 2 тендерної документації “Якщо учасник не подав у складі своєї тендерної пропозиції документи, які вимагаються тендерною документацією, то він повинен надати щодо цього письмове пояснення, яке надається у складі його тендерної пропозиції (у сканованому вигляді за підписом уповноваженої посадової особи Учасника та скріплене печаткою)”
Слід зазначити, що будь-які пояснення у складі тендерної пропозиції ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "ТЕПЛОЕНЕРГОСЕРВІС" щодо відсутності необхідних документів (зокрема інформації та документів, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, згідно Додатку №1 до тендерної документації), або неможливості їх надання – відсутні.
- чим порушено вимоги п. 10.4 та абзацу 2 та/або абзацу 5 Приміток до Додатку № 2 до тендерної документації.
Всі інші підстави невідповідності тендерної пропозиції ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "ТЕПЛОЕНЕРГОСЕРВІС" умовам тендерної документації детально описані у протоколах засідання тендерного комітету від «15» січня 2018 року, що додаються та залишаються чинними, незмінними та непохитними, незважаючи на оправдання Скаржника, що базуються лише на нехтуванні Скаржником чинного законодавства, перекручуванні інформації про причини відхилення його тендерної пропозиції та виривання окремих слів та контексту з вищезгаданих протоколів відхилення.
Враховуючи вищевикладене, тендерний комітет не вбачає необхідності та правових підстав для скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "ТЕПЛОЕНЕРГОСЕРВІС", у зв’язку з чим, вимоги від 23 січня 2018 № UA-2017-12-22-002475-a.c2 та № UA-2017-12-22-002475-a.c3 - відхиллено.
Завчасно вдячні за порозуміння.
З повагою, тендерний комітет.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції учасника з найнижчою ціною
Номер:
33eb9551457b41b6aec8c0e154dc5ada
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-12-22-002475-a.c2
Назва:
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції учасника з найнижчою ціною
Вимога:
ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "ТЕПЛОЕНЕРГОСЕРВІС" (далі — Скаржник) щодо процедури закупівлі – відкриті торги: “ДК 021:2015 – 09110000-3. Тверде паливо (вугілля кам'яне: Лот №1. Вугілля кам'яне марки АО (25-50)” у відповідь на неправомірне відхилення скаржника Протоколом від 15 січня 2018р. повідомляє про свою незгоду та про те, що рішення замовника не має під собою правового підґрунтя з наступних причин.
1) Замовник зазначає про не виконання умови п. 6 Додатку №1 , п.6 розділу ІІІ , та п.10.1 додатку №2 до тендерної документації, основна / імперативна суть якої полягає в тому, щоб надати інформацію щодо найменування виробника (постачальника), рік виготовлення, гарантійний строк, технічні характеристики, технічний регламент або ТУ, або ТУ У, або ДСТУ, згідно якого виготовляється товар, що було виконано учасником та в повному обсязі надана необхідна інформація.
Найменування документу учасника («Гарантійний лист» замість «Довідка») у формі якого надана інформація (особливо якщо це була вимога довільної форми) пов’язане з оформленням тендерної пропозиції та не впливає на зміст пропозиції згідно п.1. розділу ІІІ тендерної документації та п. 3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» . Інформація яку вимагав замовник надана в повному обсязі, що не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції.
2) Всупереч твердженням замовника щодо ненадання учасником інформаційної довідки з наданням гарантій щодо відповідності товару встановленим вимогам ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "ТЕПЛОЕНЕРГОСЕРВІС" в складі тендерної пропозиції надано «Гарантійний лист про якісні, технологічні та фізико-механічні показники вугілля» за №04-01/3 від 04.01.2018р. (файл від 04.01.2018р. 17:23 – технічна специфікація.pdf , с.35) на виконання вимог тендерної документації в частині п.6 розділу ІІІ, та надано всі необхідні документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, установленим замовником згідно Додатку №1 тендерної документації:
- копія дійсного сертифікату якості виданого не раніше 2017р. згідно п.1.1 Додатку 1 тендерної документації;
- копія договору оренди №1502-а від 15.02.2017р. завіреного печаткою орендодавця на вимогу п.1.2 Додатку 1 тендерної документації;
- гарантійний лист щодо спроможності поставити товар у строк згідно п.1.3 Додатку 1 тендерної документації;
- копія договору на підтвердження договірних відносин з виробником(постачальником) вугілля згідно п.1.4 Додатку 1 тендерної документації;
- Гарантійний лист про підтвердження відповідності характеристик предмета закупівлі
встановленим/зареєстрованим нормативним актам діючого законодавства які передбачають в ході виробництва застосування заходів із захисту довкілля згідно п.5 Додатку 1 тендерної документації;
- Інформацію щодо найменування виробника (постачальника), рік виготовлення, гарантійний строк, технічні характеристики, технічний регламент або ТУ, або ТУ У, або ДСТУ у вигляді Гарантійного листа про якісні, технологічні та фізико-механічні показники вугілля, згідно якого виготовляється товар згідно п.6 Додатку 1 тендерної документації;
3) Замовник в своєму протоколі безпідставно та неправомірно зробив висновки та заключення щодо недійсності наданого документу «Сертифікат про якість» на підставі того, що цей документ виданий Вуглехімічною лабораторією «Тандем» м.Торез.
По-перше наданий Сертифікат про якість був виданий вуглехімічною лабораторією Товариства з обмеженою відповідальністю «Тандем 2006», код ЄДРПОУ 34513163, що є юридичною особою (Місцезнаходження юридичної особи - м. Дніпро, вул. Героїв Севастополя, 160) яка абсолютно легально здійснює свою діяльність в рамках правового поля України на підставі виданого Міністерством економічного розвитку та торгівлі України Свідоцтва про метрологічне підтвердження вимірювальних можливостей №ВЛ-008-1/2016 від 06 липня 2016р та чинне до 06 липня 2020р. Частина потужних можливостей лабораторії ТОВ «Тандем 2006» знаходиться в м. Торез. Діяльність якої також здійснюється в рамках правового поля України, з необхідними та обов’язковими відрахуваннями всіх податків та зборів в бюджет України.
Те що м. Торез, як зауважив замовник, входить до Переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження згідно розпорядження КМУ від 07.11.2014р. №1085-р. ніяким чином не відноситься до діяльності ТОВ «Тандем 2006» що є юридичною особою та не відноситься до органів державної влади.
Відповідно до ст.3 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» на який посилається замовник визначено межі тимчасово окупованої території:
1. сухопутна територія Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, внутрішні води України цих територій;
2. внутрішні морські води і територіальне море України навколо Кримського півострова, територія виключної (морської) економічної зони України вздовж узбережжя Кримського півострова та прилеглого до узбережжя континентального шельфу України, на які поширюється юрисдикція органів державної влади України відповідно до норм міжнародного права, Конституції та законів України;
3. повітряний простір над вищезазначеними територіями.
Відповідно до статті 1 того ж закону тимчасово окупована територія України є невід'ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України. м.Торез як ми бачимо навіть не є тимчасово окупованою територією в розумінні цього закону.
До того ж ст.9 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» передбачено
1. Державні органи та органи місцевого самоврядування, утворені відповідно до Конституції та законів України, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території діють лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
2. Будь-які органи, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території та їх діяльність вважаються незаконними, якщо ці органи або особи створені, обрані чи призначені у порядку, не передбаченому законом.
3. Будь-який акт (рішення, документ), виданий органами та/або особами, передбаченими частиною другою цієї статті, є недійсним і не створює правових наслідків.
Тому твердження замовника не відповідають дійсності, а діяльність органів та службових осіб є незаконною в розумінні цього закону, тільки у випадку якщо ці органи створені, обрані чи призначені у порядку, не передбаченому законом, та ніяким чином це не відноситься до вуглехімічної лабораторії ТОВ «Тандем 2006».
Одже в замовника немає жодних правових підстав та повноважень кваліфікувати документ «Сертифікат про якість» як «недійсний».
Також вважаємо безпідставними твердження замовника про те, що зазначена інформація в тендерній пропозиції є недостовірною та створює підставу для відхилення пропозиції відповідно до ст.28 Закону України «Про публічні закупівлі».
На вимогу замовника у п.1 розділу ІІІ та додатку №3 до тендерної документації був наданий документ «тендерна пропозиція» із зазначенням всієї необхідної інформації та погодженням щодо предмету закупівлі, ціни та всіх умов викладених замовником у тендерній документації. Вказана в тендерній пропозиції як і в гарантійному листі про якісні, технологічні та фізико-механічні показники вугілля інформація про «найменування виробника, країна видобування - АТ «ДТЕК ТРЕЙДІНГ С.А.», ТОВ «Стиль-Кепітал», Україна.» відповідає дійсності- АТ «ДТЕК ТРЕЙДІНГ С.А.» є одним з найбільших підрядників державного вуглепрому. У сегмент збагачення та видобування вугілля компаній ДТЕК входить 7 шахт та 5 збагачувальних фабрик на території Донецької та Дніпропетровської області. Підприємства ДТЕК (виробничі потужності) і Корпоративний центр знаходяться як в Донецькій, Дніпропетровській, Запорізькій, Луганській, Львівській, Івано-Франківській, Вінницькій областях, Криму, місті Києві та у Ростовській області Росії. Тому видобуток здійснюється відповідно до встановлених законодавством норм, дозволів та заборон як на території України так і на території Росії.
Отже зазначена інформація повністю є достовірна, а зміст листа міністерства енергетики та вугільної промисловості від 19.06.2015 № 2/35-2062 наданий замовником не є повним в частині того, що крім того у вищезазначеному листі міністерство енергетики та вугільної промисловості зазначило, що воно не має інформації щодо постачання на територію України вугілля вказаних марок вугледобувними підприємствами недержавної форми власності.
Тому кваліфікувати надання інформації як «недостовірної» в цій частині учасником ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "ТЕПЛОЕНЕРГОСЕРВІС" неправомірно та не є підставою для відхилення його тендерної пропозиції відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та вимогам тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене вимагаємо скасувати рішення від 15 січня 2018р. щодо відхилення нашої пропозиції та діяти виключно відповідно до законодавства України та про публічні закупівлі дотримуючись основних принципів здійсненя публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол-РТП_Лот-1_(ТЕПЛОЕНЕРГОСЕРВІС)_15-01-2018.pdf 26.01.2018 17:12
- Протокол-РТП_Лот-2_(ТЕПЛОЕНЕРГОСЕРВІС)_15-01-2018.pdf 26.01.2018 17:12
Дата подачі:
23.01.2018 17:25
Вирішення:
Тендерний комітет ознайомився з вимогою UA-2017-12-22-002475-a.c2 та UA-2017-12-22-002475-a.c3 від 23 січня 2018 17:36 «Неправомірне відхилення тендерної пропозиції учасника з найнижчою ціною» (надалі — Вимоги), які подані ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "ТЕПЛОЕНЕРГОСЕРВІС" (далі — Скаржник) щодо процедури закупівлі – відкриті торги: “ДК 021:2015 – 09110000-3. Тверде паливо (вугілля кам'яне: Лот №1. Вугілля кам'яне марки АО (25-50); Лот №2. Вугілля кам'яне марки АО (25-70)" [оголошення в ЦБД: UA-2017-12-22-002475-a ● 2749c6517c4c4df292290724350710f3] та повідомляє, що дані Вимоги не мають під собою правового підґрунтя, оскільки:
18.01.2018 р. Верховна Рада України схвалила в цілому законопроект №7163 "Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України над тимчасово окупованими територіями в Донецькій та Луганській областях"
У статті 1 даного законопроекту зазначено, що у Донецькій та Луганській областях тимчасово окупованими територіями визнається сухопутна територія та її внутрішні води у межах окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей, де збройні сили Російської Федерації і окупаційна адміністрація Російської Федерації встановили та здійснюють окупаційну владу та загальний контроль Російської Федерації. Слід зазначити, що документи, що видані на окупованій території є недійсними і не створюють жодних правових наслідків, крім документів, що підтверджують факт народження або смерті особи на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, які додаються до заяви про державну реєстрацію народження особи та заяви про державну реєстрацію смерті особи відповідно.
Відповідно до чинного законодавства України - на тимчасово окупованій території забороняється діяльність, що підлягає держрегулюванню (ліцензування, отримання дозвільних документів, сертифікація та інша) господарська діяльність, ввезення та/або вивезення відповідних товарів, організація залізничних, автомобільних, морських, річкових, поромних, повітряних сполучень. Заборонено також користування державними ресурсами, в тому числі природними, фінансовими і кредитними, заборонено здійснення грошових переказів, а також фінансування або інше сприяння вищепереліченої діяльності.
У складі тендерної пропозиції Скаржником надано оригінал сертифікату, що завірений вуглехімічною лабораторією м. Торез, але нажаль, наразі м. Торез знаходиться на окупованій території.
У переміщенні вугілля в м. Торез для проведення його аналізу та видання лабораторією м. Торез (на окупованій території) за результатами такого аналізу сертифікату, - вбачається порушення чинного законодавства України.
А отже, Замовник не має права прийняти до розгляду документ, що завірений лабораторією, яка діє на окупованій території, та враховуючи вищевикладене, можемо прийти до висновку, що будь-які сертифікати, що видані на окупованій території України — є не дійсними та відповідно інформація, що міститься в них не може сприйматися як достовірна.
Вугілля марки АО (25-50 та 25-70) не видобувається на території підконтрольній українській владі, що наразі є загальновідомо, а тому інформація, що зазначена Скаржником у його тендерній пропозиції, зокрема про те, що вугілля АО 25-50 видобувається в Україні є недостовірною. Замовник не має права здійснити закупівлю вугілля, яке видобувається на окупованій території.
Окрім цього, зазначаємо, що це неєдина причина відхилення тендерної пропозиції Скаржника, оскільки тендерна пропозиція ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "ТЕПЛОЕНЕРГОСЕРВІС" відхилена відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 30 Закону України “Про публічні закупівлі” у зв'язку з наявними підставами, зазначеними у частині сьомій статті 28 цього Закону (зокрема виявленні факти зазначення учасником недостовірної інформації) та відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону України “Про публічні закупівлі” відхилена, як така, що не відповідає умовам / вимогам тендерної документації для процедури закупівлі – відкриті торги “ДК 021:2015 – 09110000-3. Тверде паливо (вугілля кам'яне: Лот №1. Вугілля кам'яне марки АО (25-50); Лот №2. Вугілля кам'яне марки АО (25-70))” [оголошення в ЦБД: UA-2017-12-22-002475-a ● 2749c6517c4c4df292290724350710f3], затвердженої рішенням тендерного комітету від «22» грудня 2017 року (надалі - тендерна документація або ТД), а саме:
1). п. 6 Додатку №1 до тендерної документації встановлено вимогу про надання учасником довідки у довільній формі з описом технічних та якісних характеристик запропонованого товару (довідка повинна містити найменування виробника (постачальника), рік виготовлення, гарантійний строк, технічні характеристики, технічний регламент або ТУ, або ТУ У, або ДСТУ, згідно якого виготовляється товар)
Натомість у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі надано скановану копію документу – Гарантійний лист за вих. № 04-01/3 від 04 січня 2018р. (див.: стр. №35 файлу від 08 січня 2018 12:32 – технична частина.pdf), який не відповідає вищезазначеним умовам, оскільки документ надано у формі Гарантійного листа, а не інформаційної Довідки.
• чим порушено умови / вимоги п. 6 Додатку № 1 до ТД, п. 1 та п. 6 Розділу ІІІ ТД, п. 10.1 Додатку № 2 до тендерної документації;
2). п. 6 Розділу ІІІ тендерної документації установлено вимогу до учасників процедури закупівлі, на виконання якого вони повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, згідно Додатку №1 до тендерної документації.
Натомість у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі надано скановану копію документу – Додаток №1 до ТД без будь-яких змін(див.: файл від 04 січня 2018 17:23 – технічна специфікація.pdf ), який просто є копією Додатка №1 до ТД та завірений печаткою, підписом учасника, але це не є інформаційною довідкою в якій би учасник підтверджував, гарантував, запевняв про відповідність товару встановленим вимогам чи пропонував відповідний товар, а є Додатком №1 до ТД в якому навпаки встановлені вимоги до учасників процедури закупівлі та предмету закупівлі, які вони зобов'язані виконати.
• чим порушено умови / вимоги п. 6 Розділу ІІІ ТД, п. 10.4 Додатку № 2 до тендерної документації;
3). п. 1.1 Додатку №1 до тендерної документації встановлено вимогу про надання учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції дійсного сертифікату на запропоновану вугільну продукцію відповідної марки, що становить предмет закупівлі за даними торгами виданого не раніше 2017р.
Натомість у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі надано скановану копію документу – СЕРТИФІКАТ ПРО ЯКІСТЬ від 05 /01-2018р. (див. файл від 05 січня 2018 12:28 – сертифікат якості АО 25-50_тес.jpg) та СЕРТИФІКАТ ПРО ЯКІСТЬ від 05 /01-2018р. (див. файл від 05 січня 2018 12:28 – АО 25-70_тес.jpg ), який не є дійсним, оскільки виданий Вуглехімічною Лабораторію “ТАНДЕМ” м. Торез, а м. Торез входить до Переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження, згідно до розпорядження Кабінету міністрів України від 7 листопада 2014 р. № 1085-р
Відповідно до чинного законодавства України - на тимчасово окупованій території забороняється діяльність, що підлягає держрегулюванню (ліцензування, отримання дозвільних документів, сертифікація та інша) господарська діяльність, ввезення та/або вивезення відповідних товарів, організація залізничних, автомобільних, морських, річкових, поромних, повітряних сполучень. Заборонено також користування державними ресурсами, в тому числі природними, фінансовими і кредитними, заборонено здійснення грошових переказів, а також фінансування або інше сприяння вищепереліченої діяльності.
А отже, Замовник не має права прийняти до розгляду документ, що завірений лабораторією, яка діє на окупованій території, та враховуючи вищевикладене, можемо прийти до висновку, що будь-які сертифікати, що видані на окупованій території України — є не дійсними та відповідно інформація, що міститься в них не може сприйматися як достовірна та відповідповідно сертифікат, який видано та завірено печаткою Вуглехімічною Лабораторією “ТАНДЕМ” м. Торез є недійсним.
• чим порушено умови / вимоги п. 1.1 Додатку № 1 до ТД, п. 1 Розділу ІІІ ТД, п. 10.1 Додатку № 2 до тендерної документації;
4). Окрім цього, слід зазначити, що відповідно до ч. 7 ст. 28 Закону України “Про публічні закупівлі”, замовник зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію у разі виявлення факту зазначення у ній учасником процедури закупівлі будь-якої недостовірної інформації. Такі факти були виявлені у документах, що надані у складі тендерної пропозиції ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "ТЕПЛОЕНЕРГОСЕРВІС", а саме у наданій учасником процедури закупівлі формі “Тендерна пропозиція” за вих. №11-01/1 вiд 11 сiчня 2018р. (див. файл: тендерна пропозиція.pdf від 04 січня 2018 17:23) де зазначено, що виробниками вугілля кам'яного АО (25-50) та АО (25-70) є - АТ «ДТЕК ТРЕЙДIНГ”, ТОВ«Стиль-Кепiтап» (які є українськими підприємствами), та країною видобування є Україна, що суперечить листу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 19.06.2015 №2/35-2062 зазначено, що “на території підконтрольній українській владі вугілля антрацитної групи не видобувається. Родовища вугілля, зокрема, марки А розташовані у частині Луганської та Донецької областей, яка контролюється незаконними збройними формуваннями.
15 березня 2017 року набрав чинності Указ президента України №62/2017 про введення в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 15 березня 2017 року "Про невідкладні додаткові заходи із протидії гібридним загрозам національній безпеці України". Вищезазначеним Рішенням Рада національної безпеки і оборони України вирішила тимчасово, до реалізації пунктів 1 і 2 Мінського "Комплексу заходів" від 12 лютого 2015 року, а також до повернення захоплених підприємств до функціювання згідно із законодавством України, припинити переміщення вантажів через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей. Тобто, постачання товарів, з непідконтрольній українській владі території, заборонено (Постанова Кабінету Міністрів “Про обмеження поставок. окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію” від 16.12.2015р. №1035 (зі змінами)). Родовища вугілля "антрацит" (марка А) на території України знаходяться у Луганській і Донецькій областях. На території, що контролюється Урядом України відсутні вугледобувних та вуглепереробних підприємств, які виробляють/збагачують вугілля марки А. Вищезазначене також відповідає листу державного підприємства "Вугілля України" від 28.01.2015 № 0125/05.
Ще раз, слід зауважити, що вугілля марки АО 25-50 та АО 25-70 не видобувається на території підконтрольній українській владі, що наразі є загальновідомо з відкритих джерел інформації (у т. ч. із ЗМІ) та кожен має вільний доступ до даної інформації та у разі потреби може звернутися із запитом до уповноваженого органу за підтвердженням.
Усе вищезазначене доводить недостовірність зазначеної інформації учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції, зокрема про те, що виробниками вугілля кам'яного АО (25-50, 25-70) є українські підприємства - АТ «ДТЕК ТРЕЙДIНГ”, ТОВ«Стиль-Кепiтап», та країною видобування є Україна
Детальніше: див. файл: тендерна пропозиція.pdf від 04 січня 2018 17:23 та наглядний приклад скріншот тендерної пропозиції наведено у протоколах засідання тендерного комітету від «15» січня 2018 року, що додаються.
5). Виявлене порушення у деяких документах ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "ТЕПЛОЕНЕРГОСЕРВІС", зокрема у документах, що містяться у файлах: технична частина.pdf, тендерна пропозиція за результатами аукціону.pdf, кваліфікаційна частина.pdf, тендерна пропозиція.pdf , які адресовані комітету з конкурсних торгів та в яких зазначається поняття“Комітету з конкурсних торгів (?!)”, що не відповідає умовам тендерної документації та Закону України “Про публічні закупівлі”, так як згідно п. 1 Розділу І ТД - тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон). Терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі, а поняття: “торги (конкурсні торги)” та “комітет з конкурсних торгів” відсутні у ТД та ч.1 ст. 1 Закону, а натомість визначене в Законі України «Про здійснення державних закупівель», який втратив свою чинність на підставі Закону № 922-VIII від 25.12.2015, ВВР, 2016, № 9, ст.89, а тому вищенаведені документи, що надані учасником процедури закупівлі не відповідають вимогам/умовам ТД та Закону України “Про публічні закупівлі”
- чим порушено умови / вимоги п. 1 Розділу І ТД, Закону України “Про публічні закупівлі”;
6). Не надано пояснення щодо відсутності / ненадання у складі тендерної пропозиції документів, які вимагалися тендерною документацією.
(Згідно абз. 5 Приміток до Додатку № 2 тендерної документації “Якщо учасник не подав у складі своєї тендерної пропозиції документи, які вимагаються тендерною документацією, то він повинен надати щодо цього письмове пояснення, яке надається у складі його тендерної пропозиції (у сканованому вигляді за підписом уповноваженої посадової особи Учасника та скріплене печаткою)”
Слід зазначити, що будь-які пояснення у складі тендерної пропозиції ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "ТЕПЛОЕНЕРГОСЕРВІС" щодо відсутності необхідних документів (зокрема інформації та документів, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, згідно Додатку №1 до тендерної документації), або неможливості їх надання – відсутні.
- чим порушено вимоги п. 10.4 та абзацу 2 та/або абзацу 5 Приміток до Додатку № 2 до тендерної документації.
Всі інші підстави невідповідності тендерної пропозиції ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "ТЕПЛОЕНЕРГОСЕРВІС" умовам тендерної документації детально описані у протоколах засідання тендерного комітету від «15» січня 2018 року, що додаються та залишаються чинними, незмінними та непохитними, незважаючи на оправдання Скаржника, що базуються лише на нехтуванні Скаржником чинного законодавства, перекручуванні інформації про причини відхилення його тендерної пропозиції та виривання окремих слів та контексту з вищезгаданих протоколів відхилення.
Враховуючи вищевикладене, тендерний комітет не вбачає необхідності та правових підстав для скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "ТЕПЛОЕНЕРГОСЕРВІС", у зв’язку з чим, вимоги від 23 січня 2018 № UA-2017-12-22-002475-a.c2 та № UA-2017-12-22-002475-a.c3 - відхиллено.
Завчасно вдячні за порозуміння.
З повагою, тендерний комітет.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
неправомірна кваліфікація учасника ТОВ "ТПП "МАКВІН" як переможця
Номер:
b57a646759854edb9e9a4d523d556498
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-12-22-002475-a.c1
Назва:
неправомірна кваліфікація учасника ТОВ "ТПП "МАКВІН" як переможця
Вимога:
Замовником за результатами розгляду та об’єктивної неупередженої оцінки тендерної пропозиції ТОВ «ТПП МАКВІН» протоколом від 16.01.2018р. встановлено повну відповідність пропозиції вимогам тендерної документації, не дивлячись на порушення та невідповідність кваліфікаційним вимогам які були допущені учасником ТОВ «ТПП МАКВІН» при поданні тендерної пропозиції, а саме:
1) Всупереч вимогам п.1.2. Додатку 1 тендерної документації учасником ТОВ «ТПП МАКВІН»
надано копію договору оренди незавіреного орендодавцем чи надавачем послуг , як того вимагав замовник.
2) Згідно вимогам п.1.4. Додатку 1 тендерної документації на підтвердження договірних відносин з виробником (постачальником) учасником ТОВ «ТПП МАКВІН» наданий документ - копія договору поставки №14 від 04.01.2018р. без специфікацій, які є невід’ємною частиною згідно умов договору. Тому такий документ не може вважатися таким, що наданий.
3) Згідно з вимогами п.6 Додатку 1 тендерної документації учасником ТОВ «ТПП МАКВІН» не надано інформації щодо технічного регламенту згідно якого виготовляється товар, а саме вугілля, яке запропоноване до постачання виробництва Росії та яке не може виготовлятися за державними нормами ДСТ України. Надана учасником інформація у довідці 1-2_Додаток-1_до_ТД_(Технічна_специфікація) не відповідає дійсності також у частині п.1 та п.12 довідки (марка вугілля згідно ДСТУ 3472 та виготовлення відповідно державним стандартам) якщо вугілля, що пропонується до постачання вироблено в іншій державі на нього не можуть поширюватися державні стандарти України.
Відповідно до п.3 Розділу 5. Оцінка тендерних пропозицій та ч.1. ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо учасник не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Вимагаємо дотримуватися основних принципів здійснення публічних закупівель, не порушуючи права та законні інтереси інших учасників закупівлі, та прийняти рішення з дотриманням норм законодавства з публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.01.2018 17:08
Вирішення:
Тендерний комітет ознайомився з вимогою UA-2017-12-22-002475-a.c1 від 17 січня 2018 17:08 «неправомірна кваліфікація учасника ТОВ "ТПП "МАКВІН" як переможця», яка подана ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "ТЕПЛОЕНЕРГОСЕРВІС" (далі — Скаржник) щодо процедури закупівлі – відкриті торги: “ДК 021:2015 – 09110000-3. Тверде паливо (вугілля кам'яне: Лот №1. Вугілля кам'яне марки АО (25-50)” [оголошення в ЦБД: UA-2017-12-22-002475-a ● 2749c6517c4c4df292290724350710f3] (надалі - Вимога) та повідомляє, що дана Вимога не має під собою правового підґрунтя, так як Скаржник не розуміє суті самих вимог зазначених Замовником у тендерній документації (наглядним прикладом чого є відхилена тендерна пропозиція Скаржника, ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "ТЕПЛОЕНЕРГОСЕРВІС", через порушення ним вимог / умов тендерної документації та чинного законодавства), у зв'язку з чим Скаржник зробив передчасні та хибні висновки про нібито невідповідність кваліфікаційним вимогам учасника ТОВ "ТПП "МАКВІН" як переможця, оскільки:
1) на виконання умови п. 1.2 Додатку №1 до тендерної документації, основна / імперативна суть якої полягає в тому, що оскільки замовник не має можливість зберігати одночасно весь обсяг вугілля на своїй території, то Учасник повинен мати можливість складувати та охороняти на своїй території необхідну кількість вугілля, а далі, в дужках, Замовником для прикладу, пояснюється якими приблизно документами це може бути підтверджено. Тобто саме основна суть вимог полягає у можливості, Учасника замість Замовника, зберігати весь обсяг вугілля на своїй території, задля чого, як пояснюється, він може мати як власні споруди та ваги, так і орендувати їх. Таку можливість підтверджено ТОВ "ТПП "МАКВІН" шляхом надання у складі його тендерної пропозиції у сканованому вигляді договору №328ОС від 03.07.2017 р. на оренду складу, автовагів та автонавантажувача та підтверджено актом-прийому передачі до нього. Даний договір та акт завірений печаткою орендаря та орендодавця, та оскільки є ксерокопією, завірений підписом уповноваженої посадової особи учасника процедури закупівлі та скріплені печаткою, що повністю відповідає вимогам п. 1 розділу ІІІ тендерної документації. А отже даний учасник процедури закупівлі відповідає умовам тендерної документації в цій частині.
2) Скаржник стверджує, що “згідно вимог п.1.4. Додатку 1 тендерної документації на підтвердження договірних відносин з виробником (постачальником) учасником ТОВ «ТПП МАКВІН» наданий документ - копія договору поставки №14 від 04.01.2018р. без специфікацій, які є невід’ємною частиною згідно умов договору”. І знову приходить до хибного висновку, що “такий документ не може вважатися таким, що наданий”, але ж в умовах п. 1.4 Додатку №1 до тендерної документації, зазначено, що “Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з виробником (постачальником) вугілля (шахтою, вугільною компанією, тощо) або його офіційним представником, дилером, дистриб’ютором чи покупцем, що здійснює реалізацію та відвантаження вугілля, шляхом подання у складі тендерної пропозиції копії договору, що підтверджує можливість відвантаження вугілля кам’яного на договірних засадах на користь такого учасника, в тому числі вугілля вказаної в даній документації марки. Вказана вимога не стосується безпосередньо виробників вугілля.” та не встановлено будь-яких вимог щодо надання додаткових угод до договору, специфікацій чи актів-прийому передачі товару і не зазначено, що у разі якщо учасник не надав додатки до нього, то договір буде вважатися не наданим.
ТОВ "ТПП "МАКВІН" у складі його тендерної пропозиції надав копію договору (Договір поставки №14 від 04.01.2018, докладніше див. файл - 1-9-1__Договір поставки_АО_(25-50).pdf, що знаходиться в архівній папці - 1_Технічна_специфікація_(зг-Додатку-1-до-ТД).rar), що підтверджує можливість відвантаження вугілля кам’яного на договірних засадах на користь такого учасника, в тому числі вугілля вказаної в даній документації марки (див. п. 1.1 даного Договору, де зазначено: “В порядку, на умовах і з метою, встановленими Договором, Постачальник зобов’язується поставити та передати у власність Покупця вугільну продукцію марки АО (25-50) (далі – «Товар»), а Покупець зобов’язується прийняти та оплатити Товар”) та окрім цього, у складі його тендерної пропозиції надав оригінал гарантійного листа від ТОВ «ФПК «РЕСУРСГРУП» №1100 від 04.01.2018, що додатково підтверджує можливість відвантаження вугілля антрациту сорту АО у кількості до 2000 тн, виробництва «Разрез Восточный» (РФ, Новосибірська обл.), згідно з договором №14 від 04.01.2018 року на адресу ТОВ “ТПП” МАКВІН” протягом 2018 року.
Тобто, згідно п. 1.4 Додатку №1 до тендерної документації від учасника вимагалося надання копії договору, що підтверджує можливість відвантаження вугілля кам’яного марки АО (25-50) на договірних засадах на користь такого учасника, та ТОВ “ТПП” МАКВІН” надав такий договір, а отже, вимогу п. 1.4 Додатку №1 до тендерної документації, даним Учасником, виконано у повній мірі.
3) Також, Скаржник стверджує, що “згідно вимоги п.6 Додатку 1 тендерної документації учасником ТОВ «ТПП МАКВІН» не надано інформації щодо технічного регламенту згідно якого виготовляється товар, а саме вугілля, яке запропоноване до постачання виробництва Росії та яке не може виготовлятися за державними нормами ДСТУ. Надана учасником інформація у довідці 1-2_Додаток-1_до_ТД_(Технічна_специфікація) не відповідає дійсності також у частині п.1 та п.12 довідки (марка вугілля згідно ДСТУ 3472 та виготовлення відповідно державним стандартам) якщо вугілля, що пропонується до постачання вироблено в іншій державі на нього не можуть поширюватися державні стандарти України” чим знову викривлює та перекручує умови п. 6 Додатку №1 до тендерної документації, де в оригіналі, зазначено, що
“...учаснику необхідно надати довідку у довільній формі з описом технічних та якісних характеристик запропонованого товару (довідка повинна містити найменування виробника (постачальника), рік виготовлення, гарантійний строк, технічні характеристики, технічний регламент або ТУ, або ТУ У, або ДСТУ, згідно якого виготовляється товар).”
Тобто, Скаржник посилається лише на те, що Учасником не зазначено технічний регламент, але не приймає до уваги розділовий сполучник вимог “або” який дає можливість зазначати учаснику інформацію про ДСТУ та окрім цього, слід зауважити, що в оригіналі наданої довідки (докладніше дивитись документ “ДОВІДКА з описом технічних та якісних характеристик запропонованого товару (надається на виконання вимог пункту 6 Додатку №1 до тендерної документації)” файл — 1-7_Інформаційна_довідка_про_товар.pdf, що знаходиться в архівній папці — 1_Технічна_специфікація_(зг-Додатку-1-до-ТД).rar) ТОВ “ТПП” МАКВІН” пункт №12 на який посилається Скаржник, взагалі відсутній, а в дійсності присутні всього 10 пунктів даної довідки, зокрема у п. 10 якої зазначається, що: “Вугілля кам'яне марки АО (25-50), що пропонується до постачання: виготовлено відповідно до діючих державних та/або міжнародних стандартів, норм, відповідає ДСТУ 3472, ГОСТ 19242, ДСТУ 7146:2010, не є токсичним продуктом.”, що повністю відповідає вимогам п. 6 Додатку №1 до тендерної документації та вимогам, передбаченим п. 3.1 ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб» де зазначено, що “Для побутових потреб використовують вугілля марок Д, ДГ, Г, П, А та Ж згідно з ДСТУ 3472” Донецького та Львівсько-Волинського басейну, з розмірами кусків згідно з ГОСТ 19242, а також вугілля, що імпортують, якщо воно за класифікаційними показниками відповідає ДСТУ 3472, а за розміром кусків (крім 6—100 мм) — ГОСТ 19242”. Тобто, ТОВ “ТПП” МАКВІН” у вищезгаданій довідці, саме і було зазначено про таку відповідність, зокрема у п.1 Довідки зазначено “1. Марка вугілля згідно з ДСТУ 3472 — вугілля кам'яне марки АО” та у п. 2 Довідки зазначено “2. Розмір кусків згідно з ГОСТ 19242 — 25-50 мм”, а також в інших пунктах даної Довідки, - зазначені технічні та якісні характеристики запропонованого вугілля, найменування виробника (постачальника), рік виготовлення, гарантійний строк, що підтверджує відповідність запропонованого товару ТОВ “ТПП” МАКВІН” всім вимогам та умовам тендерної документації у цій частині.
4) Окрім цього, Скаржник зазначає у Вимозі саме про “невідповідність кваліфікаційним вимогам” ТОВ “ТПП” МАКВІН”, але це також не відповідає дійсності, оскільки у п. 9.1 Додатку №2 до тендерної документації встановлено кваліфікаційні критерії, згідно ст.16 Закону України “Про публічні закупівлі” на підтвердження яких, як зазначено “Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям” та встановлено конкретний перелік документів, що вимагаються від учасників процедури закупівлі, а саме надання:
- довідки в довільній формі, завіреною підписом та печаткою Учасника, що містить інформацію про виконання аналогічних договорів за 2017 рік (крім відомостей, що становлять комерційну таємницю) із зазначенням предметів договорів, замовників;
- копії аналогічних договорів за 2017 рік, які були зазначені у довідці та одного з документів, до кожного з них, про їх виконання — видаткових накладних та/або актів.
(Причому у примітках до п. 9.1 зазначено: Аналогічними договорами відповідно до умов даної тендерної документації є договори, предметом закупівлі яких є товарна продукція / товар — вугілля кам'яне; Кількість зазначених аналогічних договорів у довідці — не менше 1-го, за будь-який період 2017 року)
На виконання вищезазначених кваліфікаційних вимог ТОВ “ТПП” МАКВІН” у складі його тендерної пропозиції надано:
- Довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору із зазначенням предмету договору, замовника (докладніше див. файл: 2-1-1_Довідки_ст-16-Додатку-2-до-ТД.pdf, що знаходиться в архівній папці - 2-1_Кваліфікаційні_документи_ст-16_(зг-Додатку-2-до-ТД).rar );
- копію аналогічного договору, який був зазначений у довідці (докладніше див. файл: 2-1-3_Договір-81_13-11-2017.pdf, що знаходиться в архівній папці - 2-1_Кваліфікаційні_документи_ст-16_(зг-Додатку-2-до-ТД).rar );
- специфікацію до аналогічного договору, який був зазначений у довідці (докладніше див. файл: 2-1-3_Договір-81_13-11-2017.pdf, що знаходиться в архівній папці - 2-1_Кваліфікаційні_документи_ст-16_(зг-Додатку-2-до-ТД).rar );
- видаткову накладна та акт до аналогічного договору, який був зазначений у довідці (докладніше див. файл: 2-1-3_Договір-81_13-11-2017.pdf, що знаходиться в архівній папці - 2-1_Кваліфікаційні_документи_ст-16_(зг-Додатку-2-до-ТД).rar ),
якими ТОВ “ТПП” МАКВІН” повністю підтвердив свою відповідність встановленим у п.9.1 Додатку №2 до тендерної документації кваліфікаційним критеріям.
Враховуючи усе вищевикладене, у тендерного комітету відсутні правові підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ “ТПП” МАКВІН”, у зв’язку з чим, вимоги UA-2017-12-22-002475-a.c1 від 17 січня 2018 - відхиллено.
Завчасно вдячні за порозуміння.
З повагою, тендерний комітет.
Статус вимоги:
Відхилено