-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги за ДК 021-2015 (CPV) 55520000-1 - Кейтерингові послуги (послуги з постачання готової їжі для організації шкільного харчування)
Завершена
1 250 486.83
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 12 504.87 UAH
мін. крок: 1% або 12 504.87 UAH
Період оскарження:
24.01.2023 20:29 - 03.02.2023 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга на дії Черкаської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 7 Черкаської міської ради Черкаської області, ЄДРПОУ: 25874875
Номер:
3962cb202c444b4b9ac712f4a8d04979
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-24-018591-a.a2
Назва:
Скарга на дії Черкаської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 7 Черкаської міської ради Черкаської області, ЄДРПОУ: 25874875
Скарга:
СКАРГА
на дії замовника
1. Антимонопольний Комітет України
Департамент з питань оскаржень рішень у сфері публічних закупівель
2. інформація про ЗАЯВНИКА (скаржника):
- ТОВ «Благосфера»
- контактна особа: Черненко Олег Олександрович, телефон +380683203350, адреса електронної пошти: blagosfera@ukr.net;
- місцезнаходження: 18000, Україна, Черкаська область, м. Черкаси, бул. Шевченка, 145, оф. 325.
3. Інформація про ВІДПОВІДАЧА:
- Черкаська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 7 Черкаської міської ради Черкаської області, ЄДРПОУ: 25874875
- контактна особа, яка відповідає за тендерні закупівлі: Ірина Чаус, телефон: +380681066377, E-mail: byxzosh7@ukr.net
- місцезнаходження: 18031, Україна, Черкаська область, м. Черкаси, вул. Добровольчих батальйонів, буд. 13
Черкаська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7 Черкаської міської ради Черкаської області (Далі-Замовник) було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями). Номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2023-01-24-018591-a.
Товариство з обмеженою відповідальністю «БЛАГОСФЕРА» (Далі- Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно тендерної документації подало тендерну пропозицію. Предмет закупівлі: ДК 021:2015-55520009 Кейтерингові послуги ( послуги з постачання готової їжі для організації шкільного харчування).
07.02.2023 року за результатами розгляду пропозиції Скаржника, Замовником було прийнято рішення про відхилення пропозиції ТОВ «БЛАГОСФЕРА», як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації на проведення закупівлі: ДК 021:2015-55520009 Кейтерингові послуги з постачання готової їжі для організації шкільного харчування (Рішення_УО відхилення і переможець ЗОШ 7 (Протокольне рішення без номеру від 07.02.2023 року) - додається).
Скаржник не може погодитися з прийнятим рішенням та вважає дії Замовника такими, що грубо порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та його права і інтереси з наступних підстав.
Відповідно до положень ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Аналіз рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Благосфера» свідчить про те, що з боку Замовника мають місце дискримінаційні вимоги, упереджене визначення переможця та надмірні вимоги, які не передбачені чинним законодавством.
1. Так, в рішенні про відхилення тендерної пропозиції було зазначено, що ТОВ «Благосфера» не надало Замовнику окремий лист згідно вимог ч.6 розділу І тендерної документації про валюту, в якій повинно бути проведено розрахунки. Дане твердження не відповідає дійсності.
ТОВ «Благосфера» було надано гарантійний лист щодо валюти закупівлі, де було зазначено, що всі розрахунки з Замовником будуть здійснюватися у національній валюті України.
Лист від ТОВ «Благосфера» щодо валюти закупівлі був наданий (завантажений на https://gov.e-tender.ua/tender/restoranni-poslugi/UA-2023-01-24-018703-a-posluhy-za-dk-021-2015-cpv-55520000-1-kejterynhovi-posluhy-posluhy-z ) 05.02. 2023 р.
2. Не відповідає дійсності і твердження Замовника щодо допущення порушень тендерної документації з боку Скаржника в частині зазначення ціни яка б перевищувала очікувану вартість предмета закупівлі та надання листа –згода про те, що тендерні пропозиції, ціна яких є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі буде відхилена згідно вимог п.6.4 ч.6 розділу І тендерної документації.
Відповідно до п.28 Постанови КМУ України від 12.10.2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (Далі- ОСОБЛИВОСТЕЙ) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Замовник в тендерній документації обов’язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Якщо замовник зазначає в тендерній документації про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, він повинен зазначити про прийнятний відсоток перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, визначеної замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Якщо замовник не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення, або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації, то замовник відхиляє таку тендерну пропозицію відповідно до абзацу тринадцятого пункту 41 цих особливостей.
Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів було зазначено суму у розмірі 1.250.486.83 грн.
ТОВ «Благосфера» в тендерній пропозиції вказало суму 1.190.486.83 грн. (з ПДВ), яка є нижчою від суми Замовника. Прийнятний відсоток перевищення не зазначав.
ТОВ Котенко Жанна Григорівна тендерну пропозицію було надано на суму 1.250.000.00 грн.(з ПДВ), що є вищою від нашої.
Незважаючи на те, що, ТОВ « Благосфера» було надано найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що було досягнуто завдяки застосуванню технологічному процесу виробництва, Замовником вказаний факт було проігноровано і відхилення її як аномально низької не ставилося.
Тим самим, Скаржником в тендерній пропозиції вже була зазначена сума, яка є нижчою за зазначену суму Заявника, та не перевищувала очікувану вартість предмета закупівлі, а тому надання такого листа-згода є надмірним, невиправданим та дискримінаційним.
Скаржником вимоги законодавства порушено не було.
Лист від ТОВ «Благосфера» щодо вартості закупівлі наданий (завантажений на https://gov.e-tender.ua/tender/restoranni-poslugi/UA-2023-01-24-018703-a-posluhy-za-dk-021-2015-cpv-55520000-1-kejterynhovi-posluhy-posluhy-z ) для усунення невідповідностей 07.02.2023 р.
3. Дискримінаційною є і вимога Замовника у тендерній документації щодо надання копії паспорту учасника відкритих торгів.
Замовником всупереч вимог Закону України «Про обробку персональних даних», «Про інформацію» вимагалося надати відповідно до абз.13 п.1.1 ч.1, розділу ІІІ тендерної документації копію паспорта, що посвідчує особу.
Згідно з ст. 11 Закону України “Про інформацію” не допускаються збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та захисту прав людини.
До конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров’я, а також адреса, дата і місце народження. Частина цих даних міститься в паспорті громадянина України.
Окрім того, згідно Закону України “Про обробку персональних даних” дані про особу не можуть бути оброблені без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Закон України «Про захист персональних даних» визначає персональними даними відомості про фізичну особу, яка ідентифікована, забороняючи при цьому обробку даних про фізичну особу, які є конфіденційною інформацією.
Тож, ніхто не має права обробляти персональні дані особи, без отримання згоди від особи. Обробка персональних даних фізичної особи без її згоди порушує статтю 11 Закону України «Про інформацію», статтю 6 Закону України «Про захист персональних даних» та статтю 32 Конституції України.
Незаконне збирання, зберігання, використання, знищення, поширення конфіденційної інформації про особу або незаконна зміна такої інформації тягне за собою кримінальне правопорушення передбачене ст. 182 Кримінального кодексу України.
Повноваження директора (в тому числі з приводу укладення договору) зазвичай прописані в Статуті підприємства, в Наказі про призначення директора або ж протоколі загальних зборів учасників на яких було призначено директора. Також ПІБ директора зазначені в ЄДР і цю інформацію можна переглянути у відповідному реєстрі просто надіславши безкоштовний запит.
Відповідно до абз. 2 ч. 2 ст. 28 Закону «Про публічні закупівлі» - не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі що містить персональні дані. Замовник, орган оскарження та центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, мають доступ в електронній системі закупівель до інформації, яка визначена учасником конфіденційною.
Жоден законодавчий акт, зокрема, Закон України «Про публічні закупівлі» , не містить вимогу щодо надання Учасником у складі тендерної пропозиції копії паспорта.
Дані вимоги Закону узгоджуються із вимогами п. 36. Особливостей, де зазначено, що не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі інформація, що містить персональні дані.
Незважаючи на те, що дії Замовника є незаконними, Скаржником все ж таки було надано серед інших документів і копії окремих аркушів паспорту (завантажений на https://gov.e-tender.ua/tender/restoranni-poslugi/UA-2023-01-24-018703-a-posluhy-za-dk-021-2015-cpv-55520000-1-kejterynhovi-posluhy-posluhy-z ).
Однак, і цього для Замовника видалося замало. Замовник визнав не надання Скаржником усіх 16 аркушів паспорту як порушення вимог тендерної документації.
4. Є дискримінаційними і вимоги Замовника щодо надання Скаржником інформації про ставку оподаткування відповідно до абз.2 п.1.8. ч.1 розділу ІІІ тендерної документації.
Довідка від ТОВ «Благосфера» щодо відомостей про учасника була надана (завантажена на https://gov.e-tender.ua/tender/restoranni-poslugi/UA-2023-01-24-018703-a-posluhy-za-dk-021-2015-cpv-55520000-1-kejterynhovi-posluhy-posluhy-z ) 05.02. 2023 р. За вимогою Замовника довідка була надана в довільній формі.
Як відомо, базова (основна) ставка податку на прибуток підприємств становить 18%. Це встановлено п. 136.1 Податкового кодексу України. Ця інформація загальнодоступна та стосується всіх підприємств на території України. Одночасно з основною ставкою податку на прибуток у 18%, ставки податку на дохід встановлюються у розмірах, залежно від виду діяльності.
Зазначаю, що разом з тим від ТОВ «Благосфера» 05.02.2023 р. був наданий (завантажений на https://gov.e-tender.ua/tender/restoranni-poslugi/UA-2023-01-24-018703-a-posluhy-za-dk-021-2015-cpv-55520000-1-kejterynhovi-posluhy-posluhy-z ) Витяг ЄДР підприємства, який містить всю необхідну інформацію, в тому числі і всі види діяльності ТОВ «Благосфера».
5. Замовником відповідно пп.5.1.1 п.5.1 ч.5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу ІІІ тендерної документації вимагалось: Відповідно пп.5.1.1 п.5.1 ч.5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу ІІІ тендерної документації вимагалось: 5.1.1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів*: Довідка в довільній формі про досвід виконання аналогічного договору, з інформацією про найменування замовника, предмет договору, його номер та дату, а також посилання на публічне розміщення інформації про укладений аналогічний договір на порталі уповноваженого органу з публічниих закупівель https://prozorro.gov.ua/.
Оригінал(-и) позитивного відгуку(-ів) щодо надання аналогічних послуг** в обсязі, не менше 50% від очікуваної вартості закупівлі, оригінал(-и) та/або копію(-ії), завірену(-і) учасником, договору(-ів) надання цих послуг за вищевказаним(-и) відгуком(-ами), а також оригінал(-и) та/або копію(-ії), завірену(-і) учасником, первинного(-их) документу(-ів), що підтверджують факт надання цих послуг (акт, тощо). (Фактичне виконання договору(-ів) обов’язково вказати у відгуці(-ках).
**Аналогічними вважаються послуги з організації шкільного харчування на умовах кайтерінгу . *Аналогічним вважається договір, що укладений із замовниками (контрагентами) за результатами проведення процедури закупівлі, інформація про проведення якої знаходиться у публічному доступі на порталі уповноваженого органу з публічниих закупівель https://prozorro.gov.ua/ або договір, інформація про який знаходиться у публічному доступі на порталі уповноваженого органу з публічниих закупівель https://prozorro.gov.ua/.
Учасники повинні документально підтвердити факт проведення процедури закупівлі, за якою був укладений договір, наданий у складі тендерної пропозиції або здійснити посилання на публічне розміщення інформації про укладений аналогічний договір на порталі уповноваженого органу з публічниих закупівель https://prozorro.gov.ua/.
По-перше: Замовник невірно посилається в тендерній документації на вимоги законодавства щодо кваліфікаційних критеріїв. Так, кваліфікаційні критерії врегульовані ст. 16 Закону України « Про публічні закупівлі» (Далі-Закон), а ніяк не ст. 17 Закону, що передбачає відмову в участі у процедурі закупівлі і на яку посилається Замовник.
По-друге: Замовник в тендерній документації посилається на послуги з організації шкільного харчування на умовах організації харчування/кейтерінгу за нормами, встановленими Постановою КМУ від 22.11.2004 №1591.
В той же час, дана постанова втратила чинність з 01.09.2021 року на підставі Постанови КМУ № 305 від 24.03.2021 року, якою було затверджено нові норми та Порядок організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку.
Тим самим, Замовником при розробці тендерної документації було застосовано законодавство, яке втратило чинність.
По-третє: Згідно п.4 ст.22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до ч. 2 п.3 ст. 16 Закону Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Закон дозволяє Замовнику встановлювати критерій підтвердження досвіду (ст. 16 Закону), але не дає права встановлювати будь-які інші додаткові обмежувальні критерії.
Натомість, Замовник вимагає наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів (не менше трьох), інформація про проведення яких знаходиться у публічному доступі на веб-порталі уповноваженого органу з публічниих закупівель https://prozorro.gov.ua/ або договір, інформація про який знаходиться у публічному доступі на веб- порталі уповноваженого органу з публічниих закупівель https://prozorro.gov.ua/.
Тим самим, Замовник, порушує наші права, нівелюючи наш реальний досвід, перешкоджає нам реалізувати право на участь у публічній закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками.
Основною метою встановлення кваліфікаційного критерію для учасників є переконатися у спроможності учасника до виконання робіт за предметом закупівлі. Задля цього достатнім є встановити чи виконувалися раніше учасником подібні послуги і чи задовільна якість таких послуг.
На сьогоднішній день ми маємо аналогічні договори з надання послуг з постачання готової їжі для організацій, інформація про проведення яких не знаходилася у публічному доступі на веб-порталі уповноваженого органу з публічних закупівель https://prozorro.gov.ua/.
Так, ТОВ «Благосфера» проводилося постачання готової їжі відповідно до договорів укладених з:
Договору № 22\01 від 22.01.2021 р. з ТОВ «Юрія – фарм»;
Договору № 01-06-2022 від 01.06.2022 р. з ТОВ «Юрія – фарм»;
Договору № 061022 від 06.10.2022 р. з ТОВ «Графія Україна».
Договори додаються.
Відтак, ми фактично виконували аналогічні предмету закупівлі послуги якісно і в належні строки, чим доводимо спроможність виконати такі ж послуги, що встановлені Замовником у технічній специфікації UA-2023-01-20-018591-a. (Лист – відгук за № 03-01/23 від 03 січня 2023 р. від ТОВ «Юрія – фарм» про належну якість робіт додається).
У своїх рекомендаціях Міністерству економіки України від 23.07.2021 року № 18-рк Антимонопольний комітет України про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції зазначив, що для замовника важливо переконатись у тому, що учасник має досвід поставки аналогічного товару, тобто має об’єктивну можливість виконати договір.(п.41)
Верховним Судом у Постанові від 29.01.2021р. у справі № 640/1042/19 (№ К/9901/688/20), вказано, що дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших. Вимоги повинні поширювались не лише на певного суб’єкта або конкретну групу суб`єктів господарювання, а на всіх потенційних учасників конкурсних торгів і були обов`язкові до виконання всіма потенційними учасниками.
Вважаємо, вимоги в тендерній документації щодо підтвердження виконання аналогічних договорів тільки у публічному доступі на веб-порталі уповноваженого органу з публічниих закупівель https://prozorro.gov.ua/. є дискримінаційними, які обмежують конкуренцію та порушують наші права та інтереси.
Постійно діючою адміністративною колегією АМКУ вже приймалися рішення з подібних питань, якими скарги були задоволені, а саме: Рішення № 22250-р/пк-пз від 01.12.2020 UA-2020-11-07-000306-с.
6. Замовником було встановлено порушення п.п.5.1.2 п.5 ч.1 ч.5 розділу ІІІ тендерної документації щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання і досвід і в кількості не менше 3 осіб, а також відсутності наказів про прийняття на роботу або трудових книжок на Кашлакова С.В., Янківського Р.Л. та Смірнова В. С. і санітарної книжки\медичної довідки Смірнова С. В.
Зазначена вимога не надає можливості прийняти участь у процедурі закупівель тим учасникам, які не мають у штаті необхідну кількість працівників, разом з цим готові надати послуги з організації гарячого харчування у відповідності з вимогами Документації.
Дії Замовника порушують принцип здійснення закупівель визначені ст.5 Закону, в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Тим самим, взяти участь зможуть ті суб’єкти господарювання, які мають працівників відповідної кваліфікації, саме у штаті підприємства. Дана вимога порушує ст.22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
ТОВ «БЛАГОСФЕРА» успішно надає кейтерингові послуги і взмозі надати високоякісні послуги і Замовнику.
Зазначаємо, що станом на 06.02.2023 р. на ТОВ «Благосфера» працює 3 кухара та водій. Додаються:
довідка про наявність персоналу;
накази на прийняття на роботу кухарів (Янківський, Мельник, Кузнєцова) та водія (Смірнов);
повідомлення про прийняття працівників на роботу з квитанціями;
документи, які підтверджують відповідну освіту працівників (Янківський, Мельник, Кузнєцова);
санітарні книжки кухарів (Янківський, Мельник, Кузнєцова) та водія (Смірнов);
посвідчення водія (Смірнов).
Всі перераховані вище документи були надані від ТОВ «Благосфера» (завантажені на https://gov.e-tender.ua/tender/restoranni-poslugi/UA-2023-01-24-018703-a-posluhy-za-dk-021-2015-cpv-55520000-1-kejterynhovi-posluhy-posluhy-z ) ТОВ «Благосфера» для усунення невідповідностей 07.02.2023 р.
7. Відповідно пп.5.1.3. п.5.1 ч.5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу ІІІ тендерної документації вимагалось наявність обладнання та матеріально – технічної бази. Наявність обладнання, яка повністю забезпечує вимогу Замовника була зазначена у Листі обладнання 3 ТОВ «Благосфера».
Замовником вимагалось: В складі тендерної пропозиції учасника відсутні документи Відповідно пп.5.1.3. п.5.1 ч.5, а саме: На підтвердження наявності в учасника плити індукційної не менше 1шт., матеріал корпуса: нержавіюча сталь, кількість комфорок – не менше 4, загальною потужністю не менше 14 кВт, відсутній технічний паспорт або інструкція з експлуатації, та документи, що підтверджують придбання відповідного обладнання власником такого обладнання. На підтвердження наявності в учасника генератора бензиновий /дизельний: шт. – не менше 1для забезпечення безперебійної роботи вищеперерахованого обладнання, як резервне або аварійне джерело живлення не менше 230 В/50 Гц, відсутній технічний паспорт або інструкція з експлуатації. Також учасник ТОВ «БЛАГОСФЕРА» не надав в складі тендерної пропозиції документи на підтвердження використання генератора на договірних засадах (договір оренди, лізингу, тощо), оскільки власником згідно підтверджуючих документів (FAKTURA nr FS-48785/22/AVPL1/12) даного обладнання є фізична особа Олег ЧЕРНЕНКО, а не учасник ТОВ «БЛАГОСФЕРА».
Скаржник зазначив наявність у ТОВ Благосфера» плити індукційної\електричної (КИЙ-В, марка ПЕД-4 з потужністю 16 кВт), інформація про яку була у Листі обладнання 3, який був наданий від ТОВ «Благосфера» (завантажений на https://gov.e-tender.ua/tender/restoranni-poslugi/UA-2023-01-24-018703-a-posluhy-za-dk-021-2015-cpv-55520000-1-kejterynhovi-posluhy-posluhy-z ) 05.02. 2023 р..
Документи щодо матеріально – технічної бази від ТОВ Благосфера» надані для усунення невідповідностей (завантажені на https://gov.e-tender.ua/tender/restoranni-poslugi/UA-2023-01-24-018703-a-posluhy-za-dk-021-2015-cpv-55520000-1-kejterynhovi-posluhy-posluhy-z ) 07.02. 2023 р., а саме:
Договір оренди Благосфера Добробут;
Акт прийому – передачі Благосфера Добробут;
Плита ПЕД-4 інструкція з експлуатації;
Генератор GE35006 інструкція з експлуатації;
Генератор NAC-GIG-8-QL інструкція з експлуатації;
Договір позички генератори;
Протокол зборів по генераторам.
Зазначу, що генератори були придбані Черненко О. О. (одним із засновників ТОВ «Благосфера») в Польщі і тому рахунки польскою мовою. Інструкції з експлуатації також польською мовою, тому що як країна ЄС Польща дотримується рекомендації щодо хорони навколишнього природного середовища і зменшення використання природних матеріальних ресурсів (паперу в тому числі), тому всі інструкції в електронному вигляді.
Щодо державної реєстрації потужностей, то 05.02.2023 р. від ТОВ «Благосфера» була надана (завантажена на https://gov.e-tender.ua/tender/restoranni-poslugi/UA-2023-01-24-018703-a-posluhy-za-dk-021-2015-cpv-55520000-1-kejterynhovi-posluhy-posluhy-z ) Довідка щодо реєстраційного номера, який містить на другій сторінці оригінал рішення про державну реєстрацію потужностей, де зазначено:
Вид діяльності: діяльність закладів громадського харчування за категоріями: стаціонарна потужність (ресторан, бар, кафе, піцерія, тощо). Виробництво харчових продуктів, інгредієнтами яких є виключно продукти рослинного походження та\або перероблені продукти тваринного походження. Роздрібна торгівля харчовими продуктами. Інший вид діяльності: пакування, зберігання, транспортування, реалізація.
8. Згідно п.7.3. ч.7 Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби) розділу ІІІ тендерної документації Замовником вимагалось: 7.3. Учасник у складі тендерної пропозиції надає документ про ознайомлення з навчальним курсом «Застосування постійно діючих процедур заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР) у закладах освіти».
Відповідно до статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі»:
6. Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
На вимогу надати сертифікат по курсу лекцій НАССР скаржником у Листі відповіді щодо усуненні невідповідностей від ТОВ «Благосфера» від 07.02.2023 р. (завантажений на https://gov.e-tender.ua/tender/restoranni-poslugi/UA-2023-01-24-018703-a-posluhy-za-dk-021-2015-cpv-55520000-1-kejterynhovi-posluhy-posluhy-z) 07.02.2023 було надано таке роз’яснення від ТОВ «Благосфера»:
Технічний паспорт підприємства був наданий від ТОВ «Благосфера» (завантажений на https://gov.e-tender.ua/tender/restoranni-poslugi/UA-2023-01-24-018703-a-posluhy-za-dk-021-2015-cpv-55520000-1-kejterynhovi-posluhy-posluhy-z) 05.02. 2023 р. Цей документ передбачає не лише прослуховування лекції, а застосування системи управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2019 на підприємстві ТОВ Благосфера» і інших систем управління підприємством. Прошу докладно ознайомитись з даним документом щодо відповідності критеріям систем управління підприємства і провести оцінку.
Замовник повністю проігнорував дану інформацію від скаржника. Данну невідповідність вважаю дискримінаційною, при тому що це вимога «у разі потреби» і Замовником не обґрунтована. Курс лекцій не може замінити впровадження та керування системами управління якістю, безпечністю харчовими продуктами, безпечністю робочими процесами, екологією тощо.
Черкаська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 13 Черкаської міської ради Черкаської області має упереджене ставлення до ТОВ «Благосфера» і лояльне до ФОП Котенко Ж. Г. Це очевидно через те, що ТОВ «Благосфера» завантажило 75 документів і мало повідомлення про усунення невідповідностей, а ФОП Котенко завантажила 37 документів і ніяких претензій зі сторони Замовника не було. Складається враження, що тендерна документація розроблена під ФОП Котенко, адже у неї є документ про ознайомлення з навчальним курсом «Застосування постійно діючих процедур заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР) у закладах освіти». Замовника не збентежив той факт, що сертифікат 2019 року і вже давно прострочений. Також у ФОП Котенко Ж. Г. державна реєстрація потужностей: Вид діяльності – діяльність, пов’язана з харчовими продуктами, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10С і залишатися придатними для споживання людиною, а саме: транспортування, видане учаснику і саме цей документ вимагає Замовник. Цікавий факт, що у ФОП Котенко відсутня державна реєстрація потужностей, яка передбачає приготування їжі і навіть немає співвиконавців, які б готували їжу.
Враховуючи викладене, вважаємо, що Замовник порушив принцип здійснення закупівель встановлений ч.1 ст.3 Закону щодо об’єктивності та неупередженості оцінки пропозицій конкурсних торгів.
На підставі викладеного, з метою захисту прав та законних інтересів Скаржника, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ст.7 Закону України «Про антимонопольний комітет України».
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «БЛАГОСФЕРА» до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівель Код: ДК 021:2015-55520009 Кейтерингові послуги ( послуги з постачання готової їжі для організації шкільного харчування). Номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2023-01-24-018591-a.
3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції ТОВ «БЛАГОСФЕРА» зазначене у протокольному рішенні від 07.02.2023 року, Код: ДК 021:2015-55520009 Кейтерингові послуги ( послуги з постачання готової їжі для організації шкільного харчування). Номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2023-01-24-018591-a.
4 Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про визнання переможцем ФОП Котенко Ж. Г. у процедурі закупівель, Код: ДК 021:2015-55520009 Кейтерингові послуги ( послуги з постачання готової їжі для організації шкільного харчування). Номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2023-01-24-018591-a.
5. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, щодо усунення тих порушень законодавства, що зазначені у скарзі.
6. Призначити та провести повторну процедуру закупівель Код: ДК 021:2015-55520009 Кейтерингові послуги ( послуги з постачання готової їжі для організації шкільного харчування). Номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2023-01-24-018591-a.
Додатки:
1. Рішення_УО відхилення і переможець ЗОШ 7 (Протокольне рішення без номеру від 07.02.2023 року);
2. Договір № 22\01 від 22.01.2021 р. з ТОВ «Юрія – фарм»;
3. Договір № 01-06-2022 від 01.06.2022 р. з ТОВ «Юрія – фарм»;
4. Договір № 061022 від 06.10.2022 р. з ТОВ «Графія Україна»;
5. Лист – відгук за № 03-01/23 від 03 січня 2023 р. від ТОВ «Юрія – фарм» про належну якість робіт.
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення_УО відхилення і переможець ЗОШ 7.doc 10.02.2023 15:13
- Відгук Юрія фарм.pdf 10.02.2023 15:13
- Договір Графія.pdf 10.02.2023 15:13
- Договір Юрія фарм харчування.pdf 10.02.2023 15:14
- Договір Юрія фарм ХБВ.pdf 10.02.2023 15:14
- рішення від 14.02.2023 № 1695.pdf 14.02.2023 17:26
- інформація про перенесення розгляду скарги від 22.02.2023 № 162.pdf 23.02.2023 10:44
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.03.2023 № 2457.pdf 02.03.2023 12:12
- рішення від 01.03.2023 № 2457.pdf 02.03.2023 16:21
- Пояснення замовника на Скаргу ТОВ Благосфера 7 (1).pdf 16.02.2023 16:11
- Пояснення замовника на Скаргу ТОВ Благосфера 7 (1).pdf.asice.zip 16.02.2023 16:11
- Пояснення замовника на Скаргу ТОВ Благосфера 7.doc 16.02.2023 16:11
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.02.2023 15:24
Дата розгляду скарги:
22.02.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.02.2023 17:27
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
02.03.2023 16:22
Вимога
Відхилено
Вимога щодо п 5.1.1, п. п. 5.1, п. 5. Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону
Номер:
c5d5cf27f0c14c619d19311c93ac462c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-01-24-018591-a.b1
Назва:
Вимога щодо п 5.1.1, п. п. 5.1, п. 5. Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону
Вимога:
Замовником в тендерній документації висунуті кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, а саме:
III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції
5. Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону
5.1. Учасник подає як частину своєї пропозиції документи, що підтверджують його кваліфікацію, а саме:
5.1.1. наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)*:
Довідка в довільній формі про досвід виконання аналогічного договору, з інформацією про найменування замовника, предмет договору, його номер та дату, а також посилання на публічне розміщення інформації про укладений аналогічний договір на порталі уповноваженого органу з публічниих закупівель https://prozorro.gov.ua/.
Оригінал(-и) позитивного відгуку(-ів) щодо надання аналогічних послуг** в обсязі, не менше 50% від очікуваної вартості закупівлі, оригінал(-и) та/або копію(-ії), завірену(-і) учасником, договору(-ів) надання цих послуг за вищевказаним(-и) відгуком(-ами), а також оригінал(-и) та/або копію(-ії), завірену(-і) учасником, первинного(-их) документу(-ів), що підтверджують факт надання цих послуг (акт, тощо). (Фактичне виконання договору(-ів) обов’язково вказати у відгуці(-ках).
**Аналогічними вважаються послуги з організації шкільного харчування на умовах кайтерінгу .
*Аналогічним вважається договір, що укладений із замовниками (контрагентами) за результатами проведення процедури закупівлі, інформація про проведення якої знаходиться у публічному доступі на порталі уповноваженого органу з публічниих закупівель https://prozorro.gov.ua/ або договір, інформація про який знаходиться у публічному доступі на порталі уповноваженого органу з публічниих закупівель https://prozorro.gov.ua/. Учасники повинні документально підтвердити факт проведення процедури закупівлі, за якою був укладений договір, наданий у складі тендерної пропозиції або здійснити посилання на публічне розміщення інформації про укладений аналогічний договір на порталі уповноваженого органу з публічниих закупівель https://prozorro.gov.ua/.
Прошу надати законодавчо обґрунтовані (з посиланнями на застосовні нормативно – правові акти) викладені у тендерній документації кваліфікаційні критерії та усунути порушення відповідно переліку:
1. Посилання на публічне розміщення інформації про укладений аналогічний договір на порталі уповноваженого органу з публічниих закупівель https://prozorro.gov.ua/;
2. Оригінал(-и) позитивного відгуку(-ів) щодо надання аналогічних послуг**. **Аналогічними вважаються послуги з організації шкільного харчування на умовах кайтерінгу.
Чому послуги повинні бути лише на умовах кейтерінгу, адже послуги з харчування базуються на декількох Законах України?;
3. Оригінал(-и) позитивного відгуку(-ів) щодо надання аналогічних послуг** в обсязі, не менше 50% від очікуваної вартості закупівлі;
4. Аналогічним вважається договір, що укладений із замовниками (контрагентами) за результатами проведення процедури закупівлі, інформація про проведення якої знаходиться у публічному доступі на порталі уповноваженого органу з публічниих закупівель https://prozorro.gov.ua/ або договір, інформація про який знаходиться у публічному доступі на порталі уповноваженого органу з публічниих закупівель https://prozorro.gov.ua/. Учасники повинні документально підтвердити факт проведення процедури закупівлі, за якою був укладений договір, наданий у складі тендерної пропозиції або здійснити посилання на публічне розміщення інформації про укладений аналогічний договір на порталі уповноваженого органу з публічниих закупівель https://prozorro.gov.ua/.
Перелік відмов відповідно ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» є остаточним та розширеному тлумаченню не підлягає.
Замовником в тендерній документації з посиланням на статтю 17 Закону України «Про публічні закупівлі» пропонується надати додаткові відомості про досвід виконання з аналогічних договорів у довільній формі.
Дана вимога не відповідає та протирічить вимогам ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» і по суті є додатковою умовою. Закон України «Про публічні закупівлі» має сприяти вільній конкуренції серед учасників, тому його норми забороняють дискримінацію учасників.
Тим самим, зазначення таких умов як попередній досвід, грошові обсяги проведених закупівель та публічні посилання є дискримінаційними, які направлена на усунення новостворених підприємств для участі у тендерах і суперечать статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.02.2023 10:59
Вирішення:
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII зі змінами (далі – Закон), згідно наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження примірної тендерної документації» №680 від 13.04.2016 року, та у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію. Відповідно до абз. 2 п. 45 Особливостей, вказано, що у разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону. Водночас, частиною 2 статті 16 Закону передбачено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, серед яких є наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Предметом даної закупівлі є кейтерингові послуги (послуги з постачання готової їжі для організації шкільного харчування).
Отже, у чіткій відповідності до норм законодавства, Замовник визначив і встановив вказані кваліфікаційні критерії, оскільки предметом даної закупівлі є кейтерингові послуги (послуги з постачання готової їжі для організації шкільного харчування), тому правомірно визнано наявність в потенційного учасника досвіду саме з організації шкільного харчування на умовах кейтерінгу, з урахування того, що такі договори укладаються із замовниками (контрагентами) виключно за результатами проведення процедури закупівлі, інформація про проведення якої повинна знаходиться у публічному доступі на порталі уповноваженого органу з публічниих закупівель https://prozorro.gov.ua/ або договір, інформація про який знаходиться у публічному доступі на порталі уповноваженого органу з публічних закупівель https://prozorro.gov.ua/, крім того, встановлений обсяг виконаного аналогічного договору 50% від очікуваної вартості закупівлі убезпечує Замовника закупівлі від недобросовісних контрагентів без наявності відповідного позитивного досвіту під час організації шкільного харчування, яке є безперервним та постійним, а тому така вимога є повністю обґрунтованою, доведеною та законною, в той час як внесення змін до умов тендерної документаціє є недоцільним.
Звертаємо увагу скаржника на те, що статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачаються підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, а не кваліфікаційні критерії, як це зазначається у скарзі, тому законодавче обґрунтування, вказане у скарзі є помилковим.
Статус вимоги:
Відхилено